coinex
راهنمای خرید تکراتو

مرحله سوم طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت در سامانه یکپارچه ؛ سامانه یکپارچه باز شد!

مرحله سوم طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت در سامانه یکپارچه با بازگشایی سامانه یکپارچه آغاز شده است. این صفحه به تمام جزئیات و اخبار مرحله سوم از ابتدا تا پایان اختصاص دارد.

طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت برای مرحله دوم در اردیبهشت ماه 1402 برگزار شد و حالا این سامانه برای سه درصد ظرفیت جذب نشده مرحله دوم بار دیگر باز شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس [+امکانات رفاهی و قیمت]

مرحله سوم طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت در سامانه یکپارچه

طبق اعلام مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با عنایت به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و همینطور محصولات جدید افزوده شده در شهریور جهت سه درصد باقی مانده با حفظ اولویت آنان امکان انتخاب خودروی جدید و حتی جایگزینی ایجاد خواهد شد.

«مهدی تقدسی»، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، در رابطه با جزئیات اعطای خودرو به متقاضیان بیان داشت: «به 97 درصد نفراتی که در مرحله دوم ثبت نام شرکت کرده بودند طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان سال 1403 بر اساس برنامه تولید خودروسازان داخلی، خودرو تعلق می‌گیرد.»

وی همچنین افزود: «جزئیات طرح جایگزینی و مهلت انصراف از طرح دوم سامانه یکپارچه برای شرکت در طرح سوم سامانه این هفته پس از جلسه با وزارت صمت اطلاع رسانی خواهد شد.»

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در پایان در خصوص بازگشایی سامانه یکپارچه خاطرنشان کرد: «در شهریور ماه هم به متقاضیانی که خودروسازان ظرفیت خالی دارند می‌توانند خودرو جایگزین را انتخاب کنند و لیست خودروهای تکمیلی هم در هفته پیش رو اعلام می‌شود.»

جزئیات برگزاری مرحله سوم طرح بزرگ فروش خودرو اعلام شد؛ بدون ایرانخودرو و سایپا! [بروزرسانی 27 تیر 1402]

به گزارش تکراتو و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در خصوص اینکه چه خودرو‌هایی در دوره سوم عرضه خواهد شد، گفت: در حال حاضر هنوز مشخص نیست چه خودروهایی از سوی کدام خودروسازی ارائه خواهد شد و این تنوع به خودروسازان بستگی دارد. او درباره حضور سایپا در مرحله سوم طرح بزرگ فروش خودرو گفت:

خبرهایی مبنی بر این که در دوره سوم چندین خودرو از سایپا روانه بازار می شود هم صحت ندارد.

طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت در سامانه یکپارچه

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشت ایرانخودرو در طرح یکپارچه فروش خودرو برای مرحله سوم نیز گفت:

در حال حاضر چیری اعلام نشده است و احتمالا در دوره سوم حضور خواهد داشت.

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی در پایان گفت: برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در دور دوم عرضه‌ خودرویی به آنها تعلق نگرفت، ‌در شهریور امسال حتما باز می‌شود و بر این اساس این متقاضیان می‌توانند در آن مرحله از بین خودروهایی که عرضه می‌شوند، خودروی خود را انتخاب کنند و در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند.

سامانه یکپارچه از ساعت 20 امشب 6 شهریور بازگشایی می‌شود [بروزرسانی 6 شهریور 1402]

مدیر طرح یکپارچه خودرو از باز شدن این سامانه در ساعت ۲۰ روز دوشنبه ششم شهریور ماه خبر داد. به گزارش تکراتو و به نقل از ایرنا، مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت همان‌طور که پیشتر وعده داده شده بود، بازگشایی مجدد سامانه با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید، برای سه درصد باقی‌مانده از ثبت‌نام کنندگان مرحله دوم ضمن حفظ اولویت آنان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های خالی اعلام شده، این دسته از متقاضیان می‌توانند ۹ محصول از محصولات دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو را انتخاب کنند.

تقدسی افزود: همچنین در این مرحله برای افرادی که تاریخ تحویل خودروهای آنان برای دو خودروساز کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو در فصول آتی مشخص شده (یعنی پاییز و زمستان ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۳)، امکان ثبت نام وجود دارد و این دسته از افراد نیز می‌توانند همان خودروهای ثبت نام شده خود یا دیگر خودروهای این خودروسازان را زودتر تحویل بگیرند.

مدیر طرح یکپارچه خودرو خاطرنشان‌کرد: با توجه به ظرفیت‌های خالی اعلام شده از سوی شرکت‌های مدیران خودرو و کرمان موتور، متقاضیان دو دسته یاد شده می‌توانند به انتخاب ۹ محصول از محصولات دو شرکت مذکور بپردازند.

مرحله سوم طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت در سامانه یکپارچه
مرحله سوم طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت در سامانه یکپارچه

وی گفت: از شرکت کرمان موتور چهار مدل خودروی جک J۴, J۷, S۳ , S۵ و از شرکت مدیران‌خودرو پنج خودروی آریزو ۶، FX، تیگو۷، X۲۲ و X۵۵ برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

مدیر طرح سامانه یکپارچه خودرو افزود: تحویل این خودروها حداکثر سه ماهه خواهد بود و به نوعی فروش فوق العاده محسوب می‌شود.

تقدسی تاکید کرد: پس از این مرحله نیز، ظرفیت موجود همه خودروسازان مجددا بررسی خواهد شد و بر مبنای آن مراحل آتی طرح یکپارچه خودرو اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (390 نظر)

    در پیاده روها و کوچه پس کوچه ها و معابر عمومیِ ؛ عابررو ..جای رد شدن عابر پیاده و بویژه عابرِ سالمند نیست! وجب به وجب ..انواع خودرو و موتورسیکلت پارک شده .. به کجا چنین شتابان! چرا به اظهار بعضی از هموطنان ، ماشین از نان شب واجبتر شده که نوشته اند : جواب ۵ تا بچه را چی بدم که تارا یا ..ندادند!! ! آرامشمان را مفت و مسلم فدای آسایش ظاهری خود کرده اید و انگاری جامعه و پیاده روها و هوای تنفسی، اذعان شماهاست که هرطور دلتان میخواهد جولان دهید و مردم عادی را از استنشاق هوای سالم و پیاده روی در پیاده رو ها..و حتی کوچه های محل زندگیشان ،محروم کنید.. بفکر نان باش که خربزه آب است.. خاطر نشان کنم که در اکثر کشورهای سازنده انبوه اتومبیل.. و دیزل و کشنده (اسب)..همانند سوئد و آلمان .. از دوچرخه و وسایل تردد عمومی شهری استفاده میکنند..حتی صدر اعظم پیشین آلمان ،پنجمین قطب صنعتی دنیا ،بانو مِرکِل ..را دیده بودم که نه بطور نمادین بِل بطور روزمَره با دوچرخه تردد میکرد.. تو خود بخوان حدیث مفصل از این مُجمل..

    پاسخ

    سلام من خوردوی T5برنده شدم فقط برا پاییز ۱۴۰۳ . اگه انصراف بدم ایا دور بعد میتونم ثبت نام کنم

    پاسخ

    من در مرحله دوم طرح شرکت کردم و ۵ اولویت رو هم انتخاب کردم. برای من در هر ۵ اولویتم در سامانه درج شده: عدم تخصیص خودرو!!
    علت: بدون دلیل خاص
    فقط توضیح نوشته که با توجه به انتخاب های شما شرکت های خودروساز قادر نیستند تا پایان ۱۴۰۳ به نیاز شما پاسخ بدهند!!!!!!!
    حالا من میگم آقای مسئول سامانه پارچه!
    اگر قادر به پاسخگویی نیستین پس گوه میخورین پیش‌فروش میکنین

    پاسخ

    سلام
    لطفا راهنمایی بفرمایید من ۱۰۰ میلیون در حساب وکالتی داشتم امروز آزاد شد و ۲۸۶۴۰۰۰۰ریال بعنوان کارمزد کسر شده . من برای غیرفعال کردن پلاک اقدام کرد به دلایلی ولی تا کنون موفق به غیر فعال کردن پلاک فعلی نشدم که تا یک هفته دیگر انجام خواهد شد.راهی وجود داره تا در لیست قرار گیرم یا خیر؟

    پاسخ

    خودرو سازهای مدیران خودرو, کرمان موتور, فردا موتورز در یک اقدام هماهنگ, همه شاسی بلند هایشان را عدم تخصیص زدند!! وقاحت تا چقدر؟ اگر این خودروسازها نمی خواستند با قیمت شورای رقابت خودرو بفروشند, چرا در این طرح شرکت کردند و باعث شدند چند ماه پول متقاضیان بلوکه شود؟ بی عرضگی عدم نظارت بغیر از وزارت صمت شامل حال تمامی نهادهای نظارتی و حتی مسئولین بالاتر هم می شود!

    پاسخ

    بی شرفها چجوری اولویت میکنید

    پاسخ

    انشالله خدا به ما عمر بده زمستان ۱۴۰۳ شاهین اشغال تحویل بگیریم خدا مرگشون بده

    پاسخ

    خداوکیلی خیلی حرومزادگی میخاد خونواده ما ک هیچ ماشینی نداشته تاحالا با قرض دوتا ماشین ثبت نام کردیم هردوش هم زده زمستان ۴۰۳ از خیلیا دیکه پرسیدم بقیه هم همینو گفتن … سازمان حمایت از مصرف کنندس یا تولید کننده

    پاسخ

    تف به شرف نداشته این حکومت 5تا حلبی
    خودشم طرح سرکاری مادران زدم 4تاش رد و یه حلبی اشغال و زده زمستان 403 احراز
    یعنی بیناموستر از این حکومت لجن تاریخ سراغ نداره

    پاسخ

    چقدر شماها بدبختین .ک بجون هم افتادین.الان ایرانخودرو و سایپا ب ریش همتون دارن میخندند بعد شما دنبال کامنتی ک اون بیچاره ها بخوننشون…این نظدات فقط بدرد خودتون میخوره تا ملت پشت هم نباشن همینه با قیمت نجومی باید بخری پس خر طوار بلش و بتاز

    پاسخ

    واقعا خجالت بکشید.من ثبت نامم کامل بوده ولی خوشحال میشم شرایطی بزارن برای کسانی که با مشکل برخورد کردن.مجدد تمدید کنن.اخه ادم شکم سیر از تو چیزی کم نمیشه.دوستان ثبت نامی که قیمت مشخص نیست آش دهن سوز نیست.ولی این افراد دل تنگ مایه شرم هستن.امید وارم تمدید بشه.

    پاسخ

    دقیقا.ما نمیدونیم با چه قیمتی باید خرید کنیم.واقعا مسخرس.انگار مردم ایران اونقدر وضعیت اقتصادی خوبی دارن که قیمت ملاک نیست فقط دلشون اراده کنه میتونن بخرن.

    پاسخ

    داشتم نظرات میخوندم . واقعا افسوس داره که به خاطر خریدن لگن خدا تومنی مجبوریم تو صف هم وایسیم یه پولی هم جلو جلو بلوک کنیم بعد مردم اینجور به هم بی احترامی کنن ، درصورتی که دلیل صف و انتظار کمبود تولید خودرو سازا و وارد نشدن خودرو هست که اگرم وارد بشه با قیمتی که ارزه میکنن شهروند عادی که نمیتونه بخره . به امید روزی که دغ دغه ما انتظار خرید خودرو با قرض و بدبختی نباشه . خودروساز باید اونقدری قدرت تولید داشته باشه که مشتری بره در نمایندگی انتخاب کنه شرائط بپرسه بخره بیاد بیرون ، نمیتونه باید تعطیلش کنه . حالا بعضیا هم میگن خو نخرید ، تو این دوره زمونه مگه میشه ماشین نداشت یه خانواده ۵ نفره سوار موتور برن اینور اونور یا اسب و درشکه . چقدر بدبختیم که منتظر اون ۵ انتخابیم ببینیم کدوم بمون میفروشن .

    پاسخ

    سلام وقت بخیر
    یه سوال دارم الان خا ج از این مباحثه الان حساب وکالتی هست سایت یکپارچه میگه نیست چکار باید کرد ؟
    اما تاکنون هیچ جایی پاسخ گو نیست
    و همچنین سایت یکپارچه هم پشتیبانی ندیدم ک بتونم سوال مطرح کنم

    پاسخ

    من فیدلیتی تابستان امسال برنده شدم فعلا هیچ خبری از تکمیل وجه نیست سه ماهه پول خوابیده به حساب
    هنوز تکلیف مرحله اول روشن نشده مرحله دوم شروع کردن
    این مدت بیماری اعصاب گرفتم

    پاسخ

    آنقدربریدثبت نام کنیدوقتی پولت روخوردندبعدآمی فهمی دنیادست کی هست حقارت تاکی همین شماهاهستیدقیمت خودرورابه این روزانداختیدوالله کسی نخری بیبین جرات دارندقیمت خودروراببرندبالا اکربه فکرخودت نیستی به فکرآینده بچه ات باش.وقتی برای فروش خودروظرف چندثانیه تکمیل میشی هرچه بدبختی گرانی مقصرماهستیم.آنهایی که خودروگرفتندوکارت ملی ۲۰۰فروختندوقتی مالیات مازادبردرآمدازشماگرفتندبعدجرات داری بری ثبت نام کنی.هیچکس نمیاداول برای شمالالایی بخونی

    پاسخ

    سلام
    اصلا رفع ابهام نشد !
    لطفاً پاسخ واضح بدید
    من پنج اولویت انتخاب میکنم
    بعد از اعلام زمان بندی چه اتفاقی می افتد؟
    آیا برای هر پنج اولویت من زمان تحویل نشان داده میشود(و حق انتخاب یکی از اونها رو دارم ) و یا اینکه فقط برای یک اولویت با زمان زودتر به من خودرو می دهند؟؟؟

    پاسخ

    شما که بدتر ازز همه مونتاژکارها هستید حرف تازه ای مداری و تیتر میزنی ،وای بر ما نلت بدبخت

    پاسخ

    ۲۰۷ثبت نام کردم افتاده بود تابستان ۴۰۳ امروز نگاه کردم زده ثبت نامی ندارید خودرو جدید انتخاب کنیدچرا نمیتونیم صاحب یک ماشین بشیم بی قانونی تا کی

    پاسخ

    خدا ذلیلتون کنه که ملت ایران رو اینقدر ذلیل کردید این همه توهین و تحقیر رو تا کی می خواهید ادامه بدید یعنی مردم ایران با این همه که از تمام مردم دنیا بیشتر میدون و کار می کنن حق ندارن یک ماشین خوب سوار شن . این حق رو شما از کجا پیدا کردید که اینطوری برای زندگیهای مردم تکلیف مشخص کنید ۱۰۰میلیون برای شما چیزی نیست ولی برای خیلیا یه عمر دویدنه

    پاسخ

    باز هم طرح حمایت از جمعیت و جوانی در حد شعار باقی ماند.بنده فرزند چهارمم در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۱ بدنیا امد ، سه بار در طرح جوانی ایران خودرو شرکت کردم و برنده نشدم.در طرح یکپارچه مرحله اول چون ثبت نام طرح فوق العاده ایران خودرو رو کرده بودم و پیام در حال بررسی رو می داد به خیال اینکه شاید برنده شده باشم، در طرح یکپارچه ثبت نام نکردم ،الان که می خوام ثبت نام برای مرحله دوم سامانه یکپارچه بکنم، ایران خودرو زد زیر حرفش و طرح مادران رو برای نوبت دوم حذف کرد..به همین راحتی به شعور مردم توهین می کنن و فقط بلدن شعار بدن ، شعارهای توخالی …مردم من که فرزند چهارمم موهبتی الهی بود که به خاطرش هزاران بار خدارو شکر می کنم ولی به خاطر این شعارهای توخالی با این تورم بالای جامعه و گرانی ها و اینده نامعلوم پیش رو ، اگر مشکل اقتصادی دارین به خاطر این شعارهای توخالی دولت ، فرزند نیاورید

    پاسخ

    سلام تا دیدگاه مردم ایران اینه که به قیمت حذف دیگران یه ماشین چینی را به 10 برابر قیمت جهانی بخرند اصلا منتظر سال خوش و … این تعارفات عید دیدنی نباشید که این وعده خداوند است که سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی کند مگر انکه عوض شوند…نه عوضی!!

    پاسخ

    توخدا با شرکت خودرو سازی بگین توطرح دوم خودرو خودروی بیشتری بدن مردم به امید خودرو ایران خودرو بهمن موتور آمدن جون خودروی بیشتر دارن

    پاسخ

    توخدا با شرکت خودرو سازی بگین توطرح دوم خودرو خودروی بیشتری بدن مردم به امید خودرو ایران خودرو بهمن موتور آمدن جون خودروی بیشتر دارن

    پاسخ

    سلامه یه صاحب پراید فرغون به دوستانی که اینهمه صف کشیدن برای فرغون های بی کیفیت تر از پراید ،کاش بجای اینکه با دولت همراه بشیم بخاطر این کلاه گشادی که به قول خودش شعار بازار رقابت خودرو ساز و حمایت از مردم بیچاره رو سر میدن، یکم بیشتر تامل کنیم که چرا باید اینهمه تفاوت قیمت بین بازار تا کارخانه باشه،چرا واقعا سرودست می‌شکنیم به واز تبی استقبال می‌کنیم که قبلا به مرگ راضیمان کردن ،

    پاسخ

    متاسفانه در طرح یکپارچه کوییک معمولی و کوییک DA که به ترتیب قیمت 193 و 201 میلیون دارند عرضه نکردن، تنها به این دلیل که قیمت کارخانشون ارزانه و نمیتونن بیشتر دست تو جیب ملت کنن، قول می دم اینا عرضه نشدن سی درصد متقاضیان کم میشه، واقعا آدم های درستی نیستند. می خوان با ماشین های با قیمت بالاتر که عرضه کردن مردمو تلکه کنم.

    پاسخ

    به نظرم دولت با سالی یکبار ثبت نام به اندازه تولید داخل و واردات می‌تونه قیمت ها رو کنترل کنه
    خریدار خودرو از کارخانه جات و واردکنندگان خود دولت باشه و از طریق همین سایت عرضه شون کنه سالی یه بار

    پاسخ

    بله درست میفرمایند دیگه به هیچکی خودرو ندید و تا میتونید خودرو رو گران کنید دوستمون با فشار خوبی ماشینشو بفروشه پولدار بشه
    عجب مملکتی شده مردم به هم رحم نمیکنن مسؤلین بیان رحم کنن

    پاسخ

    شما خیلی ناراحتی برو تو کشور خودت،بعدشم شما کجا مالیات میدین سالی یک میلیون شد مالیات ما خودمون ایرانی هستیم داریم پنج برابر میدیم،از تمام منابع ملی ما محانی دارین استفاده میکنین اب گاز بنزین همه رو به پول دولتی ما مصرف میکنین هنوزم منت دارین واقعا که شما مقصر نیستین مقصر اون دولت مردای ما هست که به شما بها دادن و شمارو بیرون نمیکنن،چوبشو ما مردم میخوریم

    پاسخ

    سلام، برای مردم کره جنوبی متاسفم که لذت ثبت نام و انتظار خودرو، قیمتهای پایین و استفاده از آپشنها و امکانات رفاهی و کیفیت بالای محصولات و خدمات پس از فروش رو خودرو را متوجه نمیشوند.

    پاسخ