;
coinex

قیمت جدید هایما اس 7 توربو اعلام شد ؛ 90 میلیون تومان گران‌تر

قیمت جدید هایما اس 7 توربو اعلام شد و شوک دیگری به بازار خودرو وارد آمد. قیمت هایما S7 توربو با 90 میلیون تومان افزایش به 194 میلیون تومان رسید. آذرماه 97 برای خودروسازان به یک ماه رویایی تبدیل شده است!حدود 10 روز قبل در تکراتو مطلبی را با عنوان “کاهش قیمت خودروهای داخلی ؛ قیمت گذاری خودرو بر اساس حاشیه بازار” به این موضوع اشاره کردیم که وزیر صنعت قول داده است تا با اتخاذ یک استراتژی جدید، قیمت خودروها در بازار ایران را کاهش داد.

سیاست قیمت‌گذاری جدید خودروها اینگونه است که خودروساز اجازه دارد قیمت خودروی تولیدی خود را تا 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار بالا ببرد و خودروساز قول داده که با این روش در طول بازه‌ای که هنوز مشخص نشده، قیمت ها را پایین بیاورد. به نظر می‌رسد که برای اعلام قیمت جدید هایما اس 7 توربو نیز از همین قاعده استفاده شده است.

اعلام قیمت جدید هایما اس 7 توربو

قیمت جدید هایما اس 7 توربو در بازار ایران خبر از ورود یک ماشین 200 میلیون تومانی می‌دهد. قیمت گذاری بر اساس قیمت حاشیه بازار همچنان ادامه دارد. بعد از آنکه ایران خودرو قیمت جدید 4 محصول خود را اعلام کرد، پژو پارس 30 میلیون و تندر 90 پیکاپ حدودا 40 میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

مشخصات فنی هایما S7 توربو مدل 97

اکنون نوبت به هایما S7 توربو رسیده است. لیست قیمت محصولات ایران خودرو آذر 97 نشان می‌دهد که هایما اس 7 توربو با قیمت 104 میلیون تومان در نمایندگی ها تحویل مشتریان می‌شده، اما قیمت آن در بازار 206 میلیون تومان بوده است. اکنون ایران خودرو برای این مدل نیز با 5 درصد زیر قیمت بازار، قیمت جدید هایما S7 توربو را تعیین کرده است.

قیمت جدید هایما اس 7 توربو

مدل قیمت قبلی درب کارخانه قیمت جدید درب کارخانه
هایما اس 7 توربو 104 میلیون تومان 194 میلیون تومان

علاوه بر این افزایش قیمت 90 میلیون تومانی، یک موضوع دیگر نیز جلب توجه می‌کند. با اعلام قیمت جدید هایما اس 7 توربو تکلیف خریدارانی که از قبل ثبت نام کرده‌اند چه خواهد شد؟

در هر صورت با این روش جدید برای قیمت‌گذاری محصولات داخلی، عملا به خودروساز یک مجوز قانونی داده شده تا قیمت های خود را بسیار بالاتر از آن چه هست به مشتری اعلام کند. با این شیوه به نظر می‌رسد که همچنان در روزهای آینده باید شاهد افزایش قیمت خودروها باشیم، اما حقیقتا با این استراتژی می‌توان قیمت خودرو در بازار ایران را کنترل کرد؟!

نظر شما چیست، آیا این تصمیم می‌تواند منجر به کاهش قیمت خودروهای داخلی شود؟

اگر می‌خواهید بررسی کامل هایما اس 7 توربو را بخوانید به مطالب زیر مراجعه کنید.

اخبار خودرو را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام دوستان، خلایق هر چی لایق
    وقتی ما ایرانیان برای خرید هر آشغالی صف می‌کشیم و گریبان می‌دریم، اگر لگن هم 90م تومان گران شود حق مسلّم ماست، چه رسد لگنهای چرخ‌دار خودروسازان وطنی

    پاسخ