;
coinex

اپل به رده چهارم بازار موبایل سقوط کرد ؛ سامسونگ، اوپو و شیائومی در صدر قرار گرفتند

طبق آمار منتشر شده در سه ماهه دوم امسال، اپل به رده چهارم بازار موبایل سقوط کرد ؛ سامسونگ، اوپو و شیائومی در صدر قرار گرفتند

قبل از معرفی سری جدید آیفون ۱۳ در سه ماهه دوم امسال، سهم فروش آیفون اپل به ۱۳.۷ درصد کاهش یافته است. فصل‌های دوم هر سال از نظر زمانی همیشه کندترین سه ماهه برای فروش آیفون هستند به علت این که هواداران در انتظار معرفی مدل‌های جدید پرچمدار این شرکت هستند.

اپل به رده چهارم بازار موبایل سقوط کرد

سامسونگ، اوپو و شیائومی در صدر قرار گرفتند

با این افت فروش اپل به رده چهارم پس از سامسونگ، اونو و شیائومی نزول کرد البته اپل نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است و فقط با ۱۱ درصد کاهش متوالی روبرو شده است. اخیرا با افزایش کرونا در هند، ویتنام و دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا از نظر تولید و تقاضا، بازار جهانی موبایل‌های هوشمند تحت تأثیر منفی قرار گرفته است.

تولید جهانی گوشی‌های موبایل در فصل دوم ۲۰۲۱، 11 درصد کاهش داشته و به 307 میلیون دستگاه افت می‌کند. البته نسبت به سال گذشته افزایش 10 درصدی داشته است. تولید جهانی گوشی موبایل در نیمه اول ۲۰۲۱، در مجموع به 652 میلیون دستگاه می‌رسد که نسبت به پارسال تقریبا 18 درصد رشد کرده است.

اپل به رده چهارم بازار موبایل سقوط کرد ؛ سامسونگ، اوپو و شیائومی در صدر قرار گرفتند

 

در بین تلفن‌های همراه، سامسونگ بیشترین ضرر را در این مدت داشته است، با وجود این که همچنان در صدر است. تلفن همراه‌های هوشمند سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۱، به 58.5 میلیون دستگاه رسیده است که بالاترین میزان را بین همه برندها داشته است. با توجه به این که هند و ویتنام بیشترین ظرفیت تولید تلفن‌های هوشمند را دارد، شیوع زیاد کرونا در هر دو کشور در سه ماهه دوم ۲۰۲۱، تأثیر زیادی بر حجم تولید داشته است.

امسال، سامسونگ با آمار سه ماهه و سالانه همچنان برترین برند بازار است اما با ادامه این روند، سهم این شرکت نیز در آینده سقوط می‌کند. این رقابت هر روز بیشتر خواهد شد چرا که برندهای رقیب، در طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند خود به‌جایگاه بالایی می‌رسند.

احتمالا اپل در سه ماهه جاری و با معرفی سری جدید آیفون ۱۳، جایگاه دوم از آن او خواهد بود و احتمال می‌رود که فروش آیفون 13، افزایش سهم این شرکت به 15.8 درصد برسد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص اینکه اپل به رده چهارم بازار موبایل سقوط کرد چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر