;
coinex

راهنمای چاپ لیبل محصول برای انواع مشاغل

در این مقاله با انواع لیبل و برچسب و شیوه های مختلف برش آن آشنا خواهیم شد و با بررسی مصارف گوناگون آن در کسب و کارهای مختلف خواهیم دید که چرا لیبل و برچسب اهمیت ویژگی در توسعه انواع کسب و کار و تولید محصولات داشته و چرا انتخاب یه لیبل محصول مناسب برای کسب و کار هر یک از ما چه در مشاغل کوچک خانگی و چه در مشاغل عظیم و کارخانجات ضروری و حیاتی است.

لیبل چیست و چرا برای کسب و کار من حیاتی است؟

اگر تولید کننده محصولات خانگی هستید، اگر در شبکه های اجتماعی محصولات خود را می فروشید، اگر صاحب کارگاه و یا کارخانه کوچک یا بزرگ تولید محصول هستید در هر صورت برای دیده شدن محصول خود باید نام محصول، ویژگی ها و اطلاعات تماس شما روی محصول درج شود

علاوه بر کیفیت تولیدی محصول شما، هر چه شیوه ارائه محصول شما جذاب تر باشد و در بازار بهتر دیده شود فروش شما به صورت تصاعدی بیشتر خواهد بود. یعنی اگر شما بهترین محصول بازار را نیز تولید کنید ولی نتوانید آن طور که باید آن را به مردم بشناسانید تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود.

قبل از خرید هر محصول و قبل از تست و بررسی خود محصول، ظاهر و بسته بندی محصول است که توسط مشتری ها و مخاطبان هدف شما بررسی خواهد شد. محصولی که بسته بندی و ظاهر خوبی ندارد، محصولی که بر روی بسته بندی اطلاعات مناسب و کافی به خریدارانش نمی دهد و محصولی که برچسب و لیبل های ضعیفی دارد که نه تنها ظاهر خوبی ندارد بلکه به دلیل کیفیت پایین کنده شده و قبل از خرید محصول از بین می روند نمی تواند در بازار با سایر محصولات رقابت کند و از چرخه مصرفی خارج خواهد شد.

برچسب و لیبل هر محصول نخستین ارتباط آن محصول با مخاطب هدف خواهد بود و در همین ابتدا اگر ارتباط خوبی شکل نگیرد محصول شما برای بررسی بیشتر خریداری نخواهد شد.

اگر تولید کننده تازه کاری هستید که میخواهید محصولات خود را در بازار مصرفی عرضه کنید بایستی قدم های اول خود را محکم بردارید و اولین نمایش محصول خود در بازار را با محصولی کم نقص و جذاب ارائه دهید، بسته بندی و لیبل محصول خود را به هیچ وجه دستکم نگرفته و از مناسب ترین موارد برای این کار استفاده نمایید.

اگر تولید کنند قدیمی و بزرگ محصولات مصرفی و تولید هستید نیز بدانید که با ورود محصولات جدید خوش آب و رنگ و بسته بندی های جذاب شاید در ابتدا برند جا افتاده شما به خطر نیافتد ولی مطمئن باشید در صورتی که جذابیت ارائه محصول خود را افزایش ندهید بخشی از بازار شما از بین خواهد رفت.

برای اینکه لیبل و برچسبی برای چسباندن روی محصول و یا روی بسته بندی محصول انتخاب کنید بهتر است ابتدا با انواع برچسب و شیوه های برش آن آشنا شوید.

لیبل برشی و نیم تیغ

لیبل ها به دو صورت برش مستقیم (یا کامل) و برش نیم تیغ (با دستگاه کاتر پلاتر) برش میخورند و برای چسباندن روی محصولات آماده می شوند:

برش مستقیم یا نیم تیغ (کاتر پلاتر):

برش نیم تیغ: هر لیبل از دو لایه تشکیل شده است. لایه زیرین که برچسب روی آن چسبانده شده و پس از جدایی از لایه زیری می توان به سطوح دیگر چسباند و لایه رویی که چاپ روی آن انجام می شود. در برش نیم تیغ فقط لایه رویی برچسب بریده می شود و لایه پشتی آن سالم می ماند تا بتوان برچسب ها را به راحتی جدا کرد. این شیوه برش بسیار دقیق است و خطایی کمتر از میلی متر دارد و تمامی اشکال را در تمامی ابعاد می توان توسط آن برش داد.

در برش ساده لیبل هر دو لایه رویی و زیرین باهم برش میخورد و لیبل ها بصورت تکی تکی جدا می شوند. با این شیوه، برش  تنها به شکل برش مربع یا مستطیل انجام پذیر است و همچنین سایز مربع یا مستطیل بایستی بالای 4 سانتی متر باشد.

در نتیجه اگر برچسب شما کوچکتر از 4 سانتی متر است یا شکلی غیر از مربع و مستطیل دارد برش آن به صورت نیم تیغ خواهد بود و در ابعاد بزرگتر از 4 سانتی متر با شکل های مربع یا مستطیل، علاوه بر برش نیم تیغ می توان از برش مستقیم قیمت استفاده کرد که مناسب تری خواهد داشت.

چاپ لیبل

لیبل ها یا همان کاغذهای پشت چسبدار در جنس های مختلفی موجود هستند که می توان با توجه به محصولی که قصد داریم لیبل را روی آن بچسبانیم هر یک از آن ها انتخاب کنیم:

لیبل کاغذی: لیبل کاغذی پر استفاده ترین لیبل موجود در صنایع مختلف بوده و به دلیل قیمت بسیار مناسب آن در تیراژ بالایی توسط صنایع مختلف استفاده می شود. چاپ این نوع لیبل ها روی کاغذ پشت چسب دار انجام می شود و به دلیل جنس کاغذی آن ها مقاومت و ماندگاری مناسبی در برابر رطوبت و پارگی ندارند.

لیبل سلفونی: لیبل های سلفونی در اصل همان لیبل های کاغذی هستند که برای افزایش مقاومت در برابر رطوبت و پارگی روی آن ها سلفون چسبانده می شود که به همین دلیل به آن ها لیبل سلفونی می گویند. لیبل های سلفونی در دو نوع لیبل براق و لیبل مات موجودند که با توجه به سبک طراحی و رنگ بندی آن می توان یکی را انتخاب کرد.

لیبل پی وی سی: چاپ این نوع لیبل روی برگه pvc انجام می شود، برگه ای کاملا ضد آب و با ماندگاری بسیار بالا نسبت به کاغذ. این لیبل ها در دو دسته شفاف و سفید تولید می شوند که با توجه به نوع طراحی و محصولی که قرار است روی آن چسبانده شود انتخاب می شود. لیبل پی وی سی شفاف یا همان شیشه ای رنگ پس زمینه ندارد و هر بخش از طراحی که سفید باشد در این نوع لیبل شفاف خواهد بود و رنگ محصولی که روی آن چسبانده شود را به نمایش خواهد گذاشت. لذا حتما در انتخاب این نوع لیبل باید به سطح مورد نظر که قرار است روی آن چسبانده شود دقت کرد.

لیبل متالایز: از لوکس ترین لیبل های موجود در صنعت چاپ با ماندگاری بسیار عالی و ظاهری بسیار شکیل، موجود در دو رنگ طلایی و نقره ای در دو نوع براق و مات. این لیبل ها مانند لیبل های پی وی سی ضد آب بوده و ظاهر بسیار زیبایی به محصول شما خواهند داد. رنگ های طلایی و نقره ای در دو طرف لیبل مخصوصا جهت چسباندن روی سطوح شفاف بسیار مناسب و لوکس خواهد بود.

لیبل گچی

لیبل گچی: لیبل های گچی یا خرد شونده به آسانی پاره می شوند و پس از چسبدین به سطح مورد نظر سالم کندن آن ها تقریبا غیر ممکن است و به همین دلیل کاربردهایی مانند لیبل گارانتی و یا لیبل پلمب بسته بندی دارند. این لیبل ها در صورتی که روی سطحی کاملا صیقلی چسبانده شوند و پس از چسباندن زمانی روی سطح بمانند بسیار عملکردی عالی خواهند داشت. همچنین برای افزایش امنیت این لیبل ها می تواند از تیغ امنیتی استفاده کرد که برش های کوچکی در سطح لیبل ایجاد می کنند که در صورت تلاش جهت کندن بسیار ظریف لیبل نیز در آن نقاط پاره شوند.

لیبل کرافت: این نوع لیبل روی کاغذهای کرافت پشت چسبدار چاپ می شوند که از نظر مقاومتی مشابه لیبل های کاغذی بوده با این تفاوت که دارای رنگی کاهی رنگ می باشند. این رنگ ویژه لیبل های کرافت این نوع برچسب ها را بسیار مناسب محصولات ارگانیک و خاص کرده است. همچنین چسبندگی این نوع لیبل ها روی انواع مقوا و کارتن بسیار عالی و مناسب است.

لیبل هولوگرام: لیبل های سه بعدی هولوگرام مصارفی برای گارانتی محصولات دارد. این لیبل در دو نوع ساده و امنیتی وجود دارد که در نوع امنیتی یا وید پس از چسبیدن به سطح مورد نظر در صورتی که کنده شود رد خود را روی سطح زیرین خود بجا می گذارد.

پس از انتخاب لیبل مناسب برای محصول خود گام مهم دیگری که در پیش دارید انتخاب مرکزی مناسب برای چاپ با کیفیت، بصرفه، سریع و خوش نامی برای چاپ لیبل خود است که خیال شما را برای تامین به موقع لیبل محصولات خود راحت کند تا شما تمام توان و انرژی خود را صرف تولید محصول با کیفیت خود نمایید.

در خانه چاپ و گرافیک می توانید با ورود به صفحه چاپ برچسب  وارد صفحات مربوط به هر کدام از این لیبل ها شوید، سایز و تعداد مورد نیاز خود را وارد کرده و قیمت لیبل محاسبه شده را به آسانی مشاهده کنید

چرا خانه چاپ و گرافیک

بالاترین کیفیت و سرعت چاپ شعار خانه چاپ و گرافیک است. امکان چاپ 2 ساعته تقریبا تمامی پروژه های چاپی شما در کنار دقت و شادابی عالی رنگ ها از ویژگی های ممتاز این مجموعه است. قیمت مناسب، کیفیت عالی و سرعت بالا تمام نیاز شما از یک چاپ بی نظیر را برآورده خواهد کرد.

موجود بودن انواع لیبل های درخواستی شما و امکان نمونه گیری جهت اطمینان از دقت رنگ و چسبندگی انواع لیبل و برچسب و همچنین امکان چاپ در تیراژ بسیار پایین از امکانات خانه چاپ و گرافیک بوده که باعث می شود دغدغه ای در انتخاب لیبل محصولات خود نداشته باشید.

در صورت داشتن هر پرسشی در مورد طراحی و چاپ با خانه چاپ و گرافیک تماس گرفته و از مشاوران تخصصی ما به رایگان بهره مند شوید.

وبسایت خانه چاپ و گرافیک: digichapograph.com

شماره های تماس: 02188810360 – 02188848450 – 02188832940 – 02188836439

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر