coinex
راهنمای خرید تکراتو

پرتاب موفق استارلینک دوازدهم ؛ تعداد ماهواره های اینترنتی استارلینک به 700 رسید

پرتاب موفق استارلینک دوازدهم توسط شرکت اسپیس ایکس با موفقیت به انجام رسید. کمپانی تحت رهبری ایلان ماسک حالا بیش از 700 ماهواره اینترنتی در فضا دارد. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

روز گذشته 60 ماهواره جدید استارلینک (Starlink) شرکت اسپیس ایکس دقایقی قبل با موفقیت از مرکز فضایی کندی ناسا واقع در فلوریدا به فضا پرتاب شد تا در مدار قرار گیرد.

این ماهواره‌ها سوار موشک «فالکون ۹» به فضا پرتاب شدند. و اسپیس ایکس حالا حدود ۶۰۰ ماهواره استارلینک را به فضا فرستاده که در مدار زمین قرار گرفته‌اند. پرتاب عصر امروز دوازدهمین سری پرتاب ماهواره‌های استارلینک به فضا بود. با بررسی بیشتر همراه باشید.

پرتاب موفق استارلینک دوازدهم

تعداد ماهواره های اینترنتی استارلینک به 700 رسید

اسپیس‌ایکس روز پنجشنبه ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) مجموعه جدیدی از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک را به مدار فرستاد و موشک پرتاب‌کننده را به زمین به بازگرداند. ماهواره‌های استارلینک بخشی از برنامه اسپیس‌ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند تا سرعت اینترنت در نقاط مختلف جهان افزایش یابد.

اسپیس‌ایکس امیدوار است مجموعه بزرگ ماهواره‌های استارلینک پوشش اینترنت پهن‌باند جهانی را به خصوص برای مردم در مناطق روستایی و دورافتاده فراهم آورد. اسپیس‌ایکس برای اتصال این مجموعه ماهواره‌های اینترنت پهن‌باند یک ترمینال کوچک (تقریبا به اندازه یک لپ‌تاپ) برای کاربران روی زمین ساخته است.

از پرتاب موفق استارلینک دوازدهم چه می‌دانیم؟

موشک فالکون ۹ دو مرحله‌ای که حامل ۶۰ ماهواره استارلینک بود در ساعت ۸:۴۶ دقیقه صبح به وقت شرق آمریکا (۱۲:۴۶ به وقت گرینیچ) از سکوی 39A مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال ایالت فلوریدای آمریکا به فضا پرتاب شد. مرحله اول این موشک ۹ دقیقه پس از پرتاب به کره زمین بازگشت و در یک سکوی شناور در اقیانوس اطلس فرود آمد.

پرتاب امروز که سومین تلاش برای انجام مأموریت بعدی استارلینک بود. نخستین مأموریت استارلینک در ماه سپتامبر و ۱۶امین مأموریت اسپیس‌ایکس را در سال ۲۰۲۰ رقم زد. اسپیس‌ایکس پیش‌تر قصد داشت برای نخستین‌بار یکشنبه‌ی این هفته دو پرتاب متوالی با دو راکت مختلف با فاصله‌ی تنها ۹ ساعت انجام دهد؛ اما شرایط جوی نامناسب برنامه‌های اسپیس‌ایکس را برهم زد و موجب به‌تاخیرافتادن پرتاب اسپیس‌ایکس تا به امروز شد.

پرتاب موفق استارلینک دوازدهم
پرتاب موفق استارلینک دوازدهم

موشک فالکون ۹ که در این پرتاب به کار رفت با عنوان B1060 بیش از دو ماه پیش برای پرتاب ماهواره ارتقا یافته GPS III برای نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا به کار رفته بود. بازگشت بخش بوستر یا مرحله اول این موشک ۹ دقیقه پس از پرتاب شصتمین مورد بازیابی این موشک‌ها شمرده می‌شود.

آن پرتاب که از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال انجام شد، نخستین مأموریتی را برای ارتش آمریکا رقم زد که اسپیس‌ایکس اجازه پیدا کرد تا بوستر مرحله‌ی اول را بازیابی کند. ازنظر تاریخی، مأموریت‌هایی نظیر پرتاب جی‌پی‌اس با بوسترهای یک‌بارمصرفی انجام می‌شد که اسپیس‌ایکس در اقیانوس دور می‌انداخت.

پرتاب موفق استارلینک دوازدهم
پرتاب موفق استارلینک دوازدهم

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس گفته است بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ ماهواره باید در مدار کره زمین قرار گرند تا بتوان عرضه اینترنت پهن‌باند ماهواره‌ای را آغاز کرد. با پرتاب ۶۰ ماهواره‌ی امروز که ۱۲امین مأموریت استارلینک از خرداد ۹۸ تاکنون محسوب می‌شود، شمار ماهواره‌های درون مدار به بیش از ۷۰۰ دستگاه رسیده است.

نمایندگان اسپیس‌ایکس اعلام کرده‌اند که روزانه تقریبا ۶ دستگاه ماهواره در تاسیسات شرکت در ایالت واشنگتن ساخته می‌شود و ازاین‌رو هر دو یا سه هفته یک‌بار امکان پرتاب ۶۰ ماهواره‌ی استارلینک وجود دارد. اسپیس‌ایکس در ماه‌های آینه صدها ماهواره دیگر را هم به فضا خواهد فرستاد تا شبکه اولیه‌اش شامل ۱۴۴۰ ماهواره را تکمیل کند. این شرکت برای رسیدن به این هدف در تاسیساتش در ایالت واشنگتن در غرب آمریکا هر روز حدود شش ماهواره می‌سازد و تخمین زده می‌شود هر دو تا سه هفته ۶۰ ماهواره را به فضا بفرستد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: space

نظر شما در خصوص پرتاب موفق استارلینک دوازدهم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر