;
coinex

آشنایی با انواع روش های تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل برای موفقیت هر صاحب کسب و کاری ضروری است. تبلیغات در موتور جستجوی گوگل چندین روش دارد که در این مقاله با آن‌ها آشنا می‌شویم.

تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل یک روش مفید برای همه کسب و کارها است. خواه یک سکب و کار قدرتمند و قدیمی باشید؛ خواه به تازگی اقدام به راه‌اندازی کسب و کار خود نموده باشید؛ تبلیغات در گوگل راه‌گشای شما خواهد بود. در شرایطی که با محدودیت زمانی برای فروش محصولات یا ارائه خدمات خود روبرو باشید؛ انجام خدمات سئو نمی‌تواند به زودی شما را به هدف‌تان برساند. شما باید به فکر راه سریع‌تری باشید. گوگل ادوردز راه سریع‌تری برای دیده شدن وب سایت شما در فضای وب است.

اما تبلیغات در گوگل چیست؟

شما با کمک تبلیغ در گوگل می‌توانید هزاران مشتری جدید به دست آورید. اما در درجه اول باید درک صحیحی از تبلیغات هدفمند داشته باشید. شما قرار است به ازای هر کلیک از جانب مخاطب، هزینه‌ای پرداخت کنید. این هزینه باید همراه با سود آن، از طریق جذب مشتری به شما بازگردد.

گوگل تبلیغات شما را بر اساس معیارهای مختلفی نشان می‌دهد. به این می‌گویند یک تبلیغات هدفمند! در واقع تبلیغ شما در بهترین شرایط به کاربران نمایش داده می‌شود که احتمال نتیجه دهی آن بیشتر است. موتورهای جستجو دائما در حال دریافت اطلاعات مختلفی از کاربران هستند. تبلیغات شما در گوگل ادز بر اساس سن کاربر، جنسیت، علایق، موقعیت جغرافیایی، وسیله استفاده از فضای وب و از همه مهم‌تر کلیدواژه‌هایی که جستجو می‌کند؛ به مخاطب شما نمایش داده می‌شود.

 انواع روش های تبلیغات در گوگل

  • تبلیغات در موتور جستجو
  • تبلیغات در گوگل پلی
  • تبلیغات در جیمیل
  • تبلیغات یوتیوب

هر کدام از این روش‌ها منطق خاص خودشان را دارند که هر فرد باید بر اساس نوع فعالیت و شرایط کسب و کاری خود یک روش یا ترکیبی از آن‌ها را در بهترین زمان انتخاب کند و اعضای تیم را در جریان امور قرار دهد. البته گاهی از مواقع ترجیح می‌دهید از همه روش‌های ممکن به صورت همزمان برای انتشار آگهی خود و افزایش مخاطبان و مشتریان بالقوه استفاده کنید.

چرا می‌گوییم که باید افراد تیم از آن باخبر باشند؟ زیرا باید هدف سازمان را بدانند و بر روی آن انرژی و تمرکز بگذارند.

باید بدانید که سئو روش دائمی و مطمئنی است. اما شما باید ماه‌ها بر روی این روش تمرکز کنید و انرژی بگذارید. پس نتیجه ایده‌آل در این روش به سادگی به دست نمی‌آید. اما در نهایت بازخوردی که دریافت می‌کنید را نیز به سادگی از دست نخواهید داد.

تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز به شما کمک می‌کند که بدون انجام فعالیت‌های سئو، در صفحه اول گوگل جلوی چشم مخاطب باشید. در این صورت شانس بسیار بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت و  بعد از آن با انجام کارهایی برای افزایش ترافیک سایت می‌توانید بر روی رتبه سایت خودتان هم تاثیر بگذارید.

شما با استفاده از تبلیغات در گوگل پلی می‌توانید باعث افزایش نصب اپلیکیشن اندرویدی کسب و کار خود شوید. امروزه وجود گوگل پلی در فضای وب، به خصوص برای نرم‌افزارهای اندرویدی کار نصب اپلیکیشن‌های متنوع را راحت کرده است. فقط کافی است درون این پلتفرم کمپین تبلیغاتی خود را فعال کنید.

احتمالا برای یکبار هم که شده از فضای یوتیوب استفاده کرده‌اید. تبلیغات ابتدایی هر ویدیو در این پلتفرم باعث افزایش فروش بسیاری از شرکت‌ها شده، پس آن را از دست ندهید. قابلیت True View توسط گوگل ادز می‌تواند این شیوه تبلیغ را برای شما فراهم کند. اگر درباره تبلیغات در یوتیوب نیز سوالاتی دارید؛ می‌توانید از کارشناسان نوین مارکتینگ سوال کنید.

بهبود سئو یا تبلیغات در گوگل

سئو و تبلیغات در گوگل می‌توانند در یک راستا و یک هدف مشخص حرکت کنند. کلمات کلیدی موضوع مهمی برای سئو هستند؛ از طرفی هم برای تبلیغات در پلتفرم گوگل ادز لازم است کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما در نظر گرفته شود. در واقع کلمات کلیدی که حکم نقطه کانونی برای سئو را دارند؛ جایگاه ویژه‌ای هم برای تبلیغات در گوگل دارند.

بسیاری از متخصصان سئو بر این باورند که تبلیغات گوگل نمی‌تواند بر روی بهبود سئو تاثیر بگذارد. جواب این سوال بر اساس تجربیات شخصی هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. اما وقتی شما برای قرار گرفتن در صفحه اول هزینه‌ای پرداخت می‌کنید؛ تا زمان شارژ بودن حساب خود، با کلمه کلیدی مدنظر، در صدر نتایج گوگل و توسط مخاطبان هدفمند خود دیده می‌شوید. هرچند نباید فراموش کرد که با یک استراتژی صحیح می‌توانید بر روی سئوی سایت به خوبی کار کنید و به مرور بهبود رتبه سایت خود را مشاهده کنید.

در نهایت فراموش نکنید؛ این که از درج آگهی در گوگل به چه میزان منتفع شوید به موارد زیادی بستگی دارد. از جمله این موارد این است که اصلا آیا از کلمه کلیدی صحیحی برای تبلیغات گوگل استفاده کرده‌اید یا خیر؟ عنوان انتخابی تا چه حد می‌تواند مخاطب را برای کلیک کردن وسوسه کند؟ و در صورتی که روی آگهی شما کلیک شود؛ آیا صفحه مدنظر قابلیت تبدیل مخاطب بالقوه را به مشتری دارد؟ پاسخ صحیح این سوالات در دست متخصصان طراحی کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین است. با آژانس تبلیغاتی نوین مارکتینگ و متخصصان باتجربه آن، می‌توانید از این چالش‌ها سربلند خارج شوید. ما سال‌هاست که در زمینه کمپین‌های تبلیغاتی مبتنی بر سرویس‌های گوگل در حال ارائه خدمات به بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای ایران هستیم.

.

پایان رپورتاژ آگهی.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر