coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

ماینرهای غیرقانونی در قوانین جدید به حبس محکوم خواهند شد

در قوانین جدید در خصوص استخراج غیر قانونی ارز، برای ماینرهای غیرقانونی مجازات حبس در نظر گرفته شده است. برای اطلاع از جزییات این خبر در ادامه با تکراتو همراه شوید.

در قوانین جدید تصمیم گرفته شده که برای ماینرهای غیر قانونی مجازات‌های شدید‌تر در نظر گرفته شود. یکی از این مجازات‌‌‌ها برای ماینرهای غیرقانونی، مجازات حبس خواهد بود. در خبرها مشخص نیست که مدت زمان حبس برای این افراد چه مقدار است.

مجازات شدید‌تر برای ماینرهای غیرقانونی

مجری طرح تأمین برق مراکز استخراج شرکت توانیر در صحبت‌های خود، از مجازات‌های جدید ماینرهای غیر قانونی خبر داد. وی اعلام کرده است که این مجازات‌ها شدید‌تر هستند و در مجازات جدید گزینه حبس نیز برای ماینرهای غیرقانونی اضافه شده است.

ماینرهای غیر قانونی در قوانین جدید به حبس محکوم خواهند شد

بهلولی همچنین درمورد تعرفه‌های انرژی که استفاده از آنها ممنوع است توضیح داد و گفت هرگونه استفاده از تعرفه‌های انرژی یارانه‌ای مانند تعرفه خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری برای استخراج رمزارز ممنوع است.

بهلولی در توضیح علت غیرقانونی بودن استفاده از تعرفه‌های اعلام شده گفت:

سوءاستفاده از برق یارانه‌ای برای استخراج رمزارز باعث افت کیفیت برق و آسیب‌رساندن به لوازم الکتریکی همسایگان مانند تلویزیون، یخچال، کولر و… می‌شود.

مجازات ماینرهای غیر قانونی شامل چه مواردی است؟

در آخرین صحبت‌های بهلولی، مجری طرح تأمین برق مراکز رمزارز توانیر، حد‌اقل جریمه برای ماینرهای غیرقانونی نیز مشخص شد:

در قوانین و مقررات جدید پیشنهادی که در حال طی مراحل تصویب هستند، افزایش مجازات‌ها شامل افزایش جریمه‌ها به میزان حداقل 3 و حداکثر 5 برابر، حبس فرد متخلف و ابطال جواز کسب وی در صورت تکرار تخلف نیز لحاظ شده است.

وی افزود:

همچنین با توجه به اینکه ماینرها به صورت 24 ساعته روشن بوده و مصرف برق بسیار بالایی دارند، این عمل خلاف قانون باعث محدودیت در تأمین برق سایر مشترکان در ایام گرم و سرد سال می‌شود.

بهلولی در ادامه صحبت‌های خود درباره حقوق سایر مشترکان گفت:

به همین دلیل در صورت کشف تخلف، اولاً، همه ماینرها توسط پلیس توقیف می‌شوند. دوماً، جریان برق مشترک متخلف قطع می‌شود. سوما، جریمه‌های سنگین از متخلف اخذ می‌شود و در نهایت پرونده متخلف به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

پیش از این در پیش‌نویس لایحه مبارزه با استخراج غیرقانونی و فعالیت در آذر 1400، مجازات ماینرهای غیر قانونی پرداخت سه تا پنج برابر برق مصرفی اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر