;
coinex

نحوه ثبت نام اربعین 1402 ؛ آنچه باید درباره حضور در عزاداری اربعین بدانید

در سال‌های اخیر استقبال ویژه‌ای از پیاده‌ روی اربعین به عمل آمده و افراد زیادی تمایل داشتند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند. به همین خاطر، سازمان حج و زیارت کشور جهت تسهیل صدور روادید و کنترل رفت و آمدها، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای مخصوص به نام سماح کرده است. نحوه ثبت نام اربعین 1402 در این سامانه خیلی پیچیده نیست اما نیاز است برخی نکات مهم را رعایت کنید.

تمام افرادی که قصد شرکت در پیاده‌روی اربعین را دارند، قبل‌ از انجام هر گونه اقدام باید در سامانه سماح ثبت‌ نام کنند. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید با نحوه ثبت‌ نام و شرایط ثبت نام اربعین بیشتر آشنا شوید، بهتر است در ادامه مقاله نیز همراه ما بمانید تا اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار دهیم.

نحوه ثبت نام اربعین 1402

نحوه ثبت نام اربعین 1402 امسال هم مانند هر سال، از طریق سامانه سماح انجام می‌شود. توجه داشته باشید مراجعه به این سامانه و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، به‌ معنای اعزام قطعی زائر نبوده و باید منتظر باشید تا نتیجه نهایی از طریق پیامک به شما ارسال شود.

تاریخ شروع ثبت نام پیاده روی کربلا 1402 از روز سه شنبه یعنی تاریخ 3 مرداد ماه آغاز می شود و متقاضیان واجد شرایط در زمان مقرر امکان ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام کربلا را خواهند داشت.

در ادامه به طور کامل مراحل ثبت نام اربعین را ذکر کرده‌ایم تا متقاضیانی که برای اولین‌ بار قصد استفاده از این سامانه را دارند، دچار مشکل نشوند.

  • در اولین مرحله نیاز است به سامانه ثبت نام اربعین یا همان سامانه سماح وارد شوید و شرایط ثبت‌ نام را با دقت مطالعه کنید.
  • بعد از این‌ که با شرایط موجود مشکلی نداشتید، لازم است گزینه با شرایط ثبت‌ نام موافق هستم را انتخاب کنید.
  • در این زمان یک عبارت امنیتی به نمایش گذاشته می‌شود و شما باید آن را در کادر مربوط به طور صحیح، قرار دهید و سپس بر روی گزینه شروع ثبت‌ نام کلیک کنید.
  • هنگامی‌ که این مراحل را با دقت انجام دهید، به مرحله بعدی وارد خواهید شد که در آن‌ جا شماره تلفن‌ همراه‌تان را باید وارد نمایید تا یک کد به آن فرستاده شود. پس‌ از دریافت کد نیاز است آن را در کادر مشخص شده وارد نمایید و گزینه ادامه را انتخاب کنید.
  • مرحله بعدی ثبت نام اربعین مربوط به اطلاعات است. در این قسمت باید تمام اطلاعاتی که از شما خواسته‌ شده را به‌ طور دقیق وارد کنید و در آخر گزینه‌ ثبت و اضافه به لیست را بزنید.
  • به کسانی که با نحوه ثبت نام اربعین 1402 آشنایی کافی ندارند، توصیه می‌شود برای انجام این کار به کافی‌ نت بروند و یا این‌ که از افراد با تجربه کمک بگیرند تا تمام مراحل به درستی طی شود.
  • با تکمیل کردن مرحله ثبت اطلاعات، به مرحله‌ تأیید و پرداخت هزینه هدایت خواهید شد. در این بخش تمام اطلاعاتی که ثبت کرده‌اید به نمایش گذاشته می‌شود و شما باید آن‌ها را با دقت چک کنید و از صحیح بودن‌شان اطمینان حاصل نمایید.
  • در ادامه، پنجره جدیدی برای‌تان باز خواهد شد که در آن‌ جا لازم است موافقت‌ نامه را مطالعه کنید و بر روی گزینه‌ موافقم کلیک کنید تا به صفحه پرداخت هدایت شوید.
  • برای پرداخت هزینه ثبت نام اربعین 1402 نیاز است اطلاعات کارت خود را وارد نمایید و سپس مبلغ موردنظر را پرداخت کنید. با طی کردن موفق این مرحله می‌توانید گزینه‌ تکمیل فرایند خرید را انتخاب کنید تا به صفحه اصلی ثبت‌ نام بازگردید.
  • در آخر، صفحه‌ای برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که در آن مشخصات تراکنش و کد رهگیری وجود دارد. شما باید کد رهگیری و دیگر اطلاعات مهم را به‌ خوبی حفظ کنید، زیرا اگر زمانی قصد ویرایش ثبت‌ نام را داشته باشید، به آن‌ها احتیاج خواهید داشت. البته ناگفته نماند که کد رهگیری به شماره سر گروه نیز ارسال خواهد شد.

نحوه ثبت نام اربعین 1402

هزینه ثبت نام پیاده روی اربعین 1402

بعد از این که با نحوه ثبت نام اربعین 1402 آشنا شدید، بهتر است هزینه‌های مربوط به آن را هم مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به‌راحتی بودجه‌بندی کنید. توجه داشته باشید این سفر هم مانند سایر سفرها، به مقداری پول نیازمند است و زائرین باید هزینه‌های مختلفی را در طول سفر بپردازند.

برای شرکت در پیاده‌ روی اربعین و سفر به عراق، تمام افراد متقاضی باید دارای گذرنامه‌ای با حداقل 3 ماه اعتبار باشند. در غیر این صورت نیاز است نسبت‌ به دریافت پاسپورت جدید اقدام نمایید.

نرخ کرایه در شهرهای عراق نیز با توجه به نوع وسیله نقلیه، تعداد نفر و مسافت متفاوت بوده و شما باید جهت پرداخت کرایه مسیر چذابه تا عتبات، حتما دینار عراقی با خود داشته باشید. دقت داشته باشید هزینه ثبت نام پیاده روی اربعین 1402 که در سامانه سماح باید پرداخت شود، خیلی زیاد نیست و در واقع زائرین باید مبلغی را بابت بیمه بپردازند تا مراحل ثبت نام‌شان به اتمام برسد. مسلماً در طول سفر نیز هر شخص باید هزینه‌هایی را بابت غذا و خوراکی پردازد.

شرایط لازم برای ثبت نام اربعین 1402

قبل‌ از این‌ که برای ثبت‌ نام اربعین 1402 اقدام کنید، حتماً شرایط لازم برای ثبت‌ نام را که توسط سازمان حج و زیارت کشور اعلام‌ شده، به‌دقت بررسی کنید؛ زیرا آگاهی از این شرایط برای تمام زائرینی که قصد حضور در مراسم اربعین را دارند، الزامی است.

نحوه ثبت نام اربعین 1401

این شرایط تنها برای ثبت‌ نام امسال نیست و در سال‌های گذشته هم وجود داشته است، اما با توجه به عوامل مختلفی همچون وضعیت کرونا، یک‌سری تغییرات ایجاد شده که لازم است علاوه‌بر نحوه ثبت نام اربعین 1402 ، با آن‌ها هم آشنایی داشته باشید. شما باید با در نظر گرفتن این موارد و مطابقت آن با خود، نسبت‌ به انجام ثبت‌ نام اربعین اقدام نمایید.

  • یکی از مهم‌ ترین شرایطی که متقاضیان باید از آن برخوردار باشند، دریافت استعلام‌های لازم درباره سلامت است.
  • همچنین دقت داشته باشید فرد متقاضی باید تمام دوز‌های واکسن کرونا را تزریق کرده باشد و کارتی که از وزارت بهداشت دریافت کرده را ارائه دهد.
  • متقاضی باید تا 72 ساعت پیش‌ از اعزام، نتیجه منفی تست PCR را ارائه دهد.
  • دقت داشته باشید انجام پیش‌ ثبت‌ نام فقط به‌ صورت غیر حضوری انجام می‌شود و هیچ‌ گونه نیازی به مراجعه حضوری و رفتن به شعبه‌های سازمان حج و زیارت نیست.
  • همان‌طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، متقاضی باید به سامانه ثبت نام اربعین (سامانه سماح) برای انجام پیش‌ ثبت‌‌نام مراجعه کند، اما فراموش نکنید که ثبت‌ نام نهایی پس‌ از موافقت دولت عراق انجام می‌شود.
  • در صورتی‌‌‌که از شرایط لازم برای شرکت در پیاده‌ روی اربعین برخوردار باشید، از طریق سامانه سماح یا ارسال پیامک به شماره‌ای که ثبت کرده‌اید، به شما اطلاع‌ رسانی خواهد شد. اما اگر شرایط‌تان مورد تایید قرار نگیرد، نمی‌توانید به عراق سفر کنید.
  • یکی دیگر از شرایط ثبت‌ نام پیاده‌ روی اربعین، برخوردار بودن از گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار است.
  • همچنین به سالمندان بالای 60 سال، افراد بیمار، زنان باردار و افراد ناتوان توصیه می‌شود از ثبت‌ نام در پیاده‌ روی اربعین 1402 خودداری کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام اربعین 1402

آن دسته از متقاضیان واجد شرایطی که قصد ثبت نام اربعین 1402 را دارند، می بایست در زمان نام نویسی اقدام به ارائه مدارکی نمایند که همزمان با اعلام شرایط ثبت نام توسط سازمان حج و زیارت کشور اعلام شده است. در ادامه مدارک لازم برای ثبت نام اربعین 1402 اعلام شده است.

از مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اربعین، گذرنامه دارای 6 ماه اعتبار و یا کارت تردد موفقت می باشد. همچنین در زمان ثبت نام در سایت مربوطه حتما می بایست یک شماره تماس که به نام فرد متقاضی می باشد در سامانه ثبت شود زیرا پیگیری های بعدی و نیز پیامک مربوط به تایید ثبت نام به این شماره ارسال می گردد.

همچنین ارائه دو قطعه عکس 4*3 با زمینه سفید در زمان درخواست ویزای عراق الزامی می باشد. شایان ذکر است ویزای عراق یکی از مدارک مهمی است که با توجه به قوانین جدید کشور عراق در صورت عدم ارائه آن در زمان ورود به خاک عراق، این کشور مجاز به دستگیری آن شخص و همچنین برخورد بر اساس قوانین و مقررات کشور خود می باشد.

نکات مهم ثبت نام پیاده روی اربعین 1402

برای ثبت نام اربعین 1402 در نظر گرفتن یک‌سری نکات مهم الزامی است و افرادی که به‌ خوبی موارد لازم را رعایت کنند، می‌توانند سفری آسوده‌تر داشته باشند. به‌ همین دلیل نیز توصیه می‌کنیم نسبت‌ به موارد مهمی که در ادامه ذکر می‌شود بی‌تفاوت نباشید.

نحوه ثبت نام اربعین 1401

  • قبل از انجام مراحل پیش ثبت نام، به خوبی با نحوه ثبت نام اربعین 1402 آشنا شوید و طبق اقدامات لازم، آن را تکمیل کنید تا بعداً نیازی به ویرایش نباشد.
  • دقت داشته باشید افرادی که در سامانه سماح ثبت‌ نام نکرده باشند، قادر به شرکت در پیاده روی اربعین 1402 نخواهند بود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تمام مراحل ثبت نام را به شکل صحیح انجام دهید و منتظر پیامک تأیید باشید.
  • قبل‌ از اتمام ثبت‌ نام حتما شرایط موجود که توسط سازمان حج و زیارت تعیین‌ شده را با دقت مطالعه کنید و در صورت تمایل، اقدام به پذیرش آن‌ها کنید.
  • پس‌ از تکمیل مراحل ثبت‌ نام، اطلاعات خود را حفظ کنید زیرا ممکن است برای ورودی‌های بعدی یا ویرایش احتمالی، کاربرد داشته باشند.
  • پیش از پرداخت هزینه ثبت‌ نام، مطمئن شوید که سایت مورد نظر از اعتبار کافی برخوردار است.
  • اگر به خوبی با طریقه ثبت نام آشنا نیستید، اول از هر چیزی آموزش ثبت نام اربعین 1402 را دنبال کنید یا از شخصی که در این زمینه تجربه دارد کمک بگیرید، سپس اقدامات بعدی را انجام دهید.
  • توجه داشته باشید کسانی که هزینه لازم در سامانه سماح را پرداخت نکنند، مراحل ثبت نام‌شان تکمیل نخواهد شد.
  • فراموش نکنید مهلت و زمان ثبت نام پیاده روی اربعین 1402 از روز سه شنبه  یعنی تاریخ 3 مرداد ماه آغاز می شود و متقاضیان واجد شرایط در زمان مقرر امکان ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام کربلا را خواهند داشت.
نحوه ثبت نام اربعین 1401
نحوه ثبت نام اربعین 1402

توصیه‌های کاربردی برای شرکت در پیاده روی اربعین 1402

  • در طول مسیر پیاده‌ روی بهتر است خوراکی‌هایی مانند کشمش، خرما و دانه‌های روغنی که انرژی‌زا هستند و سریع فاسد نمی‌شوند را همراه خود ببرید تا دچار ضعف نشوید.
  • اگر به خوبی با نحوه ثبت نام اربعین 1402 آشنا هستید، بهتر است به افرادی که اطلاعات کافی در این خصوص ندارند نیز کمک کنید.
  • برای باخبر شدن از وضعیت راه و اتفاقات مربوط به زیارت زائران بهتر است از رادیو یا گوشی‌های هوشمند کمک بگیرید و خیلی به شایعات توجه نکنید.
  • بیشتر از زمان مقرر جهت این مراسم در کربلا اقامت نداشته باشید زیرا ممکن است دچار مشکل شوید.
  • به‌ هیچ‌ عنوان از افراد ناشناس خوراکی یا هدیه نگیرید.
  • بهتر است بدانید در هر 3 کیلومتر، یک مرکز گزارش گمشدگان وجود دارد. به‌ همین خاطر از قبل با همراهان‌تان هماهنگی کنید در صورت گم شدن به این مراکز بروید تا راحت‌تر همدیگر را پیدا کنید.‌
  • در طول سفر با خود لوازم بهداشتی یکبار مصرف و ژل ضدعفونی کننده داشته باشید و قبل از خوردن غذا، حتما دست‌ها را به خوبی بشویید یا ضدعفونی کنید.
  • پوشیدن کفش‌ و لباس راحتی را فراموش نکنید زیرا قرار است مسیر طولانی را به صورت پیاده، پشت سر بگذارید.
  • هزینه ثبت نام اربعین 1402 یا همان هزینه بیمه نامه را به دست اشخاص مختلف ندهید و حتما از طریق سامانه سماح اقدام نمایید.
  • از پاسپورت و دیگر مدارک هویتی‌تان به خوبی مراقبت کنید و آن‌ها را به دست افراد ناشناس نسپارید. برای اطمینان خاطر می‌توانید از صفحات گذرنامه یا شناسنامه خود عکس بگیرید.
  • در طول مسیر پیاده روی آب آشامیدنی همراه خود داشته باشید.
  • به دلیل وجود ویروس کرونا و گرد و غباری که در شهر عراق وجود دارد، توصیه می‌شود از ماسک استفاده کنید و فاصله مناسبی هم با دیگر زائران داشته باشید.
  • همراه داشتن کیسه خواب هنگام سفر می‌تواند بسیار مفید باشد. به همین دلیل در صورت امکان با خود پتو مسافرتی سبک و کیسه خواب ببرید.
  • برای شرکت در پیاده روی اربعین مقداری پول نقد به صورت دلار یا دینار همراه خود ببرید شاید در بین راه نیاز به خرید داشته باشید.
  • برای فراگیری آموزش ثبت نام اربعین 1402 از سایت‌های معتبر و افرادی که آگاهی کافی دارند، کمک بگیرید.
  • برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین بهتر است وسایل اضافه را با خود نبرید تا بارتان سنگین نشود و در طول مسیر سریعاً دچار خستگی نشوید.
  • همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه یا یک کیف کوچکی که در آن چسب زخم، ضدعفونی، باند زخم، قرص‌های ضد درد و پمادهای ضد حساسیت وجود داشته باشد، را فراموش نکنید.
نحوه ثبت نام اربعین 1401
نحوه ثبت نام اربعین 1402

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

اگر قصد سفر به کربلا را دارید بهتر است از قبل برای این سفر برنامه‌ریزی کنید. آژانس‌های مسافرتی بسیاری در سر تا سر کشور وجود دارند که تورهای مختلفی به شما ارائه می‌کنند. سفر با تور برای شما هزینه بیشتری دارد پس برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است خودتان برای سفر اقدام کنید. برای داشتن سفری به صرفه می‌توانید با اتوبوس سفر کنید.

علاوه بر بلیط مستقیم به کربلا شما می‌توانید بلیط اتوبوس مهران را در سایت بخرید و به مرز بروید و از آنجا با اتوبوس به سمت کربلا حرکت کنید. همچنین می توانید برای سفر به مهران بلیط سواری بخرید.

سخن پایانی

متقاضیانی که قصد شرکت در مراسم اربعین 1402 را دارند، باید پیش‌ از هر چیزی اطلاعات کافی در مورد نحوه ثبت نام اربعین 1402 را به دست آورند و همچنین با شرایط و نکات مهم در این زمینه آشنا شوند تا بعداً دچار سردرگمی یا مشکل نشوند. به‌ همین خاطر توصیه می‌کنیم موارد مهمی که در این مقاله ذکر شد را با دقت مطالعه کنید و بعد از این‌ که وضعیت خود را با شرایط لازم مطابقت دادید، تصمیم نهایی‌تان را بگیرید.

نظر شما درباره راهنمای نحوه ثبت نام اربعین 1402 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    با سلام ، بنده در سایت سماح ثبت نام کردم و هزینه بیمه را هم پرداخت کردم . ولی برای ویرایش و اضافه کردن افراد جدید یک هفته ای است که سایت باز نشده و پیغام خطای ۴۰۴ میدهد . لطفا راهنمایی فرمایید چکار باید انجام دهم .

    پاسخ

    سلام امسال واسه راهپیمایی اربعین تست پی سی ار میخواد ؟ پارسال که حذف شده بود

    پاسخ