;
coinex

جراحی قلب آرنولد شوارتزنگر ؛ دریچه پالمونری قلب ستاره هالیوود با موفقیت تعویض شد

آرنولد شوارتزنگر، بازیگر و فرماندار پیشین ایالات کالیفرنیا، آخر هفته گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت. مطابق گزارش‌ها جراحی قلب آرنولد شوارتزنگر با موفقیت به انجام رسیده و او اکنون در شرایط پایداری به سر می‌برد.

شوارتزنگر که اکنون در ۷۰ سالگی به سر می‌برد،‌ پنجشنبه ۹ فروردین در مرکز پزشکی “سیدرز ساینای” (Cedars-Sinai) برای جایگزین کردن دریچه ریوی (پالمونری) قلب خود تحت عمل جراحی قرار گرفت. این خبر را دنیل کِچِل، سخنگوی این بازیگر هالیوودی به واشنگتن پست اعلام کرد.

بر اساس تعریف انجمن قلب آمریکا، دریچه ریوی (Pulmonary valve) یک دریچه قلب است که به تنظیم جریان خون از قلب به شش‌ها کمک می‌کند. این چهره جذاب هالیوودی که با بازی در سری فیلم‌های ترمیناتور به شهرت فراوانی رسید، پیش از این نیز در سال ۱۹۹۷، برای اصلاح یک نقص مادرزادی دریچه، تحت عمل جراحی دریچه قلب قرار گرفته بود.

دنیل کچل، سخنگوی او، می‌گوید:

تعویض دریچه قلب که در سال ۱۹۹۷ انجام شد، این مشکل را به طور دائم برطرف نکرد، امید به زندگی را در وی افزایش داد. برای جراحی قلب آرنولد شوارتزنگر ، تصمیم بر آن شد تا تحت یک عمل جایگزینی دریچه بوسیله کاتتر قرار بگیرد.

احتمالا منظور سخنگو نوعی عمل جراحی بوده که در آن یک کاتتر نازک را بواسطه یک رگ به قلب می‌رسانند. این کاتتر در ادامه به عنوان یک درچه جدید فعالیت خواهد کرد. این یک جراحی کمتر تهاجمی است. با این حال، بر اساس گفته وبسایت TMZ، در طول این عمل شوارتزنگر احتمالا با عارضه‌ای مواجه شده که مستلزم انجام عمل جراحی قلب باز اورژانسی بوده است.

جراحی قلب آرنولد شوارتزنگر

کچل به واشنگتن پست گفت که عمل جراحی قلب باز شوارتزنگر امری پیش‌بینی شده در این عمل جراحی بوده است. به گفته او تیم جراحی عنوان کرده بود که در صورت عدم موفقیت کاتتر، جراحی قلب باز انجام خواهد شد.

در نهایت تعویض دریجه ریوی قلب شوارتزنگر با موفقیت انجام گرفت. این بازیگر در حال حاضر در پروسه ریکاوری پس از عمل قرار دارد. به گفته سخنگوی بیمارستان، آرنولد شوارتزنگر روحیه بالایی داشته و پس از گشودن چشم‌های عبارت مشهور “من برگشتم” را به زبان آورده است. این یکی از جملات مشهور او در فیلم ترمیناتور بوده است.

شوارتزنگر پیش از این عنوان کرده بود که به نقض مادرزادی در دریچه آئورت دو لتی (bicuspid aortic valve) دچار بوده است. این نقص به این صورت است که به جای سه لت معمول، دریچه تنها دارای دو لت است. جراحی قلب آرنولد در سال ۱۹۷۷ برای رفع همین مشکل بوده است. با اینکه جزئیات آن تاکنون منتشر نشده است، اما مطابق گزارش‌ها به جای استفاده از یک دریچه مکانیکی، دریچه با بخشی از بافت بیمار جایگزین شده است.


بیشتر بخوانید : شناسایی مشکلات قلبی با اپل واچ در آینده ای نزدیک!


اگر این مورد اعلام شده صحیح باشد، شوارتزنگر احتمالا در ۱۹۹۷، تحت یک عمل جراحی راس (Ross procedure) قرار گرفته بوده است. در این نوع عمل، دریچه آئورت با دریچه ریوی خود بیمار جایگزین می‌شود و دریچه ریوی نیز به نوبه خود با یک دریچه از یک جسد جایگزین خواهد شد.

آرنولد شوارتزنگر در اتریش به دنیا آمده است و هنگامی که در رقابت‌های پرورش اندام درخشش فراوان داشت به وادی بازیگری وارد شد. او با فیلم‌های “کونان” و “کوماندو” به یکی از درخشان‌ترین چهره‌های اکشن هالیوود تبدیل شد. سری فیلم‌های ترمیناتور درخشان‌ترین نقطه کارنامه هنری آرنولد است.

او در ایالات متحده در عرصه سیاسی نیز فعالیت داشته و به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه، دو دوره به عنوان فرماندار کالیفرنیا خدمت کرد.

بیشتر بخوانید :

.

منبع : LiveScience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر