;
coinex

خانه‌های هوشمند مجهز به سیستم Gateway جز گزینه‌های پر طرفدار!

 پیشرفت‌های حال حاضر دنیا در سطوح وسیع‌تری گسترش پیدا کرده و این تغییرات تا جایی پیش رفته است که به‌­راحتی می‌توانید با یک دکمه تمام قسمت‌های خانه را کنترل کنید.

پیشرفت‌های حال حاضر دنیا در سطوح وسیع‌تری گسترش پیدا کرده و این تغییرات تا جایی پیش رفته است که به‌­راحتی می‌توانید با یک دکمه تمام قسمت‌های خانه را کنترل کنید. شاید این مسئله برای شما هم عجیب به نظر برسد اما خانه‌های هوشمند طرفداران زیادی دارند؛ چرا که نسبت به خانه‌های سنتی امکانات بسیار بیشتری دارند. فعالیت‌های هوشمندسازی باعث شده تا از طریق یک سیستم مرکزی یک‌پارچه بتوان فعالیت‌های تجهیزات مختلف منزل را از فاصله‌های مختلف مدیریت کرد.

اما سؤال اساسی این است که چگونه می‌توان خانه را هوشمند کرد؟ برای انجام هوشمندسازی منازل تکنولوژی‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از آن‌ها (hub) هاب است. این سیستم زمینه تعیین برنامه‌های خاص برای تجهیزات مختلف منزل را فراهم می‌کند تا از طریق اینترنت به‌­راحتی بتوانید دستورالعمل‌های لازم را برای آن‌ها ارسال کنید. استفاده از سیستم‌های هوشمند در منازل جدید به حدی گسترش پیدا کرده که امکان اجرا آن در هنگام ساخت‌وساز نیز در نظر گرفته می‌شود.

کاربرد فناوری gateway در خانه‌ مدرن را بیشتر بشناسید!

اصلی‌ترین مرحله در طراحی آپارتمان جدید، استفاده از سیستم Gateway است. این دستگاه به‌عنوان یک هسته مرکزی در خانه‌های هوشمند عمل کرده و ارتباط تمام تجهیزات خانه مثل سیستم هوشمند قفل دیجیتال و دستگیره دیجیتال را با اینترنت برقرار می‌کند. در حالت کلی این دستگاه به عنوان ایجاد‌کننده اینترنت‌ اشیا شناخته می‌شود. این قابلیت در ساختمان‌های مدرن نه‌تنها باعث می‌شود تا بتوانید در هر موقعیتی خانه خود را تحت کنترل داشته باشید، بلکه از طریق سیستم‌های امنیتی و نظارتی موجود در ساختمان، مانع بروز حوادث مختلف در خانه شوید.

این دستگاه قابلیت آن را دارد تا از یک شبکه به شبکه‌های دیگر وارد شده و پیوند میان تجهیزات و اینترنت را فراهم کند. تمام پروتکل‌های اجرا شده در خانه‌های هوشمند می‌توانند داده‌ها و دستورات را از طریق Gateway، از کاربران دریافت کرده تا کاربران بتوانند به سهولت با این تجهیزات ارتباط برقرار کنند.

سازگاری بالای تکنولوژی Gateway با تکنولوژی‌های مختلف

برای هوشمند‌‌سازی خانه‌ها پروتکل‌های مختلفی به‌کار گرفته می‌شود که همه این پروتکل‌ها باید بتوانند با رابط سازگاری داشته باشند. دستگاه gateway به‌عنوان رابط میان کاربر و تجهیزات خانه، سازگاری نسبتاً زیادی دارد؛ به این دلیل که در ساخت آن از آخرین تکنولوژی‌های موجود در دنیا و مطابق با فناوری اینترنت ‌اشیا استفاده شده است. بنابراین فناوری‌هایی مثلwimax، zigbee ، Bluetooth  و همچنین نسخه‌های بسیار قدیمی پروتکل zigbee  به‌راحتی با دستگاه Gateway سازگار می‌شوند.

تمام فرمان‌های مربوط به تجهیزات منزل مثل قفل هوشمند درب‌­ها یا قفل دیجیتال تجهیزات برقی، از انواع پروتکل­‌ها به‌راحتی اجرا می‌شود. همچنین تنظیم گرمایش محیط خانه، چک کردن باز یا بسته بودن پنجره‌ها به هنگام بارندگی، بررسی دستگیره دیجیتال پنجره و… از طریق این دستگاه می‌تواند انجام بگیرد.

خانه‌های هوشمند مجهز به سیستم Gateway جز گزینه‌های پر طرفدار!

ایجاد امنیت زیاد با دستگاه Gateway در خانه‌های مدرن!

میزان امنیت این دستگاه در نوع خود بسیار عالی است و تکنولوژی پیشرفته AES برای انجام رمزگذاری Gateway  استفاده شده است. این نوع رمزگذاری باعث می‌شود که سیستم از هرگونه نفوذ هکر در‌ امان باشد. تا‌کنون در هیچ نقطه دنیا گزارشی درباره هک شدن این سیستم نبوده است و این امر تقریباً غیر‌ممکن به‌نظر می­رسد. سیستم این دستگاه پایداری و ثبات زیادی دارد و در طولانی‌مدت بدون نیاز به استراحت می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

نحوه طراحی سیستم‌های هوشمند به گونه‌ای است که حتی اگر یکی از قسمت‌های آن از کار بیفتد، قسمت‌های دیگر هم‌چنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این قابلیت‌ها در خانه‌های مدرن از کد‌گذاری‌ها و اتصالات کاملاً پیشرفته تبعیت و با سیم‌کارت‌های خاصی که به کاربران محدودی اختصاص پیدا کرده، از دسترسی افراد غیر‌مجاز به سیستم محافظت می‌کنند. پس می‌توان گفت که سیستم ‌امنیتی خانه‌های هوشمند به‌عنوان قلب تپنده در خانه‌های مدرن است که از کار نمی‌افتد و به‌طور مستقیم از طریق یک برنامه کاربردی در داخل خانه و در خارج از آن اداره می‌شود.

نقش فناوری (hub) هاب در ساختمان‌های مدرن

انجام هوشمند‌سازی در خانه‌های مدرن به هماهنگی ابزار‌آلات مختلفی نیاز دارد. انواع تجهیزات برقی، دوربین‌ها، قفل دیجیتال، حس‌گر‌های حرکتی، سیستم‌های صوتی، دیجیتال، روشنایی و لامپ‌های خودکار و… باید بتوانند به‌طور هم‌زمان در این فرایند با کاربر ارتباط برقرار کرده و دستورالعمل‌ها را اجرا کنند. به همین دلیل فرایند کنترل از راه دور به‌وسیله اینترنت، یک کار نسبتاً پیچیده به شمار می‌رود که تکنولوژی (hub) هاب تا حدی توانسته آن را ساده‌تر کند.

سیستم hub به‌راحتی می‌تواند کنترل هوشمند قسمت‌های مختلف خانه را تأمین کند و bridge  برای اتصال تجهیزات مختلف موجود در منزل به اینترنت، کاربرد دارد. این سیستم به‌عنوان یک کنترل‌کننده مرکزی در خانه‌های مدرن وجود دارد که تمام ابزار‌ها با پروتکل‌های مختلف، به‌صورت مشترک کنترل می‌شوند. نرم‌افزار‌های مختلفی وجود دارد که این سیستم را به فعالیت خودکار و کنترل شده هدایت می‌کند. همان‌طور که دستورات از طرف کاربر ارسال می‌شود، ابزار‌ها نیز واکنش متناسب با این داده‌ها را از خود نشان می‌دهند؛ مثلاً می‌توان برای قفل هوشمند زمان خاصی را تعیین کرد و در مقابل، خاموش کردن چراغ‌ها را به ساعات خاصی از شبانه‌روز موکول کرد.

خانه‌های هوشمند مجهز به سیستم Gateway جز گزینه‌های پر طرفدار!

نتیجه‌گیری

در حال حاضر زندگی نسبت به گذشته تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است و استفاده از فناوری‌های مدرن گسترش زیادی پیدا کرده است. خانه‌های مدرن مزیت‌های مختلفی برای افراد دارد؛ همه وسایل خانه مثل قفل هوشمند تحت کنترل قرار می‌گیرد و امنیت خانه در صورت نبود ساکنین تأمین می‌شود. علاوه‌بر این، تجهیزات مختلف خانه به‌راحتی کنترل و انرژی و زمان نیز به خوبی بهینه‌ سازی می‌شود.

برای هوشمند‌‌سازی خانه‌ مدرن سیستم‌های مختلفی مثل هاب (hub) یا (bridge) به‌کار گرفته می‌شود تا بتواند زمینه دریافت و اجرای دستورالعمل‌های کاربران را فراهم کند. سیستم Gateway نیز در این زمینه با نمونه‌های جهانی رقابت کرده و از نظر سازگاری و امنیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد. اگر شما قصد هوشمند کردن خانه خود را داشته باشید، باید با این سیستم‌ها بیشتر آشنا شده و از قابلیت‌های مختلف آن‌ها بهره بگیرید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر