;
coinex

آمار واردات موبایل ایران در 8 ماه نخست سال 1401

آمار واردات موبایل ایران در 8 ماه نخست سال 1401 نشان از کاهش تعداد و ارزش واردات دارد. طبق این آمار تاکنون 9 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته 2 میلیون کاهش داشته است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط گمرک، واردات گوشی‌های تلفن همراه نسبت به موقعیت مشابه در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. گفته می‌شود که ارزش تقریبی این میزان از واردات یک میلیارد و 800 میلیون دلار بوده که بسیار کمتر از سال گذشته بود.

بیشتر بخوانید: کمبود آیفون 14 در جمعه سیاه ؛ چرا پرچمدار کوپرتینویی‌ها نایاب شد؟

آمار واردات موبایل ایران در 8 ماه نخست سال 1401 چقدر است؟

گمرک گزارش کرده که بیشتر از 9 میلیون 14 هزار دستگاه موبایل از ابتدای سال جاری تا آخر آبان ماه وارد کشور شده است. در حالی‌که در سال گذشته و در همین بازه زمانی بیش از 11 میلیون و 643 هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده بود. به این ترتیب و بر اساس این گزارش، آمار واردات موبایل ایران در 8 ماه نخست سال کاهشی دو میلیون و 600 هزار دستگاهی را تجربه کرده است.

آمار واردات موبایل ایران در 8 ماه نخست سال 1401

گفتنی‌ست که وزن 9 میلیون دستگاه موبایلی که در این 8 ماه وارد کشور شده بیش از 3 میلیون و 284 کیلوگرم بود در صورتیکه آن 11 میلیون و 643 هزار دستگاه تلفن همراه وزنی معادل 4 میلیون و 562 هزار کیلوگرم داشتند.

علاوه براین ارزش دلاری این میزان از واردات تلفن همراه چیزی در حدود یک میلیارد و 837 میلیون و 972 هزار و 952 دلار بود که در مقایسه با سال قبل ریزش زیادی داشت. ارزش دلاری واردات گوشی‌های تلفن همراه در سال گذشته تقریبا 2 میلیارد و 651 ملیون و 25 هزار و 458 دلاربود.

بر اساس قانون، تلفن‌های همراهی که ارزش آنها کمتر از 600 دلار باشد، چهاردرصد بابت حقوق گمرکی، 9 درصد بابت مالیات بر ارزش افزوده و چهاردرصد از واردکنندگان غیر خوشنام دریافت می‌شود.

این در حالیست که برای تلفن همراهی که بیش از 600 دلار ارزش دارند، 12 درصد حقوق کمرگی، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و چهاردرصد نیز از واردکنندگان غیر خوشنام دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

.

نظر شما درباره این مطلب چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر