;
coinex

سازمان تاکسیرانی مدل اسنپ و تپسی‌ را پیاده می‌کند ؛ نرخ کرایه‌ ها شناور می‌شود

پیاده سازی مدل اسنپ و تپسی در سازمان تاکسیرانی ؛ این تصمیم یعنی نرخ کرایه تاکسی شناور می‌شود. برای اطلاع از جزییات این خبر در ادامه با تکراتو همراه باشید.

پیاده سازی مدل اسنپ و تپسی در سال 1401 تازه‌ترین تصمیم سازمان تاکسی‌رانی برای ساماندهی به وضع کرایه‌ها است. در پی این تصمیم کرایه‌های تاکسی در سرتاسر شهر به صورت شناور درخواهد آمد.

نرخ شناور تاکسیرانی در سال 1401

روش اسنپ و تپسی برای اخذ هزینه از مسافرین خود یک مدل شناور در قیمت‌ها است. به این معنا که هزینه یک سفر با مسافت ثابت در شرایط مختلف ساعتی و آب‌وهوایی تغییر خواهد کرد. به تازگی سازمان تاکسی رانی نیز تصمیم گرفته تا از مدل اسنپ و تاکسی برای تعیین کرایه‌های مسافرت در سطح شهر استفاده کند.

نرخ شناور تاکسیرانی در سال 1401

وحید سرلک، معاون تاکسیرانی شهر تهران در خصوص نرخ شناور تاکسی در پایتخت گفت:

در شیوه جدید پرداخت، قیمت‌ها در هر ساعات شبانه روز نسبت به یکدیگر متفاوت خواهند بود و قیمت پایه و بالاترین قیمتی که می‌توان از مسافر دریافت کرد بر روی برچسب درج خواهد شد.

به گفته‌ی معاون تاکسیرانی شهر تهران، شیوه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی در کنار پرداخت نقد وجود دارد و افراد می‌توانند علاوه بر پرداخت هزینه سفر براساس نرخ شناور به همان روش قبل نیز هزینه‌ی سفر خود را پرداخت کنند.

همچنین مسافر این امکان را دارد در ابتدای مسیر بارکدی که بر روی شیشه‌ی جلوی خودرو نصب شده را اسکن کند و هزینه سفر را همان لحظه پرداخت کند.

افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال 1401

همان‌طور که در اخبار و اطلاعیه‌ها آمده مشخص شده است که در سال 1401 قرار است که 25 درصد به نرخ کرایه حمل و نقل عمومی اضافه شود. افزایش 25 درصدی نرخ کرایه حمل و نقل در شورای شهر تهران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. اکنون نیز سازمان تاکسی‌رانی تصمیم گرفته تا روش اسنپ و تپسی را در کنار افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌، ویاده‌سازی کند.

افزایش 25 درصدی نرخ کرایه حمل ونقل

اما درباره شیوه پرداخت کرایه‌ها باید گفت که روش‌ها به همان صورت گذشته ادامه می‌یابند. به گفته‌ی معاون تاکسیرانی شهر تهران، شیوه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی در کنار پرداخت نقد وجود دارد و افراد می‌توانند علاوه بر پرداخت هزینه سفر براساس نرخ شناور به همان روش قبل نیز هزینه‌ی سفر خود را پرداخت کنند.

همچنین مسافر این امکان را دارد در ابتدای مسیر بارکدی که بر روی شیشه‌ی جلوی خودرو نصب شده است را اسکن کند و هزینه سفر را همان لحظه پرداخت کند.

افزایش نرخ کرایه از ابتدای اردیبهشت آغاز می‌شود

هر ساله معضل افزایش قیمت توسط رانندگان تاکسی مطرح است؛ اما از آنجا که براساس بخشنامه‌ها، مشاهده هر گونه افزایش قیمت تا پیش از ابلاغ نرخ‌های جدید تخلف محسوب می‌شود، برای پیشگیری، از سه طریق تردد گشت‌های خودرویی، پیام‌های ثبت شده توسط شهروندان در سامانه 1888 و همچنین اجرای طرح جدید کنترل‌های نامحسوس میدانی، نرخ‌ها نظارت خواهد شد.

بر اساس اعلام فرمانداری تهران از اول اردیبهشت افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نرخ شناور تاکسیرانی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (15 نظر)

    نرخ کرایه را به دلار محاسبه کنند

    پاسخ

    مرگ بر تاکسیرانی و اسنپ

    پاسخ

    بادرود
    گل بودبه سبزه نیزآراسته شد؟
    من راننده اسنپ باکس باموتورهستم،
    منه راننده واقعاازاین اجحاف درحقم ناراضیم،
    مگه موتوریاماشین مارانندهادرزمانی که مثلاهواصافه وخوبه برای یک مسیرمشخص بنزین کمتری مصرف میکنه؟یااصطحلاک کمتری توی اون مسیرداره؟
    اگه اسنپ وتپسی وتاکسیرانی واقعامیخوان این طرحهاجواب بده واجحافی درحق مسافروراننده نشه بایداول ازهمه کمسیون خودشون هم شناورکنن،مثلاساعت خلوتی که کرایه کم میکنن کمسیون هم بجای بیست درصدبکنن۱۰درصد…
    درمرحله دوم هم دوربینهای ترافیکی سطح شهرکنترل دقیقی بشه وازاونطرف هم برای جبران ضررمنه راننده که توی ترافیک موندم بخاطرهزاردلیل که یکیش اینه که مشتری درخواست میکنه ازفلان مسیربرم،درصورتی که کامپیوترکرایه مسیردیگه ای روبرای اون مقصددرنظرگرفته وکرایه هم طبق اون مسیردلخواه کامپیوتربوده،پس بایدکرایه درپایان مسیرمشخص بشه نه درشروع سفر…
    دوماازکارخودمنه اسنپ باکس
    سیستم فقط کرایه رو ازجایی که درخواست کننده درخواست میده تامقصدش حساب میکنه،درصورتی که من باید۳چهارچراغ ردکنم تابرسم مبدا…
    سیستم این۳چهارچراغ راهنمایی رو بحساب نمیاره…
    این مقدارفاصله که من تامبدامیرم هم عضوی ازاون سفرهست که سیستم واسش کرایه حساب نمیکنه،خوب این اجحاف درحق منه رانندست…
    کاری به این ندارم که خیلی ازسفرهاتامبدامیریم ومسافرلغوسفرمیکنه وهیچ کرایه نداره…
    مشکلات شغل رانندگی کم نیست،
    درکل حرفم اینه بسیارناعادلانه هست این طرح شناوری کرایه وخدالعنت کنداونی که این طرح روبزاره.
    یاحق

    پاسخ

    سلام دوست من در مورد شناور بودن کمیسیون کاملا حق با شماست در مورد لغو هم کاملا حق ب تمام راننده ها میدم تو خیلی از کشورا یا اپ های بزرگ مثل اوبر اگه راننده بره ب مبدا و سفر کنسل شه در جا ۵ دلار ب حساب راننده واریز میشه .ولی مسیر یابی خیر.مسیر یبا ها ی سیستم سورس باز کپی شده از گوکل مپ هستن و گاهن مطمعن باشید بهترین مسیر ب شما نمیدن ک چ بسا از مقصد یا مبدا دورتون میکنن ولی این در مورد مسافر فرق میکنه خب مسافر حق داره مسیری ک خودش میخواد بره رو بگه اگه در بین راه توقف کنه یا کسی سوار کنه بله حق با رانندس و کرایه باید زیاد شه ولی وقتی ی مسافر مقصدش بهتر از مسیر یاب بلده این غیر معقول.در رابطه با شناور بودن قیمت تاکسی ها هم مزخرف چون شدنی نیست اینکار در تاکسی های اینترنتی ب صورت خودکار انجام میشه ولی در تاکسی خطی دقیقا بر چ‌مبنا و پایه ای قراره این شناور بودن مشخص شه مثل خیلی از طرح های دیگه ک کارشناسی نشده فقط بیان میکنن مزخرفی بیش نیست. من ب عنوان ی مسافر با ی راننده تفاوتی ندارم و هر دو جزو یک قشر هستیم اون سر دسته هرم ک داره میخوره.اگه کرایه زیاد بشه ب همون اندازه خیلی چیزای دیگه گرون میشه ما مملکتی هستیم بی منطق شما حساب کن تو فصل گوجه فرنگی شده کیلو ۳۰هزارتومان چرا؟اینجا دلار گرون شه مرغ میره بالا دلار بیاد پایین مرغ میره بالا میگی چرا دلار ارزون شده ک میگه من با اون دلار خریدم قیمت فروش ب روز ولی قیمت خرید خودشون مثل همیشه الله بختکی.ب هر حال امیدوارم مشکلات تمام مردم حل بشه .

    پاسخ

    اسنپ وتپسی راننده تاکسی هارو درحقشون ظلم کردن.این زحمت کشهایی که سرماوگرما کارمیکنن.نون تاکسی هاروآجرکردن.ودیگرانی که بیکارشدن مجبورشدن دراین دوشرکت ثبت نام کنن.که به اینهاهم جز ظلم ونامردی درحقشون هیچ سودی نداشتن.راننده اسنپ وتپسی میشناسم بدهی آوردن بالا سر خرج ماشین که خراب شده.زندگیشون به طلاق کشیده.خداجوابتون وبده..این دولت که باخوده اینها همدست هست.صداشون درنمیاد..

    پاسخ

    این یک الگوگیری ناقص ازاسنپ است وبسیارخطرناک چون در اسنپ راننده درتعیین مبلغ کرایه دخالتی ندارد وبانظارت اسنپ است ولی درتاکسی راننده خودش خودسرانه کرایه راتعیین می کند واین نقطه شروع مشاجرات بامسافران خواهدبود.

    پاسخ

    طرح عالی هستش دیگه توساعات پیک ترافیکی بی ماشین تو خیابان سرگردان نمی مانیم. متشکرم موفق باشید

    پاسخ

    چرا باید قانون کار 57درصد اضافه بشه و همچنین نرخ بیمه تأمین اجتماعی
    اونوقت کرایه تاکسی 25درصد
    در صورتیکه فقط پارسال نرخ لاستیک و لوازم ماشین چندین مرتبه بالا رفت و در مواردی دو یا سه برابر شد..
    الان با این کرایه ها و لوازم گرون و استهلاک بالا و عدم هرگونه تسهیلات از تاکسیرانی
    دیگه مسافرکشی صرف نمیکنه..

    پاسخ

    ما رانندگان تاکسی دیگه چقدر بدبخت شدیم که باید از اسنپ الگو برداری کنیم!

    پاسخ

    کرایه شناور یعنی روزهای تعطیل یا جاهایی که مسافر کمه راننده باید با کرایه صلواتی کار کنه یعنی اگر عرضه یا مسافر زیاد لشه کرایه‌ها در حد معمول خواهد بود اگر عرضه یا مسافر کم بود کرایه‌ها از نصف هم کمتر میشه ترافیک هم که میشه گفت اصلا لحاظ نمیشه توی بعضی ساعات کرایه‌ها معمولی توی ساعات خلوت کرایه‌ها زیر نصف خلاصه همش به ضرر راننده

    پاسخ

    بنام خدا عرض سلام و درود و عرض ادب و احترام خیلی متشکرم از بودنتان سال نو مبارک و نوروزتان فرخنده باد متاسفانه من 100 درصد با این طرح شناور کرایه برای تاکسی ها مخالفم مگر اسنپ و تپسی چه گلی به سر ما زده اند که می خواهید تاکسی ها را هم بدبخت کنید آقا بزارید مردم کاسبی کنند نان شبشان را دربیاورند چرا زورتان فقط به کرایه تاکسی و اسنپ می رسد چرا می خواهید مسافر و راننده را به جان هم بی اندازید؟؟؟؟ تاکسی که گردشی هستش تاکسی که خطی هستش باید ساعت ها در صف بماند تا مسافر بگیرد چگونه نرخ شناور برود؟؟؟؟ البته من راننده تاکسی نیستم اما راننده اسنپ هستم اوضاع را خرابتر از این نکنید با گوشت کیلویی 240 هزارتومان مرغ 70 هزار تومان برنج 100 هزار تومان اگر 4 تا سرویس هم بروی دیگه پول مخارج زندگی که در نمیاد دیگه پول بنزین و اصطخلاک ماشین هم در نمیاد وقتی 1 مرسوله را از خیابان امام جسن فردیس میگه ببر 46 هزار تومان شهرک اکباتان با 20 درصد کمیسیون!!!! تو حدیث مفصل بخوان از این مجمل موفق و پیروز و سربلند باشید

    پاسخ

    گل بود به سبزه نیز اراسته شد وقتی شیوه شناور روی اسنپ و تپسی جواب نداده و باعث اجهاف حق راننده‌ها شده چطور تاکسی رانی هم میخاد با این کارش حق راننده‌های تاکسی رو به نفع مسافر ضایع کنه مگر نمیبینه که راننده‌ها ی اسنپ و تپسی چقدر از این وضعیت شناور کرایه‌ها ناراضی هستن

    پاسخ

    با سلام و وقت بخیر.بابت بیمه تامین اجتماعی که رانندگان سند باد صورت میگیرد ساعت ثابتی رو باید راننده کار کند یا شناور و متغیر هستش ؟مثلا در روز چند ساعت کار کند ؟سهمیه لاستیک و روغن و موارد مصرفی مثل لنت ترمز و دیسک و صفحه کلاچ ماشین وبلبرینگ و پولوس اینطور مسایل در نظر گرفته می شود با قیمت یک سوم و اگر بیمه صورت بگیرد وضعیت مرخصی به چه صورت می باشد ؟ سهمیه سوخت به چه صورته ؟ خواهشاً جایگاه گازی رو هم برای رانندگان در نظر بگیرید زیاد تو صف گاز معطل نشویم

    پاسخ

    داداش دیگع چیزی احتیاج نداری راحت باش میخوای سهمیه چای و قندم بهت بدن

    پاسخ

    این کار نتیجه ای ندارد چون برای محاسبه مسافت باید شروع و خاتمه مسیر برای سامانه مشخص شود که برای مسافر سر راهی همچنین امکانی هم وجود ندارد و در صورت اصرار همزمان باید برای یک سفر کوتاه در مسیر مستقیم هم مسافر درخواست کند و هم راننده تایید که در عمل نشدنی میماند دوباره به تاکسیمتر رجوع کنند که چندین بار شکست خورده

    پاسخ