coinex
راهنمای خرید تکراتو

فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان

همواره در ماه رمضان سیمای ملی برنامه های متنوع و جالب توجهی برای مخاطبان در نظر میگیرد. این جستار به فیلم های ماه رمضان 1400 اختصاص دارد.

طی سالیان اخیر همواره در ماه رمضان با برنامه ها، سریال ها و فیلم های خاص سیمای ملی خاطرات خوب و جالبی داشته این و از قضا شماری از محبوب ترین سریال های مدت اخیر از ماه رمضان پخش شده و ادامه یافته اند.

در این میان سینماها را با اکران بهترین فیلم ها نباید فراموش کرد. سال گذشته در ماه رمضان عناوین بسیار جالب توجهی در سینماهای سراسر کشور اکران شد. البته امسال بالطبع با شرایط شیوع گسترده پاندمی و وضعیتی که سینماها طی مدت اخیر داشته اند، بعید است امسال در ماه رمضان به سادگی سینماها باز شوند. در هر حال همچنان بحث فیلم های ماه رمضان 1400 برای مخاطبان پرشمار سیمای ملی حائز اهمیت است.

بر همین اساس در جستار پیش رو اخبار فیلم های ماه رمضان 1400 در شبکه های سیما را پیگیری خواهیم کرد. باید دید ارمغان سیمای ملی برای رمضان پیش رو چیست! با ما باشید.

فیلم های ماه رمضان 1400

بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان

با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، هر بخش کشور حال و هوای ماه رمضان را به خود میگیرد. در این میان فارغ از همه اتفاقاتی که می افتد بخش مهمی از جذابیت های رمضان، برنامه های سیمای ملی برای ماه مهمانی خداست که با حال و هوا و موضوع خاص خود جذابیت دو چندانی به فضای رمضانی می دهند.

سال 1400 نیز از این قواعد مستثنی نیست. از برنامه ریزی سریال های ماه رمضان 1400 و برنامه های رمضان 1400 ، سیمای ملی بدون شک شماری از بهترین فیلم های سینمایی را نیز برای پخش در ایام رمضان 1400 در نظر گرفته است. بر همین اساس در ادامه شماری از بهترین فیلم های ماه رمضان 1400 را به شما معرفی خواهیم کرد.

درباره این فهرست این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در حال حاضر رسما اطلاعاتی از فیلم های ماه رمضان 1400 مشخص نشده است و این فهرست صرفا معرفی برخی از محبوب ترین آثار سال های گذشته است.

چهارانگشت: فیلم های رمضان 1400

فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان
فیلم های سینمایی رمضان 1400

چهارانگشت به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی و تهیه کنندگی حمید پنداشته محصول سال 1397 ایران است. این فیلم در کشورهای ایران، کامبوج و تایلند فیلمبرداری شد و اولین بار در تاریخ 25 اسفند 1397 اکران شد.

چهارانگشت روایت داستان مردی متصل به حاکمیت به نام احد فاتحی است که به کمک مدیربرنامه های خود نادر ایستاده به بهانه سفر به مکه راهی کامبوج تایلند شده و در آنجا با مشکلات زیادی مواجه می شود.

نادر ایستاده (جواد عزتی) به کمک احد فاتحی (امیر جعفری) می آید تا با گرفتن مراسمی او را برای رفتن به مکه همراهی کند، اما درواقع برنامه این است تا به بهانه سفر زیارتی به تایلند بروند و مشکلات احد را حل کنند، اما در آنجا با مسائل و مشکلات جدیدی مواجه می شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های 1400

به دنیا آمدن: فیلم های رمضان 1400

فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان
فیلم های ماه رمضان در سال 1400

به دنیا آمدن محصول سال 1394 و به کارگردانی محسن عبدالوهاب است. تهیه کننده این فیلم محمد احمدی است و این دومین همکاری این دو بعد از فیلم لطفا مزاحم نشوید است. این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته شد.

داستان فیلم از این قرار است که  پری و فرهاد که یکی بازیگر تئاتر و دیگری کارگران است در آستانه میان‌سالگی برای ادامه مسیر زندگی با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند. داستان از جایی شروع میشود که پری باردار میشود ولی فرهاد از داشتن بچه ی دوم خوشحال نمیشود و تصمیم به سقط جنین دارد.

ابتدا پری نیز او را همراهی میکند و حتی یکبار توسط قرص سقط جنین اقدام به سقط میکند ولی بعد ها در سر دوراهی وجدان و خوشبختی گیر میکند و تصمیم میگیرد فرزندش را نگه دارد.

این در شرایطی است که فرهاد به دلیل وضعیت خاص مالی، از داشتن فرزند دیگر امتناع می ورزد ولی بعد از بحث های زیاد پری سرانجام به یزد می رود تا فرزندش را دور از چشم فرهاد به دنیا بیاورد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های 2021

پیشونی سفید 3: فیلم های رمضان 1400

فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان
فیلم های ماه رمضان در سال 1400

پیشونی سفید 3 به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی سید حواد هاشمی محصول سال 1397 است. این فیلم سومین قسمت از سه گانه اختاپوس و دنباله پیشونی سفید 2 است و در 25 اسفند 1397 اکران شد.

در سومین سری از سه گانه پیشونی سفید، ماجرا با به دام افتادن پیشونی سفید توسط اختاپوس آغاز میشود و در این قسمت، قهرمان داستان یعنی میمون به جنگ اختاپوس می رود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مارول در سال 2021

تولدت مبارک: فیلم های رمضان 1400

فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان
فیلم های ماه رمضان در سال 1400

تولدت مبارک به کارگردانی و نویسندگی سمیه زارعی نژاد و تهیه کنندگی انسیه جهان آرا محصول سال 1392 است. این فیلم درباره مریم کودکی 7 ساله است که به دلیل شرایط خانوادگی وارد راه های جدیدی در زندگی خود می شود. مریم کودکی اهل کتاب و کتابخوانی است و برای هر کاری راهی جدید انتخاب می کند.

بیشتر بخوانید:  بهترین فیلم های 2021

نبات: فیلم های رمضان 1400

فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان
فیلم های رمضان 1400

نبات محصول سال 1396 ایران است فیلمی به کارگردانی و نویسندگی پگاه ارضی و تهیه کنندگی هوشنگ نوراللهی. این فیلم اولین بار در اردیبهشت 1398 در بخش بازار جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد.

سعید مرد چهل و چهار ساله ‌ای که همسرش را سال‌ ها پیش در یک سانحه از دست داده، با دختر دوازده ساله ‌اش نبات زندگی آرام و شیرینی را در تهران سپری می‌کند. اما با ورود ناگهانی زنی به زندگی نبات، سرنوشت همه آن‌ها دستخوش تغییراتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 1400

زندانی ها: فیلم های رمضان 1400

فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان
فیلم های سینمایی رمضان 1400

زندانی ها فیلمی به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی مسعود ده نمکی و محصول سال 1397 است. این فیلم اولین بار در اواخر اسفند 1397 اکران شد.

داستان از این قرار است که طاها دانشجوی الهیات برای نوشتن پایان نامه خود دو زندانی را با گذاشتن سند آزاد می کند. این دو پس از آزادی نقشه می کشند که گنجی که در اطراف یک امامزاده وجود دارد را پیدا کنند. در پایان فیلم پس از دردسرهای بسیار در پیدا کردن گنج، سرانجام آنرا می یابند و پس از بازکردن صندوق با یک قرآن خطی قدیمی مواجه می شوند. ده نمکی در این فیلم یک الگوی تکراری را بار دیگر تکرار می کند، تاثیر معنویات بر انسان های بی تفاوت و بذهکار!

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

ما همه باهم هستیم: فیلم های رمضان 1400

فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان
فیلم های سینمایی رمضان 1400

ما همه با هم هستیم فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی در ژانر کمدی سیاه است. نویسندگی فیلم برعهده پدرم پورامیری، حسین امیری دوماری و محمد داوودی بوده است و تهیه کنندگی را رضا میرکریمی بر عهده داشته است.

این فیلم دوبار تغییر نام را تجربه کرد و از ول شدگان به ما همه باهم نیستیم و در نهایت به ما همه با هم هستیم بدل شد. فیلمبرداری اثر از خرداد 1397 آغاز شد.

مهران مدیری در این فیلم پس از همیشه پای یک زن در میان است و لیلا حاتمی پس از شیدا، دومین تجربه همکاری با تبریزی را ثبت کردند. این فیلم همچنین پس از فیلم خوک، دومین فیلم کمدی لیلا حاتمی است.

این فیلم در فهرست بازیگران خود نام هایی چون زنده یاد سیروس گرجستانی، مهران غفوریان، پژمان جمشیدی، لیلا حاتمی و محمدرضا گزار را شامل می شود. لوون هفتوان از بازیگرانی بود که ابتدا قرار بود در این فیلم بازی کنند اما ناگهان در تاریخ 19 اسفند 1396 درگذشت.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های طنز ایرانی

شبی که ماه کامل شد: فیلم های رمضان 1400

فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان
فیلم های سینمایی رمضان 1400

شبی که ماه کامل شد از موفق ترین آثار نرگس آبیار است. نویسندگی فیلمنامه را نیز خانم آبیار با همکاری مرتضی اصفهانی انحام داده است. تهیه کنندگی کار با محمدحسین قاسمی بوده است.

این فیلم اولین بار در جشنواره فجر 37 به نمایش درآمد و با نامزدی در 13 رشته، 6 سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: بهترین کانال های تلگرامی دانلود فیلم

خانه دیگری : فیلم های ماه رمضان 1400

فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان
فیلم های ماه رمضان در سال 1400

خانه دیگری فیلمی به کارگردانی و نویسندگی بهنوش صادقی و تهیه کنندگی عباس اکبری محصول سال 1394 است. این فیلم داستان زندگی مرجان را روایت می کند که می باید ظرف 10 روز، پولی برای پدرش تهیه کند. او در طی این مسیر با موانعی روبرو می شود که زندگی زناشویی اش را تحت الشعاع قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های نوید محمدزاده کدامند؟

متری شش و نیم : فیلم های ماه رمضان 1400

فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان
فیلم های ماه رمضان در سال 1400

متری شش و نیم از جمله موفق ترین فیلم های سال های اخیر سینمای ایران است که در سطح بین المللی نیز دیده شد. کارگردان این فیلم سعید روستایی و تهیه کننده آن سید جمال ساداتیان بوده و محصول سال 1397 است.

ای فیلم اولین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و موفق شد برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود. بعد از ابد و یک روز، این دومین همکاری روستایی با نویدمحمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی است.

نام فیلم برگرفته از خاطره ناصر خاکزاد، متهم پرونده مواد مخدر است که در بخشی از سکانس دادگاه آن را روایت می کند که کفن برادرش را متری شش و نیم خریدند. چند تن از ماموزین پلیس مبارزه با مواد مخدر به سردستگی صمد (پیمان معادی) به دنبال فروشنده بزرگ شیشه در تهران به نام ناصر خاکزاد (نوید محمدزاده) هستند.

بیشتر بخوانید: فهرست بهترین فیلم های بهروز وثوقی

سرخپوست : فیلم های ماه رمضان 1400

فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان
فیلم های رمضان 1400

سرخ پوست فیلمی در ژانر درام، معمایی و عاشقانه به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی و تهیه کنندگی مجید مطلبی محصول سال 1397 است. این فیلم اولین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و با نامزدی در 8 رشته این جشنواره، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص دهد. مسعود فراستی منتقد سرشناس سینما در برنامه هفت این فیلم را بهترین اثر جشنواره دانست.

ماجرا از این قرار است که در سال 1346 یک زندان قدیمی در جنوب، به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعه شهر، در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند و قرار است خود سرگرد به همراه افرادش تا عصر از زندان بروند.

سرهنگ مدبر که مافوق جاهد است، به نزد او در زندان می‌رود و می‌گوید که جاهد ترفیع گرفته و قرار است جانشین خود او شود. جاهد که از شنیدن این خبر خوشحال است، طی یک تماس تلفنی متوجه می‌ شود که یکی از زندانیان به نام احمد ملقب به سرخ ‌پوست همراه با دیگر زندانیان نبوده‌است.

تحقیقات و بررسی های بعدی سبب می شود تا جاهد مطمئن شود که سرخ پوست در زندان است و در جایی پنهان شده است. هم زمان یک مددکار زن به نام سوسن کریمی به دیدن جاهد آمده و به او می گوید که حکم سرخ پوست به طور مشکوکی از جبس به اعدام تغییر کرده است. جاهد که حکم ترفیع خود را در خطر می بیند به همراه نیروهای خود زندان را برای یافتن سرخ پوست جستجو می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ایرانی

سامورایی در برلین : فیلم های ماه رمضان 1400

فیلم های ماه رمضان 1400 ؛ بهترین فیلم های سیمای ملی در ماه رمضان
فیلم های سینمایی رمضان 1400

سامورایی در برلین فیلمی در ژانر کمدی و به کارگردانی و نویسندگی مهدی نادری است که تهیه کنندگی آن را ابوالفضل صفاری بر عهده داشته و محصول سال 1397 است.

این فیلم در تاریخ 18 اردیبهشت 1398 برای اولین بار اکران شد. داستان حول محور سه زورگیر (حمید فرخ نژاد، میرطاهر مظلومی و امیر مهدی ژوله) که ظغلشان زنده کردن چک و مسائلی از این دست است، برای یک مورد کاری درباره سند زمین به برلین سفر می کنند.

بار دیگر در پایان این تاکید را لازم میدانیم که این فیلم ها موفق ترین آثار رمضانی سال های گذشته هستند و هنوز اطلاعات رسمی از فیلم های رمضان پیش رو مشخص نشده است. به محض انتشار اطلاعاتی در این باره، این جستار به سرعت به روزرسانی خواهد شد و اطلاعات فیلم های رمضان 1400 در این جستار قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فیلم های ماه رمضان 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر