coinex
راهنمای خرید تکراتو

نقد و بررسی آی ماینر (iminer) در مصاحبه با مدیرعامل این شرکت؛ آی ماینر قانونی است یا یک کلاهبردار اینترنتی

آیا آی ماینر قانونی است؟ آیا این شرکت اجاره و فروش ماینر با مجوزهای رسمی به کار خود ادامه می دهد یا شرکتی است که نمی توان به آن اعتماد کرد؟

چند وقتی است که بازار کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال به دلیل جذابیت های مالی و البته سازوکاری که در انتقال وجه بین معامله گران آن انجام می شود، برای کاربران اهمیت خاصی پیدا کرده است. قیمت این ارزهای دیجیتالی و در راس آنان بیت کوین، باعث شده که ماینینگ و استخراج آن برای بسیاری از مردم جذابیت‌های فراوانی داشته باشد. شرکت های بسیاری نیز در این زمینه پا به عرصه گذاشته و درصدد هستند تا به شکل های مختلفی از این بازار پرسود بهره ببرند، اما تا کجا می‌توان به این قبیل شرکت ها اعتماد کرد؟

آی ماینر یکی از بزرگترین شرکت هایی است که در زمینه استخراج بیت کوین و اجاره ماینر فعالیت کرده و در چند وقت اخیر نام آن بسیار شنیده شده است. این شرکت، تبلیغات وسیعی در حوزه کاری خود انجام داد و البته به مانند بسیاری از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، به چالش نیز کشیده شد.

این شرکت چند ملیتی چندی قبل توانست مجوزهای لازم برای ورود به بازار ایران را به دست آورد تا آنجایی که بسیاری از رسانه های معتبر خارجی همچون msn یا یاهو نیز به نقل از رسانه های داخلی، این خبر را پوشش داده و از آن به عنوان قدمی برای قانونی شدن فعالیت های رمزارزها در ایران یاد کردند.

فارم استخراج بیت کوین آی ماینر

اما در این بین برخی از رسانه ها نیز با مطرح کردن سوالاتی در خصوص این شرکت، آی ماینر را کلاهبردار و دروغگوی بزرگ نامیدند و آن را به چالش کشیدند.

اما آیا آی ماینر کلاهبردار است یا به دلیل ماهیت بازار کریپتوکارنسی نتوانسته تا شفافیت لازم را داشته باشد؟

ما در تکراتو به دلیل آنکه برخی مطالب درباره این شرکت منتشر کرده و از سوی دیگر برای اینکه بتوانیم شفافیت لازم درباره فعالیت های آن را به کاربران خود ارایه دهیم با مدیر عامل این مجموعه مصاحبه ای را ترتیب دادیم تا به سوالات ما و کاربران تکراتو در این زمینه پاسخ دهد. مطلب زیر مصاحبه ما با خانم جمال زهی مدیرعامل این شرکت است.

آی ماینر کلاهبردار یا آی ماینر قانونی؟

خانم سلیمه جمال زهی مدیرعامل شرکت افرند شیدمهر، نماینده رسمی آی ماینر، در ایران هستند که به برخی سوالات تکراتو در خصوص چالش هایی که درباره این شرکت در برخی رسانه ها مطرح شده است، پاسخ های نسبتا کاملی داده‌اند.

متن زیر مصاحبه تلفنی ما با خانم جمال زهی است که در این مطلب، به شکل پرسش و پاسخ به رشته تحریر درآمده است. سوالات ما مطرح شد و جواب‌های خانم جمال زهی به دلیل آنکه مشخص شود، از زبان آی ماینر گفته شده است.

سلام و وقت بخیر خانم جمال زهی و تشکر می کنیم بابت همکاری و وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

(جمال زهی) آی ماینر: بنده نیز عرض سلام دارم خدمت شما و خوانندگان این مصاحبه.

 

اگر اشتباه نکنم این اولین مصاحبه رسمی شماست و اگر اجازه بدهید این مصاحبه را بدون کم و کاست در تکراتو منتشر کنیم؟

آی ماینر: بله از جانب من بلامانع هست و خوشحال هم خواهم شد.

 

اجازه بدید که اولین سوال را در خصوص قانونی بودن یا مجوزهای رسمی آی ماینر بپرسم آیا آی ماینر مجوزی هم دارد یا خیر؟ چون یکی از مهمترین سوالاتی که درباره آی ماینر مطرح می‌شود، این است که آیا فعالیت های آی ماینر قانونی بوده یا یک کلاهبرداری اینترنتی است؟

آی ماینر: همانطور که در جریان هستید ، آی ماینر یک شرکت چند ملیتی است و در هر کشور با توجه به سیاست های دولت و شرایط حاکم بر جامعه، مجوز های متفاوتی دریافت شده است. برای مثال شرکت روسی آی ماینر به شماره ثبت 230908871039 در شهر مسکو مستقر است. همچنین شرکت ترکی آی ماینر با شماره ثبت 0474074153700001 در شهر آلانیا به ثبت رسیده و در ایران نیز شرکت آی ماینر با شماره ثبت 547699 و شناسه ملی 14008641627 مشغول به فعالیت است. البته دفتر ایران فقط جهت خدمات حقوقی بوده و امکان مراجعه حضوری در ایران مقدور نخواهد بود.

از سوی دیگر آی ماینر موفق به دریافت 2 مجوز از وزارت صنعت ، معدن و تجارت با عناوین ” تولید دستگاه ماینر ” و ” استخراج رمز ارز ” شده که در این خصوص نیز اطلاع رسانی کاملی از طریق رسانه های مختلف انجام شده گرفته است. تولید دستگاه ماینر در کارخانه آی ماینر واقع در شهرک صنعتی سمنان انجام می شود. استخراج رمز ارز نیز در فارم مجهز و قدرتمند آی ماینر واقع در ایران صورت می گیرد، اما با توجه به مسائل امنیتی و احتمال ایجاد مزاحمت و خرابکاری از ارائه آدرس و محل فعالیت این فارم بصورت عمومی معذوریم که البته این موضوع نیز کاملا منطقی است. دستگاه های ماینر قیمت بالایی دارند و با توجه به اینکه در فارم ما تعداد بسیار زیادی ماینر وجود دارد، ترجیح بر این است که برای امنیت بیشتر این اموال که به کاربران آی ماینر اختصاص دارد، این قبیل اطلاعات رسانه ای نشود. اما در مدارک و مجوزهای ما کاملا واضح و مشخص عنوان شده است.

 فارم آی ماینر در ایران

در برخی از رسانه های خبری مربوط به بلاکچین در مورد آی ماینر مطالبی نوشته شده و در آن ادعاهایی مطرح شده مبنی بر اینکه تمام اخبار مربوط به آی ماینر ریپورتاژ آگهی است و آی ماینر از روش های بلک سئو استفاده کرده و رتبه الکسا سایت با ترافیک فیک خریداری شده است. توضیح شما در این مورد چیست؟

آی ماینر: کدام خبرگزاری؟

اجازه دهید اسم خاصی را مطرح نکنیم کاربران ما می توانند با یک سرچ ساده از قبیل کلاهبرداری آی ماینر به این سایت ها دسترسی پیدا کنند، مهم پاسخ شما به این قبیل سوالات است.

آی ماینر: خود شما اهل رسانه هستید و می دانید که یک سایت خبری برای اینکه نتواند نشر اکاذیب کند باید یکسری مجوزات لازم را کسب کرده تا تبدیل به یک خبرگزاری قانونی شود. سایتی که شما می فرمایید فاقد هرگونه مجوز بوده و بر اساس تحقیقاتی که دوستان ما انجام داده اند، خودشان دارای پروژه پانزی هستند. اما از آنجایی که فعالیت یک غول واقعی مانند آی ماینر را به صلاح خود نمی دانند، دست به تخریب می زنند.

 

اما در مطلبی که در این سایت‌ها در مورد شرکت آی ماینر منتشر شده، دیده می‌شود که صدها نفر کامنت منفی گذاشته اند. این موضوع را چگونه توضیح می دهید؟

آی ماینر: با یک نگاه ساده به تعداد کامنت ها در پست های دیگر این سایت ها می توانید ببینید در زیر این پست که آی ماینر را کلاهبردار یا دروغگو نامیده، تعداد کامنتها به اندازه‌ی بیش از هزار برابر پست های دیگر است و مطلبی که از آی ماینر نوشته اصلی ترین مطلب سایت است و به نظر می رسد که تمام مطالب دیگر برای نمایش این مطلب به کار گرفته شده است. یعنی انگار سایتی راه انداخته اند که فقط و فقط برای تخریب آی ماینر باشد! شما خودتان امتحان کنید بعد از کامنت گذاری، کامنت برای تایید مدیر ارسال می‌شود. کاربران سایت ما بارها گزارش داده اند که برای این سایت، کامنت های مثبت ارسال کرده، اما نمایش داده نشده است و فقط کامنت های منفی که خود صاحبان این سایت منتشر می کنند، نمایش داده می شود.

 

ولی به هر حال از شما میخواهیم که به این ادعاها پاسخ بدهید.

آی ماینر: دقیقا کدام ادعا؟

 

مثلا همین مورد که اکثر مطالب منتشر شده درباره آی ماینر به شکل ریپورتاژ است.

آی ماینر: اول اینکه بر خلاف ادعای انجام شده، آی ماینر فقط دارای ریپورتاژ آگهی نیست و حدود 10 هزار خبر مختلف از آی ماینر در رسانه های مختلق سراسر دنیا منتشر شده و شما می توانید به تمام زبان ها، خبرهای آی ماینر را مشاهده کنید. کافیست در بخش اخبار گوگل کلمه iMiner را به انگلیسی جستجو کنید تا مشاهده کنید که خبرگزاری هایی مانند Yahoo ، مایکروسافت ، bitcoin.com و هزاران خبرگزاری مهم دنیا به آی ماینر پرداخته اند و جالب اینجاست که اکثر این رسانه ها به هیچ عنوان ریپورتاژ آگهی قبول نمی کنند و یا اگر هم منتشر کنند، مشخص می کنند که یک متن تبلیغاتی است. اخبار آی ماینر حتی در چین و ژاپن نیز در صدر مهم ترین رسانه های دولتی آنها منتشر شد که لینک برخی از آنها را برایتان ارسال می کنم.

فارم آی ماینر در ایران

اما درکل اکثر شرکت های دنیا در روند برندسازی خود همیشه از ریپورتاژ اگهی یا اسپانسرینگ استفاده می کنند. یعنی یک متن ، مقاله یا خبر که تهیه و نشر داده شد، سایت های خبری دیگری هم بازنشر می‌دهند و سایت مبدا را به عنوان منبع خبر معرفی می‌کنند و به دامنه مذکور بک لینک می دهند. اخبار آی ماینر هم از این قائده مستثنی نیست. از سوی دیگر شما خودتان بهتر می‌دانید که سیستم ریپورتاژ و اسپانسرینگ به این صورت نیست که هر متن و محتوایی منتشر شود و می‌بایست خبر به تایید سر دبیر رسیده و ناشر آن از نظر قانونی احراز هویت شود. لازم به ذکر است بسیاری از برندهای بین المللی و بزرگ از سرویس های اسپانسرینگ و ریپورتاژ استفاده می کنند که این عمل برای قدرت سئو بسیار مفید است. توان قدرت خرید بک لینک از تمام رسانه های کشور نشان دهنده تداوم فعالیت و یک سرمایه گذاری دراز مدت برای برند آی ماینر است. زیرا خرید بک لینک و نتیجه آن در سئو، یک پروسه طولانی مدت هست که معمولا شش ماه تا یک سال بعد به نتیجه خواهد رسید. آی ماینر در ابتدای فعالیت خود قریب به 10 میلیارد تومان صرف برند سازی و بک لینک سازی کرد و این موضوع نشان دهنده اهداف بلند مدت این شرکت بوده و نه کلاهبرداری یا گول زدن کاربران. شرکت های ایرانی مثل دیجی کالا، کاله، دیوار و همچنین شرکت های خارجی مثل بنز و اپل از روند اسپانسرینگ استفاده کرده و استفاده از این روش مشابه، نشان دهنده تفکر به روز و بین المللی برند آی ماینر است.

 

در متن خبرهای منتشر شده عنوان کردید که 7 سال تجربه کاری دارید، اما از whois دامنه مشخص می‌شود که سایت شما از سال 2020 فعالیت داشته است. چه توضیحی برای این موضوع دارید؟

آی ماینر: مسلما شرکت بزرگی مانند آی ماینر که اکنون مورد توجه رسانه های بزرگی چه در ایران و چه در جهان قرار گرفته، از روز اولی که با ارزهای دیجیتال آشنا شده این برند را نساخته است. ساخت چنین برندی نیازمند سابقه و تجربه و سواد بالا در این زمینه است و نیاز به زیرساخت های فراوانی دارد. سابقه کاری افراد متخصص را با رزومه کاری آنها می‌سنجند و نه با تاریخ ثبت دامنه، زیرا برای هر پروژه می‌توان دامنه متفاوتی استفاده کرد.

 

در آگهی های خود ادعا کرده بودید که 300 کارمند دارید. آیا حقیقتا اینگونه است؟

آی ماینر: تعداد کارمندان شرکت ما در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم بیش از این رقم بوده که شامل نصابان شبکه، مانیتورینگ، تعمیرات سخت افزار، پشتیبان ها، تیم حراست، تیم طراحی و توسعه، تولید محتوا، برنامه نویسان، مدیر سرور، مدیر مالی و حسابداران، تیم تبلیغات، تیم حقوقی، اتاق فکر و بسیاری از تیم های دیگر است.

 

پس چرا هیچ یک از کارمندان شما در شبکه های اجتماعی مخصوصا linkedin که یک شبکه کاری است، حضور ندارند؟

آی ماینر: از زمان شروع فعالیت آی ماینر، رقبا به دنبال جذب نیروهای کار این شرکت و ایجاد رخنه های امنیتی بوده اند. آی ماینر یک سایت تجاری و مالی است که برای حفظ مسائل امنیتی این اطلاعات را بصورت طبقه بندی شده نگه داری می کند. اکثر فعالیت های linkedin به جهت کاریابی فریلنسرها انجام می شود که آن هم در ایران بسیار کم کاربرد است. با تفکر شما اگر شرکتی در linkedin نباشد، یعنی کارمند ندارد و تمام فعالیت هایش توسط موجودات ماورایی انجام می شود؟ از نگاهی دیگر تا به امروز هویت خالق بیت کوین فاش نشده است و اگر طبق این تفکر پیش برویم کل مفهوم بیت کوین و فعالیت های زیر مجموعه آن یک کلاهبرداری به حساب می آیند. بنظر می رسند کسانی که این قبیل ادعاها را مطرح می کنند آشنایی کامل با شبکه بلاکچین ندارند. جالب اینجاست که آی ماینر تا حد امکان سعی کرده تا در ارائه اطلاعات مدیران شرکت و بخش حقوقی کاملا شفاف عمل کند.

 

 شما در تبلیغات ذکر کردید که سرمایه اولیه کاربران بعد از ۶ ماه باز می‌گردد. طبق بررسی ما و با توجه به قیمت ماینر، به نظر می رسد که میانگین زمان بازگشت سرمایه با شرایط فعلی شبکه، حداقل ۶۰۰ روز یعنی حدودا چیزی بیش از یک سال و نیم باشد. آیا این تبلیغات شما واقعا صحت دارد؟

آی ماینر: بله ادعایی که شرکت ما در این حصوص داشته کاملا منطقی و درست است. در توضیح این مسئله باید روند استخراج را برای شما توضیح دهم.

هر 10 دقیقه یک بلوک جدید در شبکه بلاکچین ایجاد می گردد. استخراج در واقع یک فرمول ریاضی است که جواب آن فقط با حدس زدن امکان پذیر است. از زمان دادن فرمول، کل ماینرهای شبکه شروع به حدس زدن می کنند و اولین ماینری که جواب را درست حدس بزند، کل پاداش شبکه و کارمزد تراکنش هایی که در آن بلاک موجود است به آن ماینر تعلق می‌گیرد که در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم حدود 100 هزار دلار است. یعنی شما با خرید یک ماینر حدودا 1000 دلاری، در صورتی که ماینر شما حتی یک بلاک را حل کند، می توانید 100 هزار دلار دریافت کنید. از نظر تئوری این کار مانند یک قرعه کشی است که بین تمام ماینرهای دنیا هر 10 دقیقه یکبار انجام می گردد. در این قرعه کشی حتی ممکن است یک ماینر چندین بار متوالی برنده شود که خب طبیعتا همه چیز بستگی به شانس دارد.

این ویدیو توسط آی ماینر در اختیار تکراتو قرار گرفته است

با این وجود، درآمد ماینرهایی که شما موجود دارید و در استخرهای بزرگ دنیا نیز قابل بررسی است، باز هم این عمل شما و مقدار درآمدی که تعیین کردید، مقرون بصرفه به نظر نمی رسد

آی ماینر: ابتدا خدمتتون عرض کنم که آی ماینر، ماینرهای استوک را از بازارهای داخلی تهیه می‌کند که قیمت این دستگاه ها تفاوت زیادی با ماینرهای نو دارد. از طرفی چرا فکر می کنید آی ماینر از استخرها استفاده می‌کند؟ در حال عادی ممکن است یک ماینر ماه ها کار کند و هیج بلاکی را نتواند حل کند. در این شرایط افرادی که پشتوانه مالی قوی ندارند به استخرها وصل می‌شوند. استخرها روش‌های پرداخت متفاوتی دارند که یکی از رایج ترین آن پرداخت به ازای زمان است که در این روش اصلا مهم نیست که ماینر بلاکی را حل بکند یا نه و به میزان ساعتی که ماینر شما در اختیار استخر بوده است، استخر به شما پاداش می دهد. اگر در این زمان دستگاه شما یک بلوک را حل کند عملا شما  100 هزار دلار به استخر سود رسانده‌اید، در صورتیکه همان یک دلار را دریافت نموده‌اید.

روش دیگر تقسیم پاداش است. یعنی چندین هزار ماینر با هم جمع می‌شوند و اگر هرکدام از ماینرهای استخر بتواند بلاک را حل کند، استخر سود خودش را بر می‌دارد و مابقی را بین ماینرهای استخر تقسیم می کند. کار کردن با استخر ها عملی مجموع الصفر است. یعنی اگر تمام ماینرهای یک استخر مال یک نفر باشد این فرد عملا فقط بخش عظیمی از درآمد خود را به استخر پرداخت کرده است در صورتی که می‌توانست خود بصورت مستقیم پاداش های شبکه را دریافت کند. ولی برای کسانی که تعداد محدودی ماینر دارند و از توان مالی پایینی برخوردار هستند، یعنی برای پرداخت قبض برق ماینر نیازمند استفاده از درآمد ماینر هستند، به‌صرفه است.

 

در ماه گذشته نماد اعتماد سایت شما باطل شد. در این خصوص چه توضیحی دارید؟

آی ماینر: دو ماه پیش شرکت افرندشیدمهر، نمایندگی آی ماینر در ایران، تمام دستگاه های موجود در فارم ایران خود را به فروش رساند و دیگر هیچ مشتری جدیدی قبول نمی‌کند و دکمه ثبت نام از سایت فارسی برداشته شد. ما فروشگاه را در سایت بستیم و سایت را از حالت فروشگاهی به حالت خصوصی تغییر دادیم تا فقط مشتریان فعلی امکان ورود به سایت را داشته باشند. یکی از الزامات داشتن نماد اعتماد این است که سایت مربوطه فروشگاهی باشد و طبق همین اصل سایت ما دیگر واجد شرایط اینماد نبود. بنابراین نماد اعتماد ما تا زمانی که سایتمان در حالت خصوصی است، بصورت معلق درآمده و نه اینکه باطل شده باشد.

البته بصورت کلی، اینماد با سایت های ارز دیجیتال مشکل دارد و در خود سایت اینماد هیچ دسته بندی برای ارز دیجیتال وجود ندارد. یعنی اگر شما صاحب یک سایت فعال در زمینه ارز دیجیتال باشید باید حتما خدمات دیگری را نیز ارائه دهید که برای آن خدمات اینماد دریافت کنید. این مورد بخشی از ضعف های قوانین اینماد است.

 

برخی از کاربران شما ادعا کرده اند که پس از برداشت اصل سرمایه، حساب آن ها را مسدود کرده اید و در واقع فقط همان سرمایه خودشان را به آنها برگردانده و هیچ سود و در آمدی به آنها تعلق نگرفته است. این مساله را چگونه توصیح می دهید؟

آی ماینر: در قوانین آی ماینر بصورت واضح ذکر شده است که آی ماینر سیستم سرمایه گذاری نبوده و فقط فروشگاه ماینر است. در صورت خرید یک ماینر، بیشتر از 6 ماه زمان می برد تا کاربر به اصل سرمایه خود برسد. در کنار سیستم خرید ماینر ما یک سیستم تست ماینر به عنوان اجاره ماینر نیز فراهم کرده ایم. دستگاه های مربوط به اجاره ماینر فقط جهت تست و آشنایی با سامانه هستند. برای اینکه از این دستگاه ها سو استفاده نشود و مشتری به جای خرید دستگاه فقط از سرویس تست استفاده نکند، ما قانونی وضع کرده‌ایم که در صورتی که زیر 6 ماه مشتری سرمایه خود را خارج کند، فقط اصل پول خودش را دریافت کرده و از سود و درآمد دستگاه هایی که اجاره کرده نتواند بهره ای ببرد. این موضوع در قوانین آی ماینر بصورت شفاف توضیح داده شده است. تمام مشتریان قوانین را خوانده، آن را قبول و امضا کرده و عکس سلفی داده‌اند.

 

در خصوص شرکت شما ادعا شده که سایت آی ماینر کلاهبرداری پانزی است. ممکن است در اینباره توضیح دهید؟

آی ماینر: بله این ادعا در ابتدا توسط فردی مطرح شد که بیشتر قصد اخاذی از شرکت را داشت تا اینکه بخواهد مساله یا مشکلی را مطرح و حل کند. اما در هر صورت به خاطر ادعای مطرح شده و بنا به درخواست شما به این سوال پاسخ می‌دهم. همانطور که می‌دانید پانزی یعنی اینکه از ورودی های جدید، سودهای نفرات قبلی پرداخت شود. اما شرکت افرندشیدمهر ماه هاست که ثبت نام خود را بسته و به هیچ عنوان عضو جدید نمی‌گیرد. همچنین این شرکت قصد ادامه فعالیت در ایران را ندارد، اما کاربرانی که قبلا قرارداد بسته یا دستگاه خریداری کرده اند تا پایان مدت قراردادشان، ما موظف هستیم که به تعهدات خود عمل کنیم. کاربران ما به راحتی  می توانند رمز ارزهای استخراج شده خود را از داخل پنل کاربری‌شان برداشت کنند.

 

پس شما ادعای پانزی بودن را کاملا رد می کنید اما آیا می توانید فارم استخراج بیت کوین خود را به ما نشان دهید و یا ویدیویی از آن در اختیارمان قرار دهید؟

آی ماینر: در صورت تعهد کتبی جهت پایبندی به حفظ حریم خصوصی آی ماینر و عدم افشای اسرار خصوصی شرکت، می توانیم برای شما امکان بازدید را فراهم کنیم. البته توجه داشته باشید که فیلم‌برداری از چهره هریک از کارمندان ما ممنوع است که دلیل آن مسائل امنیتی است و امیدوارم آن را درک کنید. این مورد بسیار مهم است. اگر بخواهم نمونه ای از اتفاقات عجیبی که انتشار یک ویدیو برای ما داشت برایتان بگویم این است که چندی پیش عکسی از سوله ای با لوگوی آی ماینر منتشر شد و در این عکس یک خودرو نیز قرار داشت. وجود این خودرو که ادعا می‌شد مربوط به فارم آی ماینر است، برای ما چالش برانگیز شد.

تصویر مذکور فارم آی ماینر نبود و به کارخانه تولیدی ریگ های اتریوم مربوط می‌شد. ما از این محل برای تعمیر و انبار ماینرها نیز استفاده می کنیم. دلیل رو‌نمایی از این کارخانه، انتشار فایل جعلی صوتی بود که ادعا می‌شد با مدیریت شهرک صنعتی صحبت کرده‌اند و ایشان کلا از آی ماینر بی اطلاع بوده و ما لوکیشن کارخانه را نشان دادیم که در همان شهرک صنعتی سمنان که ادعا می کردند وجود ندارد، قرار داشت. جالب اینجاست که محل کارخانه به دلیل بزرگی، حتی با ماهواره هم قابل مشاهده است.

فارم استخراج بیت کوین

از طرفی به تمام فارم ها و کارخانه های دنیا کامیونت و یا وانت وارد می‌شود و برای همین درب ورودی را بزرگ می‌سازند که در مواردی که نیاز به حمل و نقل باشد از خودرو استفاده گردد. حال چه انبار باشد چه حتی فارم تفاوتی ندارد. مواقعی ممکن هست پیش آید که نیاز به ورود یا خروج تمام دستگاه ها در اسرع وقت باشد. شما مطلع هستید که هر دستگاه چقدر وزن دارد و کسی چندین تن وزن را که با نیروی انسانی یا گاری جابه‌جا نمی کند! البته که باید خودرو در فارم رفت و آمد داشته باشد و این اصلا چیز عجیبی نیست، اما خنده دار است که همین موضوع به ظاهر ساده برای ما نبدیل به یک چالش شد.

با تشکر از پاسخگویی شما. سوال دیگری نیست اما در انتها شما اگر صحبتی دارید، بفرمایید.

آی ماینر: خواهش میکنم. ممنونم از سوالاتی که مطرح کردید و امیدوارم که این مصاحبه بتواند سوالاتی را که ممکن است برای کاربرانمان نیز مطرح شده باشد به شکلی کامل پاسخ داده باشد.

ما و تمام مشتریان آی ماینر، عضو یک خانواده هستیم و ما به عنوان کسانی که مسئولیت درآمدزایی برای این خانواده بزرگ را بر عهده داریم، امیدوارم که بتوانیم باعث سربلندی آن شویم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (128 نظر)

    هیچ پولی بر نمی گردونه… کابرای بیچاره باید از شرکت پول خودشونو صدقه بخوان….

    پاسخ

    کلاه برداریه…

    پاسخ

    مطمین هستم بابت مصاحبه با آی ماینر و گفتن این خزعبلات به شما پول پرداخت کردند، وگرنه بنده متاسفانه عضو این سایت هستم و هر روز یه قوانینی وضع میکنند که ما نتونیم از سودمون برداشت کنیم، مثلا من ماهیانه حدود 0.1 بیت کوین درآمد ماینرهای من میشه که حدودا 30 میلیون میشه، که قبلا با 0.0005 که حدود 300 هزار تومان میشه قابل برداشت بودند ولی الان قانون گذاشتند که هر یک هفته فقط 0.0015 میتونم برداشت کنم اونم با همون کارمزد یعنی هفته 600 هزار تومان با کارمزد حدود 300 هزار تومان، یعنی بگو مگه آدم مغز خر خورده که نصف سودتو بدی به کارمزد برداشت و اگر بخوام 0.1 بیت کوین را برداشت کنم حدود 67 بار باید درخواست بدم که 469 روز طول میکشه با کارمزد 20 میلیون تومان که بتونم درآمد یکماه خودم را طی یکسال و سه ماه بدست بیارم، آیا این کلاهبرداری نیست؟ آیا این حقه بازی نیست؟ آیا این دروغگویی نیست؟ آی ماینر 12 تا خط تلفن معرفی کرده حتی یکیش هم زنگ نمیخوره و عملا اصلا پاسخگو نیستند، همین خانم جمال زهی چندین بار توی واتس آپ بهشون پیام دادم ولی پاسخگو نیستن هر روز دارن قوانینی میگذارند که عملا ما نتونیم هیچ سودی کنیم،

    پاسخ

    اگه ای ماینر هم مثل بورس بود یعنی تموم داراییمونو بتونیم یه جا کنترل کنیم خیلی خوب بود و میتونست شهرت و اسم خوبی برای خودش داشته باشه و در ضمن مشتریا باعث میشدن ای ماینر اوج بگیره به حای اینکه این همه محدودیت اعمال میکنه. ما پایه ایم که از اول بسازیم اگه شما مدیر ای ماینر عزیز حاضرید برای این فعالیت.. اگه موافقید لایک کنید

    پاسخ

    این متن را الان آی ماینر توی صفحه کاربری آی ماینر گذاشته 👇
    سخنی با کاربران عزیز
    دوستان عزیز آی ماینر به صورت‌ کامل شفاف سازی کرده است و در ماه های گذشته ۷۰٪ کاربران بازگشت مایه زدن و تمام نقدینگی شرکت خارج‌شده، اکنون برای پیشرفت سریع تر و رفع سریع تر تمام مشکلات نیاز مند مقداری نیدینگی هستیم لطفا با خرید خود ما را حمایت کنید. آی ماینر تمام کسانی که اکنون خرید کنند رو لیست می کند و به عنوان کاربر وفادار شناسایی میکند. ”
    خب بخاطر اینکه همش دروغ همش کلاهبرداری همش کلک همش حقه خب معلومه همه سرمایه اشونو پس میگیرن، شما با مردم رو راست نیستید نافتونو با دروغ بریدن

    پاسخ

    کلا مثل اینکه توی این مملکت با دزدی و دوز و کلک بهتر میشه به خواسته ها رسید، آیماینر راه دوز و کلک و کلاهبرداری را پیش گرفته که یه شبه ره صد ساله بره

    پاسخ

    آی ماینر همه چیزش خوبه فقط محدودیت برداشت نداشته باشه رو دست نداره

    پاسخ

    همیشه وقت برداشت ریالی این پیام میاد:
    با توجه به محدودیت های واریز پایا از سمت بانک مرکزی برای مدت محدود برداشت ریالی محدود می باشد، از صبر و شکیبایی شما متشکریم.
    نمی دونم کی مشکلشون حل میشه هرچه هست هر کاسه و کوزه ای هست باید سر مالباخته بیچاره خراب بشه….

    پاسخ

    سلام چرا مطلب قبلی من و پاک کردین این سایتم با ای ماینر هستش مشخص شد که سایت ای ماینر سایت اسکم هستش فکر نمی کردین کسی اینو بدون کافی همه از یک متخصص سایت بپرسند می فهمند.

    پاسخ

    من یکبار نظر ارسال کردم و چند بار هم برای نظرات دیگران پاسخ گذاشتم اما همه را پاک کردند.
    مدیر محترم سایت اگه همدست اینا نیستید لطفا نظرات کار بران را پاک نکنید تا ملت آگاه بشن ما که نا آگاه بودیم گول اینا رو خوردیم و اینا هم پول مارو خوردند حد اقل بزارید اونای که این مطالب رو میخونند بفهمند و گول نخودند
    هرکس توی آی ماینر پول بزاره نقد پول بی زبان را داده و باید خورد خورد در مدت یکی دوسال اصل پولشان را اگه شانس بیارن و بتونن پس بگیرند ولی از سود خبری نیست البته سود هست فقط برای اونا نه کاربرا.

    پاسخ

    ما اینو فهمیدیم که فعالیت آی ماینر قانونیه. من ماینر خریدم و هم اجاره کردم حدودا 9 ماهه فعالیت میکنم و دلیل ناراضی بودنم محدود بودن بیش از حد برداشت وجه هستش.. مثلا برداشت وجه ریالی 500 تومن بود شده 100 تومن !؟؟ یا برای برداشت 0.001 باید نصف مبلغ خودشو کارمزد بدیم یعنی 0.0005 !! اما در حقیقت تو کیف پول های اکسکوینو یا و.. مثلا 0.5 بیت کوین داریم و 0.0004 کارمزد میدیم یعنی برای 200 میلیون. 200 هزار کارمزد میدیم. ولی ای ماینر خیلی غیرمنصفانس برای برداشت 500 هزار تومن 200 هزار تومن کارمزد داد

    پاسخ

    ای ماینر خیلی خوبه از پشتیبانی ای ماینر خواهش میکنم ثبت نام را باز کنند چون دوستان من میخواهند در ای ماینر عضو شوند

    پاسخ

    جالبه که دهم آبان ماه 99 به یکباره گفتند محدودیت برداشت برای کاربرانی که قرارداد امضا کردند برداشته شده، چطوری توی یک روز میشه از توی سایت درخواست قرارداد کرد و همون روز قرارداد با پست برسه درب منزل کاربر و کاربر هم امضاء کرده باشه و تحویل پست بده و پست هم همون روز قرارداد را برسونه آیماینر و آیماینر هم محدودیت فلان کاربر را برداشته باشه؟؟؟ آخه دروغ به این بزرگی مگه داریم؟ پس چطوری میشه که من همون 10 آبان از توی سایت درخواست قرارداد کردم ولی تا امروز که 16 ام آبان هست دستم نرسیده که امضاء کنم؟ پس خر خودتون هستید آیماینر که ابنجوری با اعصاب مردم بازی میکنید

    پاسخ

    برادر یا خودت از روسای آیماینر هستی و یا دوست داری رفیقات متضرر بشن که میگی آیماینر خوبه، شما بفرمایید خوبیش به چیه؟

    پاسخ

    این کار را نکن خودت که اگه پول ریختی که بدبخت شدی یه چند نفر دیگه را بد بخت نکن

    پاسخ

    شرم نمیکنی دروغ میبافی؟ کدوم آدم احمقی پولشو دو دستی میده تا هر هفته نهایت ۱۰۰ تومان برداشت کنه؟!
    این آدما مظلوم هستن، واسه پولشون زحمت کشیدن. بدبختشون نکن

    پاسخ

    سلام
    فقط کلاهبرداری ه
    اصلا ارتقا سطح ندین
    برای واریز پول کاربران باید صد سند داشته باشند
    تا پولشون تو سایت ثبت بشه
    برای برگرداندن پول هم باز سند محضری از کاربران میخوان
    کلا کلاهبرداری ه و بس

    پاسخ

    سلام اگه کسی خواست شکایت کنه ایمیل بزنهamirhossen.farjami@gmail.com

    پاسخ

    باسلام ای ماینر دروغ هیتش سایتشون اسکم هستش اگر تودنیا نباشه ولی تو ایران هستش اگهتو اینترنت سرچ کنید سایتهای اسکم نشان میدهد میدونی چطور پول به مشتریان میدهد و خودش خودکار از موجودی شما برمیداره ماینر اجاره میزنه بعد اون موجودی شمارو به یکی از کاربرانش میده یعنی عدد موجودی فیک هیتش و پولی خودش نمیدهد وهر دفعه قوانین تغیر میده الان ترید رو الم کرده بعد یک مدت میگه فقط بایدموجودی ترید اضافه بشه بعد یک تاییدیه میخواهد که تا تایید شه ۴ یا۵ روز طول مبکشه

    پاسخ

    آی ماینر پول ما را گروگان گرفته هر روز یه قانون جدید درست میکنه من اجازه ندارم پول برداشت کنم اگر واقعا شفاف بود این محدودیت ها نبود طرف پول داره اعتماد کرده این جواب اعتمادش نیست
    هر روز یک قانون … به بهانه های مختلف کلا برداشتها محدود برداشتهای بیت کوینی کم و با هزینهای زیاد و امروزا که اصلا برداشتو اجازه نمی ده… نکته جدید اینکه بیتکوینارو خودش دستگاه اجاره می کنه… بدون اینکه مشتریهاش بدونن…
    بیچاره ما که گول خوردیم…

    پاسخ

    بگین محدودیت برداشت رو بردارن

    پاسخ

    باسلام من ای ماینر را قبول دارم و ای ماینر امن ترین جا برای سرمایه گذاری می باشد فقط اگر مشکلات راکه ذکر کردم هرچه سریع تر حل شود خیلی بهتر است

    پاسخ

    سلام بشدت محدودیت برداشت دارن بزور پول خود ادمو پس میدن همش قانون های عجیب و من دراوردی درست میکنند امیدوارم تک تکشون از جمله همین خانوم ویروس کرونا بگیرن که با سرمایه های ما این کارو کردن

    پاسخ

    سلام فقط گفتید قرارداد ۶ ماه می باشد نگفتید در این ۶ ماه اعضا چقدر از درامد را حق برداشت دارند
    بعد از ۶ ماه برداشت ازاد یانه چرا کسانی که جهت پنل جدید ثبت نام کردن هنوز انتقال انجام نشده است
    چرا از حساب والت بیت کوین نمیشود ماینر خرید کنیم وفقط از اورده میشود خرید ماینر انجام داد

    پاسخ

    دقیقا.هیچ حرفی از برداشت نیست .قرار نیست هیچ سودی به ما بده.در واقع برای خودشون سود در نظر گرفتن.

    پاسخ

    سلام چرا آی ماینر اصل سرمایه مارو برنمیگردوند الان من یک‌ماه است که مدارک هم‌فرستادم‌ تیکت هم‌زدم‌میگه در اولین فرصت این جواب نشد اگر سریعا اقدام نکنند مجبوریم‌از شرکت افرند شیدمهر شکایت کنیم

    پاسخ

    سلام. چرا از کاربران مصاحبه نمیکنید؟!
    این همه سرمایه گذاشتیم آخرش برداشتی ها رو بستن. اوایل میگفتن تا 0.02 بیت دریافتی دارید هر سه روز.
    الان شده 0.0015 ، هر هفته ! اون هم با چند تایید که زمان بره.
    واقعا چی خیال کردید؟! آه این مردم میگیره!

    پاسخ

    کلاهبرداریه . همه حرفاش چرته . همه برن شکایت کنن. خارج از ایران هم ک باشن گیرشون میارن تعداد شکایات زیاد باشه. اصلا نمیشه برداشت سود کرد اینا دارن ریز ریز اصل پول خودمون رو میدن.
    من برادر خودم حراست شهرک صنعتی سمنانه. اینا اصلا هیچی اونجا ندارن. اسمشون هم نشنیدن. بعدم اینا فقط مجوز دارن . برای فعالیت ی شرکت احتیاج به پروانه بهرورداری هست ک اینا ندارن

    پاسخ

    من در اسرع وقت ازشون شکایت میکنم، از آی ماینر دروغگو تر و حقه باز تر و حروم خور تر ندیدم

    پاسخ

    سلام و ارز ادب
    سرمایه گذار در این سایت با شرایطی وارد شده است که از جمله آن شرایط گرفتن سطوح کاربری مختلف است که بر اساس آن برداشت موجودی متفاوت است.
    در حال حاضر بیش از ۲ ماه است که محدودیتهای شدید برداشت وجود دارد و مثلا کسی که بیش از ۳ بیت کوین در موجودی دارد که معلما یک میلیارد و دویست میلیون می شود ..فقط می تواند حداکثر ۴۰۰ هزار تومان و آن هم هر ۷۲ ساعت و آن هم بعد از کلی تایید برداشت قبل از برداشت بردارد که با حساب سر انگشتی می شود ۸ سال.
    و قرار بود به سایتی برویم که به اصطلاح خودشان محدودیت برداشت ندارد که خبری نیست
    و موارد زیاد دیگری مانند اجاره خودکار ماینرها..زمانی که موجودی بالا می رود خودشان ماینر اجاره می کنند..
    از سایت خواهشمندیم با کاربران آی ماینر مالباخته هم مصاحبه ای داشته باشد و رو در رو کند…تا به جواب برسیم. در حال حاضر چاره ای جز شکایت نداریم و نمی دانیم به اصل پول خود می رسیم یا نه.
    اگر واقعا بی طرف هستید خواسته های کاربران را پیگیری کنید و اگر هم این کار تبلیغاتی هست که اثبات کننده حرفهای ماست.

    پاسخ

    البته هر 72 ساعت برداشت برای تا مورخه 14 آبان بوده و از 15 آبان سقف برداشت را 0.0015 با کارمزد 0.0005 که هر یک هفته میتونیم برداشت کنیم و یک کلک دیگه هم سوار کردن در قسمت برداشت گفتن اگر میخواید بدون کارمزد تا سقف 0.01 برداشت کنید بیت کوین خود را به پنل تریدر منتقل کنید که وقتی میخوای منتقل کنی میگه 0.01 بیشتر از سقف تعیین شده است و وقتی همون 0.0015 را مینویسی قبول میکنه و بعد از انتقال وارد پنل تریدر که میشی گفته برای برداشت اولا همون 0.0005 کارمزد را کم میکنه و تازه باید 100 تا هم ترید داشته باشی، ما که ترید بلد نیستیم باید چکار کنیم؟ همش دروغ همش کتمان حقیقت همش کلاهبرداری، بسه دیگه تا کی دروغ، این پولا حروم هست و از گوشت سگ هم حرومتر و باید این پولا را خرج دوا و دکتر کنید ان شاءالله

    پاسخ

    جناب من عرض کردم قبلا اصلا مشکلی نیست من کاملا طبق قوانین جلو رفتم و نتیجه ام رو دارم میبینم

    پاسخ

    هیچ کجای سایت قوانین جامع و کاملی نوشته نشده از کدوم قانون صحبت می کنین. سرمایه رو کی ریختی تو سایت هر روز سورپرایز می شی

    پاسخ

    تمام حرف های زده الکی است
    این سایت فقط کلاهبرداری است
    شما چرا با کاربران سایت مصاحبه نمیکنید
    ۱ نفر پیدا کنید از این سایت سود کرده باشه یا راضی باشه ؟؟؟

    پاسخ

    اون یک نفرش من کاملا سایت خوب و قانون مندی هست من الان از اسفند دستگاه خریداری کردم و از اواسط مهر به من اجازه برداشت سود بدون هیچ کم و کاستی و بدون هیچ محدودیتی داده شده کسی هم مشکل داره میتونه از مراجع قانونی اقدام کند
    من که مشکلی درباره این شرکت نمیبینم و کاملا شرکت عالی میباشد
    اگر کسی هم مشکلی با این کامنت بنده دارد میتواند پاسخ بگذارد تا من تجربه 9 ماهه ام رو در اختیارتون بذارم
    mmr1381mkh@gmail.com

    پاسخ

    من یه ماینر اجاره کرده بودم وقتی اجارش تموم شد اومدم برم سایت جدیدشون به اسم Dedino متاسفانه زده بود به علت محدودیتای فارم اجازه ورود ندارید و باید بیت کوین پرداخت کنید! الان تکلیف پول من چی میشه؟!

    پاسخ

    واقعا سایت خوبی بودن ولی حیف که نمی خوان تو ایران فعالیت کنن لطفا تجدید نظر کنید و برداشت های ریالی رو زود به زود فعال کنید

    پاسخ

    شما چقدر ساده هستید چرا نباید توی ایران کار کنن، کم تونستن سر امثال بنده را کلاه بزارن که حالا نخوان ادامه بدن؟

    پاسخ

    سلام. سه تا سوال دارم.
    1- چرا در مورد فیلترینگ بحثی نشد ، چون توی استفاده از درگاه پرداخت دچار مشکل شدیم.
    2- یعنی چی که تا زمان قرارداد به کاربران ایران پایبند هستین؟ من کاربر سایت هستم و خیلی هم راضی هستم. اما قرارداد زمانی با سایت ندارم. فقط این که تا شش ماه نمیتونم اصل سرمایه رو خارج کنم و فقط سود رو میتونم بردارم.
    3- چرا در مورد پنل جدید هیچ توضیحی داده نشد؟
    ممنون میشم که مدیریت یا پشتیبانی آی‌ماینر توی کامنت های این مصاحبه جوابگو باشند.

    پاسخ

    کلاهبرداریه
    چرا نظرات را پاک میکنید ؟؟؟
    شما هم رفیق دزدان هستید

    پاسخ

    کلاه برداریه … پول منو خوردن ..شکایت کردم دیر یا زود داره سوخت و سوز نداره

    پاسخ

    کلا کلاه برداریه یک جوری از رسانه حرف زده هر کی ندونه با صدا و سیما یا بی بی سی مصاحبه کرده اگه کلاه بردار نیست چرا پول مردم رو نمی‌ده بعد سه ماه هنوز یک ریال به من نداده

    پاسخ

    سلام و ارز ادب،نمیدونم به این نوشته اهمیتی داده میشود یا نه،من یکی از کاربران سایت آی ماینر هستم ،بیشتر از 50 میلیون تومان سرمایه گذاری کردم تو این سایت، و توانستم سطح 2 را فعال سازم درحالیکه سایت آی ماینر در قسمت فعال سازی سطح برداشت خودکار را در سطح 0.02 اعلام کرده ولی اومده برای برداشت سطح 2 تقریبا 0.0015 اجازه برداشت دادن و این غیر منطقی هست،الان به پشتیبانی تیکت میزنم میگن برای سطح 2 شرایط همینه که با این رقم هر سه روز ما میتوانیم 400 هزار تومان برداشت کنیم که با این مبلغ ما در یک ماه که بیشتر از 0.05 سود داریم حتی نمیتوانیم به سرمایه گذاشته شده خودمون حتی در 1 سال هم برسیم،لطفا با این سایت این مشکل را که برای هزاران نفر افتاده درمیان بگذارید ممنون میشم

    پاسخ

    کجای کاری من 8 ماهه دارم سعی میکنم پولمو بگیرم نمیدن تو میخوای بهت سود واقعا احمقی تو بر شکایت کن بگو 7 پوالای بدون سود رقت عزت زیاد

    پاسخ

    بنده حدود 1.1 بیت کوین سرمایه‌گذاری کردم و سطح کاربری من 4 هست که میتونستم تا سقف 0.1 برداشت کنم الان برای من هم همین محدودیت 0.0015 با کارمزد 0.0005 گذاشته که اگر بخوام درآمد یکماه خودمو که همون 0.1هست را برداشت کنم باید طی 67 بار درخواست که هفته ایی یکبار میسر هست مقدار 0.0015 را باید طی 469 روز با کارمزد حدودا 20 میلیون تومن میتونم برداشت کنم، آخه آدم مغز خر خورده مگه نصف سودمو بدم کارمزد؟ اینو هم اضافه کنم که کارمزد انتقال شبکه بیت کویت الان 0.0004 هست که آی ماینر 0.0001 را به جیبش میزنه، یعنی اینجوری هم درآمد داره

    پاسخ

    دقیقا منم مشکلم همینه . اوایل برداشت سطح دوستاره 0.02 بود که ما فقط میتونستیم 0.01 برداریم . الان کردن 0.0015 که پنجش میرسه به شرکت یعنی ۱ سوم و ما دو سوم که میشه ۴۰۰ هزار تومن و اونا ۲۰۰ هزار تومن اونم تو هر ۷۲ ساعت . واقعا مسخرست.

    پاسخ

    آی ماینر پول ما را گروگان گرفته هر روز یه قانون جدید درست میکنه منی که ۰.۲۵بیت سرمایه دارم و سطح ۳ هستم اجازه ندارم پول برداشت کنم و برداشت کرده روزی ۵۰ هزار فکر کنم صدقه میده و اصل پولم حاضر نیست پس بده اگر واقعا شفاف بود این محدودیت ها نبود طرف پول داره اعتماد کرده این جواب اعتمادش نیست

    پاسخ

    خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
    بیاید با کاربران آیماینر مصاحبه کنید که با صدها وعده دروغ پولشان را گرفته اند نه سود بهشان میدهند نه اصل پولشان را پس میدهند.

    پاسخ

    باسلام همش دروغه حساب کاربری من رو اصلا بازگشت سرمایه نمیزنن الان2ماهه وبعضی حسابهای دوستانم روبسته الکی که همشون6ماهش هم گذشته بوده فقط دروغ شما که خبر میدین ازشون سوال هم میکردیم درمورد بازگشت سرمایه بعدش قوانین رو هنوز تغییر میدادند تا به نفع شرکت باشه

    پاسخ

    کلاهبرداریه گول نخورید

    پاسخ

    سلام.دوستان عزیز گول نخورید.فیلمی که پخش کردن گفتند مربوط به فارم تو ایرانه.خب یکم دقت کنیم میبینیم که فیلم سوله ای که گرفتند هواکش ماینر ها از بالاست و نورگیر داره درصورتی که فیلمی که قبلا تو کانالش گذاشتن وگفتن اینم فارم آی ماینر یک سوله کاملا ساده است بدون هیچ سوراخی و هواکشی.این یک سوتی بزرگ.دوم اینکه.برداشت ریالی هم که بستن.سوم اینکه شما اگر بخوای بیت کوین برداشت کنی میگه اول یک رسید تهیه کن امضا و تاریخ بزن و بگو اون مقدار رو دریافت کردی.اینم یعنی کلاهبرداری.کجای دنیا قبل از اینکه پول رو تحویل بگیری رسید میدی.۴ اینکه هر هفته یکبار خود به خود تمام موجودیت رو ماینر میگیرن تا نتونی پولت رو برداری.پنجم اینکه تا همین دو روز پیش شما هر ماینری که می‌گرفتی بعد از ۲۴ ساعت موجودی استخرشو می‌ریخت تویه کیف پولت ولی الان دیگه نمیریزن.تا نتونین برداشت کنین.و شما اگه برین سطح هاش رو نگاه کنین می‌بینید که میزانی که میتونین برداشت کنین خیلی بیشتر ولی در صورتی که همه رو ۰٫۰۰۱۵ کردن که یک سومش رو کارمزد میگیرن ۵ روز هم طول می‌کشه تا بریزن به حسابت.تازه اگه کنسلش نکنن.ششم اینکه شما اگه بری نظرات کاربران رو بخونی ۳ ماهه که همونه.و اگر شما پیام ارسال کنی فقط به خودت نمایش میده یعنی میبینی که ارسال میشه و شما فکرمیکنی همه میبینن ولی کاملا در اشتباهی فقط مال خودته.

    پاسخ