coinex
راهنمای خرید تکراتو

انتشار جدیدترین رندرهای نوت 8 از جایگاه نامناسب اسکنر اثرانگشت در آن خبر می دهد

انتشار جدیدترین رندرهای نوت 8 از جایگاه نامناسب اسکنر اثرانگشت در این موبایل خبر می دهدروز گذشته جدیدترین رندرهای گوشی گلکسی نوت 8 سامسونگ به لطف یکی از تولیدکنندگان قاب های محافظ به نام Ghostek در فضای اینترنت منتشر شد. این رندرها بر مبنای اخبار و شایعاتی که پیرامون این موبایل منتشر شده بودند، طراحی و به تصویر کشیده شده است.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، برخلاف نمایشگر بینهایت زیبایی که در این موبایل به کار رفته، بخشی آزاردهنده نیز در آن دیده می شود.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، برخلاف نمایشگر بینهایت زیبایی که در این موبایل به کار رفته، بخشی آزاردهنده نیز در آن دیده می شود.

گوشی های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در فروردین امسال رونمایی شدند و تقریبا تمامی کاربران و منتقدان جهان از طراحی منحصر به فرد و آینده نگرانه ی آن لذت بردند؛ با اینحال نکته ای در این موبایل بود که انتقادهای بسیاری را برانگیخت؛ جایگاه نامناسب اسکنر اثرانگشت در این گوشی های پرچمدار.

کمپانی سامسونگ در طراحی این موبایل ها تصمیم گرفت برخلاف طراحی های مشابه بازار که اسکنر را در مرکز و پایین تر از دوربین قرار می دادند، عمل کرده و این قابلیت را در کنار ماژول دوربین قرار دهد؛ این جایگاه نامناسب، علاوه بر دسترسی و امکان لمس دشوار برای کاربران، احتمال لمس اتفاقی لنز دوربین را نیز بیشتر کرده و باعث کثیف شدن آن می شود. در گوشی اس 8 که اندازه ی کوچکتری دارد، لمس اسکنر اثرانگشت آسان نیست؛ اما در اس 8 پلاس با اندازه ی بزرگ تر، دسترسی به اسکنر و لمس آن مشکل می شود.

اگر این رندرها صحت داشته باشند، بدان معناست که سامسونگ بار دیگر قصد دارد قابلیت اسکنر اثرانگشت را در جایگاه نامناسب تعبیه کند. مشکل اینجاست که گلکسی نوت 8 احتمالا از گلکسی اس 8 پلاس نیز بزرگتر خواهد بود؛ بنابراین لمس آن دشوارتر خواهد بود. اگر دستان بزرگی دارید و از گوشی های بزرگ استفاده می کنید، استفاده از اس 8 پلاس برایتان دشوار نیست؛ اما قطعا برای لمس اسکنر در نوت 8 به انگشتان کشیده تری احتیاج دارید.

مشکل اینجاست که گلکسی نوت 8 احتمالا از گلکسی اس 8 پلاس نیز بزرگتر خواهد بود؛ بنابراین لمس آن دشوارتر خواهد بود.

خبر بد این است که اسکنر اثرانگشت در گوشی های موبایل، به یک روش تشخیص هویت قابل قبول تبدیل شده است؛ این در حالیست که سایر تکنیک های بیومتریک مثل تشخیص چهره یا اسکن عنبیه ی چشم، هنوز به کیفیت اجرا و راحتی استفاده از اسکنر اثرانگشت نمی رسند.

کمپانی سامسونگ اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد گوشی گلکسی نوت 8 را در تاریخ 23 آگوست رونمایی کند؛ دعوتنامه های مطبوعاتی این رویداد نیز ارسال شده است. با توجه به تصویر دعوتنامه، مشخص شد که این دستگاه به طور قطع با نمایشگر بینهایت همراه شده و از قلم استایلوس اس پن برخوردار می شود. امیدواریم که رندرهای اخیر، صحت نداشته باشند و سامسونگ فکری به حال جایگاه نامناسب اسکنر اثرانگشت کرده باشد.

مشکل اینجاست که گلکسی نوت 8 احتمالا از گلکسی اس 8 پلاس نیز بزرگتر خواهد بود؛ بنابراین لمس آن دشوارتر خواهد بود.

لازم به ذکر است که کمپانی رقیب، یعنی اپل نیز قصد دارد اسکنر اثرانگشت را درون نمایشگر آیفون 8 تعبیه کند، اما هنوز مشخص نیست که در این کار موفق بوده یا خیر. بیشتر اخبار و شایعات اخیر خبر می دهند که اسکنر اثرانگشت در پنل پستی این موبایل قرار نمی گیرد؛ برخی نیز مدعی هستند که دکمه ی پاور در لبه ی دستگاه، جایگاه اسکنر نیز خواهد بود.

.

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر