;
coinex

Beach Bot ؛ رباتی برای جمع آوری ته سیگارها

14 سال طول می‌کشد تا یک ته سیگار در ساحل دریا از بین برود و این مهم یک مبتکر هلندی را به طراحی رباتی برای جمع آوری ته سیگارها واداشته است.

بنابر برخی آمارهای رسمی، سالانه بیش از 4.5 تریلیون ته سیگار در سراسر دنیا دور ریخته می‌شود و بخش قابل توجهی از آن بدون جمع آوری رها می شود. اگر شما ته سیگاری را در ساحل رها کنید، نزدیک به 14 سال طول می کشد تا از بین برود.

این دور ریزهای کوچک که در نظر عمده ما چیز مهمی نیستند، در واقع به علت داشتن مواد شیمیایی سمی و میکروپلاستیک ها، بسیار خطرناک هستند و در صورت وارد شدن به دریاها می توانند مشکلات عدیده ای پدید آورند. اما یک مخترع هلندی قصد دارد با ته سیگارها حداقل در سواحل دریاها مقابله کند!

Beach Bot ؛ رباتی برای جمع آوری ته سیگارها

ادوین باس، آنطور که خودش گفته بعد از مشاهده اینکه فرزندش در حال بازی با سیگارهای به جامانده در ساحل بوده به فکر طراحی رباتی برای پاکسازی سواحل از ته سیگارها میفتد.

ربات ابداعی او که Beach Bot یا ربات ساحل نامگذاری شده است می تواند مناطق ساحلی را در جستجوی ته سیگارهای به جا مانده طی کند و هر منطقه را از وجود این دور ریزها پاک کند. این ربات بیشتر شبیه یک ماشین اسباب بازی است که چند دوربین برای رصد همه جانبه اطراف و البته یک چنگک برای برداشتن ته سیگارها دارد.

Beach Bot ؛ رباتی برای جمع آوری ته سیگارها

نکته جالب توجه اینکه عموم مردم می‌توانند از طریق اپلیکیشن مایکروسافت Trove، عکس سواحل را برای این ربات فرستاده و به ازای هر عکس پذیرش شده ۲۵ سنت دریافت کنند! تصاویر دریافتی از مردم آنالیز می‌شوند تا در صورت مشاهده ته‌سیگار، بات ساحل به آنجا اعزام شده و اقدام به پاکسازی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ساخت رباتی برای جمع آوری ته سیگارها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر