;
coinex

جریمه 5.5 میلیون یورویی واتساپ به علت نقض حریم خصوصی کاربران توسط اتحادیه اروپا!

اتحادیه اروپا رای به جریمه 5.5 میلیون یورویی واتساپ به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران داده است. اما واتس‌اپ چه چیزی را نقض کرده است؟

جریمه 5.5 میلیون یورویی واتساپ توسط اتحادیه اروپا یکی دیگر از تصمیمات سختگیرانه این اتحادیه در بحث نظارت بیشتر بر شرکت‌های تکنولوژی است.

اتحادیه اروپا در چند وقت گذشته، شرکت‌های حوزه تکنولوژی را مدام با اقدامات سختگیرانه خود غافلگیر کرده است. این اتحادیه پیش‌تر نیز اپل را به استفاده از پورت USB C وادار کرده بود.

بیشتر بخوانید: نقش پررنگ اتحادیه اروپا در ساخت آیفون 15 ؛ طراحی با اروپا ساخت با اپل!

جریمه 5.5 میلیون یورویی واتساپ توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه‌ی اروپا در‌ادامه‌ی سخت‌گیری‌هایش به متا، جریمه‌ای ۵٫۵ میلیون یورویی برای پیام‌رسان واتساپ در نظر گرفته است. کمیسیون حریم خصوصی داده‌ها در ایرلند رابطه‌ی پرتنشی با متا دارد و این شرکت را قبلاً صدهامیلیون یورو جریمه کرده است. حالا این کمیسیون در اظهارنظری می‌گوید که پیام‌رسان واتساپ به‌دلیل نقض قوانین حریم خصوصی موظف است ۵٫۵ میلیون یورو (معادل ۵٫۹۵ میلیون دلار) جریمه بدهد. کمیسیون DPC به واتساپ گفته است:

تغییراتی در نحوه‌ی استفاده از داده‌های کاربران برای بهبود خدمت‌دهی اعمال کند.

این کمیسیون چند هفته پیش حکم مشابهی برای فیسبوک و اینستاگرام نیز صادر کرده بود. حکم این دو شبکه‌ی اجتماعی بر نمایش تبلیغات هدفمند از روی داده‌های شخصی تمرکز داشت.

جریمه 5.5 میلیون یورویی واتساپ توسط سازمان ملل

به‌گزارش رویترز، واتساپ قصد دارد درخواست تجدیدنظر در حکم کمیسیون DPC را ثبت کند. سخن‌گوی این پیام‌رسان می‌گوید: «عملیات‌های کاری واتساپ از‌لحاظ فنی و قانونی در سازگاری کامل با چهارچوب‌های اروپا است.» کمیسیون DPC ایرلند، اصلی‌ترین نهاد رگولاتوری اتحادیه‌ی اروپا در صنعت فناوری‌، به واتساپ دستور داده است که در مدت ۶ ماه خودش را با قوانین تطبیق دهد.

DPC در سال ۲۰۲۱ جریمه‌ای ۲۲۵ میلیون یورویی برای واتساپ در نظر گرفت. آن جریمه به نقض قانون در سال ۲۰۱۸ ارتباط داشت. تابه‌امروز، این کمیسیون ۱٫۳ میلیارد یورو جریمه برای متا در نظر گرفته است و هم‌اکنون ۱۰ تحقیق دیگر نیز روی خدمات این شرکت انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره جریمه 5.5 میلیون یورویی واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر