;
coinex

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی ؛ از مانی هایست تا نارکوس

سینمای اسپانیا همیشه فیلم‌های باکیفیتی تولید کرده است و طرفداران خاص خود را دارد. در این نوشتار بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی را به شما معرفی می‌کنیم.

سینمای اسپانیا طی سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری در عرصه سینما داشته و توانسته نگاه‌های زیادی را به خود معطوف کند. ما در این نوشتار تلاش کردیم بهترین فیلم‌های اسپانیایی و بهترین سریال‌های اسپانیایی را ارائه دهیم.

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

با ظهور پلتفرم‌هایی مانند نتفلیکس، میدان برای هنرمندان کشورهای کوچک‌تر هم باز شده است و سریال‌های جذاب و تماشایی، دیگر فقط در آمریکا و در کمپانی‌های مطرح تولید نمی‌شوند. کشورهای اسپانیایی‌زبان با مخاطبان گسترده هم توانسته‌اند از این فرصت بهره ببرند.

این آثار توانسته‌اند هم‌پای رقبای هالیوودی قدرتمندشان، نه‌تنها نظر مخاطبان اسپانیانیی‌زبان را بلکه نظر مردم جهان را به خود جلب کنند.که در این نوشتار، فهرستی از بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

سریال Money Hiest (La casa de papel)

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

  • محصول سال: 2017
  • ژانر: جنایی، اکشن، مهیج
  • کارگردان: الکس پینا
  • بازیگران: آلوارو مورته، اورسولا کوربیرو، ایتسیار ایتانیو

قطعا Money Hiest از سریالهای مشهور اسپانیایی است، تقریبا تمامی سکانس‌های سریال در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا فیلم‌برداری شده‌اند. با وجود این، روایت داستان به‌گونه‌ای است که در تمامی مدتی که مشغول دیدن سریال هستید، هیجان‌زده خواهید ماند و منتظر اتفاقی تازه. روایت داستان که پیش می‌رود، قصه لایه‌های روان‌شناختی پیدا می‌کند و وفاداری اعضای گروه سرقت در بوته آزمایش قرار می‌گیرد.

البته تمامی قصه هیجان و معما نیست و ماجراهای عاشقانه و نظایر آن هم وجود دارد اما نمیشود آن را از بهترین فیلم های اسپانیایی عاشقانه دانست. به ‌باور بسیاری از منتقدان خانه کاغذی، یکی از بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی درام‌، جنایی سال‌های اخیر است.

در سریال خانه کاغذی که ازسریالها و فیلم اسپانیایی معمایی است شخصیتی مرموز به‌نام «پروفسور» می‌خواهد بزرگ‌ترین سرقت تاریخ را انجام دهد و نقشه‌ای خاص برای برآورده‌کردن این هدف در سر دارد.

قصه سریال به جایی می‌رسد که گروهی آنارشیست با ماسک‌های سالوادور دالی به صورت، مردمی را به گروگان می‌گیرند، با این هدف که با سوءاستفاده از پلیس، خواسته‌هایشان را برآورده کنند. به‌مرور، پای گذشتۀ اعضای گروه به میان می‌آید.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های نتفلیکس 2022

سریال The ministry of time

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

  • محصول سال: 2015
  • ژانر: علمی تخیلی
  • کارگردان: مارک ویگیل – خورخه دورادو
  • بازیگران: Cayetana Guillen Cuervo, Juan Gea, Francesca Pinon

داستان The ministry of time که از سریال و فیلم های تاریخی اسپانیا است. درباره یک جنگجو در قرن شانزدهم، یک دانشجو در قرن نوزدهم و یکی از اعضای کادر پزشکی در قرن بیست و یکم‌ است. این افراد با سفر در زمان سعی دارند تا تاریخ اسپانیا را از دست عده‌ای خلافکار و دزد که به زمان‌سفر کرده‌اند نجات دهند.

این‌ سریال ترکیبی از تاریخ و فانتزی است و بسیار از حوادث تاریخی را نیز نشان می‌دهد. اولین فصل آن در سال ۲۰۱۵ و آخرین آن در سال ۲۰۲۰ بوده است که از فیلم های تاریخی اسپانیا موجود در سایت نتفلیکس است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های 2022

سریال El Internado Laguna Negra

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

  • کارگردان: گلوبو مدیا
  • بازیگران: ناتالیا مییان، لوئیس مرلو، مارتا تورنه

سریال مدرسه شبانه‌روزی سریالی اسپانیایی است، که در ۲۰۰۷ ساخته و منتشر شد. این سریال که در ژانر درام و جنایی است در ۷۱ قسمت ساخته و منتشر شد. داستان این مجموعه تلویزیونی درباره‌ی، درباره یک مدرسه در دل جنگل است که هکتور دلا وگا آن را مدیریت می‌کند.

موضوع اصلی برخوردهای شوروی‌ها در این مدرسه است، و داستان جنایت های نازی‌هایی را تعریف می کند که بعد از جنگ جهانی دوم دست به اقداماتی از قبیل تاسیس شرکت دارویی زده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ترکی 2022

سریال Vis a Vis (Locked Up)

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

  • محصول سال: 2015
  • ژانر: جنایی، مهیج
  • کارگردان: الکس پینا
  • بازیگران: مگی سیوانتس، نجوا نیمری ، برتا باسکس

Vis a Vis (Locked Up) از سریالهای مشهور اسپانیایی که زندانیان همگی زن‌اند و این فضای خاصی به این ژانر می‌دهد. روایت داستان که پیش رود لایه‌های عمیق‌تری به آن افزوده می‌شود؛ مثلا خانواده شخصیت اصلی سریال درگیر ماجرا می‌شوند و تلاش می‌کنند دخترشان را نجات دهند. تمامی اینها باعث می شود داستان سریال جذاب‌تر و از بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی ‌باشد.

دختری ساده ‌لوح دل‌ باخته رئیسش می‌شود و به‌خاطر او چند خلاف مالی انجام می‌دهد (دورزدن مالیات‌ها و نظایر آن). عاقبت به خلاف‌های او پی می‌برند و به ۷ سال حبس محکوم می‌شود. حالا وقت آن است که به‌خاطر کارها و تصمیم‌های احساسی تاوان دهد؛ اما آیا از پس رویارویی با واقعیت برخواهد آمد؟

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های 1400

سریال La casa de las flores (The House of Flowers)

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

  • محصول سال: 2018
  • ژانر: جنایی، کمدی
  • کارگردان: Manolo Caro
  • بازیگران: Lucas Velazquez, Luis de La Rosa, Sofia Checchi

قصه سریال شباهت زیادی با داستان خیلی از رمان‌های کلاسیک دارد (پس‌دادن تاوان گذشته پر اشتباه در خانواده‌ای اصیل و اشرافی). زیبایی و تازگی این اثر در آن است که طرح داستان قدیمی‌اش با کمدی مدرن، که زیرلایه‌های سیاه و ناراحت‌کننده دارد، ترکیب شده است. به همین دلیل، نام خانه گل‌ها را در فهرست بهترین سریال های اسپانیایی شاهد هستیم.

مردی به‌ظاهر محترم از خانواده‌ای ثروتمند و اصیل همراه با اعضای خانواده سالگرد بازگشایی گل‌فروشی‌شان را جشن می‌گیرد. این در حالی است که معشوقه‌اش جایی دیگر خودکشی می‌کند و نوشته‌هایی از خود به جا می‌گذارد؛ نوشته‌هایی که گذشته تاریک و رازهای سربه‌مهر این خانواده را عیان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های تابستان 1400

سریال Elite

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

  • محصول سال: 2018
  • ژانر: جنایی، اجتماعی
  • کارگردان: کارلس مونترو و داریو مادرونا
  • بازیگران: ماریا پدراسا، ایتزان اسکامیا، میگل برناردو

روایت داستان Elite که از بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی است بسیار جذاب و گیراست. در واقع، تمامی دانش‌آموزان، از بچه‌های طبقه کارگر گرفته تا دخترهای ثروتمند افاده‌ای داستان، مظنون به قتل‌اند و تشخیص قاتل اصلا کار راحتی نیست.

داستان Eliteکه از سریالهای مشهور اسپانیایی است به این جذابیت ظاهری بسنده نمی‌کند. مسائل مختلفی هستند که در داستان بررسی شده‌اند که شما را به تأمل درباره جنسیت، مذهب و توزیع ناعادلانه ثروت ترغیب خواهد کرد. با این حساب، هم سرگرم می‌شوید و هم غذایی برای فکر و روح خواهید یافت.

بازخورد کاربران به سریال خیلی خوب بوده است و بازی تأثیرگذار بازیگران نوجوان سریال را تحسین کرده‌اند. منتقدان هم به همین منوال ویژگی‌های خوبی برای سریال برشمرده‌اند و در کنار این مسائل، به تکنیک‌های هوشمندانه استفاده‌شده در سریال اشاره کرده‌اند.

سه دانش‌آموز از طبقه کارگر و پایین‌دست جامعه با دریافت بورسیه تحصیلی به مدرسه‌ای غیرانتفاعی مخصوص بچه‌های ثروتمندان راه می‌یابند. مواجهه این دو گروه با یکدیگر اتفاقات شومی را رقم می‌زند؛ اتفاقاتی که در نهایت به قتل یکی از دانش‌آموزان ختم می‌شود. چه‌کسی پشت این جنایت است؟

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

سریال Frontera Verde (Green Frontier)

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

  • محصول سال: 2019
  • ژانر: جنایی، درام، مهیج
  • کارگردان: جِنی سِبالوس، ماوریسیو لیوا-کاک، دییِگو رامیرز
  • بازیگران: نلسون کامایو ، آنجلا کانو ، جوآنا دل‌ریو

سرحد سبز یا مرز سبز، که نامش در میان بهترین سریال های اسپانیایی به چشم می‌خورد، حال‌وهوای خاصی دارد. بیشتر صحنه‌ها در جنگل‌های انبوه آمازون فیلم‌برداری شده است که واقعا چشم‌نواز و زیباست. در این سریال شاهد المان‌های ماورای طبیعی هستیم؛ المان‌های ماورای طبیعی از نوع خرافات افسانه‌ای و اسطوره‌ای و به‌واقعیت‌پیوستن اینها که در نوع خود جالب و تأمل‌برانگیز است و می‌تواند متضمن معانی عمیق‌تری باشد.

این سریال به‌ویژه نظر منتقدان را به خود جلب کرد. ویژگی‌های خوب و مثبت متعددی برای آن برشمرده‌اند. اینکه از حیث به‌تصویرکشیدن زندگی طبیعی در جنگل و به دور از آلایش‌های روزانه سریال خاص و نادری است.

هرکدام از قبیله‌ها گویش خاص خودشان را دارند و برخی بازیگران از مردم محلی جنگل‌اند. هویت، زمان و نقش جنگل در زندگی روزانه ما از دیگر مسائلی‌اند که در سرحد سبز راجع‌بهشان چیزهایی دستگیرتان خواهد شد.

در ظاهر، داستان از این قرار است که دو کارآگاه در اعماق جنگل‌های آمازون پیگیر چند پرونده قتل هستند. به‌مرور، صحبت از راز سربه‌مهری به میان می‌آید که در این جنگل زیبا نهفته است و نباید بر غریبه آشکار شود. جسد زنی بعد از دهه‌ها پیدا می‌شود؛ اما کاملا سالم و بدون آنکه اثری از فساد یا چیز دیگری بر آن باشد. چیست این راز سربه‌مهر؟

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ایرانی

سریال Perdida (Stolen Away)

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

  • محصول سال: 2020
  • ژانر: جنایی، درام، معمایی
  • کارگردان: ناتزو لوپز، روث گارسیا و دیوید اولیوا
  • بازیگران: دنیل گرائو، کارولینا لاپوسا ، ملانی اولیوارِس

ربوده‌شده یکی از سریال های اسپانیایی است که در عین شباهت با فیلم‌های مشهوری چون تیکن (Taken)، اصالت و تازگی خود را حفظ کرده است. اگر از تماشای این سبک فیلم‌ها و سریال‌ها لذت می‌برید، حتما دیدن ربوده‌شده را به شما توصیه می‌کنیم. دست‌کمی از رقبای خود ندارد و می‌تواند به همان اندازه برایتان هیجان‌انگیز باشد.

داستان از این قرار است که پدری سیزده سال پس از ربوده‌شدن دخترش خود را به‌عمد به زندان می‌اندازد، با این هدف که عاملان اصلی دزدیدن دخترش را پیدا کند. برای این منظور، لباس کلمبیایی به تن می‌کند و با مقداری مواد مخدر خود را در دام پلیس می‌اندازد. به زندان می‌رود و حالا باید کارش را از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های طنز ایرانی

سریال El desorden que dejas (The Mess You Leave Behind)

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

  • محصول سال: 2020
  • ژانر: جنایی، درام، معمایی
  • کارگردان: کارلوس مونتِرو
  • بازیگران: اینما کوئِستا، باربارا لِنی، تامار نُواس

آشفتگی‌ای که به جا می‌گذاری بدون شک از بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی است. نکته اینجاست که سریال فضایی تاریک و غم‌انگیز دارد و تمامی معضلاتی که شخصیت اصلی داستان گرفتارشان می‌شود لایه‌های روان‌شناختی عمیق‌تری به داستان می‌دهد.

سریال داستان پیچیده‌ای دارد و برای واقف‌شدن بر آن باید وقت بگذارید و حوصله کنید. بیشتر کاربران و منتقدان بر این باورند که این صبر و حوصله ارزشش را دارد و قطعا پاداشش را خواهید گرفت. داستان چیزی نیست که فقط برای سرگرم‌کردن نوشته شده باشد و حاوی نکات و اندرزهای بسیار است.

روایت داستان از رمانی به همین نام گرفته شده است (El desorden que dejas  آشفتگی‌ای که به جا می‌گذاری) که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و جایزه برد. داستان درباره زنی میان‌سال است که در بحبوحه ازدست‌دادن مادر و پایان ازدواج رو به سردی گذاشته‌اش است، در شهر کوچک محل زندگی شوهرش مشغول به تدریس در مدرسه می‌شود. مرگی مشکوک در این شهر کوچک پایش را به ماجراهای تازه‌ای وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

سریال Gran Hotel (Grand Hotel)

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی عاشقانه
  • محصول سال: 2011
  • ژانر: جنایی، درام، معمایی
  • کارگردان: کارلوس سدس
  • بازیگران: دریانا اثورس، آمایا سالامانکا، یون گونزالس

گرن هتل یکی از سریال و فیلم های تاریخی اسپانیا است. که داستان گیرا و سرگرم‌کننده‌ای دارد و به‌ویژه اگر به این ژانر سریال‌های تلویزیونی که با الهام‌گرفتن از رمان‌ها ساخته می‌شوند علاقه‌مند باشید، برایتان جذاب خواهد بود. گرن هتل سریالی است که در گذر سال‌ها هنوز محبوبیتش را حفظ کرده است و دیده می‌شود.

نظرات و بازخوردها درباره گرن هتل که از بهترین سریال های اسپانیایی است. بسیار خوب و مثبت بوده، فیلم‌برداری خوب، بازی تأثیرگذار، داستانی گیرا و قوی و لوکیشن‌ها و موقعیت‌های بسیار زیبا که برای فیلم‌برداری استفاده شده‌اند از جمله نقاط قوت این سریال کلاسیک اسپانیایی هستند.

داستان در سال ۱۹۰۵، در شهر ساحلی خیالی به‌نام کانتالوآ در اسپانیا می‌گذرد. در هتلی که مستخدمان، مهمان‌ها، کارآگاهان و صاحبان ملک را در کنار هم جمع کرده است. عشق، اخاذی، حسادت، جنایت، طنز، پاپوش و نقشه، تمامی اینها در روابط میان کسانی که در گرن هتل هستند به تصویر کشیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های 2021

سریال Narcos

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

  • محصول سال: 2015
  • ژانر: جنایی، زندگی نامه
  • کارگردان: Chris Brancato, Carlo Bernard
  • بازیگران: واگرنا مورا، بوی هالبروک و پدرو پاسکال

سریال Narcos ازبهترین سریال های اسپانیایی علاوه بر بازی تأثیرگذار بازیگران اصلی، داستان جذاب و صحنه‌های سرگرم‌کننده، با تماشای نارکوها، درباره کارتل‌های مواد مخدر دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ و مسائل سیاسی ـ اجتماعی مرتبط با اینها و سرکردگانشان در کشورهای آمریکای لاتین (در رأسشان کلمبیا و مکزیک) اطلاعات جالبی خواهید یافت.

اطلاعات محدود به زندگی شخصی پابلو اسکوبار نمی‌شود و تقریبا از تمامی سرکردگان گروه‌های مافیایی در این کشورها نشانی خواهید یافت؛ همین مسئله است که باعث شده نام نارکوها را در فهرست بهترین سریال ها فیلم های تاریخی اسپانیا ببینیم.

بیشتر منتقدان با بازخوردهای مثبت از این سریال استقبال کردند و ویژگی‌های مثبتی برای آن برشمرده‌اند؛ مثلا اینکه تا حدودی می‌توان جنبه‌های انسانی‌تر شخصیت پابلو اسکوبار را هم دید (مثلا در مواجهه‌های او با اعضای خانواده‌اش یا در رویدادهای دیگر)، البته فقط تا حدودی.

روایت این داستان بر اساس زندگی واقعی پابلو اسکوبار است. حکم استرداد او صادر شده است؛ اما از درِ پشتی هتل پنج‌ستاره‌اش از اجرای حکم فرار می‌کند. شکارش از سر گرفته می‌شود. این بار دیگر مذاکره‌ای در میان نخواهد بود، فقط خون.

دست‌اندرکارانِ سریال نارکوها از به‌نمایش‌کشیدن خشونتی که در ماهیت روابط میان کارتل‌های مواد مخدر است ابایی نداشتند. این شجاعت آنها نظر برخی کاربران را به خود جلب کرد و به‌ این دلیل به دیدن سایر قسمت‌ها ترغیب شدند.

فیلم Pan’s Labyrinth

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

  • محصول سال: 2006
  • کارگردان: گی یرمو دل تورو
  • نویسنده: گی یرمو دل تورو
  • بازیگران: ایوانا باکرو، سرژی لوپس، ماریبل وردو

فیلم سینمایی هزارتوی پن، ساخته سال ۲۰۰۶ در اسپانیا است. این فیلم سینمایی در ژانر خیالی می‌باشد و به واسطه داستان فوق‌العاده‌اش توانست فیلم محبوب مخاطبان و منتقدان شود و همینطور در رده بهترین فیلم‌های جهان در سال ۲۰۰۶ قرار گرفت.

از دیگر موفقیت‌های این فیلم سینمایی می‌توان اشاره به نامزدی این فیلم سینمایی در دریافت شش چایزه از جشنواره اسکار که در نهایت توانست سه جایزه از این جشنواره را تصاحب کند.

داستان فیلم درباره‌ی خانواده‌ای است، که در دوران جنگ‌های داخلی در اسپانیا زندگی می‌کنند و روزی دختر بچه خانواده به سمت حشره‌ای می‌رود که این حشره او را به راه‌های زیر زمینی هدایت می‌کند و در دنیایی از خیال‌ها و واقعیت‌ها ادامه زندگی‌اش را می‌گذراند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

فیلم Todo sobre mi madre

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

 

  • محصول سال: 1999
  • کارگردان: پدرو آلمودوار
  • نویسنده: پدرو آلمودوار
  • بازیگران: ماریسا پاردس، پنه لوپه کروز، سیسیلیا روت

فیلم سینمایی همه چیز درباره‌ی مادرم، ساخته سال ۱۹۹۹ در اسپانیا است، که این اثر را می‌توان یکی از شاهکارهای سینمایی اسپانیا نیز به شمار آورد.

این فیلم سینمایی برنده جایزه‌های بسیاری از جشنواره‌های مختلف از سر تا سر دنیا شد، جایزه‌هایی چون اسکار، گلدن گلوب، جایزه بفتا همچنین جایزه ملی سینمای اسپانیا. فیلم سینمایی همه چیز درباره‌ی مادرم علاوه بر بازی فوق‌العاده بازیگرانش به واسطه داستانی که به بیان تضاد‌های آشکار شخصیت‌ها در دنیای واقعی می‌پردازد، مورد تحسین منتقدان بسیاری نیز قرار گرفت. داستان فیلم درباره‌ی پسرک جوان نویسنده‌ای است که پس از گذراندن اتفاقات مختلفی به کشته شدن او منجر می‌شود و مابقی داستان حول زندگی مادرش می‌چرخد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های HBO در سال 2021

فیلم El secreto de sus ojos

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

  • کارگردان: خوان خوزه کامپانلا
  • نویسنده: خوان خوزه کامپانلا، ادواردو ساچری
  • بازیگران: پابلو راگو، ریکاردو دارین، آویر ودینو

فیلم سینمایی راز چشمان آن‌ها، ساخته سال ۲۰۰۹ و محصول دو کشو آرژانتین و اسپانیا است. این فیلم سینمایی در ژانر درام و جنایی می‌باشد که بر اساس رمانی به نام پرسش چشمانشان ساخته شده است.

این فیلم سر و صدای بسیاری در آرژانتین به پا کرد، چرا که این فیلم توانست در رده بهترین فیلم‌های سینمای آرژانتین تا سال ۲۰۱۰ قرار بگیرد. از دیگر موفقیت‌های این فیلم می‌توان به حضورش در اکثر جشنواره‌های بین المللی و ملی اشاره کرد، که در نهایت موفق به دریافت جایزه اسکار و همچنین جایزه گویا در اسپانیا شد.

داستان این فیلم درباره‌ی وکیلی است، که می‌خواهد شروع به نوشتن رمانی از یکی از پرونده‌های موکلینش کند، که داستان پر از فراز و نشیب زندگی موکل او است، که به او تجاوز شده.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های عاشقانه 2021

فیلم Pain and Glory

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
  • کارگردان: پدرو آلمودوار
  • نویسنده: پدرو آلمودوار
  • بازیگران: آندرینو باندوراس، سیسیلیا روت، پنه لوپه کروز

فیلم سینمایی درد و شکوه ساخته سال ۲۰۱۹ و محصول کشور اسپانیا است، درد و شکوه نمونه موفقی دیگری از فیلم‌های پدرو آلمودوار می‌باشد، که موفق به حضور در جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره کن شد. همچنین این فیلم توانست جایزه بهترین بازیگر اول مرد از جشنواره کن شود.

داستان این فیلم سینمایی درباره‌ی کارگردان اسپانیایی است، که به علت ناخوشی‌های متعدد جسمی و روحی به نوعی بازنشسته شده است، او هر روز  زندگی خودش را مرور می‌کند و خاطراتی از دوران کودکی، دوران مدرسه، عشق ناکام جوانی را به یاد می‌آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های مارول 2021

فیلم Roma

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
  • کارگردان: آلفونسو کوارون
  • نویسنده: آلفونسو کوارون
  • بازیگران: مارینا د تاوینا، پالیتزا آپاریچیو

فیلم سینمایی رما ، فیلمی در ژانر درام و ساخته سال ۲۰۱۸ از اسپانیا است. این فیلم که سبک سیاه و سفید دارد موفق به حضور در اکثر جشنواره‌های موفق در دنیا شد، جشنواره‌هایی چون گلدن گلوب ونیز و اسکار شد و همچنین موفق به دریافت جایزه‌های بسیاری شد. از نگاه منتقدان رما نمونه موفقی از سینمای اسپانیا در طول تاریخش محسوب می‌شود.

داستان درباره‌ی خانواده‌ای با سطح متوسط است که در دهه ۷۰ میلادی در منطقه‌ای از مکزیکو سیتی زندگی می‌کنند و درگیر اتفاقات مختلفی می‌شوند، که تمام اعضای خانواده با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های تاریخی ترکیه 

فیلم The Orphanage

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
  • کارگردان: خوان آنتونیو بایونا
  • نویسنده: سرخیو گ سانچس
  • بازیگران: بلن روئدا، جرالدین چاپلین، مونتسرات کارولا

فیلم سینمایی یتیم خانه فیلمی در ژانر ترسناک است، که ساخته سال ۲۰۰۷ از سینمای اسپانیا می‌باشد. این فیلم که موفق به حضور در جشنواره‌های مختلفی شد، نامزد جایزه‌های مختلفی هم شد و نظران مثبت منتقدین را دریافت کرد.

داستان این فیلم درباره‌ی لورا دختری است، که پس از خرید یتیم خانه ای که کودکی اش را آنجا گذرانده بود، تصمیم می گیرد تا در آنجا ساکن شده و پس از بازسازی بار دیگر محل را تبدیل به پناهگاه کودکان بی سرپرست نماید.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های تاریخی

فیلم Amores Perros

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
  • کارگردان: الخاندرو گونسانس
  • نویسنده: گی‌یرمو آریاگا
  • بازیگران: امیلیو اچواریا، گویا تولدو، ونسا بوچه

فیلم سینمایی عشق سگی، فیلمی در ژانر درام و جنایی است، که محصول سال ۲۰۰۰ از کشور مکزیک است، این فیلم به واسطه روایت داستان ویژه‌ای که بیان می‌کند، نمونه مکزیکی از داستان عامه پسند تارانتینو است.

داستان این فیلم سینمایی، روایتگر سه قصه‌ای متمایز است، که به وسیله بروز یک سانحه تصادف در مکزیکو ستی به یکدیگر پیوند می‌یابند و در عین حال هر یک از سه داستان فیلم به‌طور مستقل نیز، بازتاب‌هایی از جفاکاری انسان‌ها نسبت به یکدیگر در خود دارند و نشان می‌دهند که چگونه زندگی در تاریکی و تباهی جریان دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های سیتکام

فیلم The vault

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

 

  • کارگردان: جالومی بالگوئه رو
  • نویسنده: جالومی بالگوئه رو
  • بازیگران: فاماک جانسن، لیام کانینقام، فریدن هیقومر

فیلم سینمایی خزانه، فیلمی در ژانر اکشن، ماجراجویی و اکشن می‌باشد و ساخته سال ۲۰۲۱ از اسپانیا است. این فیلم که در سال ۲۰۲۱ پخش شد توانست امتیازات خوبی را از سایت‌های مختلف کسب کند.

داستان این فیلم درباره‌ی، یک دانش آموخته نابغه مهندسی که به گاوصندوق بانک اسپانیا علاقه‌مند است. ساختمان بانک بیش از صد سال قدمت دارد. هیچ نقشه ای از ساختمان در دسترس نیست و داری یک سیستم امنیتی شامل یک رودخانه زیرزمینی است که در صورت شکسته شدن در دیوارهای آن اتاق امن طغیان می کند. یکی از بهترین فیلم های 2021 اسپانیایی که باید ببینید همین فیلم است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های خارجی

فیلم Xtreme

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
  • کارگردان: دنیل بنمایور
  • نویسنده: دنیل بنمایور
  • بازیگران: تئو گارکیا، اسکار کاساس، اسکار جائنادا

فیلم سینمایی اکسترم، فیلمی در ژانر اکشن، هیجانی و درام است و محصول سال ۲۰۲۱ از اسپانیا است. این فیلم سینمایی توانست با پخش آن نظرات مثبتی از سوی ماطبانش دریافت کند.

داستان این فیلم سینمایی درباره‌ی،یک قاتل است که، دو سال پس از قتل پسر و پدرش، با یک ضارب بازنشسته نقشه انتقام گیری را اجرا می‌کند. قطعا یکی از بهترین فیلم های اسپانیایی 2021 که باید ببینید و از آن لذت ببرید همین فیلم است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کمدی خارجی

فیلم El Laberinto del Fauno

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
بهترین فیلم های اسپانیایی عاشقانه
  • محصول سال: 2006
  • ژانر: درام، خیال پردازی
  • کارگردان: گی‌یرمو دل تورو
  • بازیگران: ایوانا باکرو، سرژی لوپس، ماریبل وردو، داگ جونز و آریانا

این فیلم طی مراسم اسکار در 6 بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در 3 بخش این جایزه را کسب کرد.  فیلم هزار توی پن جوایز بسیار زیادی را برای خود ثبت کرده و جزو بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی به حساب می‌آید.

این فیلم همچنین در لیست 250 فیلم برتر سایت imdb قرار دارد.  این فیلم که با بودجه 19 میلیون دلاری تولید شده بود، و نام آن در فهرست بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی دیده می‌شود، توانست بیش از 83 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش داشته باشد.

El Laberinto del Fauno یکی از بهترین فیلم های اسپانیایی است که بعد از اکران در سال 2006 با استقبال بی‌نظیر منتقدان و طرفداران سینما مواجه شد. فیلم هزراتوی پن پس از نمایش در جشنواره کن، 20 دقیقه توسط حاضران تشویق شد.

اوفلیا، دختر بچه‌ای است که با مادر باردار و ناپدری‌اش، یک نظامی فاشیسم، در زمان جنگ‌های داخلی دوران ژنرال فرانکو، دیکتاتور اسپانیا زندگی می‌کند. او روزی حشره‌ای شبیه یک پری می‌بیند که او را به یک هزارتو اسرارآمیز هدایت می‌کند که به دنیای زیرزمینی ختم می‌شود.

اینجاست که وی با یک فان برخورد می‌کند و در دنیای خیال و واقعیت ماجراهایی را پشت سر می‌گذارد. کارگردان در این فیلم با هنرمندی بسیار دو خط خیالی و حقیقی از زندگی اوفلیا را در پایان به هم مرتبط می‌سازد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ومپایری جهان

فیلم Todos Lo Saben

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
فیلم اسپانیایی معمایی
  • محصول سال: 2018
  • ژانر: روانشناختی
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • بازیگران: خاویر باردم، پنه‌لوپه کروز، ریکاردو دارین، باربارا لنی، اینما کوئستا، الویرا مینگس، ادوارد فرناندس سارا سالامو

در این فیلم که می شود گفت از بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی است پس از اکران با نقدهای مختلف منتقدان روبه‌رو شد. برخی این اثر را از بهترین سریال های اسپانیایی می دانند و برخی نیز آن را فیلمی نه‌چندان قدرتمند توصیف کردند.

البته اکثر منتقدان از این اثر تعریف کرده و آن را فیلمی خوب تلقی کردند. فرهادی برای ساخت این فیلم از دو کمپانی ممنتو و مورنا کمک گرفت. فرهادی پیش‌تر برای فیلم‌های گذشته و فروشنده نیز با کمپانی ممنتو همکاری کرده بود.

این اثر از بهترین فیلم های اسپانیایی جدید توسط کارگردان خوب کشورمان اصغر فرهادی ساخته شده است. این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم کن 2018 اکران شد و به‌عنوان فیلم افتتاحیه به تصویر کشیده شد. فیلم همه می‌دانند با با بودجه 11.8 میلیون دلاری تولید و بیش از 18 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

لورا که در آرژانتین و در شهر بوئنوس آیرس زندگی می‌کند به همراه فرزندانش برای شرکت در یک جشن به شهری در نزدیکی مادرید که در آن بزرگ شده است برمی‌گردد. در این سفر که پیش‌بینی می‌شد به تجدید دیدار از اعضای خانواده خلاصه شود، رویدادهای غیرمنتظره‌ای به وقوع می‌پیوندد که بر روند زندگی لورا و خانواده‌اش تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

فیلم Mar adentro

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
فیلم اسپانیایی معمایی
  • محصول سال: 2005
  • ژانر: خانواده درام
  • کارگردان: آلخاندرو آمنابار
  • بازیگران: خاویر باردم، بلن روئدا، لولا دوئنیاس، سلسو بوگالو، جوزپ ماریا پو و آندرئا اوکیپینتی

Mar adentroبه کارگردانی آلخاندرو آمنابار یکی دیگر از بهترین فیلم های اسپانیایی است که بعد از اکران موفق شد تحسین گسترده منتقدین را به همراه داشته باشد. این فیلم بیشتر به دلیل داستان جذاب و بازی فوق‌العاده خاویر باردم مورد توجه قرار گرفت. فیلم دریای درون طی مراسم اسکار سال 2005 موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.

این فیلم جزو بهترین فیلم های اسپانیایی عاشقانه است بازیگرانی چون به ایفای نقش پرداختند. فیلم دریای توانست بیش از 38.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش داشته باشد.

دریای درون اقتباسی از زندگی واقعی رامون سامپدرو ملوان جوانی است که در یک حادثه دچار شکستگی استخوان گردن، قطع نخاع و فلج کامل پائین‌تر از گردن می‌شود. او به مدت 28 سال تلاش کرد تا دادگاه حق مرگ آسان را برای او به رسمیت بشناسد؛ تا او بتواند به زندگی خود پایان دهد.

این فیلم همچنین روابط او را با دو زن مورد کنکاش قرار می‌دهد: خولیا، یک وکیل مدافع که خود مبتلا به سندرم کاداسیل است و از حق او برای مرگ آسان دفاع می‌کند و رزا یک زن محلی، که می‌خواهد رامون را متقاعد کند که زندگی ارزش زیستن را دارد. از طریق نیروی عشق رامون، این دو زن می‌توانند به چیزهایی دست یابند که پیش از آن حتی فکرش را هم نمی‌کردند. نام این فیلم در فهرست بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ترکی 2021

فیلم Volver

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
  • محصول سال: 2006
  • ژانر: خانوادگی
  • کارگردان: آلمودوار
  • بازیگران: پنه‌لوپه کروز، کارمن مائورا، لولا دوئنیاس، بلانکا پورتیو، یوهانا کوبو و چوس لامپره‌آبه

Volver فیلمی دیگر از بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی به کارگردانی پدرو آلمودوار است، که پس از اکران در سال 2006 نظر مثبت منتقدان زیادی را به سمت خود جلب کرد و تبدیل به یکی از بهترین فیلم های اسپانیایی در سینما شد.

این فیلم توانست به افتخارات زیادی دست پیدا کند و جوایز گوناگونی را کسب کند. ازجمله مهم‌ترین جوایزی که این فیلم موفق به کسب آن شده می‌توان به این موارد اشاره کرد: جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم کن و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم کن، جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام و بهترین فیلم خارجی زبان.

نام این فیلم نیز در فهرست بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی دیده می‌شود، پنه‌لوپه کروز برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شده بود که البته موفق به کسب آن نشد. این فیلم با بودجه 9.4 میلیون دلاری ساخته شد و توانست بیش از 85 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش داشته باشد.

فیلم درباره خانواده‌ای محلی و زنانه عجیب است که از روستایی بادخیز در جنوب مادرید می‌آیند. پنه‌لوپه کروز نقش ریموندارا بازی می‌کند، زنی از طبقه کارگر که مجبور می‌شود گامهایی بزرگ برای محافظت از دختر 14 ساله‌اش، پائولا بردارد که در دفاع از خودش، مرتکب قتل شده است. بحران خانواده، با بازگشت مادر او ایرنه از دنیای مردگان اوج می‌گیرد که برای پایان دادن به سوال‌هایی از گذشته می‌آید.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ترکی عاشقانه

فیلم La piel que habito

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
  • محصول سال: 2011
  • ژانر: جنایی
  • کارگردان: آلمودوار
  • بازیگران:آنتونیو باندراس، النا آنایا، ماریسا پاردس، جان کورنت، روبرتو آلامو، بلانکا سوآرس

فیلم La piel que habito با داستان جالب و گروه بازیگری قدرتمندنش، شایستگی حضور در لیست بهترین فیلم های اسپانیایی را دارد. این فیلم که توسط پدرو آلمودوار کارگردانی شد، پس از اکران در سال 2011 با استقبال گسترده سینمادوستان مواجه شد.

این فیلم درواقع براساس رمان جنایی رتیل اثر تیری ژانکوئه ساخته شد. این فیلم که از بهترین فیلم های اسپانیایی جدید است با بودجه 13.5 میلیون دلاری تولید شد و توانست بیش از 30.8 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش داشته باشد

ساخت این فیلم از بهترین فیلم اسپانیایی معمایی و جنایی درواقع طی سال 2002 در ذهن نقش بست؛ اما این کارگردان تا سال 2011 نتوانست این ایده را به واقعیت تبدیل کند. آلمودوار فیلم خود را اثری در ژانر وحشت می‌داند که عناصر جیغ یا ترس در آن وجود ندارند.

پزشکی ثروتمند به‌نام رابرت لگارد می‌خواهد با روش‌های ژنتیکی از DNA خوک، پوست جدید برای انسان بسازد که در برابر آتش و نیش حشرات مقاوم باشد. او که حالا از طرف همکارانش طرد شده‌ است، در ویلایی مخفی همراه با مستخدمش ماریلیا که زنی بداخلاق (که در حقیقت مادرش) است به تحقیقاتش ادامه می‌دهد. در ادامه حادثه‌ای اتفاق می‌افتد و رابرت لگارد فرد مورد آزمایش را پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های جم تی وی (GEMTV)

فیلم platform

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
  • محصول سال: 2019
  • ژانر: تخیلی ترسناک مهیج
  • کارگردان: گالدر گازتلو-اوروتیا
  • بازیگران: ایوان ماساگوئه، زوریون اگولئور، آنتونیا سن خوان، امیلیو کوکا و الکساندرا ماسانگکای

پلتفرم Platform یکی دیگر از بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی است . این اثر نخستین بار در جشنواره بین‌المللی تورنتو به نمایش در آمد و توانست با استقبال طرفداران سینما و منتقدان مواجه شود. با توجه حجم عظیم تحسین‌ها، نت‌فلیکس تصمیم گرفت حق پخش جهانی فیلم را بخرد و آن را در سال 2020 در سرویس خود عرضه کند.

منتقدان دلیل اصلی موفقیت فیلم پلتفرم که از بهترین فیلم های اسپانیایی جدید است را به داستان جالب و خاص آن نسبت داده‌اند. گروه بازیگری این فیلم نیز توانستد به بهترین شکل ممکن به ایفای نقش‌های خود بپردازند.

داستان مربوط به یک سازه عمودی است که تعداد زیادی انسان در آن زندانی هستند. در این زندان یا دخمه، همه سلول‌ها به‌صورت عمودی روی هم قرار گرفته‌ است و از بالاترین طبقه (طبقه اول) تا پایین‌ترین طبقه ادامه دارد. در هر سلول 2 نفر برای یک ماه زندگی می‌کنند و این افراد تا وقتی که یکی از آنها از بین نروند با هم هستند.

ماه بعد افراد همه طبقه‌ها به طور کاملا تصادفی جابه‌جا می‌شوند. انسان‌ها توافق کرده‌اند در این سازه محبوس شوند و تعدادی از آنها دوره حکم زندان خود را در آن می‌گذرانند و برخی داوطلبانه به آن آمده‌اند.

سکویی برای غذارسانی به زندانیان وجود دارد که هر روز مقدار زیادی غذا روی آن وجود دارد. غذاها بر اساس سلیقه تمام زندانیان که در ابتدای ورود از آنها پرسیده شده ‌است به بهترین نحو آماده می‌شود.

بیشتر بخوانید: فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس

فیلم relatos salvajes

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی
  • محصول سال: 2015
  • ژانر: کمدی تلخ
  • کارگردان: دامیان زیفرون
  • بازیگران: اریکا ریواس، داریو گراندینتی، ریکاردو دارین و لئوناردو اسباراگلیا

از این فیلم می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی زبان نام برد که بعد از اکران تحسین گسترده منتقدان را به‌همراه داشت و تبدیل به یکی از بهترین آثار تاریخ سینما شد. داستان این فیلم به 6 اپیزود مستقل از یکدیگر تقسیم شده که به‌واسطه یک ارتباط معنایی به یکدیگر پیوند می‌خوردند.

این فیلم طی مراسم اسکار سال 2015 موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان شد. و نام آن در فهرست بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی نیز دیده می‌شود. فیلم قصه‌های وحشی با بودجه 3.3 میلیون دلاری تولید شد و چیزی در حدود 23.9 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

مهندسی که متخصص تخریب با استفاده از دینامیت در فعالیت‌های بزرگ عمرانی است ماشینش را کنار خیابان پارک می‌کند؛ اما خودروی وی به ناحق توسط شرکت پیمانکار پلیس به پارکینگ منتقل می‌شود. تلاش وی برای اثبات اشتباه شرکت پیمانکار در توقیف ماشین به جایی نمی‌رسد؛ که این امر منجر به درگیری فیزیکی وی با عوامل شرکت می‌شود.

در نتیجه وی شغل خود را نیز از دست می‌دهد. این مسئله باعث به‌وجود آمدن مشکلات خانوادگی (شکایت همسر بابت نفقه، حضانت فرزندان و غیره) برای وی می‌شود. بعد از آن تلاش وی برای یافتن شغل جدید نیز با شکست مواجه می‌شود و در کمال بدشانسی دوباره ماشین وی توسط شرکت پیمانکار پلیس به پارکینگ منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: فصل دوم سریال سندیتون (Sanditon)

بهترین سریال های اسپانیایی در یک نگاه:

  • Money Hiest (La casa de papel)
  •  The ministry of time
  • El Internado Laguna Negra
  • Vis a Vis (Locked Up)
  •  La casa de las flores (The House of Flowers)
  • Elite
  • Frontera Verde (Green Frontier)
  • Perdida (Stolen Away)
  • El desorden que dejas (The Mess You Leave Behind)
  • Gran Hotel (Grand Hotel)
  • Narcos

 بهترین فیلم های اسپانیایی در یک نگاه:

  • Pan’s Labyrinth
  • Todo sobre mi madre
  •  El secreto de sus ojos
  •  Pain and Glory
  •  Roma
  •  The Orphanage
  •  Amores Perros
  •  The vault
  •  Xtreme
  •  El Laberinto del Fauno
  •  Todos Lo Saben
  •  Mar adentro
  • Volver
  •  La piel que habito
  •  platform
  •  relatos salvajes

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر