;
coinex

راه کارهایی برای محافظت از خودرو در فصل زمستان

شما برای محافظت از خودرو در فصل زمستان چه راه‌کارهایی را در نظر دارید؟ در فصل زمستان چگونه باید از خودروی خود مراقبت نمود؟

در فصل زمستان با تغییر آب و هوا، بارش برف و باران ممکن سرمای بسیار سختی ایجاد شود که باعث لغزنده شدن جاده‌ها گردد. در این شرایط رانندگی می‌تواند بسیار سخت باشد، زیرا به دقت بالایی نیاز دارد. ممکن است حتی جابه‌جایی‌های کوتاه هم منجر به بروز تصادف شود.

راه‌های محافظت از خودرو در فصل زمستان

لازم به ذکر است که محافظت از خودرو در فصل زمستان یک نکته مهم است که بهتر است همه افراد به آن توجه داشته باشند تا هم از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود و هم طول عمر خودرو بیشتر باشد. در ادامه با تکراتو همراه باشید!

1.خودروی خود را در محلی سرپوشیده نگهداری کنید!

برای محافظت از خودرو در فصل زمستان بهتر است حتما برای آن مکانی را در نظر داشته باشید، پس هیچگاه آن را بدون گاراژ یا سایبان رها نکنید. زیرا مشکلات مختلفی می‌تواند اتفاق افتد که مانع استفاده از خودرو شوند. اگر هم مکانی برای نگهداری خودرو ندارید حتما آن را با روکشی بپوشانید.

2.چک کردن باتری خودرو فراموش نشود.

یکی از راه‌های محافظت از خودرو در فصل زمستان ، محافظت از باتری آن است. حتی باتری سالم هم می‌توان در شرایطی مشکل ساز شود چه برسد به استفاده از باتری خودرو آن هم در هوای سرد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که هوای سرد باعث می‌شود تا نیمی از نیروی باتری از بین رود. پس بهتر است برای محافظت از خودرو در فصل زمستان قبل از سرما، باتری فرسوده آن را عوض کرد و از مشکلات بعدی جلوگیری نمود. دقت در قطب‌های باتری نیز فراموش نشود.

3.معاینه فنی خودرو بسیار مهم است.

برای اینکه خودروی شما در هر فصلی بتواند به خوبی کار کند لازم است تا گاه گاه آن را به یک متخصص مجاز خودرو سپارد تا از سلامت تمامی قسمت‌های آن مطلع شد. بهتر است فرایند معاینه خودرو را به یک مکانیک خبره سپرد و به خوبی از وضعیت سیستم‌ها و قطعات مختلف خودرو مانند رادیاتور، ترمز و … با خبر شد.

حتما دقت کنید که میزان مایعات مختلف خودرو از جمله ضد یخ، روغن ترمز، روغن موتور و … در سطح مناسبی باشند. همچنین همیشه بهتر است تا حداقل نیمی از باک خودرو را پر گذاشت تا لوله‌های انتقال سوخت آن یخ نزنند. تعویض روغن برای محافظت از خودرو در فصل زمستان نیز ضروری است.

4.استفاده از زنجیر چرخ توصیه می‌شود!

یکی از وسایل مهمی که لازم است در هر خودرویی، خصوصا در فصل زمستان وجود داشته باشد، زنجیر چرخ است. باید به وضعیت داخلی خودرو رسیدگی شود و وسایل لازم فراهم گردد. یکی دیگر از کلیدی‌ترین وسایلی که برای رانندگی بدون خطر در فصل زمستان لازم است، تایر خودرو است.

بهتر است در ابتدا نسبت به عاج تایرها اطمینان داشت که کوتاه نباشند و مشکلی در چسبندگی به جاده به وجود نیاید. تایرهای خودرو را به دقت بررسی کنید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. اگر تایر معیوب است و مشکلی دارد حتما نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

اگر فردی در مناطقی زندگی می‌کند که امکان بارش همیشگی برف در آنجا وجود دارد بهتر است هم از زنجیر چرخ استفاده کند و هم از تایرهای زمستانی. البته تایرهای زمستانی را می‌توان در کل زمستان استفاده کرد و هر زمان لازم بود از زنجیر چرخ برای محافظت از خودرو در فصل زمستان استفاده نمود.

5.کیت شرایط اضطراری همراه داشته باشید.

پیش بینی اتفاقات تقریبا غیرممکن است بنابراین بهتر است برای آنها آماده بود. یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد، همراه داشتن یک کیت اورژانسی است. تهیه چند بطری آب، کنسرو و دیگر خوراکی‌ها، منور، پتو، بیلچه، چراغ قوه، باتری، از همه مهم‌تر یک جعبه کمک‌های اولیه و … . البته همراه داشتن بسته‌های نمک نیز برای آب کردن یخ بسیار ضروری است.

6.کیسه شن بخرید!

اگر خودروی شما دیفرانسیل عقب است بهتر است همیشه کیسه شن همراه داشته باشید. کیسه‌های شن خریداری کنید و آنها را حتما همراه خود داشته باشید. در صورت گیر افتادن در برف می‌توان از این شن‌ها استفاده کرد و با ریختن آنها زیر تایرها، از وضعیت پیش آمده خلاص شد.

7.نسبت به کارکرد برف‌پاک‌کن‌ها اطمینان حاصل کنید.

حتما نسبت به سالم بودن برف پاکن‌های خود اطمینان حاصل کنید زیرا اگر در هنگام رانندگی در برف و باران متوجه شوید که برف پاکن خودروی شما کار نمی‌کند ممکن است مشکلاتی برای شما به وجود آید. پس بهتر است برای محافظت از خود و محافظت از خودرو در فصل زمستان نسبت به سالم بودن آنها اطمینان داشته باشید.

نحوه کنترل خودرو در هنگام سر خوردن

علاوه بر اینکه محافظت از خودرو در فصل زمستان مهم است، نحوه کنترل خودرو و تسلط بر رانندگی در این فصل نیز بسیار مهم است. چگونگی کنترل خودرو در هنگام برف و یخبندان و همچنین هنگام سر خوردن و علاوه بر این، آگاهی از نحوه کنترل خودرو هنگام قفل شدن چرخ‌ها مواردی است که در صورت داشتن تسلط بر آنها می‌توان از بروز حوادث جلوگیری کرد.

بارش برف، لغزندگی جاده‌ها و گرفتگی معابر را به همراه دارد و می‌تواند برای راننده یا سرنشینان مشکلاتی را به همراه داشته باشد. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که مجبورید تا در هوای برفی در جاده‌های لغزنده رانندگی کنید، حتما از تجهیز خودروی خود به زنجیر چرخ و یخ‌شکن اطیمنان حاصل نمایید.

رانندگی بهتر با سرعت کمتر

در فصل سرما و هوای برفی باید با سرعت پایین رانندگی نمود تا هم بهتر رانندگی کرد و هم از امنیت کافی نیز بهره برد. در شرایط برفی و لغزنده بودن جاده‌ها داشتن سرعت پایین بهتر است زیرا در این حالت در صورتی که مشکلی نیز ایجاد شود کنترل کردن خودرو نیز راحت‌تر است. اگر در چنین شرایطی قصد توقف دارید بهتر است تا فضای بیشتری را برای توقف در نظر بگیرید، به آرامی ترمز کرده و اگر چرخ‌ها قفل شدند به آرامی ترمز را رها کنید.

نکات مهم دیگری که باید برای محافظت از خودرو در فصل زمستان به آن توجه داشت این است که سعی نمود تا چراغ‌ها و شیشه جلو خودرو همیشه تمیز باشند. همچنین در هنگام رانندگی در سراشیبی بهتر است برای حفظ انقباض از دنده سنگین استفاده کرد. هنگام رانندگی روی پل‌ها، روگذرها و همچنین داخل خیابان‌های کم رفت و آمد که سریع یخ می‌بندند بهتر است بیشتر دقت شود.

هنگام سرخوردن، چگونه خودرو را کنترل نمود؟

نکاتی که در زمان سر خوردن و لغزش چرخ‌ها باید رعایت کرد این است که باید فرمان خودرو را به سمت خارج خیابان چرخاند تا از کار افتادگی چرخ‌های جلوی خودرو خنثی شود و به حالت مناسب بازگردند. همچنین در هنگام لغزش چرخ‌ها لازم است تا پا را از روی پدال گاز و ترمز برداشت و کلاج را فشار داد تا لغزش برطرف شود و خودرو به حالت عادی خود بازگردد.

در هنگام قفل شدن چرخ‌های خودرو چه باید کرد؟

در صورتی که متوجه شدید که چرخ‌های جلوی خودرو قفل شده‌اند، بهتر است پای خود را از روی ترمز و پدال گاز بردارید و کلاج را فشار دهید. در ادامه باید خودرو را به سمت سر خوردگی قسمت عقب خودرو هدایت نمود. البته نکته مهمی که باید در اینجا به آن دقت داشت این است که انجام بیش از حد این کارها باعث می‌شود تا خودرو به صورت کامل به طرف خلاف مسیر بر‌گرد.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر