;
coinex

قطعی کامل اینترنت امروز 5 بهمن 1401 ؛ اینترنت کشور برای دقایقی خاموش شد!

قطعی کامل اینترنت امروز 5 بهمن 1401 برای چند دقیقه و به طور سراسری اتفاق افتاد. اما از جزئیات این اتفاق چه می‌دانیم؟

به نظر می‌رسد که اینترنت سراسر کشور برای دقایقی و حوالی ساعت 12 ظهر امرز قطع شد. بررسی‌های انجام شده در ادامه نشان داد که حداقل 4 دقیقه به طور مداوم اینترنت کاملا قطع شده است. این در حالی است که حدود یک هفته است سایت مرکز تبادل ترافیک تهران کاملا از دسترس خارج شده و دیگر امکان رصد وضعیت اینترنت برای عموم مردم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: فعالسازی اینترنت طبقاتی برای اساتید دانشگاه [+متن نامه وزارت علوم]

قطعی کامل اینترنت امروز 5 بهمن 1401

اطلاعات به دست آمده از رادار ابرآروان حاکی از این است که اینترنت ظهر امروز و برای دقایقی کاملا از دسترس خارج شد. برخلاف دفعات گذشته که این اختلالات بیشتر مربوط به نیمه شمالی کشور بودند، این بار دیتاسنترهای شیراز در جنوب کشور نیز با مشکلاتی مواجه شدند.

طی اختلال روز جاری، پهنای باند بین‌الملل کشور کامل قطع شد و شبکه داخلی نیز با اختلال شدید مواجه شد. این در حالی است که پهنای باند IPM با اختلال روبرو نشد و در میان دیتاسنترهای مختلف آسیاتک زودتر از باقی شرکت‌ها به سرویس عادی بازگشت.

برآورد می‌شود که بیش از ۱۰ دقیقه اینترنت کشور به صورت کامل قطع شده باشد. اختلالات اینترنتی از هفته گذشته آغاز شده و همزمان با بروز اختلال در ساعت 21 شب دوشنبه شب هفته گذشته، دسترسی به برخی پلتفرم‌های فیلترشده چون گوگل‌پلی برای ساعاتی آزاد شد. اما در ادامه و با رفع اختلالات، دسترسی به این سرویس‌ها دوباره مسدود شد.

قطعی کامل اینترنت امروز 5 بهمن 1401 ؛ اینترنت کشور برای دقایقی خاموش شد!

شرکت ارتباطات زیرساخت در ابتدای هفته جاری و طی بیانیه‌ای کوتاه از مردم خواست صبور باشند و این اختلالات را ناشی از اقداماتی که در راستای توسعه شبکه انجام شده اعلام کرد. بیانیه این شرکت البته توضیح بیشتری ارائه نمی‌کند.

در کشورهای مختلف معمولا اقدامات به‌روزرسانی در زمانی انجام می‌شود که با قطع شریان‌های ارتباطی، کمترین تاثیر را بر زندگی روزمره کاربران داشته باشد.

شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به انتقادات مطرح شده در مورد اختلالات اینترنت، سایت مرکز تبادل ترافیک تهران که یکی از مراجع کارشناسان و رسانه‌ها برای ارزیابی وضعیت شبکه در کشور بود را مسدود کرد و حالا هم در واکنش به این اتفاق با انتشار بیانیه‌ای اینطور اعلام کرد:

امروز از ساعت ۱۱:۴۳ به مدت ده دقیقه شاهد افت ترافیک بین الملل بودیم که به سرعت برطرف شد. شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل این اتفاق از مردم عزیز عذرخواهی می‌کند. لازم به ذکر است که تیم‌های فنی در حال بررسی علت بروز این حادثه هستند.

بیشتر بخوانید:

آیا قطعی کامل اینترنت امروز 5 بهمن 1401 برای شما هم رخ داد؟ نظرات خود در خصوص این اتفاق را با ما در بخش کامنت‌های تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    همه کشوره تی پیشرفته توسعه شبکه میکنن اصلا همچین مشکلاتی بروز نمیکند ،یکبار برای عمیشه از خودتون نمیپرسید علتش نادانی مسولین رده بالا از وزیر گرفته تا روسای محلی همگی یک مشت پخمه هستند و اصلا سواد این کارو ندارن ،من الان اینترنتم فیبر نوری دوماه مشکل نوسان شدید دانلود دارم پشتیبانی بیشور مخابرات با کمال پررویی و بی ادبی منو مقصر میدونه ولی سر پول گرفتن همیشه دستشون تو جیب ملت ،یک مشت دزد کنار هم خواهشا سانسور نکنید بزارید پخش شه این پیام

    پاسخ

    هنوزم قطعه الان ساعت ۱۰ و ۴۷ دقیقه شب تاریخ پنجم بهمن ۱۴۰۱ به جز سایتای داخلی به هیچ جای دیگه دسترسی نداریم.قند شکن ها هم به طور کامل تعطیل چقدر وقیح…. واژه رذالت و کثافت و حیوانییت اینجا معنی میشه افکار سیاه و پلید و هر واژه ی کثیفی که بتونی بهش فکر کنی … شیطان واژه یاکلمه ای است که با وجود موجوداتی ورای شیطان و اندیشه هایی که ما تا حالا اونا رو شیطانی می دونستیم خنده داره اصلا شما با اون مغزی که ندارین به کلمه شیطان معصومیت و قداست بخشیدید. شما مرزی گذاشتین بین خوبی و بدی و باعث هرچی بدی رو شیطان قلمداد کردید. در صورتی که تمام کثافت کاریهاتون اینطوری پنهان شد . یک کلام شیطان وجود ندارد

    پاسخ