coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون تومان [اردیبهشت 1403]

بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون تومان جزء پرفروشترین میان‌رده‌های بازار هستند و به‌خوبی می‌توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند. اگر نمی‌دانید کدام گوشی سامسونگ 20 میلیونی را انتخاب کنید، این راهنمای خرید را از دست ندهید.

گوشی‌هایی که در این راهنمای خرید تکراتو به شما معرفی می‌کنیم، نه‌تنها از بهترین گوشی های سامسونگ 2024 هستند، بلکه توانایی رقابت با برخی از بهترین گوشی های 2024 را هم دارند. این گوشی‌ها از نظر دوربین، باتری، عملکرد پردازشی، گیمینگ و نمایشگر، جزء بهترین گوشی های میان رده 2024 به حساب می‌آیند.

راهنمای خرید گوشی سامسونگ تا 20 میلیون تومان به شما کمک می‌کند که بهترین مدل را انتخاب کرده و از تجربه استفاده آن لذت ببرید. اما اگر می‌خواهید هزینه‌ی بیشتری کنید و قصد خرید آیفون ۱۵ یا هر گوشی گران‌تر دیگری را دارید می‌توانید از دیگر مطالب سایت ما استفاده کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون تومان

سامسونگ یکی از بزرگترین و مهم‌ترین شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون است و سهم عمده‌ای از بازار موبایل را در اختیار دارد. این موفقیت بی‌دلیل نیست و اگر بدون تعصب نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که گوشی‌های این کمپانی از چند نظر ارزش خرید دارند.

بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون تومان
بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون تومان

یکی از مهم‌ترین آنها، طول عمر بالای گوشی‌های سامسونگ است. اسمارت‌فون‌هایی که این غول کره‌ای تولید می‌کند، از نظر ساختار و کیفیت بدنه، دوام طولانی‌تری نسبت به برخی برندهای چینی دارند. نکته‌‌ی مهم‌ دیگر، پشتیبانی نرم‌افزاری است. سامسونگ از جمله معدود شرکت‌هایی است که پشتیبانی سیستم‌عامل و امنیتی طوانی را ارائه می‌کند و همین موضوع،‌ ارزش خرید موبایل های هوشمند سامسونگ را افزایش می‌دهد. علاوه‌براین، رابط کاربری پایدار و سازگاری آن با سخت‌افزارها و سیستم‌عامل اندروید است. حتما می‌دانید که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون، پشتیبانی و سازگاری نرم‌افزاری مناسبی ندارند. هرچقدر که این موبایل‌ها سخت‌افزارهای رده‌بالایی داشته باشند، اما به‌خاطر ناپایداری و سازگاری بد نر‌م‌افزار با آنها، نمی‌توان از تمام پتانسیل و قدرت سیستم‌های سخت‌افزاری استفاده کرد.

از این توضیحات که بگذریم، باید به معرفی بهترین گوشی های 20 میلیونی سامسونگ بپردازیم. اما قبل از آن، بد نیست به فهرست بهترین گوشی تا 20 میلیون و بهترین گوشی های شیائومی تا 20 میلیون نگاهی بیندازید تا بتوانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

گلکسی A55

بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.6 اینچ Super AMOLED، رزولوشن 2340×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراشه: اگزینوس 1480 (4 نانومتر)
  • رم: 6، 8 و 12 گیگابایت
  • حافظه: 128 و 256 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 12 مگاپیکسل اولترا واید + 5 مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 25 وات

گلکسی A55 اولین گوشی از سری A5x سامسونگ است که به‌جای فریم پلاستیکی، از فریم فلزی بهره می‌برد. این طراحی جدید باعث شده تا ظاهر A55 شباهت بیشتری به مدل‌های رده‌بالاتر سری S داشته باشد. همچنین، مقاومت دستگاه هم بیشتر شده است.

این گوشی سامسونگ 20 میلیونی از یک نمایشگر AMOLED با رزولوشن 2340×1080 پیکسل برخوردار شده و از HDR10 پشتیبانی می‌کند. نرخ نوسازی این اسمارت‌فون از نوع متغیر است و در صورت نیاز، به‌صورت اتوماتیک بین 60 و 120 هرتز جابه‌جا می‌شود. گلکسی A55 از نظر دقت رنگ نیز ارتقا یافته و عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود، یعنی گلکسی A54 دارد. این نمایشگر با گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود و مقاومت بالاتری در برابر سقوط و خط و خراش دارد. سامسونگ اعلام نکرده که آیا برای پنل پشتی شیشه‌ای هم از این محافظ استفاده کرده است یا خیر. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما از قاب محافظ استفاده کنید.

سنسور اثر انگشت گلکسی A55 زیر نمایشگر قرار گرفته که دقت بسیار بالایی دارد و خیلی خوب اثر انگشت‌های ثبت شده را تشخیص می‌دهد؛ اما سرعت نسبتا کمی دارد. آپشن بیومتریک دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید، سنسور تشخیص چهره است که سرعت بالاتری نسبت به سنسور اثر انگشت دارد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبتی که گلکسی A55 را به بهترین گوشی سامسونگ تا 20 میلیون تومان تبدیل کرده، تنظیمات دوربین است. تنظیمات دوربین این موبایل هوشمند با گلکسی A54 یکسان است که شامل لنز واید 50 مگاپیکسل، لنز اولترا واید 12 مگاپیکسل و لنز ماکروی 5 مگاپیکسل می‌شود. دوربین 50 مگاپیکسلی A55 به‌دلیل تکنولوژی ترکیب پیکسل‌ها، عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی می‌گیرد. این قابلیت که به‌طور پیش‌فرض اجرا می‌شود، به این معنی است که از ترکیب پیکسل‌های کوچک‌تر، پیکسل‌های بزرگ ساخته می‌شوند. البته شما می‌توانید حالت عکاسی را روی 50 مگاپیکسل تنظیم کنید؛ اما به‌خاطر داشته باشید که عکس‌های 50 مگاپیکسلی، حجیم‌تر هستند و نسبت به عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی، فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

این دوربین از ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم‌درثانیه پشتیبانی می‌کند و قابلیت لرزشگیر دارد؛ در نتیجه، ویدیوهای ضبط شده کیفیت بالایی خواهند داشت. شما همچنین می‌توانید هنگام ضبط ویدیوهای 4K، تنظیمات را از لنز اصلی به لنز اولترا واید تغییر دهید. به‌طور کلی باید گفت که گلکسی A55 یکی از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین است و در هر شرایط نوری، عکس‌های زیبایی ثبت می‌کند.

در این گوشی 20 میلیونی سامسونگ از تراشه اگزینوس 1480 استفاده شده که نسل جدید تراشه اگزینوس 1380 در گوشی گلکسی A54 است. بررسی‌ها نشان داده که عملکرد این چیپست نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته و مصرف باتری کمتری دارد. به‌لطف این تراشه می‌توانید بازی‌های مختلف را با فریم‌ریت 60fps به‌راحتی اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

ماندگاری شارژ گلکسی A55 نیز نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته است. باتری 5000 میلی‌آمپری گلکسی A55 به‌راحتی می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد و اگر کاربر کم‌مصرفی باشید، میزان شارژدهی باتری حتی به بیش از یک روز کامل هم می‌رسد.

به‌طور کلی باید گفت که گلکسی A55 به‌خاطر ساختار مقاوم بدنه، استاندارد IP67، ماندگاری شارژ خوب، دوربین عالی برای عکاسی و فیلمبرداری، عملکرد پردازشی خوب با کنترل دمای مناسب و اسپیکرهای استریوی با کیفیت، در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون تومان قرار می‌گیرد و ارزش خرید بالایی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 8 میلیون

بهترین گوشی تا 25 میلیون

گلکسی A35

راهنمای خرید گوشی 20 میلیون سامسونگ
گوشی سامسونگ زیر 20 میلیون
  • نمایشگر: 6.6 اینچ Super AMOLED، رزولوشن 2340×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراشه: اگزینوس 1380 (5 نانومتر)
  • رم: 6، 8 و 12 گیگابایت
  • حافظه: 128 و 256 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 8 مگاپیکسل اولترا واید + 5 مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ 25 وات

گلکسی A35 هم از بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون تومان است و مثل گلکسی A55، جزء جدیدترین گوشی‌های این کمپانی به حساب می‌آید. پنل پشتی این موبایل زیر 20 میلیون سامسونگ از جنس شیشه‌ است و از این نظر، نسبت به گلکسی A34 ارتقا یافته؛ اما جنس فریم همچنان پلاستیکی است.

گوشی A35 سامسونگ به نمایشگر 6.6 اینچی AMOLED با رزولوشن 2340×1080 پیکسل مجهز شده و دقت رنگ و کیفیت بالایی دارد. این گوشی میان‌رده از نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر پشتیبانی می‌کند (بین 60 و 120 هرتز) و با گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود. این نمایشگر همچنین روشنایی مطلوبی دارد و در محیط‌هایی با روشنایی بالا یا زیر نور مستقیم آفتاب، عملکرد بسیار مناسبی دارد.

این گوشی سامسونگ در حد 20 میلیون تومان از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد که قدرت تشخیص بالایی دارد؛ اما مثل A55، کمی کند عمل می‌کند. اگر سرعت بالاتر می‌خواهید، می‌توانید با استفاده از قابلیت تشخیص چهره، گوشی را آنلاک کنید.

سامسونگ در ساخت دوربین اصلی گلکسی A35 از یک سنسور پیشرفته‌تر استفاده کرده که نتیجه‌ی آن تحسین‌برانگیز است. عکس‌هایی که با گلکسی A35 ثبت می‌شوند، وضوح و دقت رنگ بالایی دارند، جزئیات در آنها به‌خوبی ثبت شده و کنتراست زیبایی را به نمایش می‌گذارند. مود پرتره نیز عملکرد دقیقی در تار کردن پس‌زمینه دارد و سوژه را به‌درستی از پس‌زمینه جدا می‌کند. A35 از نظر دوربین، یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار به حساب می‌آید.

A35 در بخش سیستم پردازشی نیز کارش را درست انجام می‌دهد. در این گوشی از تراشه‌ای استفاده شده که سال گذشته در گوشی A54 قرار گرفته بود. استفاده از این تراشه، یک آپگرید نسبت به مدیاتک دایمنسیتی 1080 در گوشی گلکسی A34 است؛ مخصوصا در بخش گرافیک 3D. این اسمارت‌فون می‌تواند بازی‌های سنگین گرافیکی را به‌خوبی اجرا کند و به‌‌طور کلی دچار مشکل نمی‌شود. البته، گاهی اوقات در زمان پردازش‌ سنگین بازی‌ها کمی گرم می‌شود؛ اما هیچ‌وقت به حد داغی نمی‌رسد.

باتری هم نقطه قوت دیگری است که گلکسی A35 را در لیست راهنمای خرید گوشی سامسونگ تا 20 میلیون تومان قرار داده. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی به‌خوبی می‌تواند تا یک روز کامل دوام بیاورد و اگر کاربر کم‌مصرفی باشید یا تنظیمات نرخ نوسازی را روی 60 هرتز قرار دهید، ماندگاری شارژ به بیش از یک روز هم می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 10 میلیون

بهترین گوشی تا 15 میلیون

گلکسی A54

گوشی سامسونگ زیر 20 میلیون

  • نمایشگر: 6.4 اینچ Super AMOLED، رزولوشن 2340×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراشه: اگزینوس 1380 (5 نانومتر)
  • رم: 4، 6 و 8 گیگابایت
  • حافظه: 128 و 256 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 12 مگاپیکسل اولترا واید + 5 مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 25 وات

گلکسی A54 از نظر کیفیت ساخت بدنه نسبت به نسل قبلی خود، یعنی گلکسی A53 ارتقا یافته است. گوشی قبلی از فریم و پنل پشتی پلاستیکی برخوردار شده بود؛ اما سامسونگ در A54 از پنل پشتی شیشه‌ای و فریم پلاستیکی استفاده کرد. در نسل جدید این موبایل، یعنی گلکسی A55 از پنل شیشه‌ای و فریم فلزی استفاده شده که روند رو به پیشرفت گوشی‌های سری A5x را نشان می‌دهد.

گلکسی A54 همچنین از اولین گوشی‌های میان رده سامسونگ است که از نظر ظاهری،‌ شباهت بیشتری به گوشی‌های رده‌بالاتر سری S پیدا کرد. در این گوشی سامسونگ زیر 20 میلیون تومان خبری از جزیره برجسته‌ی دوربین نیست و لنزها مستقیما روی پنل پشتی قرار گرفته‌‌اند.

در این اسمارت فون میان رده از پنل Super AMOLED استفاده شده که رزولوشن آن 2340×1080 پیکسل است و از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی و سلفی عالی نیز از دیگر دلایلی هستند که نام گلکسی A54 را در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون تومان قرار می‌دهند. در تنظیمات دوربین گلکسی A54، از لنزهای واید 50 مگاپیکسل، اولترا واید 12 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسل ماکرو و 32 مگاپیکسل سلفی استفاده شده که به‌طور کلی، عملکرد خوبی دارند.

رنگ‌ها در دوربین اصلی این دوربین دقیق‌تر و زیباتر از نسل قبلی هستند و وضوح نیز بالاتر است. این گوشی 20 میلیون تومنی سامسونگ در محیط‌های کم‌نور و شب نیز عکس‌های زیبا و با جزئیات بالایی را ثبت می‌کند و توانایی خوبی در نوردهی دارد. لنز اولترا واید گلکسی A54 نیز از نظر وضوح و پردازش رنگ مثل دوربین اصلی است و می‌توان روی آن حساب کرد. درباره دوربین سلفی هم باید گفت که مثل دوربین اصلی، کیفیت بالایی دارد و جزئیات را به‌زیبایی ثبت می‌کند.

تراشه‌ای که در این گوشی زیر 20 میلیونی سامسونگ استفاده شده، اگزینوس 1380 است که نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا یافته و در بنچمارک‌ها ثابت کرده که عملکرد چندهسته‌ای بهتری دارد. برنامه‌ها و بازی‌های مختلف با این تراشه به‌خوبی پردازش می‌شوند و اجرای روان و بی‌نقصی را روی نمایشگر به نمایش می‌گذارند.

گلکس A54 از نظر ماندگاری شارژ هم عملکرد خوبی دارد و به‌لطف باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی می‌تواند یک روز کامل برای شما کار کند.

سوالات متداول

بهترین گوشی 20 میلیونی سامسونگ از نظر دوربین کدام است؟

گلکسی A55 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسل واید، 12 مگاپیکسل اولترا واید، 5 مگاپیکسل ماکرو و دوربین سلفی 32 مگاپیکسل، بهترین گوشی سامسونگ تا 20 میلیون تومان از نظر دوربین به حساب می‌آید. این گوشی از قابلیت ضبط ویدیوهای 4K هم پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی سامسونگ تا 20 میلیون تومان از نظر باتری کدام است؟

گلکسی A55 با ماندگاری شارژ 26 ساعت و 41 دقیقه در صورت استفاده معمولی، بهترین گوشی 20 میلیونی سامسونگ از نظر باتری است. اگر یک گوشی ارزان‌تر می‌خواهید، گلکسی A35 را پیشنهاد می‌کنیم که در صورت استفاده معمولی می‌تواند تا 22 ساعت و 25 دقیقه شارژدهی داشته باشد. اما از نظر سرعت شارژ،‌ گوشی‌های A55 و A54 با مدت زمان شارژ 1 ساعت و 3 دقیقه، عملکرد بهتری دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راهنمای خرید گوشی سامسونگ تا 20 میلیون تومان چیست؟ به نظر شما جای کدام گوشی در این فهرست خالی است؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    هیچ کدوم از این گوشی هابی که گفتی ارزش خرید بالایی ندارن . شما ۴ میلیون به اون ۲۰ میلیون اضافه کن یه A73 بگیر از همون s 20 fe هم بهتره . تمام این گوشی هایی که گفتی میان رده هستن . A73 میان رده در حد پرچمداره . من که ازش خیلی راضی هستم

    پاسخ

    مرسی از اطلاعات مفید
    من خودم یک سالی میشه ک گوشی A73 خریدم
    واقعا عملکرد خیلی خوبی داره ،،من خیلی راضی هستم ازش ،،تا حالا هم هیچ عیب و ایرادی براش پیش نیومده ،خودمونی بخام بگم آخ هم نگفته لامصب از بس ک خوبه این گوشی ،،
    بازی call of duty با گرافیک بالا بازی کردم هیچ لگ و باگی نداشت واقعا

    پاسخ