;
coinex

موتور جستجوی گوگل از طریق یک رابط برنامه‌نویسی ارتقا می‌یابد

موتور جستجو گوگل

همه‌ ما شرکت گوگل را به عنوان یک موتور جستجو می‌شناسیم. به کمک ابزارهای پردازشگر شناسایی تصویر گوگل، سال‌ها است که شما از این ماشین برای پیدا کردن تصاویر مورد نظر خود در اینترنت بهره برده‌اید؛ که البته این جستجوی شما فقط برای عکس‌ها و تصویر بوده‌اند که به نوعی به آنها تصاویر ایستا یا static هم می‌گویند.

دو روز قبل، گوگل از یک رابط برنامه نویسی (API) رونمایی کرد که برای موتور جستجو خود نوشته شده بود. این رابط از یادگیری ماشینی یا machine learning برای جستجو در ویدئوها بهره می‌برد، به‌طوری که از آن برای جستجوی اسم‌ها یا افعالی در مابین ویدئوها استفاده می‌شود. در واقع این رابط، برای پیدا کردن فرد یا چیزی خاص، در میان فیلم‌های ویدئویی کاربرد دارد.

به عنوان مثال شما قادر خواهید بود فردی را در یک ویدئو پیدا کنید که عمل خاصی را انجام می‌دهد. برای این کار، شما عملی که فرد در آن ویدئو انجام می‌دهد را وارد می‌کنید و گوگل فرد انجام دهنده‌ آن را در یک ویدئو به شما نشان می‌دهد. این رابط برنامه نویسی هوشمند در حال حاضر در مرحله‌ی بتا قرار دارد. در این مرحله شرکت‌های مختلفی در حال بررسی و آزمایش کاربردی این جستجوگر پیشرفته‌ی ویدیویی هستند.

یکی از سایت‌هایی که این جستجو بسیار در آن کاربردی است، سایت یوتیوب (YouTube) است؛ سایتی که مختص ویدیو و کلیپ‌هایی با موضوعات مختلف است.

به طور مثال اگر شما به دنبال یک “ببر” در یک ویدیو بگردید، مورد زیر را خواهید یافت.

گوگل موتور جستجوگر پیشرفته‌ی خود را از طریق یک رابط برنامه‌نویسی ارتقا می‌دهد

فرایند جستجوی گوگل در ویدئوها چگونه است

این رابطه برنامه نویسی به این صورت کار می‌کند که شما در ابتدا دنبال رفتار یا چیز خاصی در یک ویدیو هستید. بعد از آنکه نام آن را در نوار جستجو وارد کردید، این ماشین جستجوگر در ویدیو‌ها به دنبال آن لغتی می‌گردد که شما به دنبال آن هستید (که این جستجو می‌تواند چه از طریق تلفظ و یا چه به صورت زیر نویس لغت مورد نظر در فیلم‌ها یا ویدیوها باشد)، بعد از پیدا کردن آن لغت، گوگل قسمتی از آن ویدیو را که مربوط به آن کلمه است به شما نشان می‌دهد.

البته نباید این انتظار را داشته باشید که این برنامه‌ کاربردی جدید گوگل، به همین زودی در یوتیوب مورد استفاده قرار گیرد؛ اما این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نه چندان دور، غول‌های جستجوگر پیشرفته‌ای مثل گوگل، سر از زندگی شما در آورد و موجبات آسودگی شما را فراهم کند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر