;
coinex

همراه اول هشدار داد؛ گول پیام های تبلیغاتی شارژ رایگان را نخورید!

اپراتور همراه اول به مشترکین خود در مورد پیام های تبلیغاتی شارژ رایگان هشدار داد. پیام های دریافت شارژ رایگان، تبلیغاتی هستند.

به گزارش تکراتو، مشترکین همراه اول پیش از این به واسطه ارسال پیام های تبلیغاتی شارژ رایگان دچار مشکل شده بودند. همزمان با عید فطر ارسال یک پیام تبلیغاتی شارژ رایگان باعث شد تا مشترکین نسبت به فعال کردن آن اقدام کنند. فعال کردن این سرویس برای مشترکین 200 هزار تومان هزینه به دنبال داشت.


بیشتر بخوانید: مراقب عیدی همراه اول باشید؛ ۱۲۰ گیگ اینترنت هدیه رایگان، ۱۹۹ هزار تومان هزینه!


البته در ادامه این مشکل رفع شد و همراه اول این سرویس را برای مشترکینی که فعال کرده بودند، لغو نمود. جدیدا نیز اعلام شد که منشا این پیام شناسایی شده و پرونده در حال پیگیری است.


بیشتر بخوانید: چه کسی پیامک جعلی ۱۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان عیدی همراه اول را منتشر کرد؟


گول پیام های تبلیغاتی شارژ رایگان را نخورید!

ارسال پیام های تبلیغاتی شارژ رایگان پایان ندارد و هر روز شاهد افزایش و تنوع در ارسال این پیام ها هستیم. جدیدا هم عده‌ای دیگر با سوءاستفاده از سرویس‌های ارزش افزوده‌ اقدام به کلاهبرداری از مشترکین کرده‌اند.

مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری به ارسال گسترده پیامک‌های تبلیغاتی با متن فریبنده از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی یا سرشماره‌های شخصی که کاربران را تشویق می‌کند با ارسال کد، شارژ یا سرویس رایگان دریافت کنند، اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: پیگیری اینترنت رایگان دروغین همراه اول به دستور وزیر ارتباطات


وی اعلام نمود که برخی از کاربران به این پیام ها اعتماد می کنند و موارد درخواستی در پیامک را انجام می‌دهند. در ادامه پس از فعال شدن سرویس ناخواسته، این کاربران هستند که متضرر می شوند.

به گفته وی اپراتورها باید در این مورد به مشترکین اطلاع‌رسانی کنند. همراه اول نیز در این مورد تصریح کرده است که مشترکین باید درباره پاسخ دادن به اینگونه پیام‌ها اطلاع لازم را از نوع پیام و میزان هزینه آن داشته باشند.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر