;
coinex

سری تراشه های M2 اپل با لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC ساخته خواهند شد

بر اساس گزارش‌هایی که از منابع خبری مختلفی منتشر شده‌اند، به نظر می‌رسد که سری تراشه های M2 اپل با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC تولید خواهند شد.

بر اساس گزارشی که در هفته جاری در روزنامه Commercial Times تایوان منتشر شده است، TSMC تا پایان سال 2022 تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری اپل را آغاز خواهد کرد. در گزارش دیگری از این نشریه نیز عنوان شده است که TSMC تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری را در ماه سپتامبر شروع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: سری آیفون 16 با پردازنده 3 نانومتری عرضه می‌شود!

تولید سری تراشه های M2 اپل با لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC

این گزارش‌ها با استناد به صحبت‌های کارکنان مشغول در این صنعت ادعا می‌کنند که احتمالا تراشه M2 Pro اولین تراشه‌ای خواهد بود که از فرآیند و فناوری پیشرفته 3 نانومتری TSMC استفاده می‌کند.

پیش از این نیز مارک گورمن از بلومبرگ بیان کرده بود که شرکت اپل تصمیم دارد از تراشه M2 Pro در محصولات خود مانند مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی و یک مک مینی پیشرفته استفاده کند. طبق اخبار گزارش شده، این محصولات احتمالا تا اواخر امسال یا نیمه اول سال آینده معرفی خواهند شد.

سری تراشه های M2 اپل

بر اساس آنچه در Commercial Times دیده می‌شود، دو تراشه دیگر نیز از شرکت اپل بر اساس فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته خواهند شد. این دو، شامل تراشه A17 Bionic اپل برای سری گوشی‌های آیفون 15 پرو سال آینده و تراشه M3 برای مدل‌های آینده مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو 13 اینچی می‌شود.

همچنین رسانه خبری DigiTimes گزارش کرده است که TSMC تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری مانند تراشه M2 Pro اپل را در نیمه دوم سال 2022 آغاز خواهد کرد. بنابراین به نظر می‌رسد ک شرکت اپل برای تولید نسل بعدی پردازنده‌های خود یعنی M2 Pro و M2 Max از این لیتوگرافی 3 نانومتری استفاده کند.

تصمیم اپل در استفاده از فناوری 3 نانومتری به جای فرآیند 5 نانومتری TSMC، طبیعتا منجر به عملکرد سریع‌تر و مصرف انرژی بهتر برای محصولات مک‌ و آیفون‌ آینده خواهد شد. این مسئله می‌تواند به افزایش عمر باتری این محصولات کمک کند. در حال حاضر مک مینی رده بالا و مک پرو تنها محصولات مک اپل هستند که به تراشه‌های سیلیکونی اختصاصی این شرکت مجهز نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره سری تراشه های M2 اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر