;
coinex

بک چنل کلاب هاوس (Backchannel) چیست و دایرکت مسیج Clubhouse چگونه است؟

بک چنل کلاب هاوس قابلیت جدید این اپلیکیشن صوتی بوده که امکان ارسال پیام در این اپ را میسر می‌کند. در ادامه به جزئیات این ویژگی می‌پردازیم.

همه ما دیگر با اپلیکیشن کلاب هاوس آشنایی داریم؛ برنامه‌ای که در سال جدید منتشر شد و حتی توانست قبل از اینکه نسخه اندروید خود را ارائه دهد، توجه کابران زیادی را به خود جلب کند.

اخیرا این اپلیکیشن قابلیت جدیدی تحت عنوان Backchannel را اضافه نموده است و کاربران این اپ می‌توانند با استفاده از این قابلیت، با یکدیگر به صورت فردی یا گروهی چت کنند. اما نحوه دایرکت دادن در کلاب هاوس چگونه است؟ ما در ادامه آموزش بک چنل Clubhouse را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بک چنل کلاب هاوس (Backchannel) چیست

همانطور که می‌دانید، کلاب هاوس یک اپلیکیشن صوتی که در مارس 2020 راه‌اندازی شد. اما در اوایل به دلیل محدودیت‌هایی که برای این اپلیکیشن وجود داشت، کلاب هاوس تا مدتی تنها توسط سرمایه‌‌گذاران مورد استفاده قرار می‌گرفت.

با گذشت زمان، این محدودیت‌ها کمتر شدند و کاربران آیفون می‌توانستند با داشتن دعوتنامه کلاب هاوس، از این اپ استفاده نمایند و برخی کاربران اندروید نیز شروع به نصب نسخه‌های غیر رسمی مانند کلاب هاوز (Clubhouze) کردند. پس از گذشت چند ماه، نسخه اندروید کلاب هاوس در سطح جهانی عرضه شد.

این اپلیکیشن در ابتدای راه تنها از گفتگوی صوتی پشتیبانی می‌کرد که البته این گفتگوها نیز به طور خودکار قابلیت ضبط صدا در کلاب هاوس را نداشتند. اما حال به نظر می‌رسد مالکان کلاب هاوس و توسعه دهندگان آن قابلیت جدیدی تحت عنوان Backchannel را به این اپلیکیشن اضافه نمودند.

بک چنل کلاب هاوس
بک چنل کلاب هاوس

با این قابلیت جدید کاربران می‌توانند با هم چت گروهی و یا فردی داشته باشند. خوشبختانه قابلیت بک چنل برای همه کاربران اندروید و iOS منتشر شده و کاربران می‌توانند به صورت تکی و یا گروهی با هم چت کنند و یا لینک ارسال کنند.

البته در حال حاضر تنها امکان ارسال پیام متنی و لینک در بک چنل کلاب هاوس وجود دارد و کاربران نمی‌توانند برای یکدیگر عکس، فیلم و یا فایل ارسال نمایند. اما کلاب هاوس اعلام کرده است که این ویژگی به همراه چند قابلیت دیگر در آینده منتشر خواهد شد.

بک چنل کلاب هاوس دارای یک صندوق ورودی ثانویه بوده که ریکوئست‌ها در آنجا نگهداری می‌شوند. بک چنل به گونه‌ای طراحی شده که به کاربران اجازه می‌دهد در یک روم فعال به گفتگوی متنی بپردازند و یا پس از اتمام یک رویداد بتوانند در مورد آن تبادل نظر کنند.

این قابلیت جدید کلاب هاوس مدتی پیش به صورت تصادفی لو رفت. از این رو، برخی افراد حتی قبل از اینکه این ویژگی به کلاب هاوس اضافه شود، درباره آن اطلاعات داشتند. اما در ادامه این گفتار قصد داریم آموزش بک چنل Clubhouse را در اختیار شما قرار دهیم تا با نحوه دایرکت دادن در کلاب هاوس آشنا شوید. تا انتها با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

کد دعوت رایگان کلاب هاوس

دیلیت اکانت کلاب هاوس

آموزش بک چنل Clubhouse

بک چنل کلاب هاوس
دایرکت مسیج Clubhouse

تاکنون کلاب هاوس بیش از 8 میلیون بار در گوشی‌های اندرویدی دانلود و نصب شده است و حتی روزانه به طور متوسط 500 هزار روم جدید در آن ایجاد می‌شود.

Spaces توییتر و Facebook Live Audio Rooms، دو رقیب اصلی کلاب هاوس نه تنها قابلیت گفتگوی صوتی، بلکه از قابلیت ارسال پیام نیز برخوردار بودند. از این رو، کلاب هاوس برای نگه داشتن کاربران خود قدم بعدی را برای بهتر کردن اپلیکیشن خود برداشت و ویژگی بک چنل را به آپ خود اضافه نمود تا افراد بتوانند در کلاب هاوس با هم چت متنی نیز داشته باشند.

تا قبل از اینکه بک چنل کلاب هاوس اضافه شود، کاربران مجبور بودند از سرویس‌های جانبی مانند تلگرام و یا واتساپ برای پیام شخصی استفاده کنند. اما دیگر با وجود دایرکت کلاب هاوس نیازی به استفاده از شبکه‌های اجتماعی دیگر نیست.

با تمام این‌ها، تمرکز اصلی در این اپلیکیشن کماکان روی گفتگوهای صوتی گروهی در اتاق‌ها قرار خواهد داشت. Backchannel سیستم جدید پیام رسانی مستقیم Clubhouse است. ایده پشت این قابلیت این است که با بک چنل، ناظران می‌توانند بین خود گپ بزنند، یا افراد می‌توانند پس از یک رویداد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید:

امنیت و هک کلاب هاوس

خرید دعوتنامه کلاب هاوس

اما برای آموزش بک چنل Clubhouse ، در ابتدا ما نحوه پیدا کردن و استفاده نمودن این ویژگی را توضیح می‌دهیم. وقتی از بک چنل استفاده کنید، افرادی که شما فالو کردید می‌توانند به شما پیام دهند و پیام‌های آنها در تب اصلی ظاهر می‌شوند.

اما پیام افرادی که شما آنها را نمی‌شناسید، در یک صندوق ورودی جداگانه قرار می‌گیرند. به بیانی دیگر، پیام‌های افرادی که شما فالو نکردید به صندوق ورودی ریکوئست می‌روند. به طور پیش فرض، هر کسی در کلاب هاوس می‌تواند برای شما ریکوئست پیام ارسال کند. البته شما می‌توانید این قابلیت را خاموش کرده و تنها از افرادی که فالو دارید پیام دریافت کنید. برای این کار، روی سه نقطه بالای بک چنل ضربه بزنید.

اگر نمی‌دانید که بک چنل در کدام قسمت قرار گرفته است، کافیست آیکون موشک کاغذی در پایین صفحه هوم اسکرین داخل روم را انتخاب کنید. از این قسمت، شما می‌توانید پیام‌های خود را ببینید. همینطور می‌توانید با انتخاب آیکون خودکار و کاغذ از گوشه، یک چت خصوصی یا گروهی راه‌اندازی کنید.

بیشتر بخوانید:

کلاب هاوس در ایران

بلاک کردن در کلاب هاوس

نحوه دایرکت دادن در کلاب هاوس

بک چنل کلاب هاوس
دایرکت مسیج Clubhouse

برای ارسال پیام در کلاب هاوس، آیکون موشک کاغذی را از هوم اسکرین داخل روم و در قسمت پایین صفحه انتخاب نمایید. از آن قسمت، آیکون خودکار و کاغذ را که در گوشه بک چنل قرار دارد، انتخاب کنید. در این قسمت نام افرادی که فالو کردید و افرادی که شما را فالو کردند نشان داده می‌شود.

برای ارسال پیام، شخص مورد نظر را پیدا کرده و روی ایکون موشک کاغذی پروفایل طرف بزنید. این آیکون تنها در صورتی به شما نشان داده می‌شود که کاربر مورد نظر قابلیت دریافت پیام از هر شخص و یا کسانی که فالو دارد را فعال کرده باشد.

در اینجا، شما می‌توانید چت گروهی نیز راه‌اندازی کنید. همینطور شما می‌توانید پس از شروع شدن چت گروهی، افراد جدید را به چت اضافه نمایید. افراد می‌توانند در این چت‌های گروهی لینک روم، کلاب و یا حتی پیج پروفایل نیز ارسال نمایند.

به علاوه، اگر تمایل دارید به صندوق ورودی ریکوئست‌های خود دسترسی داشته باشید، به قسمت بک چنل بروید. در پایین صفحه، گزینه Requests را انتخاب کنید. از آنجا، شما می‌توانید محتوا را ببینید و یا در صورتی که تمایل به دلیل پیام‌های افراد غریبه را ندارید، آن را باز نکنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت روم در کلاب هاوس

بیشترین فالوور کلاب هاوس

قابلیت‌های دیگر کلاب هاوس

بک چنل کلاب هاوس
دایرکت مسیج Clubhouse

در گذشته کلاب هاوس اعلام کرده بود که امکاناتی جهت کسب درآمد در کلاب هاوس به این اپ اضافه می‌کند. خوشبختانه توسعه دهندگان کلاب هاوس به این وعده خود عمل کردند و اکنون همه کاربران این سرویس با بروزرسانی اپلیکیشن می توانند به تولید کنندگان محتوا کمک مالی کنند.

البته این قابلیت شامل تمام تولیدگنندگان محتوا نمی‌شود و طبق گفته توسعه دهندگان، این قابلیت به صورت مرحله‌ای برای افراد بیشتری فعال خواهد شد و فعلا برای دریافت بازخوردها به صورت آزمایشی فعال شده است. اگر کلاب هاوس شما آپدیت شده باشد، با کلیک بر روی عکس پروفایل کلاب هاوس فرد مورد نظر می توانید گزینه Send Money را انتخاب و برای آن ها پول ارسال کنید.

جالب است بدانید به جز هزینه کوچکی که سیستم پرداخت Stripe به عنوان کارمزد برمی‌دارد، خود اپلیکیشن کلاب هاوس هیچ سهمی از این پرداختی را بر نمیدارد و تمام پول به طور مستقیم به حساب تولیدکنندگان محتوا منتقل می شود. همینطور به زودی سیستم‌های پرداختی جدید نیز به کلاب هاوس اضافه خواهد شد.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد توسعه دهندگان این اپ قصد دارند در آینده قابلیت‌های جدید و کاربردی‌تری را نیز به کلاب هاوس اضافه نمایند. برای مثال، ویژگی بعدی کلاب هاوس به کاربران امکان این را می‌دهد یک روم را در صورت نقض قوانین، ریپورت کنند.

همینطور اخیرا کلاب هاوس به کاربران اندروید خود توانایی اتصال حساب‌های اینستاگرام و توییتر به پروفایل کلاب هاوس را داده است؛ قابلیتی که تا مدتی پیش تنها در دسترس کاربران iOS بود.

فراتر از آن، سازندگان کلاب هاوس به این موضوع اشاره کرده‌اند که در آینده قابلیت‌های جدید دیگری همچون ارسال عکس و ویدئو، امکان راه‌اندازی مستقیم روم از چت بک چنل و همینطور ریپلای پیام به این اپ اضافه خواهد شد.

گفتار بک چنل کلاب هاوس به پایان رسید. اگر شما از طرفداران کلاب هاوس بوده و به دنبال کسب درآمد از این اپلیکیشن هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقالات بیو کلاب هاوس، ترفندهای بالا بردن فالوور کلاب هاوس و تولید محتوا در کلاب هاوس را از دست ندهید!

همینطور اگر به دنبال بالا بردن فالوورهای خود در این شبکه اجتماعی هستید، مقالات افزایش فالوور کلاب هاوس، فالوور فیک رایگان کلاب هاوس و ترفندهای کلاب هاوس را مطالعه کنید.

در نهایت، ممکن است مقالات رفع مشکل کلاب هاوس، تنظیمات کلاب هاوس و آموزش ساخت کلاب در اپلیکیشن کلاب هاوس در استفاده کردن از این اپلیکیشن به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:

نظر شما در خصوص بک چنل کلاب هاوس چیست؟ به نظر شما کلاب هاوس در آینده چه قابلیت‌های دیگری را به اپ خود اضافه می‌کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    چطور میشه بک چنل رو پاک کرد

    پاسخ

    چیکارکنیم پیام داخل چت حذف بشه؟

    پاسخ

    سلام داخل چت چرا نمیشه پاکشون کرد؟!

    پاسخ