;
coinex

عرضه اولین چیپ هوش مصنوعی علی بابا تا سال آینده

کمپانی علی بابا قصد دارد اولین چیپ هوش مصنوعی خود را تا سال آینده به بازار عرضه کند. این کمپانی واحد مستقلی برای تولید چیپ راه‎‌اندازی کرده است.

به گزارش تکراتو، نخستین چیپ استنتاجی مبتنی بر هوش مصنوعی علی بابا تا نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار خواهد شد. علی بابا در نظر دارد از این چیپ در ماشین‌های خودران، شهرهای هوشمند و بخش لوجستیک بهره بگیرد.

عرضه‌ی اولین چیپ هوش مصنوعی علی بابا

این شرکت چینی در رویدادی که چندی پیش در هانگژو برگزار کرد اعلام نمود که زیرشاخه جدیدش قرار است چیپ‌های سفارشی سازی شده هوش مصنوعی و پردازنده‌های امبد تولید کند. این کمپانی از این طریق خواهد توانست گام‌های ارزنده‌ای برای ورود به بازار رو به رشد اینترنت اشیاء بردارد.

چندی پیش علی بابا در راستای تقویت جایگاه خود در حوزه اینترنت اشیاء مبتنی بر کلاود شرکتی به نام C-SKY Microsystems  را خریداری کرد که در زمینه ساخت میکروچیپ فعالیت داشت.

این اقدام علی بابا در واقع بخشی از تلاش دولت چین برای افزایش کیفیت تراشه‌های داخلی است تا از این طریق به تقویت صنایع پیشرفته داخلی خود بپردازد و  و در همه حوزه‌ها چه حمل و نقل و چه سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در حوزه سلامت سرآمد باشد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: venturebeat

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر