;
coinex

پردازشگر هجده هسته‌ای زئون اینتل احتمالا در آی مک پرو اپل به کار می‌رود

پردازشگر هجده هسته‌ای زئون اینتل احتمالا در آی مک پرو اپل به کار می‌رود!

پردازشگر هجده هسته‌ای زئون اینتل یکی از قدرتمندترین پردازشگرهایی است که تا به حال توسط سازنده آمریکایی ساخته شده است؛ ظاهرا اپل یکی از خریداران این پردازنده است.

این پردازشگر که با طراحی دبلیو شکل ساخته شده است، نسبت به مدل‌های قبلی خود 38 درصد راندمان بیشتر را ارائه می‌کند. منابع خبری گفته‌اند که احتمالا اپل در ساختن آی مک پرو (iMac Pro) از این پردازشگر استفاده می‌کند؛ با وجود این باید صبر کرد و دید که اینتل در نمایشگاه ایفا 2017 چه اطلاعاتی را در مورد تراشه جدیدش ارائه می‌کند.

گفته شده است که اینتل می‌خواهد پردازشگرهای زئون (Xeon) را با هدف ارائه یک تراشه قدرتمند و پیشرفته برای انجام کارهای گرافیکی سنگین ارائه کند.

هنوز به صراحت مطلبی در مورد استفاده از پردازشگر هجده هسته‌ای زئون اینتل در ساخت آی مک پرو منتشر نشده است. اما از آنجایی که گفته شده این تراشه قرار است در سه ماهه چهارم سال میلادی جاری وارد بازار شود و همچنین با توجه به این که کوپرتینو گفته است که می‌خواهد آی مک پرو را با یک پردازشگر هجده هسته‌ای در ماه دسامبر (10 آذر تا 10 دی) وارد بازار کند، می‌توان انتظار داشت که پردازشگر هجده هسته‌ای زئون اینتل همان تراشه‌ای باشد که اپل می‌خواهد محصول جدید خود را به آن مجهز سازد.

خانواده پردازشگرهای دبلیو شکل زئون اینتل علاوه بر یک تراشه هجده هسته‌ای تراشه‌های چهارده، ده و هشت هسته‌ای کوچک‌تری را هم در خود دارد. گفته شده است که فرکانس بزرگ‌ترین عضو این خانواده به 4.3GHz و فرکانس کوچک‌ترین عضو این خانواده به 4.5GHz می‌رسد.

طبق اطلاعات منتشر شده پردازشگرهای جدید می‌توانند رم‌های 512 گیگابایتی دی دی آر 4 – 2666 ای سی سی (DDR4-2666 ECC) را پشتیبانی کنند و علاوه بر این دارای 48 مسیر ورودی پی سی آی اکسپرس 3.0 (PCI Express 3.0) هستند. از این رو می‌توانند ظرفیت و کارایی‌های زیادی را در اختیار کاربران بگذارند. اینتل گفته است که راندمان نسل جدید پردازشگرهایش در مقایسه با پردازشگرهای مدل زئون ای 5 (E5) در حدود 38 درصد بیشتر است.

پردازشگرهای جدید برای اجرای محتویات VR و تصویری و انجام کارهای گرافیکی ساخته شده‌اند به همین دلیل اگر یک گیمر هستید بهتر است که از پردازشگرهای Core-i9 اینتل استفاده کنید.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط سایت خبری پس مارک (PassMark) پردازشگر هجده هسته‌ای زئون اینتل در حدود 2000 دلار قیمت دارد و تا آخر سال میلادی جاری وارد بازار می‌شود. نکته مسلم این است که کارایی و عملکرد سریع برای کاربرانی که با کارهای گرافیکی و ویدئویی سر و کار دارند، اهمیت زیادی دارد به همین دلیل به نظر می‌رسد که اینتل نمی‌خواهد این عده از کاربران را بیش از حد منتظر بگذارد.

سازنده آمریکایی هنوز نگفته است که کدام یک از رایانه‌های موجود پردازشگرهای سری جدیدش را پشتیبانی می‌کنند اما با توجه به این که نمایشگاه ایفا 2017 برلین قرار است که تا چند روز آینده برگزار شود، می‌توان انتظار داشت که شرکت‌هایی مانند دل (Dell)، اچ پی (HP)، لنوو (Lenovo) و… خبرهایی را در زمینه استفاده از نسل جدید پردازشگر هجده هسته‌ای زئون اینتل در ساخت محصولاتشان منتشر کنند.

این احتمال هم وجود دارد که اپل اطلاعات بیشتری را در رابطه با آی مک پرو خود در رویدادی که می‌خواهد در تاریخ 21 شهریور (12 سپتامبر) برای رونمایی از سری جدید گوشی‌های آیفون برگزار کند، منتشر سازد.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت پردازشگر هجده هسته‌ای زئون اینتل منتشر نشده اما گفته شده است که مدل ده هسته‌ای دبلیو 2155 این سازنده 1,440 دلار قیمت دارد.

داده فیلى، وبلاگى که مى توانید در مورد بازاریابى محتوایى و تبلیغات آنلاین در آن بخوانید، حامى تکراتو براى پوشش نمایشگاه IFA 2017

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر