coinex
راهنمای خرید تکراتو

کلاب هاوس هک شد ؛ فروش ۴ میلیارد شماره تلفن در دارک نت

کلاب هاوس هک شد ! به نظر می‌رسد هکرها توانسته‌اند اطلاعات کاربران این برنامه اجتماعی که اخیرا بسیار مشهور شده است را هک کنند. اما ماجرا چیست؟

کلاب هاوس را دیگر بیشتر ما می‌شناسیم؛ اپلیکیشنی که به لطف مدیر عامل تسلا توانست بسیار بر سر زبان‌ها بیفتد و مشهور شود. عضویت در کلاب هاوس تا مدتی نیازمند دعوتنامه بود ولی در آخرین آپدیت خود این ویژگی را برداشته و دیگر نیازی به دعوتنامه ندارد. با این حال جدیدا هک کلاب هاوس خبرساز شده است و کاربران مشتاقند بدانند که ماجرا چیست؟

کلاب هاوس هک شد

اخیرا مارک روف، یک محقق امنیتی در توییتر خود اعلام کرده است که دیتابیس کامل شماره تلفن‌های کلاب هاوس هک شده و ۳.۸ میلیارد شماره در دارک‌نت به فروش می‌رسد. وی با انتشار یک اسکرین‌شات از انجمنی در دارک‌نت ادعا کرده که دیتابیس کامل شماره تلفن‌های کلاب هاوس در دارک‌نت به فروش گذاشته شده است و این مسئله امنیت کلاب هاوس را زیر سوال برده است.

به نظر می‌رسد این اطلاعات لو رفته شامل شماره تلفن کاربران کلاب هاوس بوده و نام این افراد مشخص نیست. اما خبر بدتر این است که به نظر می‌رسد شماره تلفن مخاطبین آن‌ها که با برنامه همگام شده‌اند نیز لو رفته است. این بدین معناست که اگر فردی عضو کلاب هاوس نباشد ولی جزو مخاطبین یکی از کاربران این برنامه صوتی باشد، ممکن است شماره تلفنش در دارک‌نت به فروش گذاشته شده باشد.

این اسکرین‌شات فروم دارک‌نت نشان می‌دهد که کلاب هاوس به دفترچه تلفن تمام کاربران وصل می‌شود و هر زمانی که شماره جدیدی به لیست مخاطبین اضافه می‌کنید، این شماره بطور خودکار به دیتابیس مخفیانه کلاب هاوس اضافه می‌شود. به همین خاطر فروشنده ادعا می‌کند که اطلاعات برای فروش گذاشته شده ۳.۸ میلیارد شماره تلفن مربوط به کاربران کلاب هاوس و لیست مخاطبین آن‌ها است.

هک کلاب هاوس
کلاب هاوس هک شد

این فروشنده به دیتابیس مخفیانه نیز اشاره کرده است و گفته می‌خواهد میلیاردها شماره را به فروش برساند. با این حال، به نظر می‌رسد در این اطلاعات خبری از جزئیات بیشتری همچون عکس و اسم نیست. این مهم موجب مب‌شود برخی کارشناسان بگویند می‌توان به راحتی چنین لیستی را تولید کرد و در نتیجه ادعای نشت اطلاعات را دروغ بدانند.

اما فروشنده اعلام کرده که برای اثبات ادعایش حاضر است شماره تلفن ۸۳ میلیون نفر را به‌طور رایگان در اختیار افراد قرار دهد. شبکه اجتماعی کلاب هاوس تاکنون واکنشی نسبت به این مسئله نشان نداده است و هیچ بیانیه رسمی نداده است. از این رو، نمی‌توان ادعای این کارشناس و نویسنده را تائید کرد.

علاوه بر این خبر جدید هک کلاب هاوس ، قبلا نیز چندین باری شاهد اخباری بودیم که مدعی بودند کلاب هاوس هک شده است و یک بار نیز یک باگ امنیتی در کلاب هاوس پیدا شد. البته ادعای قبلی هک شدن کلاب هاوس درست نبود و علاوه بر اینکه مدیرعامل کلاب هاوس چنین موضوعی را تکذیب کرد، بعدا مشخص شد که این داده‌ها، اطلاعات عمومی پروفایل کاربران هستند. حال نیز باید منتظر بیانیه رسمی این شبکه اجتماعی بمانیم.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص هک شدن کلاب هاوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر