coinex
راهنمای خرید تکراتو

خدمات سئو، برندینگ و مارکتینگ با آویده

در دنیایی که بیشتر کسب‌وکار‌ها برای دیده شدن نیاز به فضای مجازی، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دارند، داشتن یک سایت قدرتمند بسیار مهم است. سایتی که نام برند شما را برای کاربران به عنوان اولین نام در اسامی سایت‌های گوگل نشان دهد و مخاطبی را که به دنبال جست‌وجوی یک واژه یا عبارت مرتبط با کسب‌‌وکار شما بوده است، تبدیل به مشتری دائمی برای شما کند. همچنین امروزه فضای بازارهای مختلف بسیار رقابتی شده است و برای دیده شدن در میان خیل عظیمی از برندهای مختلف نیاز به یک برندینگ حرفه‌ای خواهید داشت. برندسازی نام شما را در ذهن مخاطبین ماندگار خواهد کرد و با این کار فروش شما چندین برابر خواهد شد. اما این تکنیک‌ها را چگونه باید فراگرفت و چه کسانی در مارکتینگ، کنار ما خواهند بود؟ با ادامه متن همره باشید.

تبلیغات و تاثیر آن بر بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی پدیده ای به قدمت شروع داد و ستد در بین بشریت است. از زمانی که انسان‌ها شروع به مبادله کالا به کالا در بین همدیگر کردند. انسان‌ها بعد از اینکه متوجه شدند ارزش یک کالا می‌تواند بالاتر از کالایی دیگر باشد، بعد از مدت زمانی چند ساله متوجه شدند، ارائه خوب از یک کالا اهمیتش به اندازه یا حتی بیش تر از تولید یا برداشت و فروش یک کالای مرغوب است. همین موضوع باعث شد اهمیت تبلیغات و بازاریابی یا مارکتینگ برای بشریت روشن و غیرقابل انکار باشد.

علیرغم قدمت طولانی بازاریابی، این حوزه همواره جدید تر از بقیه حوزه‌ها بوده و سرعت تغییر و تجددش همواره بیشتر از سایر پدیده‌ها حتی سریعتر از تغییر تفکر و سلایق در جامعه بوده است. به همین علت همواره افرادی در زمینه مارکتینگ و برندینگ موفق می‌شوند که ذهن پیشرویی در مقایسه با محیط اطراف خود داشته باشند و به اصطلاح همیشه یک قدم جلوتر از بقیه حرکت کنند.

اولین صورت‌های تبلیغات به شکل رسمی و شبیه به امروز در روزنامه‌ها اتفاق افتاد. قبل از این اتفاق نیز تبلیغات شکل بسیار جدی و مهمی بین تولید کننده‌ها و تجار داشته و جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده بود. در کنار این اهمیت بالای غیرقابل چشم پوشی کم کم رسانه‌های پرطرفدار آن زمان که روزنامه‌ها بودند از این اهمیت بالا برای کسب درآمد خود نیز استفاده کردند. به این ترتیب بود که هرچند دیر و پس از سال‌ها، اما بالاخره به ذهن روزنامه‌نگاران رسید که می‌توانند یک بخش ویژه‌ و ثابت برای آگهی‌های تبلیغاتی داشته باشند.

آژانس آویده

ظهور آژانس‌های تبلیغاتی

پس از گسترش رسانه‌ها و ایجاد گزینه‌های مختلف برای تبلیغات و بازاریابی برند و محصول، رقابت بین رسانه‌ها و سخت تر شدن انتخاب شیوه مناسب برای تبلیغات درست و موثر، کم کم نیاز برای مشاوره و مطالعات مستقل و غیر جانبدارانه بر روی تبلیغات و قدرت بازاریابی، احساس می شد و این اهمیت موجب ایجاد سازمان‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی برای مشاوره تبلیغاتی و برعهده گیری فعالیت‌های بازار یابی برای تولید کننده‌ها، محصولات و برند‌های مختلف شد. امروزه نیز، پس از رایج شدن انواع کانال‌های تبلیغاتی دیجیتال، آژانس‌های تبلیغات اینترنتی شکل گرفته و رشد کردند.

اصول تبلیغات چیست؟

تغییرات جدید در فضای تبلیغات و ظهور رسانه‌های نوین، رابت سنگین بین برند‌ها با وجود تولیدات با کیفیت و نیز بیشتر بر ارائه  صحیح و فراگیر برند و محصول تولیدی، خطر افتادن شیوه تبلیغ بر لوپ تکرار و نیاز مبرم تبلیغات بر نوآوری و ابداع و خلاقیت برای فرار از بی خاصیت نمودن نوع و جنس خاصی از تبلیغ و هزاران نکته و اصل دیگر در طول سال‌ها باعث شده است که انتخاب شیوه‌ی تبلیغاتی نیازمند دقت نظر بیشتری باشد. همه این نکات فقط با تجربه و آزمایش با شکست‌ها و پیروزی‌های متعدد به دست آمدند و به عنوان اصول تبلیغات شناخته شدند. نکته مهم تر این که همه این اصول فقط برای این دوره کافی اند. روز به روز با تجارب بیشتر، اصول بیشتری نیز به دست می‌آیند و اهمیت پیدا می‌کنند که برای تبلیغات موثر و اصولی باید رعایت شوند. از همه این نکات نتیجه می‌گیریم که مهم ترین اصل تبلیغات به روز بودن، مطالعات بیشتر و کسب اطلاعات جدید روز از اتفاقات مهم ریز و درشت در جهان است که موجب نامیرا شدن تبلیغات و بازاریابی نیز می‌شود.

سئو کلید موفقیت تمام سایت ها

سئو یک زیر مجموعه وسیع و مهم از مجموعه فعالیت‌های مهم برای مارکتینگ بازاریابی است. امروزه سئو اهمیت بسیار بالا تری نسبت به گذشته برای مارکتینگ پیدا کرده و این اهمیت بالا موجب شده افراد بیشتری نیز برای گرفتن سهمی هر چند ناچیز از این بازار مالی، دست به تبلیغات بزرگ و عجیب و ادعای مهارت در سئو و دادن اطلاعات و آمار‌های غیرواقعی و فراتر از واقعیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ، سئو و موتور‌های جستجو می‌زنند.

سئو به مجموعه فعالیت‌هایی در فضای دیجیتال گفته می‌شود که در نهایت موجب بالارفتن ارزش سایت شما از دید موتور جستجو، بالاتر رفتن جایگاه سایت در بین سایت‌های لیست شده در صفحات موتور‌های جستجوگر و در نهایت افزایش بازدید از سایت و افزایش ارزش سایت و برند مورد نظر می‌شود.

شما با کمی بررسی و جستجوی حتی سطحی متوجه این موضوع خواهید شد که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم ‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران را هم افزایش دهد. همچنین، تلاش برای جلب و افزایش رضایت کاربران سایت، قطعا موجب ارتقای رتبه سایت شما در موتورهای جستجو نیز خواهد شد و حتی به بیشتر از پیش شدنش کمک شایانی خواهد کرد. به همین سبب، علی رغم طرز تفکر غالب افکار عمومی که در سال‌‌های گذشته، موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کم تر شنیده می‌‌شود و به کار می‌رود.

اهمیت سئو برای سایت چیست؟

برای یافتن میزان اهمیت سئو به جای پیگیری آمار‌های غیر دقیق و شبهه دار، بهتر است به جای تمرکز بر مقدار دقیق اعداد که به سختی می‌توان میزان دقیقی از آن به دست آورد که در نتیجه همان عدد به دست آمده نیز ارزش آماری و راهبردی زیادی نخواهد داشت، بیشتر به مقیاس و اهمیت نسبی آنها توجه کنیم بدین گونه که در صورت این گونه بررسی‌ها نتیجه می‌گیریم که مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند؛

هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند؛ کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت؛ جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است؛ همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است. این نتایج نشان می‌دهد که الگوریتم ارزش دهی رتبه بندی سایت‌ها در بسیاری از موتور‌های جستجوگر مهم و قوی چیزی فراتر از آمار‌هایی است که تصور می‌شود و سئو نه فقط یک روش برای افزایش بازدید لینک دهی‌های معمول و استفاده از محتوای مفید برای سایت و چند روش معمول برای افزایش ارزش محتوایی سایت از نگاه موتور‌های جستجوگر و بالا بردن میزان بازدید، بلکه سئو به هر اقدام و فعالیتی که موجب تعریف صحیح هویت برند در فضای دیجیتال از پلتفرم‌های اجتماعی تا سایت‌های تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی و ایجاد تعامل با سایت‌های مرتبط و غیر مرتبط دیگر گفته می‌شود.

برندینگ  چیست؟

برند سازی یا برندینگbranding)  ) در واقع به وجود آوردن یک ذهنیت تعریف شده و مشخص برای جامعه هدف شماست و همچنین به تمام اقداماتی گفته می‌شود که برای دیده ‌شدن محصولات و یا خدمات هلدینگ تحت برند شما برای افزایش آگاهی از خدمات و اهمیتشان در ذهن مخاطبان انجام می‌شود. به طور خلاصه تر، برند سازی به همه روش‌‌هایی اطلاق می‌شود که شما استفاده می‌کنید تا تصویر درست و واقعی که از شرکت خود مد نظرتان است را در چشم جامعه مخاطبتان ایجاد کنید.

این روش‌‌ها می‌‌تواند طراحی آگهی‌ برای تبلیغ خدمات و کالا‌های خود، ساخت وب‌ سایت و توصیف آنچه ارائه می‌دهید، ایجاد لوگو و استفاده از این لوگو در تمام حساب‌های شبکه‌‌های و رسانه‌های اجتماعی وحتی انتخاب رنگ خاص برای شرکت‌‌های مرتبط و یا زیر مجموعه شرکت شما باشد؛ در تمام این موارد در واقع شما در حال برند سازی برای شرکت خود هستید.

به این ترتیب، چگونگی درک مردم از کسب ‌و کار را خودتان شکل می‌دهید. اما چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که هر کاری بکنید و هر اقدامی پیش بگیرید، باز در نهایت این نگاه جامعه هدف است که  برند شما را تعریف می‌کند و شما فقط می‌توانید از این نگاه استفاده کرده و با هدایت آن به جهت مورد نظر خودتان، داستان برندتان را تعریف کنید. پس شما نمی‌توانید با برندینگ طرز نگاه جامعه را تغییر دهید بلکه فقط هویتی بر این برند در قالب همین طرز نگاه می‌بخشید.

واقعیت آن چیزیست که مردم درمورد برند شما می‌گویند نه آنچه که شما می‌خواهید آن‌ها درباره برندتان فکر کنند! این در واقع تصور غیر قابل انکاری است که هنگامی که مردم به هنگام شنیدن اسم برند یا کسب و کارتان به ذهنشان می‌آید. این تصویر براساس احساساتی است که بسته به تجربیات خوب یا بدی که با شما داشتند در ذهن آن‌ها نقش می‌بندد و می‌‌تواند به صورت خوب یا بد در ذهنشان حک شده بماند.

استراتژی برند

برنامه‌ ای است که اهداف مشخص و بلند مدتی را در بر می‌گیرد و این اهداف با تکامل یک نام تجاری موفق بدست می‌آید. آن استراتژی برند معین و مشخص که بر تمامی جنبه‌‌های کسب ‌و کار تاثیر گذار است و به طور مستقیم با نیازهای مشتری، احساسات او و محیط رقابتی مرتبط است. برخلاف تصور اکثریت، برندینگ یا برند سازی صرفا انتخاب نام برای شرکت، طراحی لوگو و ایجاد وب سایت نیست و قطعا چیزیست فراتر از همه این مواری که گفته شد. کاری که برند سازی با ذهن مخاطب می‌کند این است که در ابتدا ایجاد سردرگمی می‌کند و در عین حال برند شما را با برند‌های متوسط و معمولی متمایز می‌کند.

آژانس برندینگ

فواید برندینگ

استراتژی برند در واقع همان برنامه ریزی برای پیاده کردن اصول برندینگ و یافتن راه‌ها و نحوه‌های برند سازی بر پایه اصول تبلیغات است که موجب می‌شود برند سازی به بهترین و اصولی ترین شکل ممکن پیش برود و نتیجتا برای همیشه زنده و پویا بماند. استراتژی برند در حقیقت برند بلند مدت شرکت‌هاست و کمک می‌کند شکل تصویری که قصد دارند برای مخاطب بسازند را خود از پیش برای خود مشخص و شناسایی کنند. این همان فکر کردن درباره این مسئله است که چه نوع احساسات و انتظاراتی قشر مورد نظر و هدف ما را با شرکت مرتبط می‌سازد. برند شما، نقطه اوج تمام احساسات و افکاری است که در ذهن مشتری درمورد کسب ‌و کار و محصولتان وجود دارد و استراتژی‌ برندسازی شیوه بهینه سازی و هدایت این ادراکات توسط شما  به سمت دلخواهتان است تا بتوانید آن‌‌ها را با هدف ‌گذاری‌‌های خود سازگار کنید.

مارکتینگ چیست؟

بازاریابی و استراتژی‌های مربوط به آن اصلی ترین پلن برای موفقیت کلی شرکت و برند شما است. پلن بازاریابی یا مارکتینگ پلن Marketing Plan) ) به  برند شما کمک می‌کنند تا استراتژی بازاریابی خود را در یک ظرف زمانی مشخصی ترسیم کنید. شناخت مؤلفه‌‌های مارکتینگ پلن و چگونگی اقدام برای دست آوری به آن‌ها به شما این کمک را می‌‌کند تا آن تکنیک‌های بازاریابی‌ که می‌توانید از آن‌ها برای پیشبرد کسب ‌و کار خود و کمک به پیشرفت برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده تان استفاده کنید، شناسایی و اجرایی کنید.

مارکتینگ پلن یک سند رسمی تجاری است که استراتژی و تاکتیک‌های بازاریابی روی برند مورد نظر را برای یک دوره‌ی زمانی خاص (به طور معمول سه‌ ماهه یا سالانه) مشخص می‌‌کند و از روی آن برنامه ریزی برای اقدامات و زیر شاخه‌های دیگر مرتبط با مارکتینگ نیز از جمله برندینگ، سئو، تبلیغات، طراحی سایت و به طور کلی شیوه‌ها و راه‌های تبلیغات، تدوین و عملیاتی شود.

مارکتینگ پلن به چندین مؤلفه مهم در استراتژی بازاریابی برای برند شما می‌‌پردازد، اعم از اهداف استراتژی بازاریابی، هزینه‌‌های مرتبط و مراحل عملیاتی مربوط به آن که همگی یک شاخه از درخت بزرگ مارکتینگ هستند. همان طور که برنامه‌ تجاری شما با گذشت زمان تغییر خواهد کرد، با رشد کسب ‌و کار و تغییر روند بازاریابی، پلن بازاریابی کسب‌ و کار شما نیز به ‌مرور تغییر خواهد کرد.

مارکتینگ انواع مختلفی دارد. بسته به نوع کسب و کار، شکل و شیوه تولید و جنس محصول یا طبیعت برندتان، مارکتینگ شما شامل چندین نوع عمده است و مراحل و شیوه‌هایی که در مارکتینگ پلن شما پیاده سازی و برنامه ریزی می‌شود، تفاوت‌های عمده ای با هم دارد. هر کدام از این انواع مختلف با وجود تفاوت‌های عمده ای که دارند، دارای چندین مرحله اصلی و مشترک با یکدیگرهستند. که شامل این مراحل می‌شوند:

تحقیق و مطالعه در مورد بازار: شناخت و تشخیص مخاطبان، نیاز‌ها و تقاضا‌هایشان.

شناخت و تجزیه و تحلیل داده‌ها اطلاعاتی از رقبا: بررسی در مورد رقبا و استراتژی‌های بازاریابی شان و نحوه اجرا و اقدامی برای هر استراتژی بازاریابی.

پیام تبلیغاتی: تعیین پیام انتقالی از طرف ارائه دهنده و از طریق استراتژی بازاریابی به مخاطب هدف.

اهداف بازاریابی: مشخص سازی هدف‌های مختص خود برند که قابل اندازه گیری میزان محقق شدنش هم وجود داشته باشد.

شاخص عملکرد: مشخص کردن این که شرکت با کدام شاخص‌ها می‌تواند عملکرد برای اندازه‌ گیری میزان پیشرفت در دست‌ یابی به اهداف بازاریابی را برای خود محقق کند.

استراتژی‌‌های بازاریابی: مشخص کردن این که شرکت با کدام استراتژی برای دست ‌یابی به مخاطبان،  ارائه‌ پیام‌های تبلیغاتی و رسیدن به اهداف بازاریابی خود قدم بر می‌دارد.

بودجه‌ بازاریابی: تعیین بودجه و مشخص سازی اختصاص هر مقدار از بودجه بر روی هر یک از استراتژی‌های مارکتینگ برند و شرکت.

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات برندینگ، مارکتینگ و سئو

از پس از پایان انقلاب صنعتی که شیوه تولید محصول و صنعت و در پی آن شکل و شیوه زندگی بشری شهری زیر و رو شد، پیشرفت تولید کننده‌ها و شرکت‌ها سرعت سرسام آوری گرفت که هیچ شباهتی به هیچ یک از دوره‌های قبل از خود نیز نداشت. این تفاوت زیاد موجب شد هیچ یک از پیشروان این مسیر هیچ تجربه ای از گذشته برای این مسیر نداشته باشند و غالب زمان و هزینه‌هایشان صرف آزمون و خطا‌های مختلف شود. این هزینه بسیار بالا با وجود این که کمک چندانی بر پیشرفت کافی این برند‌ها و شرکت‌ها نمی‌کرد اما رفته رفته موجب ایجاد پایه‌های حوزه‌هایی جدید برای تبلیغات و مارکتینگ شد.

چیزی که امروزه شاهدش هستیم و در این مقاله به صورت خلاصه به بررسی و بحث در مورد آن پرداختیم. در پی این رقابت‌ها و هزینه دهی‌های شدید و تنگاتنگ که بین شرکت‌های مختلف دوران پس از انقلاب صنعتی رواج داشت، مارکتینگ و بازار یابی اهمیتی دوچندان و بیش از پیش پیدا کرده و عده ای از شرکت‌ها از این رقابت سر بر آوردند که با مطالعه بر روی جامعه و بررسی شرایط زمان و تجارب حاصل از این شکست‌ها و رقابت‌ها، نتایج به دست آمده را به عنوان اصول برندینگ و مارکتینگ طبقه بندی کرده و به اسم شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی سر بر آوردند و مناسب ترین راه‌ها برای بیشتر دیده شدن و در کنار آن ارائه صحیح محصول و برند همراهی کردند و پا به پای هر کدام از این شرکت‌ها برای تسلط و گرفتن سهم از بازار‌های مالی پیش رفتند.

شرکت‌های بسیاری خدمات مختلفی از سطح پایین ترین و ساده ترین تا پیچیده ترین و پیشرفته ترین انواع بازاریابی و در کنار آن مناسب ترین راه‌های تبلیغاتی و برنامه‌های بازاریابی را به برند‌ها و شرکت‌ها ارائه می‌دهند و این مسئله فقط مختص شرکت‌های نو پا و رقابتی نیست. بلکه شرکت‌های بزرگ و قدرتمند هر چه پرطرفدار تر باشند، هزینه‌های بیشتری در زمینه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی انجام می‌دهند تا سرمایه اعتباری بیشتری برای خود ذخیره کنند و این گونه تداوم برند خود را بیش از پیش تضمین کنند و بر عمر شرکت خود بیفزایند. این گونه است که گفته می‌شود بهترین شکت‌های تبلیغاتی و بازاریابی شرکت‌هایی نامیرا هستند که در عین قدمت بالا، همواره نو، بدیع و خلاق هستند.

از بهترین شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی می‌توان به شرکت‌هایی همچون آژانس تبلیغاتی ویدن کندی، دروگا5، BBDO ، آویده و دیگر شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی اشاره کرد. یکی از بهترین و پیشرو ترین آژانس‌های تبلیغاتی حال حاضر در بازار‌های مالی ایران می‌توان به شرکت آویده اشاره کرد که با یکی از حرفه ای ترین تیم‌های آشنا با حوزه دیجیتال مارکتینگ و برندیگ و مشاوره تبلیغاتی که دارد، مناسب ترین برنامه‌های پیشرفت شرکت‌های بزرگ ایرانی و بین المللی را طراحی و اجرا میکنند.

آویده و خدماتی که ارائه می دهد

شرکت آویده یکی از بهترین ارائه دهنده‌های خدمات در حوزه دیدجتال مارکتینگ است. این شرکت با خدمات بی شمار خود، شرکت طرف قرارداد را از هر نوع دغدغه و نیازی برای بازاریابی بی نیاز و فارغ می‌کند.

از جمله خدماتی که آژانس برندینگ آویده برای بازاریابی و مارکتینگ به شرکت‌های مختلف ارائه می‌دهد می‌توان به این خدمات وسیع و گسترده اشاره کرد:

برندینگ:

دیجیتال برندینگ، مشاوره برندینگ و برند سازی ،تعیین استراتژی برند، نامگذاری برند ،طراحی هویت برند ،طراحی هویت بصری برند ،طراحی بسته‌بندی ،کمپین تبلیغاتی

سئو:

خدمات سئو ،مشاوره سئو ،تدوین استراتژی سئو، سئو بین المللی ،خدمات بک لینک، ریپورتاژ و PBN

تولید محتوا:

سفارش تولید محتوای متنی ،تولید محتوای تصویری (عکس، ویدئو، موشن گرافی) ،تولید محتوا چند زبانه ،تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی ، خدمات شبکه‌های اجتماعی، مدیریت شبکه‌های اجتماعی ، استراتژی محتوای شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای چندزبانه، طراحی عکس، موشن و لوگو

تبلیغات اینترنتی: تبلیغات کلیکی ، تبلیغات در گوگل ، تبلیغات دیس پلی (display) ، تبلیغات بین الملل، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی مجدد، ریتارگتینگ، ویدئو مارکتینگ

طراحی سایت: طراحی سایت اختصاصی، طراحی فروشگاه اینترنتی، مدیریت سایت ، طراحی UX/UX و گرافیک ، طراحی سایت وردپرس

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر