coinex
راهنمای خرید تکراتو

نقد و بررسی آی ماینر (iminer) در مصاحبه با مدیرعامل این شرکت؛ آی ماینر قانونی است یا یک کلاهبردار اینترنتی

آیا آی ماینر قانونی است؟ آیا این شرکت اجاره و فروش ماینر با مجوزهای رسمی به کار خود ادامه می دهد یا شرکتی است که نمی توان به آن اعتماد کرد؟

چند وقتی است که بازار کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال به دلیل جذابیت های مالی و البته سازوکاری که در انتقال وجه بین معامله گران آن انجام می شود، برای کاربران اهمیت خاصی پیدا کرده است. قیمت این ارزهای دیجیتالی و در راس آنان بیت کوین، باعث شده که ماینینگ و استخراج آن برای بسیاری از مردم جذابیت‌های فراوانی داشته باشد. شرکت های بسیاری نیز در این زمینه پا به عرصه گذاشته و درصدد هستند تا به شکل های مختلفی از این بازار پرسود بهره ببرند، اما تا کجا می‌توان به این قبیل شرکت ها اعتماد کرد؟

آی ماینر یکی از بزرگترین شرکت هایی است که در زمینه استخراج بیت کوین و اجاره ماینر فعالیت کرده و در چند وقت اخیر نام آن بسیار شنیده شده است. این شرکت، تبلیغات وسیعی در حوزه کاری خود انجام داد و البته به مانند بسیاری از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، به چالش نیز کشیده شد.

این شرکت چند ملیتی چندی قبل توانست مجوزهای لازم برای ورود به بازار ایران را به دست آورد تا آنجایی که بسیاری از رسانه های معتبر خارجی همچون msn یا یاهو نیز به نقل از رسانه های داخلی، این خبر را پوشش داده و از آن به عنوان قدمی برای قانونی شدن فعالیت های رمزارزها در ایران یاد کردند.

فارم استخراج بیت کوین آی ماینر

اما در این بین برخی از رسانه ها نیز با مطرح کردن سوالاتی در خصوص این شرکت، آی ماینر را کلاهبردار و دروغگوی بزرگ نامیدند و آن را به چالش کشیدند.

اما آیا آی ماینر کلاهبردار است یا به دلیل ماهیت بازار کریپتوکارنسی نتوانسته تا شفافیت لازم را داشته باشد؟

ما در تکراتو به دلیل آنکه برخی مطالب درباره این شرکت منتشر کرده و از سوی دیگر برای اینکه بتوانیم شفافیت لازم درباره فعالیت های آن را به کاربران خود ارایه دهیم با مدیر عامل این مجموعه مصاحبه ای را ترتیب دادیم تا به سوالات ما و کاربران تکراتو در این زمینه پاسخ دهد. مطلب زیر مصاحبه ما با خانم جمال زهی مدیرعامل این شرکت است.

آی ماینر کلاهبردار یا آی ماینر قانونی؟

خانم سلیمه جمال زهی مدیرعامل شرکت افرند شیدمهر، نماینده رسمی آی ماینر، در ایران هستند که به برخی سوالات تکراتو در خصوص چالش هایی که درباره این شرکت در برخی رسانه ها مطرح شده است، پاسخ های نسبتا کاملی داده‌اند.

متن زیر مصاحبه تلفنی ما با خانم جمال زهی است که در این مطلب، به شکل پرسش و پاسخ به رشته تحریر درآمده است. سوالات ما مطرح شد و جواب‌های خانم جمال زهی به دلیل آنکه مشخص شود، از زبان آی ماینر گفته شده است.

سلام و وقت بخیر خانم جمال زهی و تشکر می کنیم بابت همکاری و وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

(جمال زهی) آی ماینر: بنده نیز عرض سلام دارم خدمت شما و خوانندگان این مصاحبه.

 

اگر اشتباه نکنم این اولین مصاحبه رسمی شماست و اگر اجازه بدهید این مصاحبه را بدون کم و کاست در تکراتو منتشر کنیم؟

آی ماینر: بله از جانب من بلامانع هست و خوشحال هم خواهم شد.

 

اجازه بدید که اولین سوال را در خصوص قانونی بودن یا مجوزهای رسمی آی ماینر بپرسم آیا آی ماینر مجوزی هم دارد یا خیر؟ چون یکی از مهمترین سوالاتی که درباره آی ماینر مطرح می‌شود، این است که آیا فعالیت های آی ماینر قانونی بوده یا یک کلاهبرداری اینترنتی است؟

آی ماینر: همانطور که در جریان هستید ، آی ماینر یک شرکت چند ملیتی است و در هر کشور با توجه به سیاست های دولت و شرایط حاکم بر جامعه، مجوز های متفاوتی دریافت شده است. برای مثال شرکت روسی آی ماینر به شماره ثبت 230908871039 در شهر مسکو مستقر است. همچنین شرکت ترکی آی ماینر با شماره ثبت 0474074153700001 در شهر آلانیا به ثبت رسیده و در ایران نیز شرکت آی ماینر با شماره ثبت 547699 و شناسه ملی 14008641627 مشغول به فعالیت است. البته دفتر ایران فقط جهت خدمات حقوقی بوده و امکان مراجعه حضوری در ایران مقدور نخواهد بود.

از سوی دیگر آی ماینر موفق به دریافت 2 مجوز از وزارت صنعت ، معدن و تجارت با عناوین ” تولید دستگاه ماینر ” و ” استخراج رمز ارز ” شده که در این خصوص نیز اطلاع رسانی کاملی از طریق رسانه های مختلف انجام شده گرفته است. تولید دستگاه ماینر در کارخانه آی ماینر واقع در شهرک صنعتی سمنان انجام می شود. استخراج رمز ارز نیز در فارم مجهز و قدرتمند آی ماینر واقع در ایران صورت می گیرد، اما با توجه به مسائل امنیتی و احتمال ایجاد مزاحمت و خرابکاری از ارائه آدرس و محل فعالیت این فارم بصورت عمومی معذوریم که البته این موضوع نیز کاملا منطقی است. دستگاه های ماینر قیمت بالایی دارند و با توجه به اینکه در فارم ما تعداد بسیار زیادی ماینر وجود دارد، ترجیح بر این است که برای امنیت بیشتر این اموال که به کاربران آی ماینر اختصاص دارد، این قبیل اطلاعات رسانه ای نشود. اما در مدارک و مجوزهای ما کاملا واضح و مشخص عنوان شده است.

 فارم آی ماینر در ایران

در برخی از رسانه های خبری مربوط به بلاکچین در مورد آی ماینر مطالبی نوشته شده و در آن ادعاهایی مطرح شده مبنی بر اینکه تمام اخبار مربوط به آی ماینر ریپورتاژ آگهی است و آی ماینر از روش های بلک سئو استفاده کرده و رتبه الکسا سایت با ترافیک فیک خریداری شده است. توضیح شما در این مورد چیست؟

آی ماینر: کدام خبرگزاری؟

اجازه دهید اسم خاصی را مطرح نکنیم کاربران ما می توانند با یک سرچ ساده از قبیل کلاهبرداری آی ماینر به این سایت ها دسترسی پیدا کنند، مهم پاسخ شما به این قبیل سوالات است.

آی ماینر: خود شما اهل رسانه هستید و می دانید که یک سایت خبری برای اینکه نتواند نشر اکاذیب کند باید یکسری مجوزات لازم را کسب کرده تا تبدیل به یک خبرگزاری قانونی شود. سایتی که شما می فرمایید فاقد هرگونه مجوز بوده و بر اساس تحقیقاتی که دوستان ما انجام داده اند، خودشان دارای پروژه پانزی هستند. اما از آنجایی که فعالیت یک غول واقعی مانند آی ماینر را به صلاح خود نمی دانند، دست به تخریب می زنند.

 

اما در مطلبی که در این سایت‌ها در مورد شرکت آی ماینر منتشر شده، دیده می‌شود که صدها نفر کامنت منفی گذاشته اند. این موضوع را چگونه توضیح می دهید؟

آی ماینر: با یک نگاه ساده به تعداد کامنت ها در پست های دیگر این سایت ها می توانید ببینید در زیر این پست که آی ماینر را کلاهبردار یا دروغگو نامیده، تعداد کامنتها به اندازه‌ی بیش از هزار برابر پست های دیگر است و مطلبی که از آی ماینر نوشته اصلی ترین مطلب سایت است و به نظر می رسد که تمام مطالب دیگر برای نمایش این مطلب به کار گرفته شده است. یعنی انگار سایتی راه انداخته اند که فقط و فقط برای تخریب آی ماینر باشد! شما خودتان امتحان کنید بعد از کامنت گذاری، کامنت برای تایید مدیر ارسال می‌شود. کاربران سایت ما بارها گزارش داده اند که برای این سایت، کامنت های مثبت ارسال کرده، اما نمایش داده نشده است و فقط کامنت های منفی که خود صاحبان این سایت منتشر می کنند، نمایش داده می شود.

 

ولی به هر حال از شما میخواهیم که به این ادعاها پاسخ بدهید.

آی ماینر: دقیقا کدام ادعا؟

 

مثلا همین مورد که اکثر مطالب منتشر شده درباره آی ماینر به شکل ریپورتاژ است.

آی ماینر: اول اینکه بر خلاف ادعای انجام شده، آی ماینر فقط دارای ریپورتاژ آگهی نیست و حدود 10 هزار خبر مختلف از آی ماینر در رسانه های مختلق سراسر دنیا منتشر شده و شما می توانید به تمام زبان ها، خبرهای آی ماینر را مشاهده کنید. کافیست در بخش اخبار گوگل کلمه iMiner را به انگلیسی جستجو کنید تا مشاهده کنید که خبرگزاری هایی مانند Yahoo ، مایکروسافت ، bitcoin.com و هزاران خبرگزاری مهم دنیا به آی ماینر پرداخته اند و جالب اینجاست که اکثر این رسانه ها به هیچ عنوان ریپورتاژ آگهی قبول نمی کنند و یا اگر هم منتشر کنند، مشخص می کنند که یک متن تبلیغاتی است. اخبار آی ماینر حتی در چین و ژاپن نیز در صدر مهم ترین رسانه های دولتی آنها منتشر شد که لینک برخی از آنها را برایتان ارسال می کنم.

فارم آی ماینر در ایران

اما درکل اکثر شرکت های دنیا در روند برندسازی خود همیشه از ریپورتاژ اگهی یا اسپانسرینگ استفاده می کنند. یعنی یک متن ، مقاله یا خبر که تهیه و نشر داده شد، سایت های خبری دیگری هم بازنشر می‌دهند و سایت مبدا را به عنوان منبع خبر معرفی می‌کنند و به دامنه مذکور بک لینک می دهند. اخبار آی ماینر هم از این قائده مستثنی نیست. از سوی دیگر شما خودتان بهتر می‌دانید که سیستم ریپورتاژ و اسپانسرینگ به این صورت نیست که هر متن و محتوایی منتشر شود و می‌بایست خبر به تایید سر دبیر رسیده و ناشر آن از نظر قانونی احراز هویت شود. لازم به ذکر است بسیاری از برندهای بین المللی و بزرگ از سرویس های اسپانسرینگ و ریپورتاژ استفاده می کنند که این عمل برای قدرت سئو بسیار مفید است. توان قدرت خرید بک لینک از تمام رسانه های کشور نشان دهنده تداوم فعالیت و یک سرمایه گذاری دراز مدت برای برند آی ماینر است. زیرا خرید بک لینک و نتیجه آن در سئو، یک پروسه طولانی مدت هست که معمولا شش ماه تا یک سال بعد به نتیجه خواهد رسید. آی ماینر در ابتدای فعالیت خود قریب به 10 میلیارد تومان صرف برند سازی و بک لینک سازی کرد و این موضوع نشان دهنده اهداف بلند مدت این شرکت بوده و نه کلاهبرداری یا گول زدن کاربران. شرکت های ایرانی مثل دیجی کالا، کاله، دیوار و همچنین شرکت های خارجی مثل بنز و اپل از روند اسپانسرینگ استفاده کرده و استفاده از این روش مشابه، نشان دهنده تفکر به روز و بین المللی برند آی ماینر است.

 

در متن خبرهای منتشر شده عنوان کردید که 7 سال تجربه کاری دارید، اما از whois دامنه مشخص می‌شود که سایت شما از سال 2020 فعالیت داشته است. چه توضیحی برای این موضوع دارید؟

آی ماینر: مسلما شرکت بزرگی مانند آی ماینر که اکنون مورد توجه رسانه های بزرگی چه در ایران و چه در جهان قرار گرفته، از روز اولی که با ارزهای دیجیتال آشنا شده این برند را نساخته است. ساخت چنین برندی نیازمند سابقه و تجربه و سواد بالا در این زمینه است و نیاز به زیرساخت های فراوانی دارد. سابقه کاری افراد متخصص را با رزومه کاری آنها می‌سنجند و نه با تاریخ ثبت دامنه، زیرا برای هر پروژه می‌توان دامنه متفاوتی استفاده کرد.

 

در آگهی های خود ادعا کرده بودید که 300 کارمند دارید. آیا حقیقتا اینگونه است؟

آی ماینر: تعداد کارمندان شرکت ما در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم بیش از این رقم بوده که شامل نصابان شبکه، مانیتورینگ، تعمیرات سخت افزار، پشتیبان ها، تیم حراست، تیم طراحی و توسعه، تولید محتوا، برنامه نویسان، مدیر سرور، مدیر مالی و حسابداران، تیم تبلیغات، تیم حقوقی، اتاق فکر و بسیاری از تیم های دیگر است.

 

پس چرا هیچ یک از کارمندان شما در شبکه های اجتماعی مخصوصا linkedin که یک شبکه کاری است، حضور ندارند؟

آی ماینر: از زمان شروع فعالیت آی ماینر، رقبا به دنبال جذب نیروهای کار این شرکت و ایجاد رخنه های امنیتی بوده اند. آی ماینر یک سایت تجاری و مالی است که برای حفظ مسائل امنیتی این اطلاعات را بصورت طبقه بندی شده نگه داری می کند. اکثر فعالیت های linkedin به جهت کاریابی فریلنسرها انجام می شود که آن هم در ایران بسیار کم کاربرد است. با تفکر شما اگر شرکتی در linkedin نباشد، یعنی کارمند ندارد و تمام فعالیت هایش توسط موجودات ماورایی انجام می شود؟ از نگاهی دیگر تا به امروز هویت خالق بیت کوین فاش نشده است و اگر طبق این تفکر پیش برویم کل مفهوم بیت کوین و فعالیت های زیر مجموعه آن یک کلاهبرداری به حساب می آیند. بنظر می رسند کسانی که این قبیل ادعاها را مطرح می کنند آشنایی کامل با شبکه بلاکچین ندارند. جالب اینجاست که آی ماینر تا حد امکان سعی کرده تا در ارائه اطلاعات مدیران شرکت و بخش حقوقی کاملا شفاف عمل کند.

 

 شما در تبلیغات ذکر کردید که سرمایه اولیه کاربران بعد از ۶ ماه باز می‌گردد. طبق بررسی ما و با توجه به قیمت ماینر، به نظر می رسد که میانگین زمان بازگشت سرمایه با شرایط فعلی شبکه، حداقل ۶۰۰ روز یعنی حدودا چیزی بیش از یک سال و نیم باشد. آیا این تبلیغات شما واقعا صحت دارد؟

آی ماینر: بله ادعایی که شرکت ما در این حصوص داشته کاملا منطقی و درست است. در توضیح این مسئله باید روند استخراج را برای شما توضیح دهم.

هر 10 دقیقه یک بلوک جدید در شبکه بلاکچین ایجاد می گردد. استخراج در واقع یک فرمول ریاضی است که جواب آن فقط با حدس زدن امکان پذیر است. از زمان دادن فرمول، کل ماینرهای شبکه شروع به حدس زدن می کنند و اولین ماینری که جواب را درست حدس بزند، کل پاداش شبکه و کارمزد تراکنش هایی که در آن بلاک موجود است به آن ماینر تعلق می‌گیرد که در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم حدود 100 هزار دلار است. یعنی شما با خرید یک ماینر حدودا 1000 دلاری، در صورتی که ماینر شما حتی یک بلاک را حل کند، می توانید 100 هزار دلار دریافت کنید. از نظر تئوری این کار مانند یک قرعه کشی است که بین تمام ماینرهای دنیا هر 10 دقیقه یکبار انجام می گردد. در این قرعه کشی حتی ممکن است یک ماینر چندین بار متوالی برنده شود که خب طبیعتا همه چیز بستگی به شانس دارد.

این ویدیو توسط آی ماینر در اختیار تکراتو قرار گرفته است

با این وجود، درآمد ماینرهایی که شما موجود دارید و در استخرهای بزرگ دنیا نیز قابل بررسی است، باز هم این عمل شما و مقدار درآمدی که تعیین کردید، مقرون بصرفه به نظر نمی رسد

آی ماینر: ابتدا خدمتتون عرض کنم که آی ماینر، ماینرهای استوک را از بازارهای داخلی تهیه می‌کند که قیمت این دستگاه ها تفاوت زیادی با ماینرهای نو دارد. از طرفی چرا فکر می کنید آی ماینر از استخرها استفاده می‌کند؟ در حال عادی ممکن است یک ماینر ماه ها کار کند و هیج بلاکی را نتواند حل کند. در این شرایط افرادی که پشتوانه مالی قوی ندارند به استخرها وصل می‌شوند. استخرها روش‌های پرداخت متفاوتی دارند که یکی از رایج ترین آن پرداخت به ازای زمان است که در این روش اصلا مهم نیست که ماینر بلاکی را حل بکند یا نه و به میزان ساعتی که ماینر شما در اختیار استخر بوده است، استخر به شما پاداش می دهد. اگر در این زمان دستگاه شما یک بلوک را حل کند عملا شما  100 هزار دلار به استخر سود رسانده‌اید، در صورتیکه همان یک دلار را دریافت نموده‌اید.

روش دیگر تقسیم پاداش است. یعنی چندین هزار ماینر با هم جمع می‌شوند و اگر هرکدام از ماینرهای استخر بتواند بلاک را حل کند، استخر سود خودش را بر می‌دارد و مابقی را بین ماینرهای استخر تقسیم می کند. کار کردن با استخر ها عملی مجموع الصفر است. یعنی اگر تمام ماینرهای یک استخر مال یک نفر باشد این فرد عملا فقط بخش عظیمی از درآمد خود را به استخر پرداخت کرده است در صورتی که می‌توانست خود بصورت مستقیم پاداش های شبکه را دریافت کند. ولی برای کسانی که تعداد محدودی ماینر دارند و از توان مالی پایینی برخوردار هستند، یعنی برای پرداخت قبض برق ماینر نیازمند استفاده از درآمد ماینر هستند، به‌صرفه است.

 

در ماه گذشته نماد اعتماد سایت شما باطل شد. در این خصوص چه توضیحی دارید؟

آی ماینر: دو ماه پیش شرکت افرندشیدمهر، نمایندگی آی ماینر در ایران، تمام دستگاه های موجود در فارم ایران خود را به فروش رساند و دیگر هیچ مشتری جدیدی قبول نمی‌کند و دکمه ثبت نام از سایت فارسی برداشته شد. ما فروشگاه را در سایت بستیم و سایت را از حالت فروشگاهی به حالت خصوصی تغییر دادیم تا فقط مشتریان فعلی امکان ورود به سایت را داشته باشند. یکی از الزامات داشتن نماد اعتماد این است که سایت مربوطه فروشگاهی باشد و طبق همین اصل سایت ما دیگر واجد شرایط اینماد نبود. بنابراین نماد اعتماد ما تا زمانی که سایتمان در حالت خصوصی است، بصورت معلق درآمده و نه اینکه باطل شده باشد.

البته بصورت کلی، اینماد با سایت های ارز دیجیتال مشکل دارد و در خود سایت اینماد هیچ دسته بندی برای ارز دیجیتال وجود ندارد. یعنی اگر شما صاحب یک سایت فعال در زمینه ارز دیجیتال باشید باید حتما خدمات دیگری را نیز ارائه دهید که برای آن خدمات اینماد دریافت کنید. این مورد بخشی از ضعف های قوانین اینماد است.

 

برخی از کاربران شما ادعا کرده اند که پس از برداشت اصل سرمایه، حساب آن ها را مسدود کرده اید و در واقع فقط همان سرمایه خودشان را به آنها برگردانده و هیچ سود و در آمدی به آنها تعلق نگرفته است. این مساله را چگونه توصیح می دهید؟

آی ماینر: در قوانین آی ماینر بصورت واضح ذکر شده است که آی ماینر سیستم سرمایه گذاری نبوده و فقط فروشگاه ماینر است. در صورت خرید یک ماینر، بیشتر از 6 ماه زمان می برد تا کاربر به اصل سرمایه خود برسد. در کنار سیستم خرید ماینر ما یک سیستم تست ماینر به عنوان اجاره ماینر نیز فراهم کرده ایم. دستگاه های مربوط به اجاره ماینر فقط جهت تست و آشنایی با سامانه هستند. برای اینکه از این دستگاه ها سو استفاده نشود و مشتری به جای خرید دستگاه فقط از سرویس تست استفاده نکند، ما قانونی وضع کرده‌ایم که در صورتی که زیر 6 ماه مشتری سرمایه خود را خارج کند، فقط اصل پول خودش را دریافت کرده و از سود و درآمد دستگاه هایی که اجاره کرده نتواند بهره ای ببرد. این موضوع در قوانین آی ماینر بصورت شفاف توضیح داده شده است. تمام مشتریان قوانین را خوانده، آن را قبول و امضا کرده و عکس سلفی داده‌اند.

 

در خصوص شرکت شما ادعا شده که سایت آی ماینر کلاهبرداری پانزی است. ممکن است در اینباره توضیح دهید؟

آی ماینر: بله این ادعا در ابتدا توسط فردی مطرح شد که بیشتر قصد اخاذی از شرکت را داشت تا اینکه بخواهد مساله یا مشکلی را مطرح و حل کند. اما در هر صورت به خاطر ادعای مطرح شده و بنا به درخواست شما به این سوال پاسخ می‌دهم. همانطور که می‌دانید پانزی یعنی اینکه از ورودی های جدید، سودهای نفرات قبلی پرداخت شود. اما شرکت افرندشیدمهر ماه هاست که ثبت نام خود را بسته و به هیچ عنوان عضو جدید نمی‌گیرد. همچنین این شرکت قصد ادامه فعالیت در ایران را ندارد، اما کاربرانی که قبلا قرارداد بسته یا دستگاه خریداری کرده اند تا پایان مدت قراردادشان، ما موظف هستیم که به تعهدات خود عمل کنیم. کاربران ما به راحتی  می توانند رمز ارزهای استخراج شده خود را از داخل پنل کاربری‌شان برداشت کنند.

 

پس شما ادعای پانزی بودن را کاملا رد می کنید اما آیا می توانید فارم استخراج بیت کوین خود را به ما نشان دهید و یا ویدیویی از آن در اختیارمان قرار دهید؟

آی ماینر: در صورت تعهد کتبی جهت پایبندی به حفظ حریم خصوصی آی ماینر و عدم افشای اسرار خصوصی شرکت، می توانیم برای شما امکان بازدید را فراهم کنیم. البته توجه داشته باشید که فیلم‌برداری از چهره هریک از کارمندان ما ممنوع است که دلیل آن مسائل امنیتی است و امیدوارم آن را درک کنید. این مورد بسیار مهم است. اگر بخواهم نمونه ای از اتفاقات عجیبی که انتشار یک ویدیو برای ما داشت برایتان بگویم این است که چندی پیش عکسی از سوله ای با لوگوی آی ماینر منتشر شد و در این عکس یک خودرو نیز قرار داشت. وجود این خودرو که ادعا می‌شد مربوط به فارم آی ماینر است، برای ما چالش برانگیز شد.

تصویر مذکور فارم آی ماینر نبود و به کارخانه تولیدی ریگ های اتریوم مربوط می‌شد. ما از این محل برای تعمیر و انبار ماینرها نیز استفاده می کنیم. دلیل رو‌نمایی از این کارخانه، انتشار فایل جعلی صوتی بود که ادعا می‌شد با مدیریت شهرک صنعتی صحبت کرده‌اند و ایشان کلا از آی ماینر بی اطلاع بوده و ما لوکیشن کارخانه را نشان دادیم که در همان شهرک صنعتی سمنان که ادعا می کردند وجود ندارد، قرار داشت. جالب اینجاست که محل کارخانه به دلیل بزرگی، حتی با ماهواره هم قابل مشاهده است.

فارم استخراج بیت کوین

از طرفی به تمام فارم ها و کارخانه های دنیا کامیونت و یا وانت وارد می‌شود و برای همین درب ورودی را بزرگ می‌سازند که در مواردی که نیاز به حمل و نقل باشد از خودرو استفاده گردد. حال چه انبار باشد چه حتی فارم تفاوتی ندارد. مواقعی ممکن هست پیش آید که نیاز به ورود یا خروج تمام دستگاه ها در اسرع وقت باشد. شما مطلع هستید که هر دستگاه چقدر وزن دارد و کسی چندین تن وزن را که با نیروی انسانی یا گاری جابه‌جا نمی کند! البته که باید خودرو در فارم رفت و آمد داشته باشد و این اصلا چیز عجیبی نیست، اما خنده دار است که همین موضوع به ظاهر ساده برای ما نبدیل به یک چالش شد.

با تشکر از پاسخگویی شما. سوال دیگری نیست اما در انتها شما اگر صحبتی دارید، بفرمایید.

آی ماینر: خواهش میکنم. ممنونم از سوالاتی که مطرح کردید و امیدوارم که این مصاحبه بتواند سوالاتی را که ممکن است برای کاربرانمان نیز مطرح شده باشد به شکلی کامل پاسخ داده باشد.

ما و تمام مشتریان آی ماینر، عضو یک خانواده هستیم و ما به عنوان کسانی که مسئولیت درآمدزایی برای این خانواده بزرگ را بر عهده داریم، امیدوارم که بتوانیم باعث سربلندی آن شویم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (128 نظر)

    اولش اصلا صحبت اصل سرمایه 6 ماه باید بخوابه نبوده و گفته بودن که ما برای خرید هر ماینر بعد از 6 ماه اصل پولمون بدست میاد و مثلا مابقیش میشه سود ولی الان مبگن اگر اصل سرمایه اتو تا 6 ماه برداری دیگه سود نمیدن، این یعنی چی؟ ما فلان مبلغ را میپردازیم بابت خرید ماینر، و اون ماینر داره ارز دیجیتال استخراج میکنه و ما چرا تا 6 ماه نباید از سودمون استفاده کنیم؟ و اینکه چرا این خزعبلات را قبل از خرید نمیگید که هر کسی فکر خودشو بکن و شاید اصلا سرمایه‌گذاری نکنه، اول پول مردوم را از چنگشون با دروغ درمیارن و بعدا برای خودشون قانون میزارن

    پاسخ

    یا از خودشون هستید و یا اگر نیستید با ما هم عقیده میشید

    پاسخ

    سلام ای ماینر کاملا قانونی می باشد و سرمایه مردم در امن و امان است اما کاربران ای ماینر توجه داشته باشید که هرکس سرمایه گذاری میکند و یا کار می کند نتجه ان دنبال سود است این قانون ۶ ماه کاملا اشتباه است و این محدودیت برداشت وقتی سرمایه گذار دست رسی به مال خودم نداشته باشد و نتواندپولش و یا سودش رابرداشت کند چه ارزشی برای من سرمایه گذاری داردپس بهتر است محدودیت برداشت را حذف کنید تا سرمایه گذار بتواند ازادانه حداقل سودش را برداشت کندلطفا قانون را طوری باشد هم ای ماینر سود ببرد ام سرمایه گذار با محدودیت امروز که ایجاد شده طرمایه گذار در زیان می باشد

    پاسخ

    کلاهبرداریه
    اعتماد نکنید

    پاسخ

    کلاهبرداریه
    حرف مفت زده

    پاسخ

    سلام دوستان
    اگر موافق باشید با هم متحد بشیم و بر روی شرکت ای ماینر شکایت کنیم به نظر من به تنهایی به نتیجه ای نمی رسیم
    نظر من این است که جمع بشیم و با فکر های همدیگر این مشکلات را چاره کنیم
    من هم مثل شما ضرر کردم و به دنبال شکایت از این شرکت هستم
    اگر موافق هستید جمع بشیم و راه حلی پیدا کنیم
    برای این کار میتونید بهم ایمیل بزنید
    slxwork01{at}gmail.com

    پاسخ

    سلام ای ماینر کاملا قانونی می باشد و سرمایه مردم در امن و امان است اما کاربران ای ماینر توجه داشته باشید که هرکس سرمایه گذاری میکند و یا کار می کند نتجه ان دنبال سود است این قانون ۶ ماه کاملا اشتباه است و این محدودیت برداشت وقتی سرمایه گذار دست رسی به مال خودم نداشته باشد و نتواندپولش و یا سودش رابرداشت کند چه ارزشی برای من سرمایه گذاری داردپس بهتر است محدودیت برداشت را حذف کنید تا سرمایه گذار نتواند ازادانه حداقل سودش را برداشت کند

    پاسخ

    آی ماینر کلاهبردار هست پرونده قضایی دارن .
    پیگرد قانونی تک تک اعضایی این گروه در دستور کار پلیس اینترپل هست

    پاسخ

    قسمت آخر منظورم این بود سرمایه گذار بتواند روزانه سودش را برداشت کند ویا هروقت نیاز داشت بتواند سود حاصله را برداشت کند اگر قانون ۶ماه باقی است بعد ۶ ماه کل سرمایه را بتواند بردارد و یا ادامه بدهد

    پاسخ

    برداشتی ها رو دیدید؟! در سطح کاربری ۲ ، 0.02 بیت هر سه روز گفتن. الان میگن 0.0015 هر هفته که 0.0005 رو واسه خودشون برمیدارند. شما ظاهراً خودتون از اعضای آیماینر هستید. این پول ها خوردن نداره

    پاسخ

    آی ماینر باید محدودیتها را برداره هم ریالی و بیتکوینی رو … باید مشتریان را از برداشت محروم نکند مثل همین حالا که اجازه برداشت نداریم …

    پاسخ

    سلام
    خوب بهم گوش کنید اونای سرمایه گذاری نکردند اونای که کردند چوبش رو خوردند مثل خودم,
    آی ماینر کلاهبردار واسش دلیل دارم چون خودم کاربر آی ماینر هستم
    همیشه هم قانونای جدید من در آوردی داره
    آی ماینر یه دزد کلاهبردار اختلاس گره نمیتونید غیر این رو ثابت کنید همه حرفای که این بی همه چیز میزنه دروغه فقط میخواد دلیل بیخود بیاره
    1. نماد اعتماد سایت ازش گرفته شده چون فهمیدن کلاهبرداره
    2.فیلترش کردن چون فهمیدن کلاهبرداره
    3. 45 میلیون دلار پول خون مردم بالا کشیده
    4. اون همه کارمند نداره بخاطر همین تو شبکه اجتماعی نمیاد
    5.ممنون از ادمین و مصاحبه گر سایت تکراتو که سوالات خوبی ازش پرسیدی و اون بی همه چیز خواست واسه همه سوالات دلیل بیخودی بیاره که معلوم داره دروغ میگه چون همه فهمیدن که کلاهبرداره

    ((((آی ماینر زمانی کلاهبردار نیست که محدودیت برداشت سود و سرمایه رو برداره که امکان نداره اینکار انجام بده چون یه دزد کلاهبرداره))))

    پاسخ

    مشخصا باید محل فارم اعلام میشد

    پاسخ

    فیلم فارم منتشر شده اصلا سمنان نبود؟این فارم اصلا در ایران نبود

    پاسخ

    دوست عزیز لطفا نظرات مردم رو کامل درج کن.
    خودتون دارید میبینید کمتر از۲۴ ساعته و چه جوی ایجاد شده.
    لطفا کنار مردم باشید

    پاسخ

    اگه واقعا بی طرفید صدای کاربران رو هم برسونید … 3 ماهه ک هیچ مدرکی بهمون ندادن ک یهو بردارن برن … نه فاکتوری نه چیزی … سایت فیلتره .. محدودیت های شدید که عملا سود کردنو غیر ممکن میکنه … هر وقت قیمت بیت کوین میره بالا برا خودشون یه قانون جدید میزارن تا به نوعی نزارن کابرا برداشت کنن .. هیییچ پشتیبانی به جز تیکت ندارن … نه حضوری نه تماس نه… نمیگم کلاهبرداریه چون فارمتون رو حد اقل منتشر کردین ولی مطمءنم دارین از پول من و کاربرای بدبخت دیگه و گرفتن مجوز به بهانه کمک به مردم و اقتصاد کشور .. بد جور پول میزنین .. این پول مردمه … اگ این کارو ادامه بدید مطمِعنا تاوان خواهی داد…

    پاسخ

    اینجانب با پیگیری از اداره صنعت سمنان و استانداری متوجه شدم که این شرکت (البته اسم شرکت نباید رو این ها گذاشت ) متوجه شدم که کاملا بی اساس و پایه است در حال حاضر مشغول طی روند قضایی هستم به زودی خانم جمالزهی نقشه بردار پشت میله های زندان میبینمت سرمایه مو نمیخام ازت پس بگیرم فقط میخام به دیگران آسیبی که زدی جبران کنم

    پاسخ

    روز اولی که خرید کردم ادرس پستی گرفت که قرار داد رو بفرستن ،هیچ جای این سایت قوانینی وجود نداره،فقط با پول ملت بازی می کنن بعد یه درصدیش رو بهتون برمیگردونن بعدش هم حسابتون رو مسدود یا معلق میکنن،دوستان این سایت فیلتره و بی دلیل نیست حتی حسابشون هم توی ایران مسدود شده،به خاطر شکایاتی که شده،تازه اومده نوشته از ایران دیگه کاربر جدید نمیگیریم!دلیلش واضحه چون حسابتون مسدوده

    پاسخ

    به خدا اگه این همه محدودیت ها رو اعمال نمیکرد من حاضر بودم سرمایمو 2 برابر کنم … اگ این همه محدودیت نداشت … من خودم 10 نفر رو با سایت اشنا میکردم و بقیه مشتری ها هم همینطور و این یعنی ایماینر به یک غولی تبدیل میشد ک هیچ کس نمیتونست جلوش وایسته ولی این قانون گذاری های خود به خود ایماینر باعث بی اعتمادی هر چه بیش تر کابرانش شده … خانم جمال زهی لطفا پاسخ اینو بدید .. برداشت ریالی رو برداشتین گفتیم مشکلی نداره شاید با بانک مشکل پیدا کردین یا حالا هرچی … چرا روز به روز دارین محدودیت برداشت بیت کوین رو بیش تر و بیش تر میکنین طوری ک ممکنه بعد از یکسال تازه بتونم اصل پولو برداشت کنم ؟؟ چرا کابراتونو روز به روز بیش تر تحت فشار قرار میدین ؟؟؟؟ این ملت کم داغ ندیدن ک شما هم دارید این کارارو میکنین… شما حتی تمام تلفن هاتون رو هم غیر فعال کردین برای این چه توضیحی دارین ؟؟؟

    پاسخ

    از خانم جمال زهی بپرسید که چرا سایت حدود دو ماه هست که فیلتر شده؟

    پاسخ

    سلام

    متوجه نمیشم چند نفر گفتن کلاهبرداری
    من چند وقته عضو هستم
    هر موقع برداشت داشتم سر وقت واریز شده و کاملا درست .
    قوانین شفاف هستند
    کلا مردم گله ای نظر میدن بدون فکر و تحقیق و سواد .

    برید پراید بخرید شما رو چه به رمز ارز …

    پاسخ

    معلومه تازه وارد آیماینر شدی بذار یه مدت بگذره مطمئنم نظر تو هم عوض میشه چون به حقییت پی میبری منم اول توی شبکه های اجتماعی از آیماینر دفاع میکردم در حالی که بقیه میگفتند کلاهبرداره اما من باور نمیکردم ولی حالا که تجربه کردم و پولم سوخت دیگه فایده نداره

    پاسخ

    تو اصلا ای ماینری نیستی .. هیچم برداشت نداشتی.. شایدم کل سرمایت همون یه میلیون باشه..ساکت باش لطفا

    پاسخ

    شما بدون فکر و تحقیق نظر دادی دوست عزیز اینای که نظر دادند همه شون تمربه کردن و مال باخته هستند

    پاسخ

    کجاش اوکی هست؟ بیشتر توضیح بدید، از اینکه نتونی سودتو برداشت کنی اوکی هست؟اولش یه چیز دیگه میگن و الان چیز دیگه ایی احتمالا شما هم از عوامل آیماینر هستید یا بدنت هنوز گرمه و یا هنوز به اون درآمد نرسیدی که به محدودیت بخوری و خوشحال هم هستی

    پاسخ

    بابا با سواد بنز سوار شما که عقل کل هستی و همه چی شفاف هست بفرمائید چطوری میتونم توی یکماه 0.15 برداشت کنم با این قوانین شفاف؟ لطفا توضیح بدید از بی سوادی دربیایم و گله ایی نظر ندیم ولی اگر توضیح درستی نداشتی معلوم میشه کی توی گله سیر میکنه

    پاسخ

    سایت اوکیه چرا انقدر کامنت منفی میدین اومدن شفاف سازی کردن دم ایماینر گرم

    پاسخ

    وقتی از هیچی خبر نداری چرا نظر میدی دوست عزیز

    پاسخ

    کجاش اوکی هست؟ بیشتر توضیح بدید، از اینکه نتونی سودتو برداشت کنی اوکی هست؟ از اینکه بجای ماهی 0.15 برداشت کنم با کارمزد 0.0005 ولی بجاش گفتن ماهیانه 0.006 با کارمزد 0.002؟ احتمالا شما هم از عوامل آیماینر هستید یا بدنت هنوز گرمه و یا هنوز به اون درآمد نرسیدی که به محدودیت بخوری و خوشحال هم هستی

    پاسخ

    دارین خوب نظراتو پاک میکنین… افرین … به وظیفه شرعیتون به عنوان یک ایرانی خوب عمل میکنین

    پاسخ

    آی دی تلگرام من shahsavari1981@ هست دوستانی که مثل من کلاه سرشون رفته لطفا پیام بدن که با هم حقمونو از آیماینر از طریق مراجع قانونی بگیریم ان شاءالله

    پاسخ

    آقا یا خانم سردبیر محترم سایت اگر دستت با آیماینر توی جیب مردم نیست لطفا شفاف سازی کنید وگرنه شما هم مثل آیماینر کلاهبردار هستید

    پاسخ

    سوالم از خانم جمال زهی اینه که آیا شعبه های روسی و ترکی آیماینر هم مانند شعبه ایران توانایی کلاهبرداری، دروغگویی و حقه بازی را دارند و یا اینکه قوانین اونجا سفت و سخت هست نمیشه کلاهبرداری کرد و اینکه لطفا شما تشریف ببرید اونجا ها را هم راه بندازید که پول بیشتری به جیب بزنید با پول های باد آورده حروم

    پاسخ

    دوستان من توی این سایت ۰.۱۳۶ بیتکین سرمایه ریختم اما بالان بعد از ۷ الی ۸ ماه فقط کمتر از نصف پولم را پس گرفتم و نصف بیشت پولم توی سایت مانده و نمیدن و هر روز یک بهانه های الکی میارن و برداشتی را بند می کنند من حرف برای گفتن زیاد دارم اما این جا جاش نیست فقط این را بدانید دوستان که این ایماینر بزرگترین کلاهبردار است چون درعین حالی که داره پول مردم را میخورند داره قانونی به فعالیتش ادامه میده
    من فقط دعا میکنم یه جوری بتونم اصل سرمایه ام را از این کلاهبردارا پس بگیرم از سودش گذشتم

    پاسخ

    دوستان هر کسی شکایت کرده اینجا اطلاع بده که چکار باید بکنیم. ممنون

    پاسخ

    با سلام من هم مثل شما سرمایه گذاری کردم ولی پول اضافه داشتم و ریسک رو قبول کردم .
    همه حرفهای شما رو قبول دارم که سایت هر روز قانون خودش رو تغییر میده و غیره ولی من حدود 700 دلار سرمایه گذاری کردم و الان حدود 200دلار سود بهم دادن و سرمایه اولیه هم سرجاش هست

    پاسخ

    ریسک چیو قبول کردید؟ که مثلا اگر پولتو خوردن عیبی نداره و اگر دادن دستشون درد نکنه، قبل از خرید میگن شما بابت هر دستگاهی میخری فلان قدر سود میکنی و 6 ماهه اصل پولت برمیگرده، خب پس الان چرا نمیزارن برداشت کنیم؟ و همینطور گفتن تا 6 ماه حق برداشت سودتو نداری، اینا یعنی دزدی یعنی کلاهبرداری

    پاسخ

    از دنیا خبر نداری بیچاره اون پولی که سر جاش هست توی جیب شما نیست توی جیب این کلاهبردار ها هست من هم الان ۴۵۰۰ دلار توی حساب ایماینر دارم ولی وقتی نتونم برداشت کنم به چه درد من میخوره

    پاسخ

    هروقت اومد توی جیب خودت بگو سرجاشه الان سر جاش نیست توی جیب اوناست

    پاسخ

    چرا قبل از خرید میگن شما روزانه مثلا یک میلیون سودتون میشه با خرید فلان ماینر وقتی میخری میگن ما هفته ایی فقط 600 تومان با کارمزد 300 هزار تومان میتونیم پول بهتون بدیم، اول دروغ میگن وقتی پولتو دادی میگن این قانون جدید هست

    پاسخ

    من کلا از سیستم برداشت تو ای ماینر نا راضیم
    ولی اینی که میگی دوست عزیزم بیت کوین هر لحظه قیمتش تغغیر میکنه و همچنین دلار و بیت هم که میدونید با دلار محاسبه میشه و هیچ قیمتی ثابت نیست که بشه دقیق حساب کرد.. و در ضمن تو ای ماینر. ماینری رو که میخری35 درصد برای هزینه نگهداری کثر میکنه و سهم شما 65 درصد هستش. و در اجاره ماینر 25 درصد نگهداری و سهم شما75 درصد

    پاسخ

    من مبلغ کمی سرمایه گذاری کردم. درخواست پول هم ریالی دادم هم بیت کوین. بیت کوین سریع واریز شد ولی کارمزدش زیاده اونهم همه سایتها کارمزدش زیادن. ولی ریالی بیت 3 روز تا دو هفته زمان برد. اگر پرداختی ها را درست کنند. و واقعا به کاربران کمک کنند خوبه. امیدوارم شرایطی فراهم بشه که کاربران هم سود کنند هم اعتماد . ممنون از مصاحبه.

    پاسخ

    اولا که کارمزد شبکه بلاک چین 0.0004 هست که آیماینر داره 0.0005 میگیره یعنی 0.0002 را داره به جیب میزنه دوما چرا باید محدودیت بزارن که کارمزدش بشه به اندازه نصف پولی که میخوای برداشت کنی. کلا آیماینر نیت خوبی نداره

    پاسخ

    سلام و احترام. از ای ماینر خواهشمندم قوانین برداشت را از سر بنویسید.
    اول اینکه کارمزد بالایی میگیرید
    برداشت ها نباید محدودیت داشته باشند چون ماییم که سرمایمونو کنترل میکنیم و قبال این ما هم میپذیریم که 6 ماه بعد از فعالیتمون برداشت کنیم
    داشتن سطح در چنین سایتی اشتباهه و باید ازادانه مشتریان برای سرمایه خودشون تصمیم بگیرن
    و بنظر من شما تنها در صورتی باید اجازه این کارو ندید که ما ماینر ماهانه یا هفتگی اجاره کردیم. با تشکر

    پاسخ

    البته آیماینر همین کارو داره انجام میده هر روز قوانین برداشت را از نو مینویسه و تا جایی پیش میره که کلا منکر سرمایه‌گذاری اولیه مردم هم میشه و فلنگ را میبنده، یواش یواش

    پاسخ

    من یکی از کاربران آی ماینر هستم که حدود 1 بیت کوین موجودی حسابم هست و روزانه 0.1 بیت استخراج دارم و 1ماهه که هیچ کدام از برداشتهای من تائید نشده و در این مدت دیگر خانواده و دوستان هم که در این سایت سرمایه گذاری کردند به همین وضعیت دچارند و حالا اومدند سقف برداشت رو طوری قرار دادند که علاوه بر اینکه برداشتی کل ماه حدود 3 میلیون میشه 1 میلیون تومنش رو باید کارمزد بدی یعنی 30درصد و شما برای تبدیل به ریال هم 3درصد مبلغ رو باید بپردازی یعنی به شما 16 درصد سود دادن حالا نه از سرمایت خبری هست و اگر خوش شانس باشی و بتونی برداشت باید 33 درصد یعنی 2 برابر سود کارمزد برداشت بدی و این مساله بعد از بیش از یکماه از آخرین برداشت من صورت گرفته
    حالا شما نشریه گرامی و شرکت آی ماینر آیا اسم این مصاحبه رو شفاف سازی گذاشتید؟
    در کجای این مصاحبه به وضعیت پرداختها ویا نحوه پشتیبانی و آینده کاربران اشاره شده؟
    به فرض هم که این عکسها مربوط به فارم باشه مشکل اصلی کاربران عدم امنیت سرمایه گذاری و بازگشت بازدهی سرمایشون هست که عملا بیش از یک ماهه نزدیک به صفر هست و با این قوانین جدید باید پولمون رو با ضرر برداشت کنیم. اگر شما نشریه گرامی فقط حاضر باشید عکس یکی از محاوره های پشتیبانی رو منتشر کنید به نظر من بیشتر از صحبتهای مدیرعامل شرکت وضعیت واقعی آیماینر در ایران رو شفاف خواهد کرد

    پاسخ

    سوال دیگر من از خانم مدیر عامل اینه که آیا این خبرگزاری هم نظرات مثبت کاربران رو انتشار نمیده؟ که کلیه نظرات منفیه؟

    پاسخ