;
coinex

سرعت اینترنت استارلینک چقدر است؟ اسپیس ایکس جزئیات جدیدی اعلام کرد

سرعت اینترنت استارلینک طی بررسی های جدید اعلام شده است. مقامات اسپیس ایکس تاکنون بیش از 700 ماهواره را در این پروژه به مدار زمین فرستاده‌اند. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

اسپیس ایکس در حال کار روی شبکه ماهواره‌ای استارلینک است تا از این طریق بتواند اینترنت را بدون محدودیت مکانی و زمانی در سراسر دنیا عرضه کند. این شرکت قصد دارد اینترنت مورد نیاز کاربران در سراسر جهان را از طریق ماهواره و با سرعت بالا در اختیار کاربران قرار دهد. اسپیس ایکس همزمان با جدیدترین پرتاب موفق ماهواره‎های استارلینک، اطلاعات جدیدی درباره اینترنت ماهواره‌ای خود منتشر کرد.

تایس یکی از مهندسین این کمپانی، در برنامه‌ی ویدئویی اسپیس‌ایکس اعلام کرد که بتای عمومی استارلینک قرار است طی سال جاری میلادی آغاز شود و تغییری در برنامه‌های اسپیس‌ایکس ایجاد نشده است. اسپیس‌ایکس از کسانی که به اینترنت استارلینک علاقه دارند درخواست کرده وارد وب‌سایت رسمی این پروژه شوند و فرم لازم را پر کنند. اوایل سال جاری میلادی بود که برخی جزئیات درباره‌ی نحوه‌ی کارکرد استارلینک ازطریق همین سایت فاش شد. با بررسی بیشتر همراه باشید.

سرعت اینترنت استارلینک چقدر است؟

اسپیس ایکس جزئیات جدیدی اعلام کرد

به تازگی نیز این شرکت ماهواره جدیدی از خانواده استارلینک را به فضا پرتاب کرده است که به واسطه این ماهواره، سرعت اینترنت استارلینک توانست تا سرعت بارگیری بیش از 100 مگابایت بر ثانیه را به ثبت برساند. اسپیس‌ایکس در بیانیه‌ای رسمی برخی از جزئیات نسخه‌ی بتای خصوصی سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (SpaceX Starlink) را تشریح کرد.

پروژه استارلینک قصد دارد در نهایت ده ها هزار ماهواره پهن باند را به مدار زمین ارسال کند و پوششی از سرویس اینترنتی مقرون به صرفه و پرسرعت را روی زمین ایجاد نماید. کیت تایس، از مهندسین اسپیس‌ایکس، در جدیدترین برنامه‌ی ویدئویی شرکت حاضر شد تا پیشرفت‌هایی را که در پروژه‌ی استارلیک حاصل شده اعلام کند. تایس می‌گوید نسخه‌ی بتای سرویس اینترنت اسپیس‌ایکس تأخیر بسیار کمی نشان داده است.

بیشتر بخوانید:

سرعت جدیدی که از این ماهواره به ثبت رسیده است، همچنان پایین‌تر از سرعتی است که شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده بود اما آزمایش دوم انجام شده به وسیله این ماهواره، به مراتب سرعتی بیشتر از آزمایش اولیه انجام شده توسط این ماهواره‌ها را دارد. گفتنی است در آزمایش اولیه انجام شده روی ماهواره‌های استارلینک، حداکثر سرعت دریافتی توسط کاربران ۶۰ مگابایت بر ثانیه بود.

سرعت اینترنت استارلینک
سرعت اینترنت استارلینک مشخص شده است. بنابر گفته های اسپیس ایکس این نرخ هم اکنون حدود 100 مگابیت بر ثانیه است.

ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس اکس هم ابراز امیدواری کرده که استارلینک میتواند مناطق دور افتاده و روستایی را به اینترنت جهانی متصل کند. با پرتاب امروز، اسپیس ایکس بیش از 700 ماهواره اطراف زمین دارد که بیش از 400 ماهواره مورد نیاز این شرکت برای راه اندازی اولیه اینترنت ماهواره ای است، اما همچنان به ماهواره‌های بیشتری، 800 ماهواره برای دسترسی به توانایی عملیاتی قابل توجه نیاز دارد.

اسپیس ایکس ادعا کرده که با ماهواره‌های استارلینک به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرده که می‌تواند به اشتراک‌گذاری دیتا کمک کند. کیت نایس خبر از این داده که دو ماهواره در مدار دارای پیوندهای میان ماهواره‌ای با نام لیزرهای بوده‌اند که امکان انتقال صدها گیگابایت دیتا را فراهم کرده است.

تایس همچنین اعلام کرده که اسپیس اکس اخیرا تست دو ماهواره در گردش که به لینک درون ماهواره ای یا اصطلاحا لیزرهای فضایی مجهز هستند را به اتمام رسانده. این تکنولوژی به ماهواره های پروژه استارلینک امکان می دهد که دیتا را به جای ارسال به زمین و دریافت از آن، مستقیما در مدار برای یکدیگر بفرستند.

افزایش سرعت اینترنت استارلینک به نفع کیست؟

تمامی افرادی که سابقه‌ی استفاده از اینترنت مناطق غیرشهری را دارند می‌دانند که در این مناطق نه‌تنها سرعت خوبی ارائه نمی‌شود بلکه پوشش مناسبی هم وجود ندارد. اینترنت این مناطق یا به ماهواره‌های سنتی متکی است یا سرویس‌های محدود مبتنی‌بر شبکه‌ی سلولار. افراد حاضر در مناطق غیرشهری به‌خوبی درک می‌کنند که سرعت دانلود و میزان تأخیر اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس تا چه خوب است (البته در ایران لازم نیست که ساکن مناطق غیرشهری باشید تا این قضیه را درک کنید).

بیشتر بخوانید:

این شرکت در درخواست خود به FCC برای پرتاب این ماهواره‌ها به بیش از 4400 ماهواره برای دستیابی به سرعت دانلود گیگابیتی اشاره کرده بود، بنابراین اسپیس ایکس باید اقدامات بیشتری در آینده انجام دهد و پس از ارسال هزاران ماهواره سرعت بالایی را برای مشتریان خود تامین کند. استارلینک فعلا در برنامه‌ی اولیه‌ی خود قصد دارد اینترنت ماهواره‌ای را به پنج‌میلیون مشترک در ایالات متحده ارائه دهد. مدتی پیش در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام شد که فاصله‌ی ماهواره‌های استارلینک از سطح زمین به ۵۴۰ تا ۵۷۰ کیلومتر می‌رسد، درحالی‌که ماهواره‌های ثابت زمینی در فاصله‌ی ۳۵٬۰۰۰ کیلومتری حضور دارند.

سرعت اینترنت استارلینک
سرعت اینترنت استارلینک قرار است به گیگابایت برسد.

به لطف این لیزرهای فضایی ماهواره های استارلینک توانستند صدها گیگابایت دیتا را میان خود ارسال و دریافت کنند. پس از آنکه این لیزرها به صورت کامل به کار گرفته شدند استارلینک به یکی از سریع ترین سرویس های اینترنتی برای انتقال دیتا در سراسر دنیا بدل می شود.

تایس در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرده که فاز اول از تست بتای خصوصی پروژه استارلینک با موفقیت به انجام رسیده و قرار است که تا پایان امسال این پروژه وارد فاز تست عمومی شود. پرتاب سه شنبه اسپیس اکس موفقیتی بسیار بزرگ برای اسپیس اکس محسوب می شد. این شرکت توانست ۱۸۰ ماهواره دیگر را ظرف تنها یک ماه وارد مدار زمین کند. اسپیس اکس مجوز ارسال ۴۲۰۰ ماهواره را از دولت آمریکا دریافت کرده و به تدریج در حال تکمیل ناوگان خود است.

بیشتر بخوانید:

لازم به توضیح است بتای خصوصی سرویس استارلینک فعلا منحصربه کارمندان اسپیس‌ایکس است و هنوز دردسترس مردم عادی قرار نگرفته. کارمندان اسپیس‌ایکس با کار شبانه‌روزی روی استارلینک در تلاش هستند آن را از تمامی جوانب بهبود بخشند تا استارلیک به‌هنگام عرضه به کاربران عادی، بی‌نقص باشد.

چگونه می‌توان به اینترنت استارلینک متصل شد؟

در حال حاضر شرکت اسپیس ایکس برای جلو بردن کار خود و پوشش سراسری اینترنت در جهان نزدیک به ۱۲ هزار ماهواره وارد مدارهای اطراف زمین کرده که این موضوع باعث بسیاری از کارشناسان محیط زیست شده است. نحوه دسترسی کاربران به اینترنتی که قرار است توسط این ماهواره‌ها عرضه شود نیز به این صورت است که کاربران آنتن‌هایی را خریداری و نصب می‌کنند که ارتباط آن‌ها با ماهواره را برقرار خواهد کرد.

این سیستم ارتباطی می‌تواند ازطریق لیزر نوری، صدها گیگابایت داده را بین ماهواره‌ها منتقل کند، آن هم با بیشترین سرعتی که تجهیزات ارتباطِ میان‌ماهواره‌ای به آن دست پیدا می‌کنند. این سرعت بالا در انتقال داده یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های شبکه‌ی استارلینک به‌حساب می‌آید. ماهواره‌های استارلینک در حین گردش به‌دور زمین همواره درحال انتقال داده خواهند بود.

پرتاب موفق استارلینک دوازدهم روز گذشته اتفاق افتاد.

مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس، این آنتن‌ها را شبیه به یوفوهایی که روی چوب قرار می‌گیرند توصیف کرده است. برخی از تصاویر مربوط به این آنتن‌ها نیز در وب سایت استالینک منتشر شده است که ظاهر این آنتن‌ها را به نمایش می‌گذارد. با این حال هنوز هم اتصال به اینترنت استارلینک در مرحله آزمایش قرار دارد و به طور رسمی در دسترس عموم قرار ندارد.

اسپیس ایکس در گذشته گفته بود که تمام ماهواره‌های آن پیوندهای میان ماهواره‌ای خواهند داشت و حالا امیدوار است با استقرار کامل لیزرهای فضایی، یکی از سریعترین روش‌ها برای انتقال دیتا در سراسر جهان را با اینترنت ماهواره ای استارلینک ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: pcmag

نظر شما در خصوص سرعت اینترنت استارلینک چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر