;
coinex

بیتکوین چیست و آیا قیمت آن به پایین ترین سطح خود رسیده است ؟

احتمالا شما که در حال مطالعه این مقاله هستید، نام بیتکوین را زیاد شنیده اید و قصد دارید تا درباره آن نیز اطلاعات کسب نمایید. امروزه در مکان های مختلف درباره بیت کوین حرف های زیادی زده می شود و کاربران زیادی نیز به سمت ارز دیجیتال بیت کوین میروند. اگر بخواهیم ارزدیجیتال بیت کوین را به زبان ساده برایتان تعریف نماییم اینگونه می گوییم که بیت کوین یک نوع پول دیجیتال است که شما می توانید با استفاده از آن اقدام به سرمایه گذاری، کسب درآمد و حتی خرید کالا را انجام دهید. به صورت کلی باید گفت که با بیت کوین می توان کارهای بسیاری را در زمینه های مالی انجام دهید.

ما سعی کرده ایم در این مقاله  با پرداختن به معرفی ارز دیجیتال بیت کوین و مزایا آن به سوالات مهمی پاسخ بدهیم. همراه ما باشید.

بیت کوین چیست ؟

بزرگ‌ترین سوالی که در این مقاله به آن پاسخ داده می‌شود این است که بیت کوین چیست و ارز دیجیتال بیت کوین BTC چه کارایی دارد.  اولین رمزارز بازار که برای تحول سیستم مالی سنتی دنیا پا به بازار مالی گذاشت و تا الان نیز با عملکرد خیره‌کننده خود این صنعت را دگرگون کرده است.

یک دارایی که به ایده استفاده از فناوری بلاک چین در سال ۲۰۰۸ برای ثبت داده‌ها و جلوگیری از هک یا دستکاری اطلاعات جامه عمل پوشاند. بیت کوین بر خلاف تمامی ارزهای رایج دنیا با نظارت هیچ گونه نهاد مرکزی مانند بانک‌ها یا دولت‌های سیاسی عمل نمی‌کند در عوض به واسطه یک پروتکل کاملا غیرمتمرکز یک فرایند همتا به همتای کاملا رمزنگاری شده به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود برای تایید تراکنش‌ها نیازی به شخص ثالثی وجود نداشته باشد که در عمل واسطه‌ها و کارمزدهای اضافی را حذف می‌ نماید. بیت کوین در اصل یک ارز رمزنگاری شده است، یک رمزارزی که وجود خارجی و ملموس ندارد و مانند یک نسخه آنلاین از پول نقد است. هر شخص می‌تواند از آن برای خرید محصولات و خدمات استفاده و در کنار این ویژگی از کاربردهای دیگر بیت کوین نیز بهره‌مند شود.

تاریخچه بیت کوین

تاریخچه بیت کوین

پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ و شکست سیستم مالی سنتی به واسطه آشفتگی‌های اقتصادی آن زمان، بی‌اعتمادی به بانک‌ها و نقش آن‌ها در سیستم‌های مالی نسبت به قبل بسیار پر رنگ شد. در این برهه زمانی وجود یک سیستم مالی که واسطه‌های سنتی را از میان حذف ، سرعت تایید تراکنش‌ها را بالا ببرد، کارمزد انتقال را به حداقل برساند و امکان تقلب در داده‌ها را از بین ببرد، ضروری بود. اینجا بود که یک فرد یا گروهی از افراد ناشناس با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو برای رسیدگی به این مشکل پا به میدان گذاشتند و در همان سال ۲۰۰۸ یک وایت پیپر برای حل این مشکل منتشر کردند.

تعداد کل بیت کوین‌ها چقدر است؟

همانطور که می‌دانید ارز دیجیتال بیت کوین با نماد  BTC تنها رمزارز شبکه بیت کوین است. ساتوشی ناکاموتو بلاک چین بیت کوین را به گونه‌ای برنامه‌نویسی کرده است تا فقط ۲۱ میلیون واحد بیت کوین وجود داشته باشد. هر ارز دیجیتال جدید طی فرایند استخراج ایجاد و به بازار عرضه می‌شود. یکی از دلایلی که بیت کوین را دارایی ضد تورمی می‌خوانند همین ویژگی محدود بودن آن است. از آن‌جایی که هیچ نهاد کنترل کننده‌ای برای بیت کوین وجود ندارد پس طبیعتا نیز نمی‌توانند میزان عرضه آن را افزایش بدهند.

عملکرد شبکه بیت کوین

بیت کوین از بلاک چین به عنوان یک پایگاه داده‌ یا همان دفتر کل اطلاعات توزیع شده از کل تراکنش‌ها استفاده می‌نماید که امنیت خود را با رمزگذاری بدست می‌آورد و اطلاعات هر بلاک توسط هر نظیر در شبکه تایید می‌شود. کل سیستم بیت کوین به همین شکل کار می‌کند. به واسطه نوع طراحی سیستم‌های بلاک چینی هک کردن سیستم یا جعل داده‌های ذخیره شده در هر بلاک بسیار دشوار است چرا که با دست کاری اطلاعات یک بلاک اعتبار آن از بین می‌رود و باعث حذف آن از زنجیره می‌شود که در نتیجه آن را ایمن و غیرقابل تغییر می‌کند.

آیا قیمت بیت کوین به پایین ترین حد خود رسیده است؟

برخی شاخص ها نشان می دهند که بیت کوین ممکن است در منطقه خرید باشد، اما تحلیلگران هشدار می دهند که قیمت همچنان به سمت پایین و زیر 17۰۰۰ دلار در حال حرکت است. سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در جستجوی سیگنال‌هایی هستند که نشان دهد بازار به پایین‌ترین حد خود نزدیک می‌شود، اما حرکت قیمت این هفته نشان می‌دهد که هنوز به این نقطه نرسیده‌است. شواهد دال بر این قضیه، با نگاهی به بازده ماهانه بیت کوین قابل مشاهده است که با کاهش سریع مواجه شده و به بزرگترین کاهش بازده ماهانه در تاریخ این رمز ارز تبدیل شده است.

خرید و فروش بیت کوین در محدوده معاملاتی باریکی در حال انجام است و با افزایش فشارهای اقتصادی جهانی به آرامی به سمت پایین فشرده می شود. اینکه آیا قیمت همچنان به روند کاهشی خود ادامه می دهد یا خیر، موضوع مورد بحث در میان تحلیلگران رمز ارز است و نظر اغلب آنها در حال حاضر به کاهش بیشتر اشاره دارد.

قیمت بیت کوین

ویژگی‌های مهم بیت کوین

  • غیرمتمرکز
  • شفافیت در کنار ناشناس بودن
  • عدم دستکاری در اطلاعات
  • عرضه محدود

خرید ارزهای دیجیتال در ایران

همراهان گرامی برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال مانند تتر یا بیت کوین می توانید از صرافی های ارز دیجیتال خارجی مانند بایینس، بیتفینیکس و.. استفاده نمایید اما به علت تحریم ها اکثر صرافی های بین المللی به کاربران ایرانی خدماتی ارائه نمی دهند و در صورت افتتاح حساب در یکی از این صرافی ها، امکان بسته شدن یا بلوکه شدن حساب کاربری و از دست رفتن دارایی هایتان بسیار زیاد می باشد.

بهترین راه برای خرید بیت کوین یا فروش تتر  مراجعه به وب سایت معتبر و قانونی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است. کاربران در داخل ایران می توانند از وبسایت هایی که از خدمات واریز وجه ریالی یا رمزارزی پشتیبانی می کنند به صورت مستقیم تتر یا استیبل کوین های مورد نیاز خود را خریداری و به کیف پول خود انتقال دهند و یا سایر ارزهای دیجیتالی خود را به هم تبدیل نمایند. پس به طور کلی میتوانید یکی از دو روش زیر را برای معاملات خرید و فروش خود استفاده نمایید :

  1. خرید مستقیم از سایت‌های ایرانی از طریق واریز ریال
  2. تبدیل بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به تتر یا سایر استیبل کوین ها در سامانه تبدیل

سخن پایانی

ظهور و ابداع بیت کوین کل مفهوم قدرت در سیستم‌های مالی را متحول کرد و راه ایجاد رمزارزهای دیگر را هموار کرد. بدون توجه به تمامی مشکلات و معایب بیت کوین از بدو تولد الهام بخش عملکردهای زیادی در دنیا بوده است. رمزارزی که می‌خواهد به سیستم مالی سنتی را بعد از هزاران سال تغییر دهد باید معیارها و انتظارات بسیار متفاوتی را برآورده کند.

سامانه تبادل پارس بیت www.pars-bit.com  با در نظر گرفتن محبوبیت این دسته از ارز دیجیتال در بین کاربران ایرانی، پلتفرمی با امنیت بالا و آسان را فراهم کرده است که با ثبت نام و طی نمودن مراحل احراز هویت کمتر از 15 دقیقه، میتوانند اقدام به ثبت سفارش خرید تتر یا فروش بیت کوین یا تبدیل آن به رمزارز های دیگر بازار نمایند. مطمئن باشید که هر کار با رعایت اصول اولیه برایتان سود زیادی را در پی خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ارزهای دیجیتال مانند خرید و فروش بیت کوین به سایت رسمی پارس بیت WWW.PARS-BIT.COM  مراجعه و از صفحه مربوطه خرید یا تبدیل خود را ثبت نمایید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر