;
coinex

جزئیات مصوبه دولت برای آزادسازی واردات خودروهای بالای 2500 سی سی

محصولات ب ام و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017

 

سایت ثبت سفارش واردات خودرو مسدود شده است و واردات خودروهای بالای 2500 سی سی به کشور نیز ممنوع است. اما دستورالعمل‌های جدید ثبت سفارش واردات خودرو و جزئیات مصوبه دولت برای آزادسازی واردات خودروهای بالای 2500 سی سی در راه است.

تصمیماتی که دولت برای واردات خودرو دارد تقریبا به مرحله نهایی رسیده است. به نظر می‌رسد که این مصوبه تصمیم‌های زیادی همراه با جزئیات زیاد و حاشیه‌های زیادی داشته باشد. زیرا قرار است تا این دستورات جدید، آزادسازی واردات خودروهای بالای 2500 سی سی و واردات دوباره خودرو به کشور را به همراه داشته باشد؛ بنابراین واردات خودرو به‌طور کامل منوط به تولید خواهد بود.

جزئیات آزادسازی واردات خودروهای بالای 2500 سی سی

با آزادسازی واردات خودروهای بالای 2500 سی سی به کشور، تعرفه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند. برای خودروهای بازه قیمتی 40 تا 50 هزار دلار، 50 درصد افزایش تعرفه، خودروهای بازه قیمتی 50 تا 60 هزار دلار، 75 درصد افزایش تعرفه و خودروهایی با قیمت 60 هزار دلار به بالا، افزایش صد درصدی تعرفه را خواهند داشت.

لازم به ذکر است که براساس این مصوبه، برای واردات سایر خودروهایی که حجم موتور کمتر از 2500 سی سی دارند، تعرفه واردات هیچ تغییری نخواهد داشت. در این مصوبه جدید که ارائه خواهد شد فقط نمایندگان رسمی اجازه دارند تا واردات خودرو را انجام دهند، همچنین هر برند اجازه دارد تا فقط سه هزار دستگاه خودرو را وارد کند؛ البته سقف مالی خودروهای وارداتی نباید بیشتر از صد میلیون دلار باشند.

برای اینکه یک نمایندگی بتواند واردات بیشتر از سهمیه مشخص شده را انجام دهد باید امتیازاتی داشته باشد؛ امتیازاتی چون صادرات خودرو، صادرات قطعه و تولید خودرو. پس با وجود این شرایط تمامی نمایندگان می‌توانند به میزان صادرات خودرو، قطعات خودرو و همچنین تولید هر خودرو حتی خودروهای داخلی، تعداد بیشتری واردات داشته باشند. البته این مصوبه اعلام شده پیچیدگی‌های زیادی به همراه خواهد داشت و همین امر است که باعث می‌شود تا تفسیرهای متفاوتی درباره آن به وجود آید. البته این امر باعث می‌شود تا قطعیت اجرای مصوبه نیز دچار مشکل شود.


بیشتر بخوانید:

آیا واردات خودروهای بالای 2500 سی سی به کشور آزاد شده است؟


.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر