;
coinex

تکنولوژی تشخیص چهره؛ جایگزین سنسور اثر انگشت در آیفون 8

تشخیص چهره آیفون 8

طبق اطلاعاتی که تاکنون در فضای مجازی پخش شده، آیفون 8 دیگر از دکمه هوم استفاده نخواهد کرد و طراحی این تلفن مجددا از پایه انجام شده است. چالش سازندگان در حال حاضر، قفل گشایی گوشی خواهد بود. براساس شایعات جدید، شرکت اپل از تکنولوژی منحصر به فرد خود برای تشخیص چهره استفاده خواهد کرد.

کمپانی اپل در تاریخ 12 سپتامبر از آیفون 8 پرده برداری می‌کند؛ طبق گمان‌‌زنی‌ها طراحی آیفون دست‌خوش تغییرات بسیاری شده و حالا دکمه هوم نیز از این تلفن همراه حذف شده است. حالا سنسورهای جدیدی این گوشی را احاطه کرده‌اند و تکنولوژی تشخیص چهره نیز به جدیدترین محصول اپل اضافه شده است.

کاربران آیفون قادر خواهند بود به جای وارد کردن کلمه عبور یا پترن، از طریق دوربین جلو قفل تلفن خود را بگشایند. طبق گزارشات Axios، افرادی که تا به حال این تکنولوژی را تست کرده‌اند آن را بسیار پیشرفته می‌دانند.

چالش‌های زیادی برای استفاده از این روش روبروی سازندگان قرار دارد؛ برای مثال قفل سامسونگ به راحتی و از طریق نشان دادن عکس باز می‌شد. تکنولوژی تشخیص چهره تا زمانی که کاملا راحت و امن نباشد؛ به هیچ وجه قابل اطمینان نبوده و کاملا بلااستفاده است.

به نظر می‌‍رسد شرکت اپل با استفاده از سنسورهایی که چهره را به طور 3 بعدی اسکن می‌کند، این مشکلات را پشت سر گذاشته است. به لطف اینفرارد استفاده شده در آیفون 8، چهره افراد در تاریکی مطلق نیز قابل تشخیص خواهد بود؛ دقیقا مشابه تکنولوژی مایکروسافت کینکت!

آیفون 8 همچنین از صفحه اولد جدیدی استفاده می‌کند که تصاویر را واضح‌تر و رنگ‌ها را بسیار شفاف‌تر از قبل به نمایش می‌گذارند. با این روش یکی از اصلی‌ترین مشکلات حس‌گر اثر انگشت برطرف می‌شود؛ معضلی به نام کثیف بودن انگشتان!

اگر اپل با موفقیت این تکنیک را پیاده سازی کند، تمامی رقیبان خود را از نظر تکنولوژی پشت سر خواهد گذاشت.

منبع: TheNextWeb

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر