;
coinex

تومور 13 کیلوگرمی در شکم یک بیمار ؛ لیپوسارکوما چیست؟

از شکم یک فرد اهل نیوجرسی یک تومور 13.6 کیلویی بیرون آورده شد. پزشکان این نوع تومور را لیپوسارکوما می‌دانند. تومور بدخیمی که در بافت چربی رشد می‌کند.

مطابق گزارش نیویورک دیلی، این مرد که کوین دیلی نام دارد، پس از آنکه بیش از ۳۰ پوند (۱۴ کیلو) کاهش وزن را تجربه کرد، پی برد که عدم تغییر اندازه شکم او چیز عجیبی باید باشد. آنطور که فاکس نیوز می‌گوید، سی‌تی اسکن نشان داد که برآمدگی شکم این مرد درواقع به نوعی نادر از تومور به نام لیپوسارکوما (liposarcoma) مربوط می‌شود.


بیشتر بخوانید : بهبود ۹۷ درصدی تومورهای سرطانی با یک واکسن ؛ آیا درمان سرطان نزدیک است؟


بر اساس اعلام مرکز اطلاعات ژنتیکی و بیماری‌های خاص، لیپوسارکوما توموری است که درون بافت چربی رشد می‌کند و از آنجایی که می‌تواند به سایر بافت‌ها و اندام‌های بدن نیز گسترش پیدا کند تومور بدخیم خوانده می‌شود.

لیپوسارکوما
در این تصویر کوین دیلی قبل و بعد از عمل جراحی برداشتن تومور دیده می‌شود. تفاوت این دو عکس توموری به وزن ۱۳.۶ کیلوگرم است. (اعتبار : بیمارستان لنوکس هیل)

لیپوسارکوما توموری است که در عمدتا در بافت چربی ران، پشت زانو و شکم یافت می‌شود. به همین ترتیب تومور کوین دیلی از بافت چربی شکم او منشا گرفته بود. این نوع تومور‌ها بسیار نادر هستند. بنا به گفته اجمن سرطان آمریکا حدود ۱۳ هزار مورد سارکوما (تومور بدخیم بافت هم‌بند یا نسج) در سال ۲۰۱۸ شناسایی خواهد شد. لیپوسارکوما تنها نوعی از سارکوما است و به سرطان‌هایی اطلاق می‌شود که در بعضی بافت‌های بدن مثل استخوان، ماهیچه و چربی، تشکیل می‌شود.

نخستین رویکرد در درمان یک لیپوسارکوما در بیشتر مواقع جراحی است. اگر چه هنگامی که تومور در شکم باشد و در نزدیکی اندام‌های حیاتی رشد کند، جراحی آن می‌تواند بسیار دشوار باشد. در مورد دیلی، تومور اطراف یکی از کلیه‌ها پیچیده شده بود و همین موضوع از بین بردن کامل آن را نیازمند یک جراحی ۴ ساعته می‌کرد.

جراح دیلی، دکتر جولیو تکسیرا (Julio Teixeira) در بیمارستان لنوک هیل به دیلی‌ میل گفته است که این بزرگترین توموری بوده است که او تاکنون از میان برده است. وزن این تومور ۱۳.۶ کیلوگرم بوده است.

بیشتر بخوانید :

.

منبع : LiveScience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر