coinex
راهنمای خرید تکراتو

پیامرسان بلاکچینی سکرتیوم معرفی شد ؛ ایمن و غیرقابل فیلتر!

پیامرسان بلاکچینی سکرتیوم معرفی شد. اما یک پیامرسان بلاکچینی چیست و چه تفاوتی با دیگر پیامرسان های رایج دارد؟ با ما تا پایان همراه باشید.

بنابر آمارها امروزه نزدیک به 3.6 میلیارد کاربر در پیامرسان های مختلف در سراسر دنیا فعال هستند. البته با وجود رواج استفاده از این سرویس ها و محبوبیت روزافزونی که این برنامه ها کسب کرده اند یک بخش بد درباره این سرویس ها احتمال بالای هک شدن،‌ سرقت اطلاعات و نقض حریم خصوصی است.

اساسا نحوه طراحی و کارکرد این سرویس ها آن ها را به ابزارهایی کاربردی اما شدیدا آسیب پذیر بدل کرده است. اکثر برنامه های پیامرسان از کاربر می خواهند که دسترسی به برخی اطلاعات تلفن همراه را میسر کند.

پیامرسان بلاکچینی سکرتیوم معرفی شد

برای حل مشکلات پیامرسان های رایج،‌ اخیرا گروهی از مهندسان حوزه بلاکچین و متخصصان مخابرات در لیتوانی یک پیامرسان کاملا غیرمتمرکز با نام سکرتیوم (Secretum) بر روی پلتفرم این روزها محبوب سولانا ایجاد کرده اند.

بنابر گزارش های ارائه شده،‌ سکرتیوم یک پیامرسان کاملا رمزنگاری شده و همتا به همتا است که با هدف رفع محدودیت های مربوط به دیگر پیامرسان ها طراحی و ارائه شده است.

این اولین پیامرسان غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین سولانا است. تیم سکرتیوم گفته که با توجه به معماری کاملا ایمن این سرویس،‌ استفاده از سکرتیوم تجربه یک ارتباط ایمن،‌ بی دردسر و همتا به همتا را فراهم خواهد کرد.

در کیت ابزار سکرتیوم از هیچ مولفه تعاملی میان افزاری و شخص ثالثی استفاده نشده است و طراحی آن دارای سرور یا تعدیل کننده نیست. تمامی پیام های کاربران صد در صد رمزنگاری می شود و بنابراین اطلاعات حساس،‌ فرستنده و گیرنده آن ها مشخص نخواهد شد.

پیامرسان بلاکچینی سکرتیوم معرفی شد ؛ ایمن و غیرقابل فیلتر!

علاوه بر این، سکرتیوم داده‌ها یا پیام‌های کاربران را روی سرورها یا در ذخیره‌سازهای ابری ذخیره نمی‌کند، بلکه کل پروسه پیام‌رسانی توسط نود‌های قابل اعتماد و مستقل تأییدشده در شبکه سکرتیوم ایمن می‌شود.

کاربران تنها با آدرس کیف پول سولانای خود میتوانند وارد سکرتیوم شوند و در نتیجه برای عضویت در این پیامرسان نیازی به ارائه نام،‌ تاریخ تولد‌ یا هر اطلاعات شخصی دیگری نیست. در نتیجه سکرتیوم روی کاغذ به ناشناس ماندن صد در صدی کاربران خود پایبند است.

این سرویس حتی یک قابلیت جذاب دیگر دارد و آن امکان مبادله غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است. به این ترتیب کاربران با استفاده از سکرتیوم می توانند ارزهای دیجیتال و توکن های غیرمثلی را بسیار مقرون به صرفه مبادله کنند و از معایب صرافی های رایج دور باشند.

از آن‌جایی که سکرتیوم بر روی سولانا، یکی از سریع‌ترین شبکه‌های بلاکچینی جهان اجرا می‌شود، برای انجام تراکنش‌ها کارمزد گس ناچیزی را از کاربران خود دریافت می‌کند. در عین حال، تأخیر انجام معاملات در این پلتفرم، بسیار کمتر از اتریوم یا بیت کوین است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پیامرسان بلاکچینی سکرتیوم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر