;
coinex

رئیس سازمان سنجش استعفا داد؛ علت استعفای عبدالرسول پورعباس چیست؟

دقایقی پیش در اقدامی عجیب و غیرمنتظره، رئیس سازمان سنجش از سمت خود استعفا داد. ظاهراً یک موضوع شبهه‌دار علت استعفای وی از ریاست این سازمان مهم است.

دقایقی پیش، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به شکل رسمی از سمت خود استفعا داد. ظاهراً آنطور که بیان شده، ماجرای بازگشت 35 داوطلب شبهه‌دار به تحصیل منجر به استعفای وی شده است. سازمان سنجش از سال 98 تا 1400 35 نفر از داوطلبین دارای شبهه را معرفی کرد. داوطلبین نیز در این مورد به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی شکایت کردند. این موضوع تا هم‌اکنون درحال بررسی بوده است. جزئیات خبر را در ادامه نوشته بخوانید.

بیشتر بخوانید: سایت سازمان سنجش برای کنکوری های جامانده باز شد [+ هزینه ثبت نام]

رئیس سازمان سنجش استعفا داد

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ساعتی پیش با ارسال نامه‌ای به محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سمت استعفا داد. در مورد علت استعفای رئیس سازمان سنجش نیز گفته شده که در اعتراض به بازگشت به تحصیل شبهه‌دار 35 داوطلب کنکور در سالهای 98، 99 و 1400 بوده است.

این داوطلبن نیز در جواب به اقدام سازمان سنجش، شکایت خودرو را به کمیسیون اصل 90 مجلش شورای اسلامی بردند و این کمیسیون نیز پس از انجام اقدامات لازم شکایت این گروه از داوطلبین را به استفساریه‌ را صادر کرد. براین اساس، قانون رسیدگی به تخلف کنکور شامل دانشجویان نمی‌شود.

رئیس سازمان سنجش استعفا داد

دیوان عدالت اداری نیز حکم انفصال از خدمت پورعباس از ریاست سازمان سنجش را صادر کرد.

رسانه‌های اصولگرا در این خصوص نوشتندکه این رأی در پی عدم اجرای حکم بازگشت موقت به تحصیل این 35 داوطلب صادر شده است؛ اما دیوان عدالت اداری در اطلاعیه‌ای گفت:

برخی ادعاها مبنی بر اینکه این دیوان «حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش» را به‌دلیل عدم اجرای حکم بازگشت موقت به تحصیل تعدادی از داوطلبان شبهه‌دار کنکور صادر کرده، «صحت ندارد» و تاکنون در مورد پرونده مورد اشاره رأیی در دیوان عدالت اداری صادر نشده است.

رئیس سازمان سنجش استعفا داد

در متن استعفای پورعباس آمده است:

«حدود دو سال از خدمت در سازمان سنجش آموزش کشور با پدیده بازگشت متخلفین کنکور سال‌های ۱۴۰۰ و ماقبل از آن مواجه بودیم که با تصویب استفساریه ماده ۱۱ قانون تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری، در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به طور کامل با عمل به قانون استفساریه پدیده تقلب مدیریت شد.

ولی نظریه عطف به ماسبق نشدن استفساریه در موارد مختومه، با برداشت‌های متفاوت روبرو شد و اعتقاد دیوان عدالت اداری به برگشت همه مشکوکین به تقلب است که قبلا در هیات‌های بدوی و تجدیدنظر مستقر در سازمان و شعبات بدوی و تجدیدنظر دیوان به طور قطعی محکوم شده‌اند، که در مصاحبه مطبوعاتی رئیس محترم دیوان بر این موضوع تاکید شد، هم اکنون تعداد زیادی دستور موقت مبنی بر برگشت به تحصیل این افراد صادر شده است. از آنجا که عمل به احکام دیوان لازم و ضروری است و از سوی دیگر سازمان سنجش عملاً توانایی اجراء این حجم از برگشت به تحصیل متقلبان را ندارد، تصمیم به کناره‌گیری از ریاست سازمان گرفته تا شرایط برای فرد دیگر جهت اجرای احکام صادر شده، فراهم شود؛ لذا از ساعت ۱۱ صبح تاریخ ۲۷ آذر ۱۴۰۲ کلیه مسؤولیت‌های سازمان را واگذار نموده و هیچگونه مسؤولیتی در قبال آن به عهده نمی‌گیریم.»

بیشتر بخوانید:

ظاهراً شکایت این 35 داوطلب آنقدر موضوع بزرگی است که درنهایت استعفای رئیس سازمان سنجش را در پی داشته است. حال باید دید که چه کسی به جانشین پورعباس در سازمان سنجش خواهد شد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    درود و زنده باد به پور عباس ۲ سال مقابله کرده حالا میگن اشفتگی ذهنی ایجاد کرده !!! دیگه باید چکار کنه ؟ وقتی کسی مثل دیوان هم رای اینگونه میده .شما برای مردم با این رای ها اشفتگی ایجاد میکنید .جای تاسف داره که کسی از دولت یا وزارت علوم یا سنجش یا مجلسی های از ایشون دفاع نکرده که هیچ تهدید به شکایت هم کردن تو بخوان حدیث مفصل از این مجمل
    طرف تقلب کرده در آزمون جدید هم منفی زده اونوقت رای دادن که اگر جلوی اینا رو بگیریم پس باید مدرک هر کی که در هر زمانی تقلب کرده و حالا مدرک گرفته رو باطل کنیم ..خوب پس چی نباید باطل بشه ؟؟ والا ما تا حالا فکر می‌کردیم همینجوریه ..حالا الان فهمیدیم نه بابا طبق قضاوت دیوان اینطوری نیست . بابا اینکه خیلی بدیهیه .اصلا نیاز به فکر و قانون و …نداره
    هر کسی بخواد درست رفتار کنه جاش بین اینا نیست باید بره گوشه خونه بشینه

    پاسخ

    زنده باد . واقعا باید برای دیوان عدالت اداری تاسف خورد. خجالت اوره . تا حالا فکر می‌کردیم همینطوریه که کسی در کاری تقلب کرده باشه و به جایگاهی رسیده باشه در هر زمانی متوجه تقلب شوند مدرک رو ابطال میکنن ،حالا هر زمانی باشه حتی اگر اشتغال پیدا کرده باشه . معلومه که هر زمانی مشخص شود کسی در بدست آوردن هر جایگاهی ، حتی کنکور و دانشگاه شبهه دار است و یا تقلب کرده و یا حتی از رانتی استفاده کرده باید مدرک تحصیلی وی ابطال و اگر شغل یا جایگاهی بابت آن بدست آورده از آن عزل شود . حتی اگر در پایان تحصیلات دانشگاهی باشد باید اخراج و تنبیه شود . این افراد شبهه دار که ۲ یا ۳ سال از ورودشان گذشته است . این چه حرفیه اخه ؟؟!! اگر غیر از این باشد دیگر چه عدالتی ؟؟؟

    پاسخ