;
coinex

انتظار برای کاهش تعرفه‌ واردات خودرو در هفته آینده

کاهش تعرفه‌ واردات خودرو در دستور کار قرار گرفته است. عضو کمیسیون صنایع مجلس از تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس خبر داد.

به گزارش تکراتو، عضو کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرده است که طرح ساماندهی بازار خودرو هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد. حمید گرمابی اعلام کرد که احتمال اینکه تعرفه خودروهای هیبریدی کاهش یابد، زیاد است.


بیشتر بخوانید: آیا احتکار خودرو توسط خودروسازان داخلی صحت دارد؟


تصویب طرح کاهش تعرفه‌ واردات خودرو

گرمابی در راستای کاهش تعرفه‌ واردات خودرو اعلام کرد که تعرفه خودروهای هیبریدی نیز کاهش می باید زیرا خودروهای هیبرید دوستدار محیط زیست هستند و در این زمینه وارد کنندگان باید تشویق شوند تا اقدام به واردات این مدل خودروها نمایند.

وی در مورد واردات این مدل از خودروها اعلام کرد که باید این مدل ها با اطلاع کافی، بدون ایجاد رانت و تحمیل شوک به بازار وارد شوند. وی همچنین تاکید کرد که تعرفه‌های واردات باید برای این خودروها کاهش یابد و حتی باید کاری کرد که بدون تعرفه وارد شوند. زیرا سایر خودروها مصرف سوخت بالا دارند و برای مردم و محیط زیست ضرر دارند.


بیشتر بخوانید:داستان های گرانی خودرو همچنان ادامه دارد؛ وزیر صنعت و مدیران ایران خودرو و سایپا در مجلس


خالی شدن جیب مردم با حمایت از صنایع خودروی داخلی

عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد که برای حمایت از صنایع خودروی داخلی ، جیب مردم خالی می شود و ادامه داد که این کار نادرست است. به گفته وی ایران ازجمله کشورهایی است که خودرو در آن بالاترین تعرفه را دارد.

وی در پایان گفت که اگر مسئولان بر افزایش تعرفه واردات خودرو پافشاری کنند، نه تنها حقوق مصرف کننده تضییع می شود بلکه دیگر انگیزه ای برای خودرو سازان داخلی در جهت افزایش کیفیت محصولات باقی نخواهد ماند و همچنان خودروهای بی کیفیت در کشور تولید می شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر