coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ساخت کانال یوتیوب و مدیریت آن برای کسب درآمد [+ آموزش ساخت ویدیو]

در این مطلب با نکات و مراحل ساخت کانال یوتیوب و مدیریت آن آشنا می‌شوید که به شما برای کسب درآمد از این پلتفرم پرطرفدار کمک می‌کنند.

با توجه به اینکه یوتیوب پس از گوگل دومین سایت پربازدید جهان است، بسیاری از برندها و چهره‌ها در استراتژی مدیریت شبکه‌های اجتماعی خودشان، جایگاه خاصی برای این پلتفرم در نظر می‌گیرند. علاوه بر پربازدید بودن یوتیوب، جذابیت و محبوبیت محتوای ویدیویی هم نقش مهمی در انتخاب این پلتفرم برای انتشار محتوا دارد.

اگر تازه تصمیم به فعالیت در یوتیوب گرفته‌اید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با همه ابزارها و مراحل ساخت کانال یوتیوب و کسب درآمد از یوتیوب آشنا شوید. در این مطلب، نحوه ساختن ویدیوهای یوتیوب و مدیریت کانال یوتیوب را هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


ساخت کانال یوتیوب

همانطور که اشاره شد، فرصت دسترسی به مخاطبان در یوتیوب بسیار چشمگیر است؛ چون این شبکه اجتماعی هر ماه حدود 2 میلیارد کاربر فعال دارد – یعنی تقریباً نیمی از کل کاربران اینترنت. هر روزه افراد صدها میلیون ساعت ویدیو را در یوتیوب تماشا کرده و میلیاردها ویو در این شبکه اجتماعی ثبت می‌شود. با توجه به این محبوبیت یوتیوب، هر کسب و کاری باید فعالیت در این پلتفرم را در استراتژی رسانه‌های اجتماعی خودش در نظر داشته باشد.

ساخت کانال یوتیوب
ساخت کانال یوتیوب

خوشبختانه با توجه به پیشرفت ابزارهای مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، تولید ویدیو هم روزبروز ارزان‌تر و راحت‌تر می‌شود. اگر حساب گوگل داشته باشید، می‌توانید محتوای یوتیوب را تماشا کرده، به اشتراک گذاشته و برای آنها کامنت بنویسید. اما داشتن حساب گوگل، به صورت خودکار باعث ایجاد کانال یوتیوب نمی‌شود. در ادامه مطلب، نحوه ساخت کانال یوتیوب را به شما آموزش می‌دهیم. مراحل پیش رو، برای ساخت کانال یوتیوب با گوشی هم قابل استفاده هستند.

اگر تازه به این پلتفرم پیوستید، سایر آموزش‌های ما از جمله آموزش دانلود از یوتیوب هم می‌توانند برای شما مفید باشند.

چگونه کانال یوتیوب بسازیم ؟

برای شروع بازاریابی و کسب درآمد از یوتیوب ، اول از همه نیاز به ساختن یک کانال دارید. همانطور که اشاره شد، یوتیوب متعلق به شرکت گوگل است و به همین دلیل، اولین گام برای ساخت کانال و کسب درآمد از یوتیوب ایجاد یک اکانت گوگل است.

1. ساختن حساب گوگل

ساخت کانال یوتیوب

احتمالاً شما هم حساب گوگل دارید؛ اما چون هدف ما در این مطلب بررسی صفر تا صد کانال یوتیوب است، روش ساختن حساب گوگل را هم توضیح می‌دهیم. در هر صورت، توصیه می‌شود که برای کانال یوتیوب خودتان یک حساب گوگل مخصوص ایجاد کنید. این کار به سازماندهی بهتر کارها (مثلاً تفکیک اعلان‌های ایمیلی یوتیوب) کمک کرده و باعث می‌شود که اضافه یا حذف کردن مدیران انجمن کانال راحت‌تر انجام شود.

ساخت کانال یوتیوب

برای ساختن ایمیل، از یک اسم معنادار استفاده کنید که دیگران هم بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. مثل: marketing@ یا film-video-content@ و غیره.

ساخت کانال یوتیوب
راه اندازی یوتیوب

بیشتر بخوانید:

طراحی لوگو با هوش مصنوعی

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

2. لاگین به یوتیوب

حالا به نحوه ساخت کانال یوتیوب می‌رسیم. از آنجایی که از قبل حساب گوگل خودتان را ایجاد کرده‌اید، اتصال به یوتیوب برای شما بسیار آسان خواهد بود. پس از ساختن حساب گوگل و وارد شدن به آن، روی جدول تشکیل شده از مربع‌ها که در صفحه اصلی گوگل قرار دارد، کلیک کنید.

ساخت کانال یوتیوب

روی این آیکن کلیک کنید تا همه اپلیکیشن‌های موجود را ببینید. در اینجا می‌توانید روی یوتیوب کلیک کنید یا اینکه مستقیماً وارد لینک یوتیوب (youtube.com) شوید.

ساخت کانال یوتیوب

پس از رفتن به صفحه اصلی یوتیوب (که باید برای این کار لاگین کرده باشید)، آیکن عکس پروفایل را که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار گرفته، انتخاب کنید تا فهرست گزینه‌های موجود را ببینید.

ساخت کانال یوتیوب
آموزش ساخت حساب یوتیوب

حالا روی Create Channel کلیک کنید. دقت داشته باشید که با ساختن اکانت گوگل، یک حساب یوتیوب هم برای شما ایجاد می‌شود که می‌توانید از آن برای جستجو و مشاهده ویدیوهای دیگران استفاده کنید؛ اما هنوز کانال شما ایجاد نشده که در ادامه آموزش ساخت کانال یوتیوب نحوه انجام این کار را توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید

آموزش ساخت زیرنویس فارسی فیلم

دیلیت اکانت توییتر

3. ساخت کانال یوتیوب

در این مرحله، با آموزش ساخت اکانت یوتیوب همراه شما هستیم.

ساخت کانال یوتیوب

پس از کلیک کردن روی گزینه Create Channel، یک نام اختصاصی و بامعنا برای کانال انتخاب کنید. البته، بعداً امکان تغییر دادن این اسم را دارید؛ پس زیاد نگران انتخاب نام نباشد.

ساخت کانال یوتیوب

پس از وارد کردن اسم کانال جدید، شرایط و ضوابط استفاده از خدمات یوتیوب را تأیید کنید.

ساخت کانال یوتیوب
چگونه کانال یوتیوب بسازیم

یوتیوب این امکان را هم به کاربران داده که یک نام با علامت @ داشته باشند (مثل توییتر یا اینستاگرام). کاربران می‌توانند از این نام برای منشن کردن شما در کامنت‌ها یا پیدا کردن کانال شما استفاده کنند. اما می‌توان گفت که مهم‌ترین مزیت این روش، امکان ایجاد یک URL اختصاصی برای کانال است – قابلیتی که قبلاً فقط در اختیار کانال‌هایی با یک تعداد عضو مشخص قرار داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین هوش مصنوعی رایگان

بهترین سایت های هوش مصنوعی

4. اضافه کردن تصویر پروفایل و بنر

دقت داشته باشید که برای بنر، باید تصویری با ابعاد مناسب انتخاب کنید که بهترین سایز، 2560×1440 پیکسل است.

ساخت کانال یوتیوب

تصویر پروفایل، به شکل گرد برش زده می‌شود و معمولاً شامل لوگوی برندها است. این تصویر در کنار نام کانال شما در قسمت کامنت‌ها و همچنین کنار ویدیوهای منتشر شده نمایش داده می‌شود.

مناسب‌ترین ابعاد برای تصویر پروفایل یوتیوب، 250×250 پیکسل است.

5. بارگذاری ویدیوی معرفی (تریلر) کانال

پس از آموزش ساخت حساب یوتیوب و ایجاد کانال در این شبکه اجتماعی، در این بخش به یکی از عناصر مهم کانال می‌رسیم. ویدیوی معرفی کانال، به شکل برجسته نمایش داده شده و هر زمان کاربری وارد کانال شما می‌شود، این ویدیو به صورت خودکار پخش خواهد شد. پس، اهمیت این ویدیو را دست کم نگیرید و حتماً یک ویدیوی حرفه‌ای و مناسب برای معرفی کانال خودتان تولید کنید.

بیشتر بخوانید

آموزش ساخت نظرسنجی در واتساپ

آموزش ساخت نظرسنجی در تلگرام

چگونه برای یوتیوب ویدیو بسازیم؟

پس از راه اندازی یوتیوب و ساختن کانال، مرحله تولید ویدیو شروع می‌شود که می‌توان آن را طی چهار گام انجام داد. با ما همراه باشید تا نحوه ساختن ویدیوهای یوتیوب را با هم بررسی کنیم.

1. برنامه‌ریزی

اولین گامی که باید طی کنید، برنامه‌ریزی برای تولید ویدیو است. در این مرحله باید موضوع ویدیو، هدف آن و همچنین طول کلی ویدیو را مشخص کنید. در این مرحله، زمانبندی فیلمبرداری هم مشخص می‌شود.

ساخت کانال یوتیوب

نکته: یک زمان اضافه در نظر داشته باشید تا در صورت بروز مشکلات پیش‌بینی نشده، زمانبندی شما دچار تأخیر نشود.

تعیین ایده و مفهوم کلی

دقت داشته باشید که مفاهیم پیچیده‌تر، نیاز به چندین بار ضبط از زوایا، افراد و محل‌های مختلف دارند؛ در نتیجه ضبط و ویرایش آنها بیشتر زمان می‌برد. اگر تازه ساخت کانال یوتیوب را انجام داده و شروع به تولید محتوا کرده‌اید، سعی کنید پیچیدگی کار را کاهش دهید تا به مرور تجربه کسب کرده و بتوانید طول مناسب ویدیوها را انتخاب کنید.

جهت انتخاب ایده برای کانال یوتیوب می‌توانید مسیرهای مختلفی را طی کنید. بهتر این است که هدف خودتان را مشخص کرده و برای هر ویدیو یک هدف داشته باشید تا محتوای شما کوتاه‌تر و متمرکزتر شود.

در مرحله برنامه‌ریزی، می‌توانید تجهیزات مورد نیاز را تعیین کنید. مطمئن شوید که ویدیوهای شما کیفیت، نورپردازی و صدای مناسبی دارند. در صورت امکان می‌توانید برای راحت‌تر شدن ادیت و زیباتر شدن ویدیوها، از چند دوربین برای ضبط استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

نوشتن

در مرحله بعد، سناریو و محتوای ویدیو را بنویسید. نیازی نیست که این کار را با وسواس زیاد انجام دهید. فقط باید مشخص کنید که قرار است چه صحبت‌هایی، در چه زمانی انجام شوند.

ساخت کانال یوتیوب
نحوه مدیریت کانال یوتیوب

احتمالاً تصویربرداری را بیشتر از چیزی که تصور می‌کنید کات خواهید کرد؛ پس بهتر است تا حد ممکن، محتوای ویدیو را مشخص کنید.

تهیه استوری بورد (یا فیلم نامه مصور)

تهیه استوری بورد ضروری نیست؛ اما می‌تواند بسیار مفید باشد. می‌توانید به ازای هر شات، از یک کاغذ خالی سفید 8×11 استفاده کنید. کافیست با رسم شکل‌های ساده، محل قرار گرفتن دوربین را مشخص کنید. می‌توانید از استوری بورد به عنوان یک یادآور برای اضافه کردن سایر عناصر به ویدیو استفاده کنید؛ از جمله کارت‌های تبلیغ محتوای مرتبط، جلوه‌های صوتی، گرافیک‌ها و غیره.

تمرین کردن

این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید آن را به لحظه آخر موکول کرد. چون با تمرین بهتر می‌توانید نقاط ضعف یا تدارکات لازم برای ویدیو را مشخص کنید.

بیشتر بخوانید

آموزش بلاک کردن افراد در تیک تاک

آموزش کار با آیفون برای تازه کارها

2. فیلمبرداری

اگر زمان کافی را به برنامه‌ریزی اختصاص دهید، فیلمبرداری راحت‌تر خواهد بود. در این مرحله، شما همه برنامه‌ریزی‌های لازم را برای فیلمبرداری انجام دادید و تجهیزات لازم برای ضبط صدا و تصویر را آماده کرده‌اید، در نتیجه کافیست دکمه ضبط را فشار دهید.

ساخت کانال یوتیوب

هنگام فیلمبرداری به انسجام صحنه توجه داشته باشید تا مثلاً زمان ادیت، متوجه نشوید که یک بطری آب دائماً در پس زمینه نمایان و بعد غیب می‌شود یا نور روز، ناگهان تبدیل به نور شب می‌شود.

می‌توانید شخصی را به عنوان مسئول این کار در نظر بگیرید تا از منسجم بودن فیلم‌ها مطمئن شوید.

3. ادیت

در مرحله ادیت، باید ویدیوها را طوری ویرایش و سر هم کنید که در نهایت یک ویدیوی منسجم و باکیفیت داشته باشید. می‌توانید در این مرحله، از انواع جلوه‌های ویژه، تغییر رنگ، اصلاح صدا، متن، تصاویر گرافیکی، موزیک و غیره استفاده کنید.

ساخت کانال یوتیوب

ادیت ویدیوها می‌تواند کار سخت و زمانبری باشد؛ به خصوص اگر تازه اکانت یوتیوب را ساخته باشید. اگر بودجه لازم را دارید، می‌توانید برای این کار از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید.

قبل از بارگذاری ویدیو، باید آن را اکسپورت کرده و به یک فرمت مناسب تبدیل کنید. فرمت ویدیوهای قابل پشتیبانی توسط یوتیوب عبارتند از:

  • .MOV
  • .MPEG4
  • .MP4
  • .AVI
  • .WMV
  • .MPEGPS
  • .FLV
  • 3GPP
  • WebM
  • DNxHR
  • ProRes
  • CineForm
  • HEVC (h265)

بیشتر بخوانید:

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید موسیقی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

4. بارگذاری ویدیوها

پس از توضیح اینکه چطور کانال یوتیوب درست کنیم و چطور فیلم‌های مورد نظرمان را تولید کنیم، به مرحله بارگذاری ویدیوهای تولید شده می‌رسیم. خوشبختانه، انجام این کار در یوتیوب بسیار راحت است و می‌توانید تنها با فشردن چند دکمه، ویدیوی تولید شده را منتشر کنید.

به صفحه اصلی یوتیوب رفته و روی آیکن دوربین کوچک کنار آیکن پروفایل خودتان در قسمت سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. حالا دو گزینه خواهید داشت یعنی Upload یا Go Live. گزینه اول را انتخاب کنید.

ساخت کانال یوتیوب
چطور کانال یوتیوب را مدیریت کنیم

در صفحه بعدی، می‌توانید فایل ویدیو را در کامپیوتر پیدا کرده یا آن را مستقیماً به این صفحه بکشید.

ساخت کانال یوتیوب

حالا همزمان با بارگذاری ویدیو، یک شمارش معکوس خواهید داشت. در این مرحله می‌توانید عنوان و توضیحات ویدیو را مشخص کنید.

ساخت کانال یوتیوب

عنوان ویدیو

عنوان ویدیو، یکی از اصلی‌ترین محل‌های درج کلمات کلیدی است که به شما برای قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان مناسب کمک می‌کند. عنوان باید شامل حداکثر 66 کاراکتر و کاملاً گویا باشد. عنوان ویدیوهای یوتیوب به نوعی شبیه به تگ Title مقالات وبلاگی و صفحات لندینگ است.

یکی از روش‌های متداول، انتخاب یک نکته مهم از نیمه دوم ویدیو و به کار بستن آن به عنوان نکته کانونی در عنوان است. این کار، بینندگان را تشویق به دیدن بیش از نیمی از محتوا می‌کند و می‌تواند باعث افزایش تعداد ویو و سایر معیارهای تعاملی شود.

ساخت کانال یوتیوب
چطور کانال یوتیوب درست کنیم
توضیحات

در حال حاضر، امکان اضافه کردن برچسب زمانی به توضیحات ویدیوها وجود دارد که بسیاری از مخاطبان از آن استقبال می‌کنند. اما مطمئن شوید که این تاکتیک، با اهداف شما مطابقت دارد.

ممکن است این حرکت پرریسک باشد چون شما مخاطبان را دعوت می‌کنید که بخش کوچکی از ویدیو را مشاهده کنند و احتمال دارد که بعد از آن، صفحه شما را ترک کنند. قرار دادن برچسب زمانی برای ویدیوهای آموزشی یا ویدیوهای طولانی می‌تواند مفید باشد.

توضیحات ویدیوهای یوتیوب محدود به 800 کلمه است که 25 تا 30 کلمه اول قبل از عبارت see more نمایش داده می‌شوند؛ پس حتماً این 30 کلمه را با دقت انتخاب کنید.

معمولاً از مابقی توضیحات برای درج لینک وبلاگ، سایت یا سایر شبکه‌های اجتماعی و یا درج اطلاعات بیشتر درباره موضوع ویدیو استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید

پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام با شماره موبایل

الگوریتم ریلز اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

تامبنیل (تصویر بند انگشتی)

یک گزینه هم برای انتخاب تامبنیل خواهید داشت (Select Thumbnail). به شدت توصیه می‌شود که به جای استفاده از گزینه‌های خودکاری که خود یوتیوب انتخاب می‌کند، یک تامبنیل مستقل ایجاد کنید.

تامبنیل نقش مهمی در جذب کلیک برای ویدیوها دارد. حتماً تامبنیلی را انتخاب کنید که تصویری واضح و خوانا داشته باشد و توجه مخاطب را جلب کند. تامبنیل می‌تواند مکملی برای عنوان باشد و به ترغیب هر چه بیشتر بازدیدکننده‌ها برای کلیک کردن روی ویدیو کمک کند.

انتشار

مراحل بعدی از جمله اضافه کردن کارت به ویدیو و تنظیمات صفحه آخری که به محتوای مرتبط لینک می‌شود را انجام داده و در نهایت ویدیو را منتشر کنید.

ساخت کانال یوتیوب

این کار می‌تواند برای حمایت از سایر کانال‌ها و حفظ توجه مخاطبان به محتوای شما بسیار مفید باشد.

ساخت کانال یوتیوب

می‌توانید ویدیو را برای انتشار زمانبندی کرده یا همان لحظه منتشر کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان

چطور کانال یوتیوب را مدیریت کنیم ؟

پس از ساخت کانال یوتیوب و تولید محتوا برای آن، نوبت به بررسی نحوه مدیریت کانال یوتیوب می‌رسد.

بدون شک، مدیریت کانال یوتیوب فراتر از تولید و انتشار ویدیوها است. برای افزایش تعداد دنبال کننده‌ها و نرخ تعامل محتوا، باید مطالب را تبلیغ کرده، با مخاطبان در تعامل بوده و یک زمانبندی منظم برای انتشار محتوا داشته باشید.

1. تبلیغ محتوا

به جای انتشار یک تصویر ساده از ویدیوهای خودتان، خود ویدیو را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید؛ به خصوص در صورت ساخت اکانت یوتیوب برای درآمد . محتوای ویدیویی جذابیت بیشتری داشته و می‌تواند باعث افزایش تعداد مشتریان راغب و سطح فروش شما شود. همچنین، با تولید چنین محتوایی، راحت‌تر می‌توان نظر مخاطبان را جلب کرد و این یعنی می‌توانید معیارهای تعامل را در توییتر، فیسبوک و لینکداین ارتقاء دهید.

در واقع، 84 درصد بازاریاب‌ها اعلام کرده‌اند که محتوای ویدیویی به آنها برای جلب مشتریان راغب کمک کرده و 78 درصد اعلام کرده‌اند که با انتشار ویدیو، فروش آنها افزایش پیدا کرده است.

ایمیل یکی دیگر از روش‌های بسیار خوب برای جذب مخاطب است. می‌توانید ویدیوها را مستقیماً در ایمیل درج کنید؛ اما ممکن است این روش برای بعضی از سرویس‌های ایمیل مناسب نباشد. به همین دلیل، توصیه می‌شود که فقط لینک ویدیو را درج کنید.

2. حفظ تعامل

تعامل مخاطبان یکی از مهم‌ترین معیارها در همه شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر است. حتی اگر محتوایی جذاب و مفید تولید کنید، باز هم ممکن است محتوای شما تعامل لازم را جلب نکند. به همین دلیل، بهتر است از مخاطبان یک سوال پرسیده یا با ایجاد یک نظرسنجی، نرخ تعامل را افزایش دهید.

بهینه سازی کامنت‌ها و توضیحات متا

برای ارتقای نحوه مدیریت کانال یوتیوب بهتر است یک کامنت را پین کنید که محصول تبلیغ شده در ویدیو را توضیح داده یا مخاطبان را تشویق به سابسکرایب کردن کانال کند. این کار می‌تواند به ارتقای نرخ بازدید، تعامل و سئوی محتوا کمک کند.

ساخت کانال یوتیوب
آموزش ساخت کانال یوتیوب
پست‌های انجمنی

یوتیوب در سال 2016 برای رقابت با سایر شبکه‌های اجتماعی و فراهم کردن روشی جدید برای برقراری تعامل با مخاطبان، قابلیت Community یا انجمن را معرفی کرد. حالا کانال‌هایی که 10 هزار عضو یا بیشتر داشته باشند، می‌توانند پست، گیف و نظرسنجی منتشر کنند.

یکی از دلایل اینکه یوتیوب دائماً به کاربران یادآوری می‌کند که برای دریافت اعلان روی زنگوله کلیک کنند، همین است. با انجام این کار، در صورت به روزرسانی تب Community مطلع خواهید شد – این نکته اهمیت زیادی دارد چون این گزینه از جایی به غیر از صفحه خود کانال در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید

الگوریتم اینستاگرام برای استوری چیست

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

3. استفاد از قابلیت انتشار ویدیوهای کوتاه

یوتیوب هم مثل تیک تاک و اینستاگرام، قابلیت انتشار ویدیوهای کوتاه را فراهم کرده است. این قابلیت به نام YouTube Shorts راه خیلی خوبی برای جذب مخاطبان جدید است. همچنین، می‌توانید ویدیوی کوتاه را بر اساس یک ویدیوی طولانی‌تر ایجاد کنید که کار شما را برای تولید ویدیوهای کوتاه راحت‌تر می‌کند.

4. رعایت زمانبندی

بعد از ساخت کانال یوتیوب و تولید و انتشار اولین ویدیو برای کانال خودتان، سعی کنید به زمانبندی تعیین شده برای انتشار ویدیوها پایبند بمانید. پس از راه اندازی یوتیوب و افزایش تعداد مخاطبان خودتان، باید این نکته را رعایت کنید تا تعداد مخاطبان و ویوی مطالب شما حفظ شود.

به عنوان یک ایده برای کانال یوتیوب می‌توانید از ویدیوهای پشت صحنه استفاده کنید. این ویدیوها را در اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و تیک تاک منتشر کرده و مخاطبان را از پیش رو بودن انتشار ویدیوهای جدید باخبر کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب، صفر تا صد کانال یوتیوب را بررسی کرده و علاوه بر توضیح روش ساخت کانال یوتیوب به ایده‌هایی برای تولید و انتشار محتوا و همچنین روش‌های مدیریت کانال اشاره کردیم. یوتیوب پرکاربردترین پلتفرم جهان برای انتشار ویدیو است. چه یک یوتیوبر مجرب باشید و چه تازه این مسیر را شروع کرده‌اید، پیدا کردن ایده می‌تواند کار سختی باشد. امیدواریم که این مطلب به شما برای ساختن و مدیریت کانال یوتیوب کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

چطور کانال یوتیوب درست کنیم ؟

با کامپیوتر یا گوشی وارد یوتیوب شده، روی تصویر پروفایل خودتان کلیک کرده و گزینه Create a channel را انتخاب کنید. در این مقاله، جزئیات کامل مراحل را توضیح دادیم که می‌توانید آنها را مرحله به مرحله دنبال کنید.

آیا ساخت کانال یوتیوب رایگان است؟

ساخت کانال یوتیوب رایگان است و این سرویس هم بخشی از حساب رایگان گوگل محسوب می‌شود.

چه نوع محتوایی برای یوتیوب بهتر است؟

بهترین نوع محتوا برای کانال یوتیوب عبارتند از: ویدیوهای واکنش، آشپزی، تقلید، پشت صحنه، ورزش، آموزش، حوزه زیبایی، فناوری و آنباکسینگ.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره ساخت کانال یوتیوب چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر