;
coinex

نسخه‌ جدید اندروید نوقا در ۳ ماه اول انتشار، در به‌دست آوردن بازار ضعیف عمل کرده است

نوقا

نسخه‌ جدید اندروید نوقا در ۳ ماه اول انتشار در به دست آوردن سهم بازار برای خود، ضعیف عمل کرده است. در ادامه با تکرا باشید :

از زمانی که گوگل، نسخه‌ 7.0 سیستم عامل اندروید را در ماه اوت (شهریور) امسال منتشر کرده است تعداد نسبتا کمی از کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی، این سیستم عامل را بر روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اند. در حال حاضر به جز گوشی‌های ال جی وی 20،گوگل پیکسل و گوگل pixel XL گوشی قابل توجه دیگری در بازار آمریکا وجود ندارد که به صورت پیش فرض نسخه‌ جدید اندروید نوقا بر روی آن نصب شده باشد، همچنین اکثر گوشی‌های پر طرفدار سال ۲۰۱۶ هنوز هم از نسخه‌ قبلی اندروید، یعنی اندروید 6 یا همان مارشمالو استفاده می‌کنند.

با اینکه شرکت موتورولا سعی کرده است با در دسترس قرار دادن آپدیت جدید نوقا در گوشی‌های خود، استفاده از آن را در میان کاربرانش ترویج دهد با این حال نیز در بازار، اندروید نوقا خوب عمل نکرده و در طی این ۳ ماه که از انتشار آن می‌گذرد، تأثیر زیادی بر روی دارندگان گوشی‌های اندروید نگذاشته است و طرفدار های اندکی برای خود دست و پا کرده است.

امروز سازندگان اندروید، ارقامی از میزان محبوبیت و استفاده از نسخه‌های مختلف این سیستم عامل اعلام کردند. با بررسی این آمار و ارقام که توسط شرکت گوگل منتشر شده است، متوجه می‌شویم که نسخه ی اندروید 7.0 نوقا تنها بر روی 0.3 درصد از گوشی‌های موجود مورد استفاده‌ کاربران نصب شده است. نسخه‌ی بالاتر این سیستم عامل نوقا 7.1 حتی نتوانست در میان نمودار اندروید جای خود را باز کند. زیرا در حال حاضر فقط بر روی گوشی‌های Google Pixel و pixel XL نصب شده است و کمتر از 0.1 درصد از کل سهم اندروید های نصب شده بر روی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است.

فعلاً نسخه 5 اندروید یا همان آب نبات چوبی (لالی پاپ) در صدر محبوب‌ترین‌ اندرویدها قرار گرفته است. این نسخه از سیستم عامل اندروید ۳۴ درصد از کل گوشی‌های اندروید را به خود جلب کرده است. در رتبه‌ی دوم، کیت کت قرار دارد که ۲۵.۲ درصد از این سهم را به خود اختصاص داده است و با اختلاف جزئی مارشمالو با ۲۴ درصد در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است.

البته انتظار می‌رود که روند استفاده از اندروید نوقا در ماه‌های آینده رشد مثبتی داشته باشد. سامسونگ اعلام کرده است که قصد دارد از ورژن 7.0 این نسخه از سیستم عامل اندروید به طور آزمایشی بر روی گوشی‌های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج استفاده کند. سازندگان گوشی وان پلاس 3 هم می‌خواهند گوشی خود را به نوقا مجهز کنند. شرکت سونی نیز در حال حاضر نسخه‌ آزمایشی نوقا را بر روی گوشی خود امتحان می‌کند و ZTE Axon 7 نیز در ماه ژانویه از این سیستم عامل جدید اندروید استفاده خواهد کرد.

در اینجا لازم است ذکر کنیم با اینکه نسخه‌ی مارشمالو هم خیلی بد عمل نکرده است؛ اما این نسخه‌ی اندروید که در سال پیش منتشر شد، همانند نوقا در ابتدا، در جذب کاربران کند بود. در تابستان تنها 7.5 درصد از دستگاه‌های اندرویدی فعال از این نسخه‌ی اندروید استفاده می‌کردند؛ اما اکنون که به انتهای سال نزدیک می‌شویم این عدد به ۲۴ درصد رسیده است.

گوگل این آمار و ارقام را در غالب نمودار در مورد سیستم عامل‌های اندروید به نمایش گذاشته و به نظر می‌رسد که در سال‌های اخیر سیستم عامل‌های اندروید از لحاظ جذب مخاطب، پیشرفت خوبی نداشته‌اند.

نسخه‌ جدید اندروید نوقا

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر