coinex
راهنمای خرید تکراتو

پرداخت غرامت 24 میلیون دلاری کمپانی اپل به مخترعین سیری

کمپانی اپل موافقت خود را برای پرداخت غرامت 24.9 میلیون دلاری به مخترعین اصلی سیری اعلام کرد.

کمپانی اپل موافقت خود را برای پرداخت غرامت 24.9 میلیون دلاری به مخترعین اصلی سیری اعلام کرد.

این کمپانی به منظور کاهش تعداد شکایت ها و درگیری های قضایی، حاضر به پرداخت این مبلغ شده است. این شکایت بخصوص، در سال 2012 توسط شرکت Dynamic Advance انجام شد. آنها مدعی هستند که قابلیت سیری، تخلف از پتنتی است که در اصل متعلق به موسسه ی پلی تکنیک Rensselaer (مطالعات شخصی در دانشگاه تروی، نیویورک) بوده است. اپلیکیشن پتنت این موسسه در سال 2007، یعنی چند سال قبل از انتشار سیری، معرفی شده بود؛ و َشرکت Dynamic Advances مجوز انحصاری آن را در اختیار داشت. قرار بود دادگاه این شکایت ماه آینده برگذار شود، اما شرایط حل و فصل کامل آن به شکلی است که شاکی می بایست از شکایت خود صرف نظر کند.

کمپانی اپل در ازای پرداخت 24.9 میلیون دلار می تواند به قرار دادن قابلیت سیری در دستگاه های خود ادامه دهد و حداقل برای 3 سال آینده، وعده دهد که از همان پتنت مشابه استفاده نخواهد کرد. به محض صرف نظر از شکایت، Dynamic Advances مبلغ 5 میلیون دلار دریافت خواهد کرد. به نظر می رسد که نیمی از این مبلغ را با موسسه ی رنسلرRensselaer و وکلای آنها قسمت خواهد کرد.

پتنت اصلی با نام “رابط زبان طبیعی با استفاده از فرهنگ لغت متوسط حاصل از نتایج” معرفی شده بود. اسناد موجود حاکی از آن هستند که این اختراع برای “رابط کاربران، مخصوصا رابط های کاربری که زبان های طبیعی را می شناسند” منتشر شده بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر