coinex
راهنمای خرید تکراتو

قوه قضائیه دستور پلمب استارتاپ‌ها را تکذیب کرد؛ چه کسی پلمپ می‌کند؟

قوه قضائیه دستور پلمب استارتاپ‌ها را تکذیب کرد. اگر قوه قضاییه دستی در پلمب کسب‌وکارها ندارد، پس چه ارگانی دستور پلمب دیجی کالا، طاقچه و ازکی را داده است؟

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در یک نشست خبری رسماً اعلام کرد که دستور پلمپ استارتاپ‌ها از سمت قوه قضاییه صادر نشده است. برخی از کسب‌وکارهای اینترنتی ایران مانند دیجی کالا، ازکی و طاقجه بدلیل افشای تصاویر کارمندانشان با ظاهری بدون حجاب در حال حاضر در وضعیت نامعلومی به سر می‌برند و به طور موقف تعطیل شده‌اند. حال با وجود اینکه گفته شده بود دستور لغو پروانه کسب‌وکار آنها توسط قوه قضاییه صادر شده، اما ظاهراً این دستور توسط ارگان دیگری صادر شده است.

بیشتر بخوانید: تحریم طاقچه به دلیل بی‌حجابی کارمندان زن ؛ مجازات طاقچه چیست؟ [+واکنش رسمی طاقچه]

قوه قضاییه دستور پلمب استارتاپ‌ها را نداده است!

به گزارش تکراتو و به نقل از مشرق نیوز؛ مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه نشست خبری سی‌‎ام خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی پیرامون اینکه با توجه به اینکه اخیرا برخی کارکنان سکوها در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر نامناسب از وضعیت بانوان شاغل بدون حجاب کرده‌اند که برخوردهایی نیز از قبیل پلمب و توقیف فعالیت با آن‌ها انجام شده است آیا این برخوردها با تایید و مجوز قوه قضاییه صورت گرفته و پرونده فضایی هم برای آنان تشکیل شده است یا خیر؟ اظهار کرد:

رعایت قوانین و احترام به آن جزء وظایف آحاد جامعه و نشانه فرهیختگی و مدنیت پذیری افراد است.

دستور پلمپ استارتاپ‌ها توسط قوه قضاییه تکذیب شد

وی افزود: «حجاب نیز جزو همین قوانین مترقی و مورد احترام آحاد جامعه مسلمان ایران در طول قرن‌های متمادی بوده است.»

ستایشی با تاکید بر اینکه متاسفانه اخیرا چند سکوی داخلی در اقدامی نامناسب و خلاف قانون دست به انتشار تصاویری زدند که مورد نکوهش جامعه و خلاف فرهنگ بومی ما بود، بیان کرد:

پرونده قضایی برای این سکوها در واحدهای قضایی مربوطه در قوه قضاییه تشکیل شده و دستگاه قضایی به صورت جدی و محکم در راستای انجام وظایف قانونی و صیانت از حقوق فرهنگی مردم و حراست از پایه‌های تمدنی آنان با حساسیت این مساله را دنبال خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: «اگر پلمب یا توقیف‌هایی در این زمینه صورت پذیرفته است بدون اطلاع و صدور دستور مربوطه از سوی قوه قضاییه بوده و تاکنون چنین دستوری مبنی پر پلمب اماکن یا واحدهای متخلف صادر نکرده‌ایم.»

این اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در حالی مطرح شده که وزیر ارتباطات و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مشخصا از مخالفت خود با پلمب استارتاپ‌ها گفته‌اند و زارع‌پور حتی تلویحا مخالفت شخص رئیس جمهور با این فرایند را نیز رسانه‌ای کرده است. پس سوال اصلی در این شرایط این است که اگر کل نهاد مجریه و قضاییه یک کشور با پلمب چند شرکت نامی و معروف مخالفند، چه کسی این وسط خودسرانه اقدام به برخورد با استارتاپ‌ها کرده است؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تکذیب دستور پلمب استارتاپ‌ها توسط قوه قضاییه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آیا مسول یا مسلمانی هست فقط برای یک لحظه خودش را جای من بزاره و کمک کنه، به امام حسین ع من کلاهبردار نیستم، من کارگر سرگزر چند روزه کار گیرم نیامده دو تا بچه کوچیک دارم و سه ماهه اجاره ندادم و صاحبخانه داره بخاطر ۳میلیون بیرونم میکنه، به فاطمه زهرا ع یکی از کلیه هام فروختم خرج بیماری زنم کردم و الان دوباره بیماریش برگشته و جلوی چشمام داره میمیره اما پول ندارم حتی دکتر ببرم و نجاتش بدم، به حسین شهید و همین محرم عزیز دو تا بچه هام دو شبه چیزی نخوردن و با شکم گرسنه چشم انتظارن و نمیدانم با چه رویی دست خالی به خانه برم، بقرآن جز گریه هیچ کار نمیتونم کنم، مقداری که نون خالی بگیرم
    5047061031082007
    محسن ب

    پاسخ