coinex
راهنمای خرید تکراتو

واکسن کرونا اسوید 19 اسوه و پایا فن یاخته رونمایی شد

واکسن کرونا اسوید 19 اسوه و پایا فن یاخته، جدیدترین واکسن ایرانی کروناست که لحظاتی پیش رسما معرفی شد. در ادامه برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

جدیدترین واکسن ایرانی کروناف محصول همکاری شرکت داروسازی اسوه و پایا فن یاخته است. شرکت داروسازی اسوه از حمله شناخته شده ترین شرکت های داروسازی ایرانی است. این شرکت با بهره گیری از جدیدترین فناوری های روز و بر اساس استاندارهای نوین بین المللی در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه می کوشد.

در اوایل اسفند ماه سال گذشته بود که برخی خبرگزاری ها از امضای قرارداد همکاری دو شرکت داروسازی اسوه و شرکت بنین پایا فن یاخته برای تولید انواع واکسن کرونا خبر دادند.

واکسن کرونا اسوید 19 اسوه و پایا فن یاخته رونمایی شد

این واکسن طرح مشترک شرکت داروسازی اُسوه و شرکت پایافن یاخته است که در پایان مرحله آزمایش حیوانی قرار دارد. به علاوه امروز در شرکت داروسازی اسوه، غیر از واکسن کرونا اسوید 19 خط ویال تزریقی استریل برای تولید واکسن با اولویت تولید واکسن های ایرانی به بهره برداری رسید.

هومن کاغذیان مدیر عامل یکی از شرکت ‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌های حوزه زیست فناوری در نشست خبری افتتاح خط ویال تزریقی واکسن کووید استقرار زیست بوم فناوری ‌های زیستی را از اهداف این شتاب دهنده دانست و گفت:

شتابدهنده‌های حوزه زیست فناوری در دنیا موضوع جدیدی است و در ایران ۴ سال قبل اولین شتابدهنده این حوزه راه اندازی شد.

وی با اشاره به تلاش‌های این شرکت در دستیابی به دانش فنی تولید واکسن کووید ۱۹، افزود:

بر اساس کتاب‌های مرجع تولید واکسن به زمان ۸ تا ۱۲ ساله نیاز است، ولی واکسن کرونا در کوتاه ‌ترین زمان ممکن تولید شده است.

کاغذیان همچنین از مطالعات یک ساله تیم داروسازی اسوه برای تولید واکسن گفت و تاکید کرد که در مطالعات انجام شده بر اساس پلتفرم ویروش کشته شده واکسن اسوید 19 تولید شده است.

واکسن کرونا اسوید 19 اسوه و پایا فن یاخته رونمایی شد

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه این واکسن در فاز نهایی حیوانی قرار دارد، افزود:

در این فاز این واکسن بر روی میمون‌ها، موش و “رت” انجام شد که ازمایشات بر روی میمون در فاز نهایی قرار دارد.

به گفته وی، مرحله آزمایش انسانی این واکسن تا پایان بهار با مجوز سازمان غذا و دارو آغاز خواهد شد. این واکسن در دو دوز “صفر- 21” (روز اول یک دوز و ۳ هفته بعد دوز دوم) تزریق می‌شود.

واکسن کرونا اسوید 19

داروسازی اسوه به عنوان یک شرکت سهامی عام با نماد داسوه ثبت شده است و یکی از وبسایت های مرتبط با بورس می نویسد سرمایه ثبت شده این شرکت 750 میلیارد ریال است.

داروسازی اسوه با رویکرد فعالیت در زمینه درمان بیماری های صعب العلاج نظیر تالاسمی، نقایض آنژیمی ژنتیکی، ام اس و سرطان نسبت به افزودن دارو به سبد دارویی کشور تلاش می کند.

بیشتر بخوانید:

واکسن ام آر ان ای (mRNA Vaccine) ؛ واکسن های فایزر و مدرنا چگونه کار می‌کنند؟

پیش از این خبرگزاری صدا و سیما قرار داشتن واکسن اسوه در مرحله اخذ کد اخلاق خبر داده بود. این خبرگزاری به نقل از مهدی بخشایش مدیر عامل داروسازی اسوه نوشته بود این شرکت توانایی تولید 6.5 هزار واکسن در ساعت را دارد.

داروسازی اسوه یکی از شرکتهای معتبر داروسازی در کشور ماست که با بهره گیری از بهترین فناوری های روز دنیا می کوشد سبد دارویی کشور را در حوزه های مختلفی غنی تر از قبل کند. این شرکت با دارا بودن خطوط انخصاری در تولید بسیاری از اشکال دارویی، حایگاه خاصی در تامین داروهای مورد نیاز جامعه دارد. حالا عرضه واکسن کرونا اسوید 19 اسوه گام دیگری در راستای تامین نیاز ضروری جامعه محسوب می شود.

با این حال در طول سال های گذشته برخی حواشی درباره داروسازی اسوه به وجود آمده است و از جمله آن ها می توان به جمع آوری داروهای اسوه از داروخانه ها در دی ماه 98 اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:‌

.

نظر شما در خصوص واکسن کرونا اسوید 19 اسوه چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر