;
coinex

آیا شما آنتونی رابینز ایران را می شناسید؟

آیا شما آنتونی رابینز ایران را می شناسید؟

به نام خدایی که انسان ها را برای موفقیت آفرید. در این مقاله جهت معرفی افراد موفق ایرانی، به معرفی فردی می پردازیم که لقب آنتونی رابینز ایران را به خود گرفته است.

آیا شما آنتونی رابینز ایران را می شناسید؟

او نیز مانند Tony Robbins در کودکی در خانواده ای متولد شد که از لحاظ اقتصادی اوضاع مناسبی نداشت، حتی بدتر از آن در کودکی متوجه شدند دارای بیماری قلبی نیز می باشد. سالهای ابتدایی دوران دبستان را به سختی گذراند تا آنکه در دوران دبیرستان پس از شکست سخت در آزمون ورزش و کسب نمره 4 در آن درس، تصمیم تاریخ ساز زندگی خود را برای تغییر گرفت.

او توانست پس از آن که با دقت بالا برنامه های جدید زندگی خود را می ریخت با انجام فعالیت های ورزشی در کمتر از 9 ماه به تیم حرفه ای نوجوانان والیبال شهر خود راه یافته و مدال سومی این دوره از مسابقات را نیز کسب کند. در آن زمان او شروع به یادگیری فنون مربوط به موفقیت نمود. بسیار کتاب می خواند و البته در زمینه های گسترده ای همزمان فعالیت می نمود. یک از زمینه هایی که بسیار به او کمک کرد، ورزش های ذهنی و رزمی بود.

پس از اینکه پله های ترقی را در زمینه های  مختلف ورزشی تجربه نموده بود پس از سه سال از آغاز ورزش که در ابتدا هم حرفه ای آغاز نموده بود، در مقام مربیگری باشگاه زیتون در رشته تکواندو مشغول تعلیم به علاقه مندان به این ورزش به سبک خود شد. او بسیار خوشحال بود که توانسته علاوه بر غلبه بر مشکل خود و تبدیل آن به فرصتی باور نکردنی، خدماتی را به سایر همشهریان خود نیز ارائه دهد.

اکنون نیاز بود برای ادامه زندگی خود در رشته ای دانشگاهی به تحصیل خود ادامه دهد. او به دلایلی که بعد ها خودش آنها را مسیر مقدر هدف زندگی (به خاطر تصاویر ذهنی) خودش توصیف می نمود. در سه رشته در دانشگاه به صورت همزمان و هم روند مشغول به تحصیل شد. در انجام الگو برداری ها و انجام تکالیف بسیار سریع و دقیق عمل می نمود، و با وجود اینکه در حال کار در بخش تعمیرات اتومبیل نیز بود درس خود را در 6 ترم در گرایش مهندسی کامپیوتر به پایان رسانید.

او سیر پیشرفت خود را مدیون مهارت آموزی های متعدد خود می داند، در رشته های برق / مکانیک / ریاضیات / کامپیوتر و سایر علوم، دوره های همزمان زیادی را گذراند و از تمام آنها بالاترین نمره در میان هنرجویان را کسب نموده بود. همین امر باعث تسریع جذب او در اماکن بزرگ تجاری و صنعتی گشت.

در حالی که در صنعت در سمت های شغلی گوناگونی از طراحی، راه اندازی، تعمیرات تا مدیریت، محاسبات و ارزیابی بازار اقدامات داوطلبانه بسیاری را برای شرکت هایی که در آنها فعالیت داشت انجام داده بود. دست به خود سنجی و ارتقاء شخصیت زده بود. تمام این تجربه ها و فعالیت های موفق باعث شده تا او در سن 25 سالگی برای دومین بار استعفای خود را این بار برای کار در سِمَت مشاوره مدیریت یکی از بزرگترین کارخانه های خاورمیانه در زمینه تولیدات ساختمانی اعلام نماید.

حال که به او پیشنهاد کار در سمت مشاوره مدیریت کارخانه شده بود. تصمیم به بالابردن مدرک تحصیلی خود کرد و مشغول یادگیری بخش هایی از علوم مختلف در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته معماری / مخابرات / هوش مصنوعی نمود.

پس از گذراندن تمامی واحد های درسی تنها در دو نیمسال او یکی از افرادی بود که برای ادامه روند زندگی خود تصمیمی بر مبنای مطالب کاربردی بنا نهاد. هر چند یک سال بعد از ورود به آن شرکت استعفای خود را برای راه اندازی کسب و کار خود اعلام نمود. اما همین زمان، فرصتی بسیار بود تا هم از لحاظ شخصی و هم از لحاظ مالی و مدیریتی مطالب گران بهایی را فرا بگیرد.

او اکنون به مطالب کاربردی در حوزه های مختلف علوم کاربردی « اقتصادی و روانشناسی » تسلط خوبی داشت. با جمع بندی مطالب و اولویت بخشی به آنها تدریس و اشاعه این مطالب را اولویت اصلی کار خود قرار داد. چندی نگذشت که اولین برگزاری خود را برای دانشجویان ارشد مشاوره و روانشناسی دانشگاه رازی، همچنین برگزرای های عمومی پس از آن را در کارنامه خود ثبت نمود. برگزرای برای ارگان های دولتی، و بخش خصوصی و حتی برگزرای به صورت عام المنفعه برای مددجویان را نیز باید به آنها اضافه نمود.

استقبال بی نظیر از مطالب کاربردی و مثال های زندگی شخصی خود او باعث می شد تا او بیشتر به انجام این برگزاری های آموشی اقدام نماید.

سر انجام جهت یادگیری تمرکز این مباحث در حوزه آموزش دست به کار شد و ” آکادمی موفقیت ایران” را همراه با پایگاه اطلاع رسانی IranSuccess پایه گذاری نمود. با مجموعه ای از گروه های تخصصی، ورزشی، روان شناختی، مالی و مدیریتی وارد همکاری شد. او به صورت جدی در 5 سال اخیر هر ماه بیش از 20 کتاب را مطالعه و راهکاری موجود و یا ابداعی خود را تست کرده و سپس آموزش داده. در جهت اشاعه این دانش از نوشته ها فیلم ها و سخنرانی های خود کمک می گیرد. ، او تالیفات بسیاری نیز دارد از جمله

  • بیست گام تا موفقیت همه جانبه
  • از توسعه فردی به موفقیت مالی
  • چطور می توانیم هیچ را هم بفروشیم!
  • مهندسی موفقیت از کارمندی تا کارآفرنی

در سال 2017 علاوه بر کسب مدارک متعددی داخلی و خارجی در حوزه «موفقیت»، موفق به اخذ مدرک دکترای DBA گردید. هم اکنون ایشان در ایران به سر می برند و پرقدرت مشغول برگزرای های همایش های تخصصی در حیطه بازار مسکن و سرمایه گذاری علاوه بر بخش کارآفرینی در حوزه های موفقیت دارد. همچنین مشاوره های کسب و کار، توسعه فردی، طرح های اقتصادی و توجیهی را در دستور کار خود دارد.

موفقیت حق شماست!

با دست آوردها و تالیفات او در زمینه مهندسی و ترکیب آن با علوم انسانی او را اولین ابداع کننده می توانیم او را بنیان گذار « مهندسی موفقیت » لقب دهیم. برخی ها نیز او را به خاطر قد بلندش و شباهت ظاهری و رفتاری، آنتونی رابینز ایران لقب داده اند.

استاد سامان کرمی دارای مدارک و مدارج مختلف دانشگاهی و نیز راه اندازی و توسعه کسب و کارهای بنامی را در کارنامه خود دارد. اما در زمینه علوم ذهنی و موفقیت به صورت تخصصی دارای تجربه های عالی و عملی برای خود و اطرافیان بوده است.

علاوه بر رتبه های برتر خود او در زمینه های مختلف

  • دانشگاهی
  • علمی پژوهشی
  • مالی
  • صنعتی

که به صورت توسعه شخصی بوده، در زمینه توسعه دگر فردی نیز، دست آورد های بسیار چشم گیری دارد. در جالبترین مورد برادر خود را به بوته آزمایش نهاده، او که با بیش از ده ها درس افتاده در سال آخر دبیرستان امیدی به ادامه تحصیل نداشت، اکنون با تنها سه ماه آموزش و استفاده از تکنیک ها، در دانشگاه دولتی مورد علاقه پذیرفته و کلیه امتحانات را با رتبه برتر به انجام رسانیده، باید بدانیم موفقیت اتفاقی نیست.

خواستن + دانستن + تلاش = توانستن

تمامی روش های تدریس شده در کلاس های ایشان را ابتدا روی خود و سایر افراد داوطلب آزموده و با کارایی بالا آنها را در کلاس ها به صورت تمرین به هنر اموزان خود ( جهت کسب نتیجه 100% )  انتقال می دهد. معتقد است که باید:

«موفقیت را علمی آموخت و عملی به کار گرفت»

فراتر از موفقیت از توسعه فردی تا موفقیت مالی

نگارنده : الهام احمدیان / مهر ماه سال 1396

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    آخی! بنده خدا خودش اسم خودشو گذاشته آنتونی رابینز ایران

    پاسخ

    من از شاگردان مستقیم تونی هستم و مقیم سانفرانسیسکو هستم. تونی مدرک دانشگاهی نداره و در هیچ دانشگاهی وارد نشده . خواهش میکنم این داستانها رو از رو سایت بردارین و به جای ساخت قصه واقعیت را مطرح کنید. تونی به هیچ عنوان وارد دانشگاه نشد. شاگرد مستقیم ایمانوئل جیم ران بود و دوره هاس ان ال پی، اریکسون هیپونتیزم و سایر دوره های مربوط به نورالوژی و روانشناسی را گذرونده، تونی بیش از ٧٠٠ جلد کتاب در حوزه رشد شخصیتی مطالعه کرده و به شدت روی خودش زحمت کشیده.

    پاسخ

    من سمینار های آقای کرمی را شرکت کردم
    قطعا آقای آنتونی رابینز ۴۰ سال تجربه دارند
    ولی آقای کرمی هم حدود ۱۰۰۰ کتاب علاوه بر حوزه علمی و تحصیلی در حیطه روانشناسی و رشد شخصی مطالعه داشتن
    به تمام سوال مخاطبین سمینار پاسخ مناسب می دهند .
    زود قضاوت نکنیم 🙂

    پاسخ

    سلام عالی بود. با این همه توانایی 🙂
    شیراز هم سمینار بگذارند خوب است:))))
    به عنوان یه ایرانی به ایشان افتخار می کنم.

    پاسخ