;
coinex

چگونه از ویژگی های جدید مرورگر اج مایکروسافت استفاده کنیم

 ویژگی های جدید مرورگر اج مایکروسافت
در این مقاله قصد داریم ویژگی های جدید مرورگر اج مایکروسافت را به شما معرفی کرده و بیان کنیم که چگونه می توان از این ویژگی های جدید در مرورگر اج مایکروسافت استفاده کرد. با تکرا همراه شوید تا از از ویژگی های جدید مرورگر اج مایکروسافت با خبر شوید.

ویژگی های جدید مرورگر اج مایکروسافت برای ویندوز 10 کدام ها هستند؟

وقتی مرورگر اج مایکروسافت برای نخستین بار منتشر شد، بسیار ناامید کننده بود- برخی باور داشتند که این مرورگر بی قاعده و غیررسمی بوده و از ویژگی های کلیدی که رقیبان عرضه کرده اند، بی بهره است و به نظر می رسید که کمی ناتمام است.
در آپدیت سالگرد ویندوز 10 این مرورگر نیز همزمان با سالگرد، بروزرسانی شد و تغییراتی در آن صورت گرفت. شما می توانید تب های مورد علاقه تان را در آن پین کنید و یا تبلیغات مزاحم را بلاک کنید تا از شر آن ها خلاص شوید، افزونه های این مرورگر را نصب کرده و قدرت فوق العاده ای به مرورگر اج مایکروسافت دهید و با نصب این افزونه های جدید، مشاهده می کنید که بیشتر از همیشه قدرتمند و کارا خواهد شد.
تعداد کمی از ویژگی های مرورگر اج مایکروسافت تا زمانی که سخت افزار و سرویس هایی را دریافت کنید، در دسترس نیستند. برای نمونه یکی از ویژگی های جدیدی که نیاز به سخت افزار دارد ویندوز هلو (Hello) است، ویندوز هلو (یا سلام ویندوز) قابلیت جدیدی است که امکان احراز هویت بیومتریک برای وب سایت ها را فراهم می کند. اما برای اینکه با ویندوز هلو کار کنید، به یک کامپیوتر با سنسور بیومتریک و وب سایت هایی که Windows Hello را فعال کرده اند، نیاز خواهید داشت.
همه این ها در آینده نزدیک در دسترس هستند اما هنوز هم بسیاری مسائل بزرگ وجود دارند که می توانید در حال حاضر  با آن ها مقابله کنید. بیایید ببینیم که در سالگرد ویندوز 10 مرورگر اج چه چیزهایی ارائه کرده است.

1- تب های خود را در مرورگر اج مایکروسافت پین کنید

ویژگی های جدید مرورگر اج
اگر شما اخیرا از مرورگر فایرفاکس استفاده کرده باشید، احتمالا لذت استفاده از پین کردن تب ها را می شناسید و درباره آن می دانید. در واقع، شما با پین کردن این امکان را خواهید داشت که صفحه وب جاری خود را به یک آیکون در گوشه بالای صفحه نمایش تبدیل کنید. این عمل برای خدمات آنلاینی مانند رسانه های اجتماعی، ایمیل های مبتنی بر وب و… مفید است. در حال حاضر مرورگر اج مایکروسافت نیز چنین چیزی را ارائه می کند. بر روی تب صفحه وب جاری، کلیک راست کنید و بر روی Pin کلیک کنید تا آن صفحه در گوشه بالای صفحه پین شود.

2- نحوه خارج کردن یک صفحه وب از فهرست پین شده ها یا Unpin کردن

Unpin کردن در اج
اگر شما در پنجره مرورگر اج مایکروسافت به گوشه سمت چپ بالا نگاه کنید، قطعا آیکون تبی که جدید پین کرده اید را می بینید. این آیکون در هر پنجره مرورگر ظاهر خواهد شد، اگر چه تا زمانی که روی آن کلیک نکنید، آن باز نخواهد شد. این آیکون همان فاویکون سایت خواهد بود، چیزی که در تاریخچه مرورگر و لیست تب های مورد علاقه ظاهر می شود. اگر شما بخواهید این تب را از حالت پین خارج کنید و Unpin کنید، فقط کافیست که روی آیکون آن کلیک راست کرده و Unpin را انتخاب کنید.

3- نصب تعدادی از افزونه ها

افزونه های مرورگر اج
ما طرفدار افزونه های مرورگرها هستیم، این ها قادر هستند که به مرورگر شما قدرت بیشتری برای انجام کارها دهند یا محتواهایی که شما نمی خواهید ببینید را مسدود کنند. عدم پشتیبانی از افزونه ها در مرورگر اج مایکروسافت یک مشکل بود اما با آپدیت جدید، این مشکل رفع شده و تعداد زیادی افزونه برای مرورگر اج وجود دارد. برای دیدن آن ها، بر روی آیکون تنظیمات کلیک کنید و افزونه ها یا Extensions را انتخاب کنید. شما می توانید هر کدام را که مناسب است از ویندوز استور دریافت و نصب کنید.

4- افزونه خود را انتخاب کنید

انتخب و نصب افزونه در مرورگر اج
نصب افزونه ها از ویندوز استور دقیقا مانند نصب هر چیز دیگری از ویندوز استور است- یک شرح، یک درجه بندی سنی، یک جفت تصویر برنامه یا افزونه و یک دکمه آبی و در نهایت پس از همه این موارد با کلیک بر روی دکمه آبی نصب آن آغاز خواهد شد. در این مثل ما قصد داریم یک افزونه که Office Online نام دارد را به مرورگر اج مایکروسافت اضافه کنیم تا سریعتر به آفیس دسترسی داشته باشیم. بنابراین فقط ما بر روی دکمه آبی کلیک خواهیم کرد.

5- افزونه را راه اندازی کنید

قابلیت های مرورگر اج
زمانی که برای اولین بار یک افزونه را نصب کردید، ویندوز آن را از شما دریافت خواهد کرد و مرورگر اج، آن افزونه و آن چه شما می خواهید داشته باشید را تشخیص می دهد و از شما می پرسد آیا می خواهید که آن فعال باشد؟
یک افزونه مانند مثال ما آفیس آنلاین مطمئن است؛ اما باید شرح افزونه های شخص ثالث را با دقت بخوانید، چون در آن جا به شما می گوید که به چه داده هایی می تواند دسترسی داشته باشد و می تواند با آن چه کاری انجام دهد. افزونه های بد کامنت ندارند اما امکان دارد شخصی به اشتباه آن را نصب کند.

6- تم تیره

تم تیره در مرورگر اج
در آپدیت سالگرد ویندوز 10 یک تم تاریک جدید معرفی شد. هم چنین مرورگر اج مایکروسافت نیز گزینه آن را دریافت کرد- بنابراین شما می توانید یک سیستم با تم تیره و مرورگر اج را روشن داشته باشید و یا اینکه می توانید یک سیستم با تم روشن و یک مرورگر اج با تم تیره داشته باشید.
این مهم است که توجه داشته باشید این ویژگی تنها در مرورگر کروم اعمال می شود؛ حدودا تعداد کمی از مرورگرهای وب سایت ها می توانند این ویژگی را نمایش دهند؛ این ویژگی در صفحات وبی که طراحان آن ها را از قبل تعیین کرده اند هنوز هم نمایش داده خواهد شد.

7- هاب یا مرکز در مرورگر اج مایکروسافت

هاب یا مرکز در مرورگر اج
اگر شما به بالای صفحه نمایش و سمت راست نگاه کنید، آیکونی را شبیه به سه سطر متنی خواهید دید. آن هاب است. در هاب می توانیم هر صفحه وب مورد علاقه، کلیپ هایی که خیلی قبلتر استفاده کردیم، متن هایی که در سایت ها اشتراک گذاشتیم و یا تغییر تنظیمات مرورگر اج مایکروسافت را مشاهده کنیم.
بنابراین شما نمی توانید به طورت یک جا همه فیورت ها را در صفحه نمایش داشته باشید، برای دیدن همه مواردی که از وب جمع آوری کرده اید باید به هاب بروید تا تاریخچه جستجوها و صف دانلود را مشاهده کنید.

8- درگ و دراپ باکس یا کشیدن و رها کردن

درگ و دراپ باکس یا کشیدن و رها کردن
اگر شما از یک خدمات پرونده ابری استفاده کنید، به عنوان نمونه وان درایو (OneDrive) یا دراپ باکس (Dropbox)، شما خواهید دانست که چگونه آن به صورت دستی قادر است که چیزی را در سرویس ابری ذخیره کند و در مرورگر اج حتی از همیشه هم ساده تر است- اگر شما وارد خدمات ذخیره سازی پرونده شوید، شما می توانید پرونده ها را با کشیدن مستقیم آن ها از فایل اکسپلورر به آن اضافه کنید.
این شیوه دستی است. اگر شما نمی خواهید این کار را دستی انجام دهید، خدمات همگام سازی خودکار نرم افزار (services’ automatic syncing software) را نصب کنید تا با آن پرونده را به اشتراک بگذارید.

9- تصمیم بگیرید چه کاری انجام دهید

مدیریت آگهی های تبلیغاتی پاپ اپ
منوی تنظیمات پیشرفته مرورگر اج مایکروسافت قادر است که برخی از ویژگی های آزار دهنده اینترنت را مسدود کند مانند آگهی های تبلیغاتی پاپ اپ و یا شما می توانید Adobe’s Flash Player را هم با کمک این تنظیمات پیشرفته غیرفعال کنید. ارزش دارد که فلش را غیرفعال کنید، چون اکثر سایت ها برای نمایش اتوماتیک تبلیغات، اغلب فلش را به کار می برند و غالبا یک مشکل امنیتی ناشی از آسیب پذیری است.
شما همچنین می توانید در منو تنظیمات پیشرفته، محل ذخیره پیش فرض فایل های دانلود را نیز تغییر دهید.

10- چیزی را از دست ندهید

مرورگر اج مایکروسافت

مرورگر اج مایکروسافت ، پخش اتوماتیک ویدیوها را غیر فعال خواهد کرد و آن را با یک نسخه کلیک برای پخش ویدئو جایگزین می کند؛ این بدان معناست که تبلیغات غیر منتظره ناگهان برای شما پخش نمی شود و اگر شما بخواهید، می توانید آن را پخش می کنید و دیگر تبلیغات پخش نخواهد شد.
کلیپ های یوتیوب مورد علاقه شما تحت تاثیر این ویژگی قرار نمی گیرند. فقط باید کسانی نگران باشند که سازنده تبلیغات پخش اتوماتیک غیر منتظره هستند.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر