coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ارز دیجیتال نیر ؛ قیمت، نحوه خرید و کارکرد رمزارز NEAR

نیر پروتکل پلتفرمی اوپن سورس است که فرایند توسعه برنامه های غیرمتمرکز را سرعت می بخشد. در ادامه به جزئیات ارز دیجیتال نیر خواهیم پرداخت. با ما باشید.

پلتفرم و ارز دیجیتال نیر را با نماد NEAR می توان در بازار ارزهای دیجیتال شناسایی کرد. هدف از دیجیتال NEAR این است که امنیت کافی برای نگهداری از دارایی های ارزشمند مانند پول یا هویت افراد داشته باشد.

شاردینگ که با اثبات سهام ادغام شده است، به کاربران اطمینان می دهد که شبکه می تواند به اندازه کافی برای کاربران مفید باشد. بهترین ویژگی ارز دیجیتال NEAR احتمالا باید قابلیت متمرکز بودن دائمی آن باشد. اما در ادامه برای کسب اطلاعاتی بیشتر از توکن و ارز دیجیتال NEAR با ما باشید.

ارز دیجیتال نیر ؛ قیمت ، نحوه خرید و کارکرد

ارز دیجیتال NEAR

دنیای کریپتوکارنسی به سرعت و با شدتی در حال رشد است که بعضا حواس ما به قدرت بالا و جایگاه ویژه آن در دنیا نیست. اما ارزهای دیجیتال با سرعت زیادی در حال رشد هستند و توکن های زیادی ارائه می شود. یکی از این موارد ارز دیجیتال نیر است که با نماد NEAR شناخته می شود.

البته این نکته مهم است که در حال حاضر فقط حدود 50 میلیون کاربر کیف پول یا والت دارند و در زمینه اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps)، پایگاه‌های آنها فقط 3500 نرم افزار را لیست کرده‌اند. در حالی که در فروشگاه اپل استور بیش از دو میلیون کاربر فعال وجود دارد.

دلیل وجود این اعداد، تمایل کاربران نهایی و سطح آشنایی آنها با رمزارزها است. اگر کسی قصد انجام دادن یک عملیات ساده تحت بلاکچین را داشته باشد، ممکن است نیاز به طی کردن چند مرحله کوتاه و بلند وجود داشته باشد که اکثر کاربران وب با چنین فرآیندهایی آشنایی ندارند.

با این وجود توسعه دهندگان و ولیدیتورها یا اعتبارسنج ها این مورد را نیز تحت نظر قرار می دهند. بلاک چین اتریوم با وجود اینکه به عنوان یک راهکار موثر خوب عمل می کند، ولی در عین حال و با وجود زبان برنامه نویسی خاص خودش موانع بیشتری را نیز برای توسعه دهندگان ایجاد می کند. تبدیل شدن به یک ولیدیتور در یکی از بلاکچین های اثبات سهام (Proof-of-stake)، به اندازه پاداش‌ های اولیه که در شبکه رمزارز وجود داشت، جذاب نیست. ما در این جستار قصد داریم به بررسی ارز دیجیتال نیر پلتفرم و توکن نیر بپردازیم. در ادامه با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

توکن توموچین

توکن هارمونی

ارز دیجیتال نیر پروتکل یا NEAR Protocol چیست؟

ارز دیجیتال نیر ؛ قیمت ، نحوه خرید و کارکرد رمزارز NEAR

ارز دیجیتال و توکن نیر به عنوان یک پلتفرم بلاکچین متن باز و سازگار توسعه یافته است. هدف این رمزارز این است ک امنیت کافی برای نگهداری از انواع دارایی های ارزشمند را فراهم کند.

شاردینگ که با اثبات سهام ادغام شده است به شما اطمینان می دهد که شبکه می تواند به حد کافی برای کاربران موجود مفید باشد. این پلتفرم با به کارگیری روشی جدید از شاردینگ می کوشد سرعت تراکنش ها و عملکرد شبکه را بهبود بخشد.

به علاوه تیم توسعه دهنده توکن نیر و پروتکل متن باز نیر در تلاش است تا محیطی جدید برای طراحی قراردادهای هوشمند ارائه داده و زمینه را برای توسعه دهندگان بلاکچین فراهم کند.

شما برای استفاده از یک اپلیکیشن یا بازی که بر بستر بلاکچین قرار دارد باید مراحل دشواری را از سر بگذراند. از این رو برنامه و ارز دیجیتال نیر تمرکز اصلی خود را بر کاربر پسند بودن و قابل استفاده بودن پلتفرم خود گذاشته است.

در نتیجه توسعه‌ دهندگان و برنامه‌ نویسان ارز دیجیتال نیر ، در زمان استفاده از آن احساس بهتر و راحت‌ تری دارند. این شبکه را اگر از نظر ایده ساخت و طراحی آن در نظر بگیریم بسیار مشابه با اتریوم بوده و بستری مناسب برای طراحی و راه اندازی برنامه های غیرمتمرکز است. اما از تاریخچه توکن NEAR چه می دانیم؟

بیشتر بخوانید:

توکن بیکری

ارز دیجیتال کیک

تاریخچه ارز دیجیتال NEAR

ارز دیجیتال نیر ؛ قیمت ، نحوه خرید و کارکرد رمزارز NEAR

اولین اقدامات برای راه اندازی پلتفرم نیر در ژوئیه 2019 آغاز شد. در آن هنگام تیم توسعه دهنده این پلتفرم جدید توانست چیزی حدود 12 میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کند. از مهمترین سرمایه گذاران این پروژه باید به الکتریک کپیتال و پانتره کپیتال اشاره کرد.

پس از راه اندازی شبکه اصلی پلتفرم نیر در آپریل 2020، بار دیگر برای تامین بودجه پروژه به رهبری صندوق بلاکچین اندرسن هورویتر اقدام شد که 21.6 میلیون دلار طی آن جمع اوری شد. در ماه آگوست سال 2020، فروش توکن عمومی NEAR یک موفقیت سریع بود و طی کمتر از دو ساعت به فروش رسید.

بیشتر بخوانید:

توکن ماتیک

توکن پیگ

ارز دیجیتال نیر چیست؟

ارز دیجیتال نیر ؛ قیمت ، نحوه خرید و کارکرد رمزارز NEAR

به مانند بسیاری از بلاکچین های دیر پلتفرم نیر توکن خود را نیز با همین نام منتشر کرده است. توکن NEAR برای تشویق گره ها در شبکه نیر استفاده می شود. همچنین برای تامین انرژی معاملات و بسیاری از قراردادهای هوشمند از این ارز دیجیتال استفاده می شود.

به عنوان پلتفرمی جامعه محور، دارندگان توکن NEAR می توانند در حاکمیت بلاک چین نیز شرکت کنند. یا می توانند از سوی آن ها در اعتبار سنجی شرکت کنند. بحث در مورد توسعه و بازاریابی محصولات و اکوسیستم اطراف آن در حال حاضر در انجمن حاکمیت برگزار می‌شود.

به علاوه کاربران این پلتفرم می توانند پیشنهادات خود را به مخزن NEAR Enhancement Proposals (NEP) ارسال کنند. توکن NEAR هم نام و هم نماد توکن اصلی این شبکه است. این مسئله قابل مقایسه با چگونگی استفاده از توکن اتریوم در اتریوم 2 است. از این نظر که توکن NEAR کارمزد پردازش معاملات را پرداخت می کند و سهام خود را برای ولیدیت کردن نودها نگه می دارد.

بیشتر بخوانید:

توکن وینک

توکن بن فایر

ارز دیجیتال نیر ؛ قیمت ، نحوه خرید و کارکرد رمزارز NEAR

دارندگان توکن و رمزارز نیر که قصد دارند به ولیدیتورها اضافه شوند، می توانند از پلتفرم نیر استفاده کنند. یک میلیارد توکن و رمزارز نیر در زمان انتشار آن صادر شده است. مدل توکنومیک اجازه می دهد که حداکثر 5 درصد از توکن های جدید در هر سال استفاده کنید.

ولیدیتورها شرایط لازم برای دریافت 4.5 درصد ار رمز جدید صادر شده را دارند. در حالیکه 0.5 درصد باقی مانده به صندوق اختصاصی برای توسعه آینده رمرارز نیر اختصاص می یابد.

ولیدیتورها واجد شرایط دریافت هرگونه سهم از کارمزد معاملات نیستند و در عوض 30 درصد کارمزدها به توسعه دهندگان قراردادهای هوشمند معامله تعلق می گیرد و 70 درصد از کارمزد نیز سوزانده می شود.

بیشتر بخوانید:

توکن FEG

ارز دیجیتال کیشو اینو

عملکرد پلتفرم و ارز دیجیتالی نیر

ارز دیجیتال نیر ؛ قیمت ، نحوه خرید و کارکرد رمزارز NEAR

وایت پیپر پروتکل نیر بسیار جامع بوده و با این حال می توان آن را به طور کلی در 4 مولفه مهم معرفی کرد که عبارتند از شاردینگ، سهامداری، اجماع و تصادفی بودن. ارز دیجیتالی نیر از سیستم شاردینگ افقی برای طراحی نایت شید استفاده می کند.

به طور کلی نیر شباهت هایی با اتریوم 2 دارد. در تایت شید فرض بر این است که در معاملات همه شارها برای تشکیل یک بلاک با هم ترکیب می شوند. بنابراین هر شارد یک بخش از بلاک را ارسال می کند که به آن تکه (Chunk) می‌گویند.

در این میان یک ولیدیتور مسئولیت جمع آوری هر بلاک از تکه های تهیه شده توسط شارها را بر عهده دارد. هر شارد ولیدیتور اختصاصی خود را می دهد تا تکه خود را تولید کند. ولیدیتورها با استفاده از یک فرایند تصادفی امن انتخاب می شوند. مدل اجماع با نام اثبات سهام دارای سقف  (Thresholded Proof of Stake) شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال نانو

این مدل از مکانیزم برش (Slashing) استفاده می‌کند که به موجب آن ولیدیتورها در صورت تایید نادرست معاملات، بخشی از سهام خود را از دست می‌ دهند. پروتکل برش (Slashing) برای جبران خطر یک برش تصادفی در شبکه به وجود آمده است. همچنین ولیدیتورهای پنهانی وجود دارند که برای شناسایی فعالیت مخرب شبکه به شاردها مراجعه می‌ کنند.

رویکرد تصادفی که NEAR Protocol از آن استفاده می‌ کند، با بازدارنده‌های سیستمیک می‌ تواند تا دو سوم کاربران مخرب را قبل از ایجاد تاثیر خود، از شبکه خارج کند. بنابراین NEAR ساخته شده است تا در برابر حملات شبکه بسیار ایمن و مقاوم باشد.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال آوالانچ

ارز دیجیتال ASS

آینده نیر: نحوه خرید ارز NEAR

ارز دیجیتال نیر ؛ قیمت ، نحوه خرید و کارکرد رمزارز NEAR

با قابلیت های خوبی که نیر دارد و با برنامه هایی که ادغام شده است، ارائه دهندگان پیشگیری حضانت و کیف پول هایی که ارز دیجیتال آن را پشتیبانی می کنند در سراسر جهان توسعه پیدا کرده است.

هدف اصلی در این پروتکل، ایجاد بستری برای به وجود آوردن اینترنت نسل جدید است. در اینترنت نسل جدید، دسترسی شرکت های بزرگ به داده های شخصی کاربران بسیار پیچیده تر خواهد بود. همچنین برخی کشورها نیز در این اینترنت نمی توانند برخی اپلیکیشن ها را ممنوع یا از فعالیت آن ها جلوگیری کنند.

درواقع هدف پروتکل نیر ایجاد دنیایی آزاد است که هر کسی در آن بتواند آزادانه عمل کند. البته هدف این شبکه مفهوم جدیدی نیست و ساتوشی ناکاموتو نیر در سال 2008 با طراحی بیت کوین همین هدف را دنبال می کرد.

بیشتر بخوانید: استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز

اما تفاوت نیر با بین کوین این است که بیت کوین آزادی را فقط در حوزه مالی به وجود آورده است. بسیاری از پروژه های بلاک چین از جمله نیر و اتریوم، به دنبال توسعه و گسترش آزادی در سایر جنبه های زندگی انسان هستند.

برای تحقق این اهداف پروتکل نیر اولین قدم بزرگ خود را در سال 2019 برداشت و موفق به جلب بیش از 12 میلیون دلار سرمایه از طرق گوناگون یشد. همین موضوع نشان می‌ دهد که این پلتفرم هدف بزرگی را دنبال می‌کند و در آینده سرمایه‌گذاران بزرگی برای حمایت از این پروژه اقدام خواهند کرد.

شبکه نیر پروتکل در حال حاضر یکی از امیدوارکننده‌ ترین و مهم‌ ترین پروژه‌های بلاک چین است. این پروژه در طولانی‌مدت عملکرد خوبی را از خود نشان داده و بسیاری از کارشناسان به آینده آن امیدوارند.

بیشتر بخوانید:

توکن Bafe IO چیست

پیش بینی قیمت پای نتورک در سال 2021

قیمت رمز ارز نیر NEAR

با توجه به لحظه ای بودن قیمت ها در دنیای کریپتوکارنسی فرایند پیش بینی قیمت رمز ارز نیر به نظر دشوار می رسد. اما به مانند همیشه ما خوشبختانه دیجیتال کوین پرایس و پیش بینی های اختصاصی و بلند مدت ان از قیمت رمز ارز نیر را در دسترس داریم. طبیعتا اطلاع از پیش بینی قیمت نیر می تواند در تصمیم شما برای خرید این رمز ارز موثر باشد. قیمت های پیش بینی شده که ادامه مشاهده می کنید از digitalcoinprice گرفته شده است:

  • پایان 2021 : 7.34 دلار
  • پایان 2022 : 8.62 دلار
  • پایان 2025 : 15.23 دلار
  • پایان 2026 : 16.929 دلار
  • پایان 2028 : 25.2 دلار

بیشتر بخوانید:

رمزارز چیا چیست

ماشین حساب چیا

نحوه خرید ارز NEAR

ارز دیجیتال نیر ؛ قیمت ، نحوه خرید و کارکرد رمزارز NEAR

طبعا پیش از نحوه خرید ارز NEAR شما نیاز به یک کیف پول معتبر و مطمئن دیجیتالی یا فیزیکی دارید که توکن های خود را در آن ذخیره کنید. در این مورد شاید یکی از معتبرترین و مهم ترین ها کیف پول رسمی ارز دیجیتال نیر باشد که در وب سایت این شبکه ارائه شده است. توکن های NEAR و دارایی های خود را با NEAR Wallet به طور امن ذخیره و نگه داری کنید.

Trust Wallet

تراست والت را می توان از بهترین کیف پول های دیجیتالی موجود در بازار دانست که برای هردو پلتفرم اندروید و آیفون ارائه شده است. شما از تراست والت برای ذخیره خیلی گسترده ای از فهرست ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

توکن دفینیتی ICP چیست

میم کوین چیست

جمع بندی

رمزارز NEAR یکی از امیدوارکنند ترین پروژه های حال حاضر بلاکچین به نظر می رسد که در مدت کوتاه عمر خود عملکرد خوبی نشان می دهد. این رمزارز برای مشکلات زیرساختی موجود در اتریوم 2 و پولکادات راه حل هایی ارائه می دهد. از جمله این راه حل ها می توان به حفظ امنیت و تمرکززدایی از طریق افزایش استفاده از شاردینگ اشاره کرد.

شما برای نحوه خرید ارز NEAR می توانید از صرافی های معتبری مانند بایننس اقدام کنید اما پیش از آن باید به اندازه کافی اطلاعات مناسبی درباره سوددهی و آینده قیمت رمز ارز نیر کسب کنید. توصیه ما پیش از هر سرمایه گذاری جدی مطالعه دقیق درباره آینده و قیمت رمز ارز نیر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ارز دیجیتالی نیر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر