;
coinex

نوسانات قیمت خودروهای وارداتی و داخلی ؛ سراغ این 7 مدل خودرو نروید!

نوسانات قیمت خودروهای وارداتی و داخلی ؛ سراغ این 7 مدل خودرو نروید!

با بررسی و دنبال کردن شرایط و وضعیت خرید و فروش خودرو در بازار کشور متوجه وضعیت پیچیده و غم‌انگیز آن خواهید شد. اخیرا نوسانات قیمت خودروهای وارداتی و داخلی نیز به دلیل آشفتگی بازار بسیار به چشم می‌خورد.

مقایسه خرید فروش خودو در ایران و سایر کشورها

خرید و فروش خودرو در بازارهای جهانی و سایر کشورها تنها از طریق نمایندگی‌های مجاز امکان پذیر است که در این حالت خرید خودرو با کمترین دردسر و در سریع‌ترین زمان ممکن امکان پذیر است.

اما سیستم فروش خودرو در ایران مراحلی بسیار دارد که هم شامل قوانین عجیب واردات و پیش‌خرید است و هم با معضل بزرگی به نام فعالیت دلالان و نمایشگاه‌‌داران خودرو نیز روبه رو است. این دلالان و نمایشگاه داران خودرو سعی دارند تا چیزی بیشتر از قیمت واقعی یک خودرو را از خریداران دریافت کنند. بنابراین وجود نوسانات قیمت خودروهای وارداتی و داخلی در این وضعیت عجیب نیست.

این دلالان و نمایشگاه داران خودرو در عین حال هیچ تعهدی را نیز در قبال خرید و فروش خودرو نمی‌پذیرند. جدیدا مسدود بودن سایت ثبت سفارش خودرو نیز به سایر مشکلات قبلی در مورد خرید خودرو اضافه شده است. این امر باعث افزایش قیمت محصولات وارداتی نیز شده است و بنابراین مشاهده نوسانات قیمت خودروهای وارداتی و داخلی بی دلیل نیست.

این افزایش قیمت مربوط به خودروهای وارداتی تا نزدیک ۵۰ میلیون ‌تومان هم رسیده است. این وضعیت باعث آشفته شدن بازار خرید و فروش خودرو شده و همچنین باعث شده تا خریداران خودرو بی اعتماد شوند و از خرید خودرو منصرف شوند.

در ادامه به بررسی نوسانات قیمت خودروهای وارداتی و داخلی می پردازیم که در این میان قصد داریم تا وضعیت  7 مدل خودروی وارداتی و تولید داخل را تشریح کنیم.

هدف از این بررسی، نخریدن این خودروها نیست بلکه لازم است تا وضعیت نامتعادل قیمت این خودروها به حالت متعادل بازگردد. این احتمال وجود دارد که تا پایان مهرماه این سایت ثبت سفارش واردات خودرو باز شود و این آشفتگی پایان یابد. پس در این شرایط بهتر است منتظر بازگشت وضعیت بازار خودرو به حالت عادی باشیم.

بررسی نوسانات قیمت خودروهای وارداتی و داخلی

خودرو کیا سورنتو

قیمت کارخانه کیا سورنتو قبل از آشفتگی بازار حدود ۲۳۸ میلیون تومان و همچنین قیمت بازار این خودرو قبل از نوسان ۲۴۰ میلیون تومان اعلام شده بود.

قیمت بازار کیا سورنتو بعد از آشفتگی بازار به ۲۸۰ میلیون تومان رسید و درصد تغییرات قیمت این خودرو نسبت به گذشته 16 درصد است.

کیا سورنتو، خودروی با کیفیت، راحت و مجلل است اما قیمت ۳۰۰ میلیون تومان برای این خودرو بسیار بالاست. این خودرو محصولی کره‌ای است و پس از اعلام مسدود بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو، رشد قیمت آن بیش از ۵۰ میلیون تومان بوده است.

 خودرو هیوندای النترا

قیمت کارخانه هیوندای النترا قبل از آشفتگی بازار حدود ۱۴۳ میلیون تومان و همچنین قیمت بازار این خودرو قبل از نوسان ۱۴۵ میلیون تومان اعلام شده بود.

قیمت بازار هیوندای الانترا بعد از آشفتگی بازار به 163 میلیون تومان رسید و درصد تغییرات قیمت این خودرو نسبت به گذشته 13 درصد است.

هیوندای الانترا خودرویی کره‌ای است و اخیرا چشم رقیب خود تویوتا کورولا را را دور دیده و افزایش قیمت چشم گیری داشته است. واردات هیوندای توسط کرمان موتور صورت می‌گیرد و این شرکت جدیدا، رشد تقاضای بالایی را تجربه کرده است.

این خودرو در ابتدای تابستان کمتر از ۱۴۵ میلیون قیمت داشت، اما حالا به دلیل مسدود بودن سایت ثبت سفار واردات خودرو و جلوگیری از ورود آن به کشور، قیمت آن به بالای ۱۶۳ میلیون تومان رسیده است.

خودرو رنو ساندرو استپ‌وی

قیمت کارخانه رنو ساندرو استپ‌وی قبل از آشفتگی بازار حدود 56 میلیون تومان و همچنین قیمت بازار این خودرو قبل از نوسان 62 میلیون تومان اعلام شده بود.

قیمت بازار رنو ساندرو استپ‌وی بعد از آشفتگی بازار به 66 میلیون تومان رسید و درصد تغییرات قیمت این خودرو نسبت به گذشته 6 درصد است.

به دلیل مشکلات مربوط به سایت ثبت سفارش واردات خودرو و مسدود بودن آن محصول ارزان، کم امکانات و قدیمی رنو در ایران به راحتی توانسته است موفق شود.

البته این موفقیت استپ‌وی را می توان مدیون تبلیغات گسترده و نیز کیفیت بی نظیر سایر محصولات رنو دانست. لازم به ذکر است که اخیرا به شدت مورد توجه خریداران ایرانی نیز قرار گرفته است. خریداران بهتر است برای خرید این خودرو با قیمتی بین 56 تا 58 میلیون تومان منتظر تحویل نمونه کارخانه‌ای آن باشند.

خودرو تویوتا سی اچ‌ آر

قیمت کارخانه تویوتا سی اچ‌ آر قبل از آشفتگی بازار حدود 179 میلیون تومان و همچنین قیمت بازار این خودرو قبل از نوسان 200 میلیون تومان اعلام شده بود.

قیمت بازار تویوتا سی اچ‌ آر بعد از آشفتگی بازار به 240 میلیون تومان رسید و درصد تغییرات قیمت این خودرو نسبت به گذشته 20 درصد است.

تویوتا سی اچ‌ آر یک خودروی کوچک، ضعیف و اقتصادی است که به دلیل مشکلات و آشفتگی بازار اکنون با قیمتی بیش از ۲۴۰ میلیون تومان به فروش می رود. لازم به ذکر است که قیمت این خودرو قابل مقایسه با امکانات آن نیست و فقط در حد یک سانگ یانگ تیوولی ۱۰۰ میلیون تومانی است.

خودرو لکسوس آر ایکس

قیمت کارخانه لکسوس آر ایکس قبل از آشفتگی بازار حدود 480 میلیون تومان و همچنین قیمت بازار این خودرو قبل از نوسان 500 میلیون تومان اعلام شده بود.

قیمت بازار لکسوس آر ایکس بعد از آشفتگی بازار به 580 میلیون تومان رسید و درصد تغییرات قیمت این خودرو نسبت به گذشته 16 درصد است.

لکسوس آر ایکس یک خودروی کراس‌اوور متوسط و لوکس ژاپنی است که افراد زیادی منتظر ورود آن به بازار کشور بودند. قیمت این خودرو در ابتدا قرار بود تا 450 میلیون تومان باشد اما در همان ابتدا با قیمت 500 میلیون تومانی به فروش رفت. قیمت این خودرو با وجود آشفتگی های بازار اکنون ۵۸۰ میلیون تومان است.

 خودرو سئات لئون اف ‌آر

قیمت کارخانه سئات لئون اف ‌آر قبل از آشفتگی بازار حدود 154 میلیون تومان و همچنین قیمت بازار این خودرو قبل از نوسان 155 میلیون تومان اعلام شده بود.

قیمت بازار سئات لئون اف ‌آر بعد از آشفتگی بازار به 175 میلیون تومان رسید و درصد تغییرات قیمت این خودرو نسبت به گذشته 12 درصد است.

سئات لئون اف ‌آر یک هاچ‌بک اروپایی جدید در بازار ایران است. این خودرو هنوز برای عموم شناخته شده نیست. رشد قیمت بالای این خودرو به دلیل وضعیت آشفته بازار و مسدود بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو است.

این احتمال وجود دارد که رفع مشکلات موجود در بازار خودرو قیمت آن به 160 میلیون تومان بازگردد. لئون اف ‌آر از تکنولوژی آئودی آلمان بهره می برد و کیفیت ساخت مناسبی نیز دارد.

خودرو هیوندای سوناتا هیبرید جی ‌ال اس

قیمت کارخانه هیوندای سوناتا هیبرید جی ‌ال اس قبل از آشفتگی بازار حدود 175 میلیون تومان و قیمت بازار این خودرو قبل از نوسان و قبل از عرضه مدل ۲۰۱۸ آن 168 میلیون تومان اعلام شده بود.

قیمت بازار هیوندای سوناتا هیبرید جی ‌ال اس بعد از آشفتگی بازار به 200 میلیون تومان رسید و درصد تغییرات قیمت این خودرو نسبت به گذشته 14 درصد است.

ورود مدل‌های ۲۰۱۸ هیوندای سوناتا هیبرید جی ‌ال اس باعث شد این خودرو علاوه بر اینکه هیچ تغییری را در ظاهر یا بخش فنی تجربه کند افزایش قیمت داشته باشد. اکنون به دلیل مشکلات بازار و آشفتگی های موجود قیمت این خودرو بالاست و برای خرید آن بهتر است صبر کرد تا وضعیت بازار به حالت عادی بازگردد.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر