;
coinex

درآمد پسیو ارز دیجیتال چیست (Passive Income) و چگونه درآمد منفعل داشته باشیم؟

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که نحوه کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال را بدانند. ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی این موضوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

درآمد پسیو ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در عصر حاضر رایج شده است. افراد بسیاری هستند که از طریق روش‌های جدید و نوآورانه، به کسب درآمدهای پسیو پرداخته‌اند. به همین دلیل هم اغلب افراد تمایل دارند که از این روش به کسب درآمد بپردازند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد قرار می‌گیرید، خواندن این نوشتار می‌تواند به شما کمک کند.

ما در این نوشتار از تکراتو، تمام اطلاعاتی که شما از طریق آن‌ها می‌توانید درآمد پسیو کسب کنید را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید و این اطلاعات را بادقت مطالعه فرمایید. خواندن این مقاله می‌تواند برای کسب درآمد پسیو، کمک بسزایی به شما کند. پس تنها چند دقیقه وقت گذاشته و روش‌های کسب درآمد منفعل را بهتر بشناسید.

با پیشرفت و توسعه علم و فناوری، روش‌های جدیدی برای درآمدزایی ایجاد شدند که هرکسی می‌تواند با استفاده از آن‌ها به درآمد برسد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این روش‌ها این است که شما نیازی به سخت کار کردن ندارید و می‌توانید با آرامش خاطر به درآمد برسید. اگر شما هم می‌خواهید با ساده‌ترین کارها، درآمد خوبی داشته باشید، پس این روش‌ها را به بهترین شکل در زندگی خود پیاده‌سازی کنید.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که ممکن است برای شما عزیزان پیش بیاید، این است که درآمد پسیو ارز دیجیتال چیست؟ برای پاسخ به این سؤال خوب است بدانید که درآمد پسیو، به‌نوعی از درآمدزایی گفته می‌شود که برای پول درآوردن، نیازی به کار کردن زیادی نخواهید داشت. به بیانی دیگر، شما باید در ابتدا و برای شروع شغل، تا حدی کاری کنید و بعد از آن هم بدون کار کردن، سود می‌برید.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

همان طور که می‌دانید، اخیراً راه‌های بسیاری برای کسب درآمد پسیو وحود دارد که در بازار ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است. به همین منظور هم می‌توانید نگاهی به لیست بهترین بازی‌های متاورس برای کسب درآمد بیاندازید. علاوه بر این، بازی‌هایی برای کسب درآمد هم به شما کمک می‌کنند که درآمد ارزی داشته باشید. به همین دلیل هم مطالبی مانند کسب درآمد از NFT می‌تواند برای اغلب افراد هیجان‌انگیز باشد.

علاوه بر موارد ذکرشده، شما می‌توانید سایر بازی‌هایی که به کسب درآمد پسیو شما کمک می‌کنند. بدین ترتیب، نوشتار مربوط به بهترین بازی‌های Play to Earn برای کسب درآمد در سال 2022 می‌تواند جدیدترین و محبوب‌ترین بازی‌هایی که به کسب درآمد ارزی شما کمک می‌کنند را مشاهده نمایید.

در بازار ارزهای دیجیتال هم مشابه سایر سرمایه‌گذاری‌ها، نه‌تنها از طریق خریدوفروش ارزهای دیجیتال، بلکه شما می‌توانید با استفاده از سایر روش‌ها به کسب درآمد بپردازید. این روش‌ها می‌توانند منجر به ایجاد درآمد منفعل یا همان درآمد پسیو ارز دیجیتال شما شود.

هنگامی که شما درآمد پسیو برای خود ایجاد می‌کنید، این امکان را دارید که بدون دخالت فعال، از دارایی‌های خود کسب درآمد و از آن‌ها استفاده کنید. این مفهوم شباهت زیادی به ترکیب بهره یا سرمایه‌گذاری مجدد سود در سرمایه‌گذاری قدیمی و سنتی دارد. در این مقاله، نحوه درآمدزایی پسیو ارزهای دیجیتال را آموزش خواهید دید.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

چگونه با ارز دیجیتال، درآمد پسیو کسب کنیم؟

بعدازاین که با مفهوم درآمد پسیو آشنا شدید، ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که برای کسب این‌گونه درآمد، باید چه کنیم؟ همان طور که می‌دانید، شما می‌توانید به کمک ارزهای دیجیتال، برای خو درآمد پسیو یا منفعل کسب کنید. بااین‌حال، مدت ‎زمان بازگشت سرمایه شما به روش انتخابی و همچنین مقدار ارز دیجیتالی که با آن شروع کرده‌اید، بستگی دارد.

البته توجه داشته باشید که باتوجه‌به نوساناتی که در بازار رمزارزها وجود دارد، هیچ تضمینی برای بازگشت صددرصدی سرمایه شما وجود ندارد. این بدان معنی است که در این بازار پرنوسان، همیشه شما با فراز و نشیب‌هایی مواجه خواهید شد و بهتر است که تنها به این نوشتار بسنده نکنید و برای داشتن یک سرمایه‌گذاری موفق، به‌اندازه کافی تحقیق کنید.

باتوجه‌به موارد ذکرشده، کسانی که مقادیر زیادی ارز دیجیتال دارند، می‌توانند از راه‌های زیادی برای کسب سود بالقوه استفاده کنند. این به شما بستگی دارد که خطرات ناشی از دریافت ارز دیجیتال و پتانسیل آن برای سود یا ضرر را متحمل شوید، یا این‌که سایر افراد را دنبال کرده و به سراغ سرمایه‌‌گذاری‌های تکراری بروید. پس اگر قصد دارید سود خوبی از طریق درآمد پسیو ارز دیجیتال کسب کنید، بهتر است منتظر هرگونه خطری هم باشید.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

روش‌های کسب درآمد غیرفعال با ارز دیجیتال

همان طور که گفتیم، روش‌های بسیاری برای کسب درآمد منفعل ارز دیجیتال وجود دارد که شامل موارد زیادی می‌شوند. اغلب این روش‌ها برای کسب درآمد منفعل، شامل وام دادن یا وام گرفتن است. البته روش‌های دیگری مانند استخراج، سرمایه‌گذاری و سایر روش‌ها فنی‌تر هستند. در اینجا، ما یازده روش را برای کسب درآمد پسیو برای شما عزیزان ارائه داده‌ایم.

سرمایه‌گذاری اثبات سهام (PoS)

اجماع اثبات سهام یکی از بهترین روش‌های استفاده از فناوری بلاک‌چین با هدف کسب درآمد پسیو است. این روش به‌عنوان جایگزینی برای اجماع اثبات کار در بیت‌کوین عمل می‌کند. مهم‌ترین کاری که شبکه‌های PoS انجام می‌دهند، این است که درباره اعتبار تراکنش‌های یک فرایند سرمایه‌گذاری، توافق می‌کنند. توجه داشته باشید که در این روش، سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال با استخراج آن جایگزین می‌شود.

در این روش به‌جای این‌که ماینرها بلاک‌های جدیدی از اجماع اثبات کار (PoW) را دریافت کنند، اعتبارسنجان پاداش‌های جدیدی در اجماع اثبات سهام (PoS) را می‌گیرند. توجه داشته باشید که این اعتبارسنجان به کامپیوتر‌ها و سخت‌افزارهای گران‌قیمت نیازی ندارند؛ آن‌ها تنها نیاز به توکن‌های زیادی خواهند داشت که شانس خود برای اضافه کردن بلوک‌ها به زنجیره را افزایش دهند. در بسیاری از شبکه‌ها برای این‌که بتوانید سرمایه‌گذاری کنید، نیاز به مبلغی وجه اولیه خواهید داشت.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

برای مثال، برای کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال شما می‌توانید ارزهای دیجیتال محبوب برای این کار استفاده کنید. برخی از مهم‌ترین انواع ارزهای دیجیتال محبوب در این حوزه، شامل مواردی مانند کازماس (ATOM)، تزوس (XTZ) و کاردانو (ADA) هستند. این ارزهای دیجیتال در صرافی‌های بزرگ به‌راحتی یافت می‌شوند.

ایجاد حساب‌های دیجیتالی با بهره

برخی از ارائه‌دهندگان خدمات، به کاربران این امکان را می‌دهند که با استفاده از حساب پس‌انداز، رمزارز خود را سرمایه‌گذاری و از آن سود خوبی کسب کنند. این روش که یکی از بهترین شیوه‌های کسب درآمد منفعل ارز دیجیتال است، برای سرمایه‌گذاران بسیار جذاب به نظر می‌رسد؛ زیرا بازدهی حساب‌های پس‌انداز سنتی در سال‌های اخیر، بسیار پایین آمد سود کمی به آن‌ها ارائه می‌داد.

برای استفاده از این روش، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک حساب باز کرده و ارز دیجیتال یا استیبل کوین خود را در آن واریز کنید. البته ممکن است که در این بخش، یک «دوره قفل» وجود داشته باشد که در آن، کاربران برای مدت خاصی نمی‌توانند به سرمایه خود دسترسی داشته باشند.

به‌ازای سپرده‌گذاری کاربران، آن‌ها می‌توانند سود قابل‌توجهی از ارز دیجیتال کسب کنند. برای مثال، استیبل کوین‌هایی مانند دلار آمریکا (USDC) و دای (DAI) غالباً بهترین سود سرمایه‌گذاری را دارند. شرکت‌های محبوبی مانند BlockFi، Celsius و Vauld جزو موارد محدودی هستند که این نوع حساب‌ها را به کاربران ارائه می‌دهند.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

وام‌دهی

یکی دیگر از راه‌های عالی برای کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال که مزایای زیادی دارد، وام‌دهی است. روش‌های مختلفی وجود دارد که سرمایه‌گذاران بتوانند با استفاده از آن‌ها، ارز دیجیتال وام بدهند. در همه این روش‌ها، سرمایه‌گذار می‌تواند ارز دیجیتال خود را به شخص دیگری وام دهد و به‌ازای آن، کارمزدی دریافت کند.

اگر شما هم رمزارز خود را به شخص دیگری وام داده و می‌خواهید بدانید که سود شما چگونه محاسبه می‌شود، به این بخش توجه کنید. مقدار سود کسب‌شده شما، به عوامل زیر بستگی دارد. این بخش به شما نشان می‌دهد که با انجام چه کاری می‌توانید درآمد بیشتری به‌صورت منفعل کسب کنید. پس کسب سود شما در روش وام‌دهی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • ارزش کل ارز دیجیتال وام داده شده
  • مدت‌زمان وام
  • نرخ بهره

همان طور که حدس می‌زنید، نرخ‌های سود بالاتر، وام‌های طولانی‌تر و همچنین ارزهای دیجیتال بیشتر، می‌توانند منجر به افزایش درآمد شما از سود پرداختی وام‌گیرندگان شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در برخی موارد، شخص وا‌م‌دهنده می‌تواند شرایط وام خود را برای وام‌گیرنده ایجاد کند. در برخی از موارد هم یک شخص ثالث دیگر قبل از انجام کارهای وام، درباره شرایط با طرفین مذاکره می‌کند. وام‌های متفاوتی در این حوزه وجود دارد که شما می‌توانید از هر یک از آن‌ها استفاده کنید.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

وام مارجین (Margin Lending)

وام مارجین یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال است. این روش برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی است که قصد دارند با استفاده از وجوه قرض گرفته‌شده، معامله کنند. این امر به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که موقعیت خود را ارتقا داده و وام‌ها را با بهره تعیین‌شده، پرداخت کنند. در این روند، صرافی‌های ارز دیجیتال بیشترین کار را انجام می‌دهند. تنها کاری که کاربران باید انجام دهند، این است که دارایی‌های دیجیتال خود را در دسترس قرار دهند.

وام‌دهی متمرکز

یکی دیگر از وام‌دهی‌هایی که به درآمدزایی پسیو ارزهای دیجیتال شما کمک می‌کند، وام‌ده به‌صورت متمرکز است. خوب است بدانید که این نوع وام‌دهی را شخص ثالث تعیین می‌کند. در این صورت، نرخ سود و دوره‌های قفل برای شخص وام‌دهنده، زودتر تعیین می‌شود. کاربران قبل از کسب سود، می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را در پلتفرم‌های مخصوص به وام واریز کنند.

وام‌دهی غیرمتمرکز

این مورد هم مثل وام‌های دیفای (DeFi)، کاربران باید به‌صورت مستقیم از بلاک‌چین‌ها استفاده کنند. در این روش، هیچ واسطه‌ای وجود ندارد و شخص وام‌دهنده و قرض‌گیرنده می‌توانند از طریق قراردادهای هوشمند که به‌صورت خودکار عمل می‌کند، با یکدیگر تعامل داشته باشند.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

وام‌دهی همتا به همتا

پلتفرم‌هایی که گزینه وام‌دهی همتا به همتا را فراهم کرده‌اند، به کاربران این امکان را می‌دهند که به طور مستقیم از یکدیگر وام بگیرند. در این روش کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال که طرفداران زیادی دارد، کاربران قبل از هر چیزی باید در ابتدا ارز دیجیتال خود را در پلتفرم‌های وام‌دهی واریز کنند. بعد از آن هم می‌توانند یک نرخ سود، شرایط وام و مقدار وام را تعیین کنند. این ویژگی‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد که کنترل بیشتری بر روی فرایند وام‌دهی رمزارزها داشته باشند.

استخراج ابری (Cloud Mining)

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد منفعل ارز دیجیتال که طرفداران زیادی دارد، استخراج ابری (Cloud Mining) است. خوب است بدانید که استخراج ارزهای دیجیتال اثبات کار، نیازمند سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در سخت‌افزارهای محاسباتی به همراه دانش‌های تخصصی است. در اینجاست که قراردادهای استخراج ابری به شما یک روش جایگزین ارائه می‌دهد.

مردم به‌جای راه‌اندازی یک دستگاه ماینینگ جدید، می‌توانند قدرت هشینگ را اجاره کنند. به‌ازای مبلغ ثابتی از ارز دیجیتال، کاربران می‌توانند قراردادهای استخراج ابری را خریداری کرده و زمان آن را تعیین کنند. صاحب قرارداد هوشمند می‌تواند متناسب با اندازه آن، سکه‌های جدیدی را دریافت کند.

به یاد داشته باشید که در بسیاری موارد، در استخراج‌های ابری کلاهبرداری انجام می‌شود. به همین دلیل هم اگر به استخراج ابری علاقه دارید، بهتر است در ابتدا تحقیقات کافی را انجام داده و مطمئن شوید که شرکتی که برای قرارداد انتخاب می‌کنید، کاملاً قانونی است.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

توکن‌های سودده (Dividend-Earning Tokens)

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال که شما می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید، استفاده از متد توکن‌های سودده (Dividend-Earning Tokens) است. سهامی که توکن شده، به‌نوعی از ارزهای دیجیتال اطلاق می‌گردد که سهام یک شرکت آن‌ها را پشتیبانی می‌کند. گاهی اوقات این توکن‌ها به همان شیوه‌ای که سهام‌داران سود دریافت می‌کنند، سود مخصوص به سهام را ارائه می‌دهند. این سودها معمولاً هر سه ماه یک‌بار پرداخت می‌شود.

برای مطالعه بیشتر:

با بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022 آشنا شوید

ییلد فارمینگ (Yield Farming)

اصطلاح ییلد فارمینگ (Yield Farming) که معنی کشت سود را می‌دهد، در سال‌های 2020 و 2021 ارائه شد. سرمایه‌گذاران این مفهوم را با افزایش خریدوفروش‌های غیرمتمرکز که مبتنی بر قراردادهای هوشمند و نقدینگی بود، ایجاد کردند و تاکنون در بین اغلب افراد رایج شده است.

در این روش، سرمایه‌گذاران توکن‌های خود را در قراردادهای هوشمندی به نام استخر نقدینگی سپرده‌گذاری می‌کنند. کسانی که در این استخرهای سپرده‌گذاری می‌کنند به‌واسطه سرمایه‌گذارانی که به این استخرها دسترسی دارند، می‌توانند کارمزدی را دریافت کنند.

به یاد داشته باشید که ییلد فارمینگ یکی از پیچیده‌ترین روش‌های درآمدزایی پسیو ارزهای دیجیتال است که قبل از اقدام برای آن، باید حتماً تحقیقات زیادی انجام دهید. بااین‌حال، این روش را می‌توان یکی از سودآورترین گزینه‌ها برای ایجاد درآمد پسیو با استفاده از ارز دیجیتال به شمار آورد.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

همچنین خوب است بدانید برای کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال از طریق ییلد فارمینگ، شما به مقداری اتریوم (ETH) به همراه یک توکن دیفای مانند یونی سواپ (UNI) یا پنکیک سواپ (CAKE) یا استیبل کوینی مانند تتر (USDC) نیاز خواهید داشت.

اجرای لایتنینگ نود (Lightning Node)

اجرای لایتنینگ نود (Lightning Node) یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد منفعل ارز دیجیتال است. این روش، یک راه‌حل مقیاس‌پذیری دولایه است که امکان پرداخت مقرون‌به‌‌صرفه و سریع را فراهم می‌کند. برای مثال، شرکت ال سالوادور که ارز دیجیتال بیت‌کوین را برای معاملات خود قانونی اعلام کرده است، برای انجام تراکنش‌های این رمزارز، از لایتنینگ استفاده می‌کند.

همان طور که می‌دانید، لایتنینگ نود می‌تواند این تراکنش‌ها را تا حد زیادی تسهیل کند. کسانی که این لایتنینگ نودها را اجرا می‌کنند، بخش کمی از کارمزد هر تراکنش را دریافت خواهند کرد. این امر، به سود هر دو طرف است.

البته لازم به ذکر است که انجام این روش برای کسب درآمد پسیو، میزان پول کمی برای شما ایجاد می‌کند. ازآنجاکه هزینه کارمزدها بسیار پایین است، کسانی که این لایتنینگ نودها را اجرا می‌کنند ممکن است در هر ماه، تنها چند دلار بیت‌کوین یا حتی کمتر از آن هم کارمزد دریافت کنند. برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که در هر ماه، نزدیک به 25 دلار درآمد دارند. البته این مقدار به قیمت بیت‌کوین در محل ارز فیات نیز بستگی دارد.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

این روش که یکی از راه‌های معمول کسب درآمد پسیو ارز دیجیتال است، درآمد زیادی را برای شما به ارمغان نمی‌آورد. اکثر کاربران تنها به این دلیل از این روش استفاده می‌کنند که از بیت‌کوین که یک وسیله مبادله است، حمایت کنند. همچنین به همان میزان که شبکه لایتنینگ رشد می‌کنند و تراکنش‌های بیشتری انجام می‌گیرند، میزان درآمد کاربران از اجرای این نودها هم طبعاً افزایش می‌یابد.

برنامه‌های وابسته (Affiliate Programs)

برنامه‌های وابسته (Affiliate Programs) هم در لیست بهترین راه‌های درآمدزایی پسیو ارزهای دیجیتال قرار دارد. این روش برای بسیاری از مدل‌های تجاری کاربرد داشته که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، محصولات و خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال است. برخی از صرافی‌ها این برنامه‌های وابسته را به کاربران ارائه می‌دهند. کاربران برای استفاده از این روش و شرکت در برنامه‌های وابسته، باید چند مرحله ساده را طی کنند:

  • آن‌ها باید در ابتدا ثبت‌نام کرده و یک برنامه کاربردی ارسال نمایند. همچنین می‌توانند یک لینک وابسته را به اشتراک بگذارند.
  • یک پلتفرم یا محصول را به دوستان، خانواده یا در رسانه‌های اجتماعی معرفی کنند.
  • هر دفعه که شخصی کار خاصی انجام می‌دهد و در یک صرافی ثبت‌نام می‌کنند، مقداری پول بگیرند.

برای مثال، هنگامی که صرافی کوین بیس راه‌اندازی شد، به کسانی که با استفاده از لینک‌های دیگران وارد این برنامه شده و ثبت‌نام کردند، مقدار کمی بیت‌کوین داده شد. توجه داشته باشید که ممکن است برنامه‌های وابسته ممکن است سریع‌ترین روش برای ایجاد درآمد پسیو ارز دیجیتال نباشند؛ اما می‌توان آن را یکی از آسان‌ترین روش‌ها به شمار آورد.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

مستر نود (Master Nodes)

برخی از شبکه‌های بلاک‌چین مانند DASH، حاوی نوع خاصی از نودها به نام مستر نود هستند. کسانی که این نودها را اجرا می‌کنند، می‌توانند درآمد زیادی داشته باشند. بااین‌حال، این روش برای افراد معمولی و تازه‌کار در دسترس نیست. زیرا اجرای یک مستر نود نیازمند نگهداری و مهارت قابل‌توجهی از ارزهای دیجیتال است.

لازم به ذکر است که برای اجرای مستر نود در شبکه DASH، نزدیک به 1000 DASH که معادل 130000 دلار است، هزینه در نظر گرفته می‌شود. خوب است بدانید که هر بار که یک بلوک جدید ایجاد و استخراج می‌شود، مستر نودها هم بخشی از پاداش و کارمزد بلوک را دریافت می‌کنند.

فورک‌ها و ایردراپ‌ها (Forks and Airdrops)

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد منفعل ارز دیجیتال را می‌توان فورک‌ها و ایردراپ‌ها (Forks and Airdrops) دانست. فورک زمانی روی می‌دهد که یک سکه موجود به زنجیره جدیدی متصل می‌شود. از سوی دیگر، ایردراپ‌ها هم موقعی ایجاد می‌شود که سکه‌های جدیدی ایجاد می‌شوند و به هر دلیلی، به‌عنوان پاداش به کاربران داده می‌شوند.

لازم به ذکر است که کاربران هیچ کنترلی بر زمان این فورک‌ها یا ایردراپ‌ها ندارند. این در حالی است که اگر شما در بازار ارزهای دیجیتال فعال باشید، شانس خود را برای اطلاع از این وقایع و درنتیجه، افزایش درآمد پسیو ارز دیجیتال افزایش خواهید داد. برای مثال، در سال 2017 هرکسی که ارز دیجیتال BTC در اختیار داشت، بعد از ایجاد شبکه هارد فورک معادل آن، بیت‌کوین کش (BCH) دریافت کردند. این بدان معنی است که هرکس که یک بیت‌کوین داشت، به همان مقدار یعنی یک بیت‌کوین کش دریافت کرد.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

در سال 2021 هم بعد از این‌که برنامه ShapeShift راه‌اندازی شد، کاربران کیف پول KeepKey توانستند یک ایردراپ از توکن FOX دریافت کنند. کسانی که در بازه زمانی خاصی وارد پلتفرم ShapeShift شده بودند، به طور خودکار توکن‌ها را در کیف پول رمزنگاری خود دریافت کردند.

Sun Exchange

Sun Exchange یک شرکت در آفریقای جنوبی است که برای انجام پروژه‌های انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری می‌کند. کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در این شرکت را دارند، می‌توانند سلول‌های خورشیدی برای استفاده در این پروژه‌ها را خریداری و بعد از شروع پروژه، برای آن‌ها مبلغ خاصی دریافت کنند.

این مشتریان می‌توانند برای پرداخت هزینه‌ها، از ارز فیات یا بیت‌کوین استفاده کنند و همچنین می‌توانند برای دریافت سو خود هم از این ارزها بخواهند. همان طور که مشاهده می‌کنید، این روش درآمدزایی پسیو ارزهای دیجیتال با سایر روش‌هایی که تاکنون ذکر کردیم، متفاوت است. درحالی‌که سایر روش‌ها تنها درباره مسائل مالی هستند، گزینه Sun Exchange به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر آفریقای جنوبی سهیم باشند.

البته لازم به ذکر است که درآمد پسیو ارز دیجیتال حاصل از این روش، تقریباً اندک است و به‌صورت ماهانه به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود. بااین‌حال، هرچه زمان بیشتری بگذرد، این درآمد هم می‌تواند به نسبت افزایش پیدا کند.

درآمد پسیو ارز دیجیتال

سخن نهایی

درآمد پسیو ارز دیجیتال یکی از جدیدترین روش‌های سرمایه‌گذاری در این ارزها به شمار می‌رود که قابلیت‌های زیادی دارد. ما در این نوشتار از تکراتو، برخی از بهترین روش‌ها برای کسب این‌گونه درآمد را برای شما شرح دادیم. البته به یاد داشته باشید که هر یک از این روش‌ها، خطرات مخصوص به خود را دارد و باید قبل از آغاز سرمایه‌گذاری، درباره آن‌ها مطالعه کنید. همچنین برخی از آن‌ها هم بسیار دشوار به نظر می‌رسد و یادگیری آن‌ها نیازمند وقت و انرژی زیادی است.

سؤالات متداول

آیا شرط‌بندی جزو کسب درآمد غیرفعال ارز دیجیتال است؟

اکثر افراد، اعتقاد دارند که شرط‌بندی را می‌توان در لیست درآمد پسیو ارز دیجیتال آورد. بااین‌حال، هنگامی که شما رمزارز را به اشتراط می‌گذارید، درآمد پسیو را به‌صورت یک توکن اصلی دریافت می‌کنید. البته در صورت کاهش یافتن قیمت این ارز دیجیتال، ممکن است شما ضرر کنید.

آیا شما می‌توانید برای خود، درآمد پسیو ایجاد کنید؟

جواب این سؤال هم مثبت است؛ روش‌های متفاوتی مانند وام دادن، استفاده از حسابی که بهره دیجیتالی می‌گیرند و همچنین شرط‌بندی، از مهم‌ترین روش‌های دریافت درآمد پسیو ارز دیجیتال است.

خطرات کسب درآمد غیرفعال چیست؟

خطرات زیادی در این کار وجود دارد که باید از آن آگاه باشید. درعین‌حال، احتمال بازگشت سود شما هم وجود دارد و از دست دادن کل سرمایه، تنها یک احتمال است. این در صورتی اتفاق می‌افتد که مثلاً پلتفرم وام‌دهی شما ورشکست شود. علاوه بر این، احتمال دارد توکن شما ارزش خود را از دست دهد. هک شدن هم یکی دیگر از خطرات در معرض درآمد غیرفعال است.

بیشتر بخوانید:

منبع: sofi

نظر شما درباره درآمد پسیو ارز دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر