;
coinex

ارز دیجیتال یرن فایننس (YFI) ؛ نحوه خرید، قیمت و بهترین کیف پول ارز دیجیتال Yearn Finance

توکن یرن فایننس یا ارز دیجیتال یرن فایننس یک پروتکل جدید در دنیای دیفای است که با نماد YFI در دنیای ارزهای دیجیتال قابل شناسایی است.

پروتکل و ارز دیجیتال یرن فایننس با هدف ساده سازی دیفای و همزمان ارائه بیشترین درصد سود سالانه نسبت به میزان سپرده های ارزی آن هاست.

ارز دیجیتال و توکن یرن فایننس به بیت کوین حوزه دیفای معروف است که از همین حالا طرفداران زیادی پیدا کرده و کاربران زیادی در تلاش برای به دست آوردن سهمی از آن هستند. در ادامه باشید تا ضمن پرداختن به ارز دیجیتال یرن فایننس ، نحوه خرید ارز Yearn Finance و قیمت رمز ارز یرن فایننس را به بحث بگذاریم.

ارز دیجیتال یرن فایننس (YFI)

پلتفرم و ارز دیجیتال Yearn Finance اکوسیستمی از پروتکل های ساخته شده مبتنی بر اتریوم است که با هدف ساده سازی تعامل کاربران با پروتکل محبوب دیفای و به حداکثر رساندن سود سالانه APY ارزهای دیجیتال که در دیفای سپرده گذاشته شده است. پروتکل و ارز دیجیتال Yearn Finance به کاربران اجازه می دهد تا با ترکیب پلتفرم های مختلف نتایج yield farming خود را بهینه کنند.

اساسی ترین پروتکل موجود در این اکوسیستم پروتکلی همنام با خود اکوسیستم یعنی یرن فایننس است که به طور اتوماتیک دارایی های کاربر را بین پروتکل های اعطای وام دیفای مانند Compound ،Aave و Dydx برای به حداکثر رساندن درصد سود سالیانه منتقل می‌کند. کل اکوسیستم یرن فایننس از طریق توکن یرن فایننس توسعه داده و اداره می شود. ارز دیجیتال یرن فایننس و این شبکه ویژگی های دیگری نیز دارد که به قرار زیر است:

بیشتر بخوانید:

توکن توموچین

توکن هارمونی

ارز دیجیتال یرن فایننس (YFI) ؛ نحوه خرید، قیمت و بهترین کیف پول ارز دیجیتال Yearn Finance

yTrade.finance در رمزارز YFI

توکن YFI به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از لوریج 1000 برابر، توسط استیبل کوین‌ها به ترید بلند و کوتاه مدت بپردازند.

yLiquidate.finance در رمزارز YFI

با این قابلیت، پلتفرم و توکن YFI از وام های فلش در Aave برای نقدینگی بودجه استفاده می‌ کند.

ySwap.exchange در رمزارز YFI

توکن YFI در این قابلیت به عنوان یک واحد که کاربران می‌ توانند از طریق آن به صورت دستی وجوه را به پروتکل‌ های مختلف دیفای واریز کنند عمل می کند.

yborrow.finance در رمز ارز Yearn Finance

شامل توکنیزه کردن بدهی‌ ها در پروتکل‌ های دیگر با کمک Aave است تا بتوان از آن در پروتکل‌ های دیگر دیفای استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

توکن ماتیک

توکن پیگ

yInsure در رمز ارز  Yearn Finance

یک قرارداد هوشمند تضمین شده توسط پروتکل Nexus است. این محصول غیرمتمرکز است و برای دریافت بیمه یا Cover نیازی به احراز هویت نیست.

yGift در رمز ارز  Yearn Finance

یک توکن NFT‌ است که می توانید آن را به دوستتان هدیه دهید و یا برای تشکر از کسی ارسال کنید.

بیشتر بخوانید:

توکن بیکری

ارز دیجیتال کیک

تاریخچه پیدایش یرن فایننس

ارز دیجیتال یرن فایننس (YFI) ؛ نحوه خرید، قیمت و بهترین کیف پول ارز دیجیتال Yearn Finance

بنیانگذار ارز دیجیتال و پلتفرم یرن فایننس آندره کرونژ دانشجوی انصرافی حقوق است. او تحصیلات خود را در این رشته نیمه تمام رها کرد تا رویای خود را در حوزه علوم کامپیوتر دنبال کند.

سرانجام بعد از 6 ماه تحصیلات خود را در این رشته به اتمام رسانده و در عرصه فناوری مالی یا فین تک مشغول به کار شد. بعد از مدتی آشنایی با دنیای رمزارزها و فضای ارزهای غیرمتمرکز،  مقدمات خلق ارز دیجیتال یرن فایننس فراهم شد.

کرونژ قصد داشت با استفاده از استیبل کوین ها و پروتکل های موجود در آن زمان به سود برسد، اما محاسبه دستی درصد بازده سالانه هر کدام از پروتکل ها کار ساده ای نبود. در نتیجه کرونژ یک نسخه اولیه از ارز دیجیتال یرن فایننس را برای خود ایجاد کرد تا بخشی از قراردادهای هوشمند را طوری رمزنگاری کند که کارهایی مانند پرداخت کارمزد به طور اتوماتیک انجام شود.

کم کم این سیستم را در اختیار اطرافیان خود نیز قرار داد. با بیشتر شدن تعداد کاربران، تعداد تراکنش ها و بازده حاصل از آن و البته پیچیدگی محاسبات نیز افزایش یافت.

تا جایی که انجام محاسبات به صورت دستی امکان پذیر نبود. بنابراین کرونژ به فکر ساده سازی این روند افتاد. اینجا بود که نهایتا ارز دیجیتال یرن فایننس به شکل امروزی آن خلق شد و کرونژ به یکی از الهام بخش ترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شد. هم اکنون او یک مهندس نرم افزار است که به رشد دیفای در یک صنعت چند میلیارد دلاری کمک کرده است.

بیشتر بخوانید:

توکن وینک

توکن بن فایر

توکن YFI چیست؟

ارز دیجیتال یرن فایننس (YFI) ؛ نحوه خرید، قیمت و بهترین کیف پول ارز دیجیتال Yearn Finance

ارز دیجیتال یرن فایننس یک توکن ERC20 است که برای اداره پروتکل ها در دل اکوسیستم یرن فایننس استفاده می شود. توکن های یرن فایننس را از طریق تعامل با پروتکل های نام برده به دست خواهید آورد.

در حال حاضر حداکثر 30 هزار توکن ارائه شده است و در ابتدای امر نیز خبری از عرضه اولیه سکه ICO یا پیش استخراج نبود. برای به دست آوردن YFI کافی است لیکوئیدیتی مورد نیاز یکی از پلتفرم‌های یرن فایننس را تامین کرده یا آن را به طور مستقیم، شبیه به دیگر ارزهای دیجیتال، از یک صرافی خریداری کنید. البته برای سرمایه گذاری در این مورد باید از قیمت رمز ارز یرن فایننس اطلاعاتی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

توکن FEG

ارز دیجیتال کیشو اینو

آینده و قیمت رمز ارز یرن فایننس

ارز دیجیتال یرن فایننس (YFI) ؛ نحوه خرید، قیمت و بهترین کیف پول ارز دیجیتال Yearn Finance

یرن فایننس طلوع عصر جدیدی برای دیفای را رقم زده و پنجره‌ای تازه به روی سیستم مالی غیر متمرکز گشوده است. آندره کرونژ به نیازی اساسی پی برد و توانست آن را به وسیله ارائه ایده‌ای خلاقانه، برطرف کند؛ DeFi برای کاربران عادی بسیار پیچیده بوده و درک و استفاده از آن کار دشواری است، اما به لطف ایده آقای کرونژ ساده و قابل فهم شده است.

پروتکل‌ های مورد استفاده در دیفای به اندازه‌ای پیچیده هستند که با وجود متن باز بودن، امکان دست بردن درونشان تقریبا غیر ممکن محسوب می‌شود! این مشکل نیز با ظهور یرن فایننس تا حد زیادی برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال نانو

با توجه به نوظهور بودن اکوسیستم نام برده، آینده‌ آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و نقشه راهش واضح نیست. با این حال می‌توان این پلتفرم را اولین تجربه عملی و واقعی دنیا از یک سیستم مالی غیر متمرکز دانست.

اگرچه احتمال از بین رفتن یا تغییر پروتکل‌های کنونی دیفای در آینده نزدیک وجود دارد. اما برای بسیاری، یرن فایننس در تاریخچه دیفای تا ابد به یادماندنی خواهد شد. کرونژ، خالق پلتفرم، قصد دارد یرن فایننس را که به بیت کوین فضای دیفای معروف است، به امن ترین پروتکل دیفای موجود در جهان تبدیل کند.

وی ادعا نموده است که علاوه بر این که اولین کسی بود که دارایی خود را در یرن فایننس قرار داده، آخرین نفری هم خواهد بود که سرمایه خویش را از آن خارج خواهد کرد. اگر علاقه مند به سرمایه گذاری روی یرن فایننس هستید مدیریت سرمایه را رعایت کنید و دید بلند مدت داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال آوالانچ

ارز دیجیتال ASS

پیش بینی قیمت رمز ارز یرن فایننس

ارز دیجیتال یرن فایننس (YFI) ؛ نحوه خرید، قیمت و بهترین کیف پول ارز دیجیتال Yearn Finance

به مانند همه موارد دیگر پش بینی قیمت رمز ارز یرن فایننس نیز کار دشواری است، چراکه مسائل و اخبار گوناگونی بر روند قیمت این ارزها موثر است. اما بنابر آنچه در پایگاه اینترنتی دیجیتال کوین پرایس منتشر شده است به بررسی قیمت رمز ارز یرن فایننس و آموزش نحوه خرید ارز Yearn Finance خواهیم پرداخت. اما پیش از آن پیش بینی قیمت یرن فایننس در سالیان آتی به قرار زیر است:

  • پایان 2021 : 120 دلار
  • پایان 2022 : 162 دلار
  • پایان 2025 : 300 دلار
  • پایان 2026 : 395 دلار
  • پایان 2028 : 530 دلار

بیشتر بخوانید:

توکن دفینیتی ICP چیست

میم کوین چیست

نحوه خرید ارز Yearn Finance

ارز دیجیتال یرن فایننس (YFI) ؛ نحوه خرید، قیمت و بهترین کیف پول ارز دیجیتال Yearn Finance

طبیعتا با حضور یرن فایننس در دنیای دیفای، بهترین موقعیت ها برای خرید این رمز ارز نیز بهترین صرافی های غیرمتمرکز است. به نظر می رسد در میان صرافی های غیرمتمرکز توصیه ما باید یونی سواپ باشد که در نوع خود از بهترین صرافی های غیرمتمرکز است و بیش از 40 درصد حجم معاملات ارز دیجیتال یرن فایننس را به خود اختصاص داده است.

اما اگر نحوه خرید ارز Yearn Finance  در صرافی‌های متمرکز را ترجیح می دهید‌، می توانید از Binance نیز ارز دیجیتال یرن فایننس را با جفت های بیت کوین و USDT معامله کنید.

بیشتر بخوانید:

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

استخراج یرن فایننس

ارز دیجیتال یرن فایننس (YFI) ؛ نحوه خرید، قیمت و بهترین کیف پول ارز دیجیتال Yearn Finance

طبیعتا پیش از آغاز هرگونه فعالیت اینچنینی شما باید تحقیقات خوبی درباره سودآوری یا عدم سودآوری این فرایندها داشته باشید. در مورد استخراج ارز یرن فایننس نیز قاعده تکرار می شود و شما باید با تکیه بر تعداد ماینرها و قیمت این ارز این نکته را بسنجید که آیا استخراج  یرن فایننس سودآور خواهد بود؟

با در نظر گرفتن قیمت فعلی YFI، بررسی کنید که راه اندازی یک دستگاه استخراج یرن فایننس چقدر هزینه می‌برد. سخت افزاری که برای ماینینگ از قدرت بالاتری نسبت به سایر سخت‌ افزارها برخوردار است، ASIC می‌باشد که متاسفانه امروزه بسیار پر هزینه است. اگر استخراج با کامپیوتر انجام شود، GPU نتیجه بسیار خوبی به همراه ندارد اما می‌ تواند شروع خوبی برای استخراج یرن فایننس باشد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت پای نتورک در سال 2021

نمودارهای سودآوری ماینینگ به شما نشان می‌ دهد که با نرخ 1 مگا هش بر ثانیه (MH/s 1 معادل ۱.۰۰۰.۰۰۰ هش بر ثانیه است) چقدر می‌توانید برای مثال دلار آمریکا کسب کنید. این نمودارها همچنین اطلاعاتی نظیر هزینه‌ های برق را نیز پوشش می‌ دهند.

دشواری ماینینگ هر بار با بیشتر شدن تعداد ماینرها و نیز تقاضای بیشتر کاربران برای نرخ هش بالاتر افزایش می‌یابد. نرخ هش شما اساسا به این بستگی دارد که برای ماینینگ بلوک‌های جدید چقدر توان محاسباتی و انرژی فراهم می‌کنید، این همان چیزی است که زمان بلوک (Block Time) می‌ نامیم. اگر قصد دارید به طور جدی استخراج یرن فایننس انجام دهید، اولین قدمی که باید بردارید عضویت در صندوق ماینرها است.

بیشتر بخوانید:

توکن Bafe IO چیست

رمزارز چیا چیست

بهترین کیف پول ارز دیجیتال یرن فایننس

به عنوان یک توکن مبتنی بر اتریوم و ERC20 می توانید آن را تقریبا در هر کیف پولی که از دارایی های مبتنی بر اتریوم است ذخیره کنید. اگر دوست دارید توکن یرن فایننس را بسیار ایمن نگه دارید، توصیه ما استفاده از کیف پول های سخت افزاری چون لجر است. اگر می خواهید توکن YFI خود را سریع معامله کنید و هزینه زیادی بابت کیف‌پول سخت‌افزاری پرداخت نکنید، کیف پول نرم افزاری نیز ایده‌آل است.

از کیف پول های نرم‌افزاری معتبر برای نگهداری ارز YFI می توان به کیف پول تراست والت (Trust Wallet) و اتمیک والت (موبایل/دسکتاپ)، کیف پول Exodus (موبایل/دسکتاپ) و Coinomi (موبایل) و متامسک (افزونه مرورگر) نام برد.

اگر به دنبال امنیت بالاتری هستید و قصد نگهداری توکن های خود را برای طولانی مدت دارید، معمولا کیف پول های سخت افزاری گزینه مناسب تری هستند. اما اگر قصد ترید دارید و یا تمایلی برای صرف هزینه ندارید، کیف پول نرم افزاری می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص توکن Yearn Finance چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر