coinex
راهنمای خرید تکراتو

عدم پشتیبانی واتساپ از رمزنگاری سرتاسری

اخیرا شایعاتی مبنی بر عدم پشتیبانی واتساپ از رمزنگاری سرتاسری نگرانی های زیادی درباره امنیت این پیامرسان برانگیخته است. با ما همراه باشید.

این خبر در گزارش منبعی معتبر از فیسبوک مالک واتساپ منتشر شده است. رسانه 9to5mac به‌نقل از ProPublica در گزارشی ادعا کرده که فیسبوک پیام‌های ارسالی در واتساپ را می‌خواند که مغایر با قابلیت رمزگذاری سرتاسری است چرا که در رمزگذاری سرتاسری فقط خود افراد می‌توانند محتوا چت را بخوانند.

عدم پشتیبانی واتساپ از رمزنگاری سرتاسری

درواقع در این گزارش گفته شده که فیسبوک با روشی پیام‌های مشکل‌دار را بدون اطلاع از محتوایشان تشخیص دهد اما با استناد به حرف‌های خودِ ناظران و مهندسان حاضر در این شرکت ناظران می‌توانند پیام‌ها، تصاویر و فیلم‌های کاربران را هم حتی ببینند و بررسی کنند.

اما از طرفی فیسبوک بر اینکه واتساپ از رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی می‌کند پافشاری دارد و ادعا دارد که این شرکت اصلا محتوای خصوصی پیام‌های کاربران را نمی‌تواند ببیند.

اما از طرف دیگر در گزارش مفصل ProPublica خلاف این مسئله بیان شده است که پیش از آنکه کاربران در واتساپ پیام بفرستند، این پیغام اطمینان‌بخش روی صفحه ظاهر می‌شود:

هیچ‌کس خارج از این چت، حتی واتساپ، پیام‌ها را نمی‌تواند بخواند یا به آن‌ها گوش بدهد.

این پیغام اطمینان‌بخش صحت ندارد. واتساپ بیش از هزار کارمند قراردادی در طبقات ساختمان‌های اداری در آستین، تگزاس، دوبلین و سنگاپور دارد که میلیون‌ها پیام کاربران را بررسی می‌کنند. این کارمندان با دریافت ساعتی ۱۶٫۵ دلار به‌کمک نرم‌افزار ویژه فیسبوک،‌ مجموعه بزرگی از پیام‌ها و تصویرها و ویدئوهای شخصی را بررسی می‌کنند که کاربران واتساپ به‌عنوان محتوای نامناسب گزارش و بعد سیستم‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی آن‌ها را فیلتر کرده‌اند. پیمان‌کاران یادشده معمولا در کمتر از یک دقیقه درباره هر پیام ظاهرشده روی صفحه‌نمایش کامپیوترشان، از اسپم و کلاه‌برداری گرفته تا حمله تروریستی احتمالی، قضاوت می‌کنند.

علاوه بر این در این گزارش آمده که افشاگری ناشناس پارسال شکایتی را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت نموده که در آن واتساپ با استفاده گسترده از پیمان‌کاران و سیستم‌های هوش مصنوعی و اطلاعات حساب‌های کاربری، پیام‌ها و تصویرها و ویدئوهای شخصی کاربران را مورد بررسی قرار می‌دهد و ادعاهای فیسبوک دربارا حفظ حریم شخصی کاربران دروغ است.

اما از طرف دیگر سخن‌گوی فیسبوک اعلام کرد که اصلا شکایتی وجود نداشته است و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز درباره این مسئله اقدام عمومی انجام نداده است. در نهایت فیسبوک درباره این گزارش از صحت رمزگذاری سرتاسری واتساپ صحبتی نکرده و تنها تأکید نموده است:

واتساپ را به‌گونه‌ای ساخته‌ایم که داده‌های جمع‌آوری‌شده را محدود می‌کند و در‌عین‌حال ابزارهایی در‌اختیارما می‌گذارد تا از اسپم جلوگیری و تهدیدها را بررسی کنیم و دسترسی افرادی را ببندیم که براساس گزارش‌های دریافت‌شده از کاربران از این پیام‌رسان سوء استفاده می‌کنند.

به هر حال اگر طی بررسی‌ها مشخص شود که این موضوع درست است قطعا رسوایی بزرگی برای برنامه‌ی واتساپ خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص عدم پشتیبانی واتساپ از رمزنگاری سرتاسری چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر